Dit meisje, wat sinds vorig jaar ook bij mij vriendengroep hoort is de beste vriendin van 1 van de jongens, die ik voor 't gemak maar ff "N" noem. En hij is ook haar beste vriend.
Nou heb ik dus vorig jaar ergens in de zomer een keertje met haar gezoend en nah, wat verdere handelingen verricht. Geen probleem, voor niemand niet.
Met Oud & Nieuw, waren we met z'n alle bij 1 van ons thuis feest aan 't vieren, 5u weg daar, heb ik met haar tot nah, 9u buiten staan zoenen (kwam ze toen ik 't toch echt te koud kreeg aankakken dat d'r niemand bij haar thuis was, wat 50mtr. verderop was ). Weer, geen probleem.
2 weken geleden, mijn ketting lag van m'n fiets, kreeg 't koud, had geen zin om nog met iedereen ff buiten te blijven na filmavond, was toch al weer 4u ofzo, ik loop aan, zij zegt tegen N, dat ze moe is en ook naar huis gaat. Nah, ze moet dezelfde kant op (ze woont 200mtr. verderop bij mij) en wij staan weer tot 7u buiten, want mevrouw wou nog helemaal niet naar huis, of ja, eigenlijk wel, maar laten we zo zeggen dat mocht ze niet van mij
Nu wist ik wel dat N haar toch leuker vond dan 'just friends', maar zij zei tegen mij dat 't tussen hun 2 nooit wat zal worden. Dus vandaar dat ik mooi bij haar bleef. Deze keer, probleem:
Nu stelt hij haar voor de keus om voor hem te kiezen, wat dus eigenlijk inhoud, leven als een non (zoals zij 't verwoorde) aangezien ze nooit iets met hem van plan is of met andere jongens (ging niet om mij specifiek) omgaan (zoals 't behoort, toch? )
Nah, kwam ze bij mij, ze wist niet wat ze moest doen. Ik hem om 5u 's morgens ontiegelijk lange mail gestuurd, hij kwam die avond talken en daarna ging ie naar haar. Alles zat goed.
Ik en zij, vorige week, weer uren buiten staan zoenen na de filmavond.
Nu was ie toch weer boos, en weer dezelfde keuze en nu was ie niet om te lullen. Heeft ze toch maar voor hem gekozen, ook al vindt ze me wel zitten.
Vraag is nou, als 't je beste vriendin is en ook al voel jij meer voor haar dan zij voor jou, je mag haar dan toch niet voor zo'n keuze stellen zoals N deed, toch? Je hebt al goeie vriend toch niets te zeggen over met wie je beste vriend(in) een relatie aangaat, als je weet dat die ander een normaal persoon is.
Of zie ik dat nou gewoon verkeerd?
Het is niet dat mijn hele wereld is ingestort nou ofzo, maar voel me wel beetje genaaid (of juist niet ) door de jaloersheid van N., aangezien 't de goeie kant op ging.
quote:ik haakte ook al halverwege af...
Op zaterdag 15 februari 2003 01:27 schreef Migwi het volgende:
Tering, wat een ontiegelijk lange en saaie post eigenlijk.
quote:ik ook, maar nu vraag ik me toch af of ie dr toch geneukt heeft of niet..
Op zaterdag 15 februari 2003 01:30 schreef HAL9000S het volgende:[..]
ik haakte ook al halverwege af...
quote:Kom maar terug als je je verhaal in begrijpelijk Nederlands kunt schrijven; met de beste wil in de wereld snap ik er geen bal van van wat je nu over jezelf aan ons probeert te openbaren
Op zaterdag 15 februari 2003 01:26 schreef Migwi het volgende:
't zit dus zo.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 15-02-2003 01:32]
quote:eehhhhhh............Nee!!!
Op zaterdag 15 februari 2003 01:32 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
ik ook, maar nu vraag ik me toch af of ie dr toch geneukt heeft of niet..
quote:dank je..
Op zaterdag 15 februari 2003 01:32 schreef HAL9000S het volgende:[..]
eehhhhhh............Nee!!!
Bottom line: N moet kiezen, en wat die vriend van jou daar van vind, daar sta jij gewoon buiten..
Ja en vorige post, het leven is vaak lang en ontiegelijk saai.. Maar om er dan nog maar een niets zeggende regel aan toe te voegen..
Dus take care.. En eh Go with tha Flow..
ff in 't kort..
Beste vriendin van N, wie een goeie vriend van mij is, en ik hebben paar keer gezoend.
Nu stelde N. dat meisje voor de keuze:
Of ze ging verder zoals ze met hem deed, blaat blaat blaat, just friends.
Of ze koos voor om met andere jongens om te gaan, maar dan wou hij haar niet meer zien.
Dus ik zeg, dat kan je toch helemaal niet doen, toch?
quote:en zij pikt dat dus?
Op zaterdag 15 februari 2003 01:38 schreef Migwi het volgende:
Ja, inderdaad dus te langff in 't kort..
Beste vriendin van N, wie een goeie vriend van mij is, en ik hebben paar keer gezoend.Nu stelde N. dat meisje voor de keuze:
Of ze ging verder zoals ze met hem deed, blaat blaat blaat, just friends.
Of ze koos voor om met andere jongens om te gaan, maar dan wou hij haar niet meer zien.Dus ik zeg, dat kan je toch helemaal niet doen, toch?
quote:Dat had ik vorige week wel in m'n agende gezet, op Zaterdag 15 Februarie om ongeveer 03.00u
Op zaterdag 15 februari 2003 01:32 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
ik ook, maar nu vraag ik me toch af of ie dr toch geneukt heeft of niet..
Hij kan haar natuurlijk niet verbieden om in het algemeen een relatie met een jongen aan te gaan, of te kiezen tussen hem en een relatie. Dat is natuurlijk onzin. Maar jij bent zijn vriend en dan is het misschien wel wat pijnlijk. Ik zeg niet dat het goed is dat hij haar zo onder druk zet, maar als je heel erg verliefd bent op iemand die er uiteindelijk met je beste vriend vandoor gaat dan is dat wel lullig.
Uiteindelijk zal N. toch moeten inzien dat zijn gedrag hem nergens brengt. Hij kan dat meisje honderdduizend beperkingen opleggen, zij zal toch nooit voor hem kiezen en ooit zal hij moeten toekijken hoe zij een jongen ontmoet en met hem iets begint. Hij kan zijn energie die hij nu gebruikt om haar allerlei beperkingen op te leggen beter gebruiken om zich over de afwijzing heen te zetten.
Ik denk dat die hele vriendschap toch niet gaat werken op deze manier. N. heeft allerlei verwachtingen van dat meisje waar ze nooit aan zal beantwoorden, hij wil meer dan vriendschap alleen en dat gaat heel verstikkend worden voor haar.
Maar ik zou me er als ik jou was niet mee bemoeien. Als ze komt, komt ze vanzelf wel. Het pleit juist voor jou als jij haar de ruimte geeft en niet aan haar gaat trekken.
quote:Dat bedoel ik dus, dat kun je gewoon helemaal niet verwachten. Wat denkt die vriend wel, als ik haar niet mag hebben, mag niemand haar hebben? 't Is zijn pech dat hij verliefd wordt op iemand die dat niet op hem is, niet haar pech (wat hij er nu wel van wil maken). Hij lijkt me typisch iemand: ik geen leuk liefdesleven, zij ook geen leuk liefdesleven.
Op zaterdag 15 februari 2003 01:38 schreef Migwi het volgende:Of ze ging verder zoals ze met hem deed, blaat blaat blaat, just friends.
Of ze koos voor om met andere jongens om te gaan, maar dan wou hij haar niet meer zien.
Ik denk dat je er wel gewoon rustig op kunt wachten dat de bom barst in die vriendschap. Jammer voor N., maar eigen schuld.
quote:als je het over 3.00 uur snachts hebt dan zou het toch nog kunnen gebeuren.. je hebt nog ruim een uur..
Op zaterdag 15 februari 2003 01:40 schreef Migwi het volgende:[..]
Dat had ik vorige week wel in m'n agende gezet, op Zaterdag 15 Februarie om ongeveer 03.00u
Maar goed, niet dus.......
je weet het niet he?
quote:Precies, dat vond ik nou dus ook.
Op zaterdag 15 februari 2003 01:41 schreef Angeles het volgende:
N. was toch juist die vriend?Hij kan haar natuurlijk niet verbieden om in het algemeen een relatie met een jongen aan te gaan, of te kiezen tussen hem en een relatie. Dat is natuurlijk onzin. Maar jij bent zijn vriend en dan is het misschien wel wat pijnlijk. Ik zeg niet dat het goed is dat hij haar zo onder druk zet, maar als je heel erg verliefd bent op iemand die er uiteindelijk met je beste vriend vandoor gaat dan is dat wel lullig.
Uiteindelijk zal N. toch moeten inzien dat zijn gedrag hem nergens brengt. Hij kan dat meisje honderdduizend beperkingen opleggen, zij zal toch nooit voor hem kiezen en ooit zal hij moeten toekijken hoe zij een jongen ontmoet en met hem iets begint. Hij kan zijn energie die hij nu gebruikt om haar allerlei beperkingen op te leggen beter gebruiken om zich over de afwijzing heen te zetten.
Ik denk dat die hele vriendschap toch niet gaat werken op deze manier. N. heeft allerlei verwachtingen van dat meisje waar ze nooit aan zal beantwoorden, hij wil meer dan vriendschap alleen en dat gaat heel verstikkend worden voor haar.
Maar ik zou me er als ik jou was niet mee bemoeien. Als ze komt, komt ze vanzelf wel. Het pleit juist voor jou als jij haar de ruimte geeft en niet aan haar gaat trekken.
btw? Jij hebt 1e post helemaal gelezen en gesnapt?
quote:Ze zit zeg maar best wel in Utrecht op 't moment en ik in Boxtel, ergens tussen Den Bosch en Eindhoven. I'm pretty sure nothing will happen tonight..
Op zaterdag 15 februari 2003 01:46 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
als je het over 3.00 uur snachts hebt dan zou het toch nog kunnen gebeuren.. je hebt nog ruim een uur..
je weet het niet he?
quote:ja, Boxtel ken ik wel.. heb er gestudeerd
Op zaterdag 15 februari 2003 01:50 schreef Migwi het volgende:[..]
Ze zit zeg maar best wel in Utrecht op 't moment en ik in Boxtel, ergens tussen Den Bosch en Eindhoven. I'm pretty sure nothing will happen tonight..
quote:Dat meisje is een vriendin van N. en N. is een vriend van jou. N. is verliefd op dat meisje, maar 't is niet wederzijds. Jij hebt al een paar keer met dat meisje gezoend, maar nu het serieus dreigt te worden dwingt N. haar om een keuze te maken.
Op zaterdag 15 februari 2003 01:47 schreef Migwi het volgende:btw? Jij hebt 1e post helemaal gelezen en gesnapt?
Dat is het toch?
quote:Indeed indeed, let me buy you a beer, eerste die 't snapt
Op zaterdag 15 februari 2003 01:51 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat meisje is een vriendin van N. en N. is een vriend van jou. N. is verliefd op dat meisje, maar 't is niet wederzijds. Jij hebt al een paar keer met dat meisje gezoend, maar nu het serieus dreigt te worden dwingt N. haar om een keuze te maken.
Dat is het toch?
quote:ze is ook de eerste die het helemaal gelezen heeft
Op zaterdag 15 februari 2003 01:52 schreef Migwi het volgende:[..]
Indeed indeed, let me buy you a beer, eerste die 't snapt
quote:Ja, maar wel snapt, dus 't was helemaal niet moeilijk te lezen zoals iemand beweerde, alleen beeeetje te lang..
Op zaterdag 15 februari 2003 01:53 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
ze is ook de eerste die het helemaal gelezen heeft
quote:Migwi = TARAraboemdijee
Op zaterdag 15 februari 2003 01:59 schreef SEMTEX het volgende:
i,k snap t niet
snap je het nu?
(oftewel: goh, wat een bekend verhaal)
Ik ben dus tegen hetzelfde aan gelopen, een beste vriend die een oogje bleek te hebben op die vriendin, daar pas mee aan komt als ze een relatie begint (in dit geval ging dat om mij). Ik ben van mening dat je als beste vriend zoiets niet kan maken en dat je dat als meisje niet moet kunnen pikken. Na zoiets is het meeste in die vriendschap toch al verpest. (Nanta koos voor Tazz, verliet mij, dat sukkelde een paar maanden voort en die 2 spreken elkaar sindsdien nooit meer)
Wat jij moet doen? ik zou het niet weten, haar en hem duidelijk maken dat dit niet goed is, zonder dat je daarin laat merken dat je er zelf voordeel uit wilt doen. Maar N moet maar eens kunnen omgaan met het feit dat z'n beste vriendin nooit wat met hem zal beginnen en ja, ook relaties kan aangaan. Die meid moet eens van d'r afbijten, ik zou zo'n keuze moeten maken dus never nooit niet pikken, zou hem gewoon weggestuurd hebben, lekker oprotten.
quote:Hey gast, ben ik helemaal met je eens.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Migwi = TARAraboemdijee
N = Tazz
meisje = Nantaquoudsnap je het nu?
(oftewel: goh, wat een bekend verhaal)
Ik ben dus tegen hetzelfde aan gelopen, een beste vriend die een oogje bleek te hebben op die vriendin, daar pas mee aan komt als ze een relatie begint (in dit geval ging dat om mij). Ik ben van mening dat je als beste vriend zoiets niet kan maken en dat je dat als meisje niet moet kunnen pikken. Na zoiets is het meeste in die vriendschap toch al verpest. (Nanta koos voor Tazz, verliet mij, dat sukkelde een paar maanden voort en die 2 spreken elkaar sindsdien nooit meer)
Wat jij moet doen? ik zou het niet weten, haar en hem duidelijk maken dat dit niet goed is, zonder dat je daarin laat merken dat je er zelf voordeel uit wilt doen. Maar N moet maar eens kunnen omgaan met het feit dat z'n beste vriendin nooit wat met hem zal beginnen en ja, ook relaties kan aangaan. Die meid moet eens van d'r afbijten, ik zou zo'n keuze moeten maken dus never nooit niet pikken, zou hem gewoon weggestuurd hebben, lekker oprotten.
En N.. Tja, ik had 'm in die mail gezegd dat ie ook eens naar andere vrouwen moet kijken en hij zei dat ie die hele mail heel erg waardeerde, ja, neem aan dat ie dan ook wel wat van mijn advies aanneemt.. Blijkbaar niet..
Ach, tis laat, was van plan om me er eigenlijk niet meer druk om te maken, dus ga zo eens slapen ofzo
quote:En nu in het Nederlands?
Op zaterdag 15 februari 2003 13:04 schreef F.U.B.A.R het volgende:
"Nah, ik zou gewoon ff met die bud van jou gaan talken heej."(wtf?!)
quote:Ik antwoord gewoon in zijn eigen "taal".
Op zaterdag 15 februari 2003 13:10 schreef GaMbiNo het volgende:[..]
En nu in het Nederlands?
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 13:54 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Ik antwoord gewoon in zijn eigen "taal".
quote:Nah, hoe kom je daar dan bij?
Op zaterdag 15 februari 2003 18:03 schreef vosss het volgende:
Nah, ik weet het niet zeker, maareh, nah volgens mij vindt jij nah wel een leuk woordje nah??
quote:Nah zeg
Op zaterdag 15 februari 2003 18:11 schreef Migwi het volgende:[..]
Nah, hoe kom je daar dan bij?
Maar inderdaad, is 1 van mijn stopwoorden op Internet zeg maar..
Doet me denken aan stukkie uit een liedje van Starting Line (Saddest Girl story):
" Stop expecting change, she's just a lost cause that you're waiting on.
Take a look around, you could have anyone..."
Tot zover mijn bijdrage
Ach, ik snap er gewoon geen kont meer van.
Dacht dat 't me vrij weinig kon boeien ook, maar ben nu 4 uur eerder weggaan bij de wekelijkse filmavond omdat ik er toch moeite mee heb.
Maar goed, ik heb dan wel weer m'n uiterlijk mee (van horen zeggen) en there are a lot more girls out there, dus ik moet me gewoon niet meer druk maken.
Ik denk dat die vriend van je uiteindelijk aan het kortste eind trekt. Dat je er niet goed uitziet wil natuurlijk niet zeggen dat je dat soort eisen mag stellen aan een vriendschap. Die bom barst vroeg of laat, daar kun je op wachten. Een harde les voor hem, dat wel.
houd ze van ABBA: scheit aan N
Houd ze niet van ABBA: scheit aan haar
simpel toch.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |