Maar hoe onthouden ze dan wie een x iets vergeten is?quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:35 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Nee, (helaas) regelmatig meegemaakt dat ik vergeten ben om iets te scannen. Vaak dat je meerdere items van een product koopt en er vergeet van het "1" over te zetten naar "2,3,4" items. Het wordt gecorrigeerd naar juiste aantal en je moet het juiste bedrag afrekenen. Je krijgt wel even wat vaker controle na zoiets, maar als het dan weer een paar keer goed is gegaan, wordt dat weer minder. Als het te vaak voorkomt, kun je toestemming verliezen om uberhaupt te mogen zelfscannen.
Ik gebruik het bij AH met een bonuskaart en wel eens begrepen van zo'n meisje dat het daar wel op wordt bijgehouden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Maar hoe onthouden ze dan wie een x iets vergeten is?
Ohh op die fiets, ja ik ga alleen naar Dirk en soms Jumbo haha.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:07 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ik gebruik het bij AH met een bonuskaart en wel eens begrepen van zo'n meisje dat het daar wel op wordt bijgehouden.
Inmiddels met 3 verschillende woningen altijd Appie als dichtsbijzijnde supermarkt. Dan scannen vanuit de app o.b.v. vooraf aangemaakt boodschappenlijstje. Ideaalquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:08 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ohh op die fiets, ja ik ga alleen naar Dirk en soms Jumbo haha.
Dat soort acties gaan ze nu wel meer doen. Net als eurootje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen verrassing dat het marktaandeel zo is gekrompen. Jumbo is een dure supermarkt vergelijkbaar met de AH, met slechtere aanbiedingen dan de AH. Ze hebben bijvoorbeeld vrijwel nooit 1+1 gratis acties.
Bron: https://www.ad.nl/economie/klanten-van-jumbo-opgelet-supermarkt-rekent-vaakst-hogere-prijzen-dan-op-prijskaartje~a740632a/quote:Klanten van Jumbo opgelet: supermarkt rekent vaakst hogere prijzen dan op prijskaartje
Klanten die elk bonnetje na aankoop controleren, doen dat vaak met een goede reden. Want supermarkten rekenen nogal eens de verkeerde prijs voor aanbiedingen. De supermarktketen Jumbo spant de kroon, blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond.
Bij Aldi en Lidl klopten de prijzen van aanbiedingen meestal wel. Bovendien waren de fouten die deze supermarkten maakten bijna altijd in het voordeel van de klant, net als bij Plus. De mysteryshoppers van de Consumentenbond betaalden bij Albert Heijn en Jumbo juist vaak een hogere prijs aan de kassa.
Jumbo maakte de meeste fouten. Bij 31 van de 90 aanbiedingen rekende deze supermarkt een andere prijs aan de kassa dan in de winkel. Albert Heijn ging 22 keer de mist in, Plus 17 keer. Ook in eerdere onderzoeken kwam Jumbo als slechtste uit de bus, aldus de Consumentenbond.
Het lijkt mij ook niet heel onopvallend, echter ken ik mensen (vaag) die dit deden.quote:
Weet ik niet, maar ik heb sterk de indruk dat het niet per ongeluk is. De AH had een tijdje terug een 10% korting die 8.8% bleek. Dat moet iemand in de computer hebben gezet lijkt me.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/economie/klanten-van-jumbo-opgelet-supermarkt-rekent-vaakst-hogere-prijzen-dan-op-prijskaartje~a740632a/
Over wat voor bedragen zou dit gaan op jaarbasis?
Als het foutjes zouden zijn zou het gemiddeld net zo vaak in het voordeel als in het nadeel van de klant moeten zijn lijkt me.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar ik heb sterk de indruk dat het niet per ongeluk is. De AH had een tijdje terug een 10% korting die 8.8% bleek. Dat moet iemand in de computer hebben gezet lijkt me.
Niet als de steekproef alleen op aanbiedingen gegaan wordt. Dan is er een kans dat iemand vergeten is de aanbieding door te voeren en dat is altijd in het nadeel van de klant.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als het foutjes zouden zijn zou het gemiddeld net zo vaak in het voordeel als in het nadeel van de klant moeten zijn lijkt me.
Dan ga je naar een andere winkel, want dit is echt niet de standaard.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Toch vreemd dat volgens het artikel het prijsverschil bij Aldi en Lidl vaker in het voordeel van de klant zijn itt AH en Jumbo.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet als de steekproef alleen op aanbiedingen gegaan wordt. Dan is er een kans dat iemand vergeten is de aanbieding door te voeren en dat is altijd in het nadeel van de klant.
In dat geval zou bij een steekproef op afgelopen aanbiedingen van vorige week, zou dan een fout moeten komen die wel in het voordeel van de klant is.
Het idee van zelfscankassa's is gebaseerd op het extreem korten op personeelskosten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:05 schreef beantherio het volgende:
Het hele idee van zelfscankassa's is gebaseerd op de foutieve aanname dat alle mensen zich nog gedragen zoals in de jaren 50. Ik gedraag me wel zo maar het is me allang duidelijk dat dit voor lang niet iedereen geldt.
Heb ook geen zin in een winkelverbod want dan mot je ergens ander heen. (Verder uit de buurt.)quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij die zelfscan altijd als de dood is dat je misschien toch per ongeluk een product vergeten bent te scannen?
Dit is ook diefstal. Want reken er maar op dat ze gokken dat mensen het pakken en niet kijken naar de bon. Of het laten zitten om naar de service balie te gaan, omdat ze daar weer moeten wachten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/economie/klanten-van-jumbo-opgelet-supermarkt-rekent-vaakst-hogere-prijzen-dan-op-prijskaartje~a740632a/
Over wat voor bedragen zou dit gaan op jaarbasis?
Vorig jaar betaalde Jumbo nog 26% aan winstbelastingen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:58 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
In 2022 maakte Jumbo een winst na belasting van ¤79,68 miljoen. Als je dan nagaat dat er voor ¤100 miljoen aan goederen gejat wordt dan is dat wel een gigantische hap uit de winst.
Bron: https://www.jumborapporta(...)jaarverslag_2022.pdf
Pagina 90
Dat dus. Volgens Ton van Veen bij het NOS Journaal is het een maatschappelijk probleem. Dat is misschien wel ten dele waar, maar het beveiligen van je eigen winkelnering is toch echt jouw probleem, niet dat van ons.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het idee van zelfscankassa's is gebaseerd op het extreem korten op personeelskosten.
1% van de omzet is niks vergeleken met welk bedrag personeelskosten je schrapt. Dat was het idee, gewoon een kosten-batenanalyse. Zoveel procent meer diefstal levert zoveel minder personeelskosten op, prima
En met zo'n zielig verhaaltje proberen ze zelfs nog sympathie te winnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |