O, ik probeer je ook niet te overtuigen hoor! Er zijn vrij veel mensen die liever in de rij staan, dus zo gek is dat niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze er dus vanuit dat er een foutje is gemaakt en er niet vanuit dat het diefstal is.
Het blijft afhankelijk van de inschatting van het personeel.
Ik zie voor mijn rechtspositie geen enkel voordeel in de zelfscan. Alle verantwoordelijkheid wordt bij mij als klant gelegd. Ik hou het daarom bij een normale kassa.
De producten kun je niet scannen maar de verpakking welquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:33 schreef Zorro het volgende:
"Is het gelukt om alles te scannen?"
Ik zeg altijd "Dat gaan we nou zien he".
Heb ik iig niet mezelf vastgelegd
Idiote is dat ze dat ook vragen als je daar met 3 producten staat
Arme Jumbo, dat zijn natuurlijk miljoenenverliezen.quote:
Zelfscan is dan ook niet enkel in het leven geroepen als kostenbesparing op personeelskosten. Het is voor een groot deel ook gemak en snelheidswinst voor de klant. Met name als er gebruik wordt gemaakt van handscanners en de boodschappen direct de tas/krat in gaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:03 schreef Idisrom het volgende:
Voor dat geld aan omzetverlies kun je ook 5 miljoen extra uren aan kassières en andere medewerkers besteden.
Dat is per Jumbo supermarkt meer dan vier full time medewerkers op jaarbasis.
De oude Jumbo formule was dat je gratis boodschappen kreeg als niet alle kassas open waren en je als nummer 4 in de rij aansloot.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:34 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
O, ik probeer je ook niet te overtuigen hoor! Er zijn vrij veel mensen die liever in de rij staan, dus zo gek is dat niet.
Waar veel gedoe over was, want mensen dachten vaak dat de persoon die op dat moment geholpen wordt meetelde, wat dus niet zo was. En als er een kassa bij werd geroepen telde het ook al niet meer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De oude Jumbo formule was dat je gratis boodschappen kreeg als niet alle kassas open waren en je als nummer 4 in de rij aansloot.
Die plus bij mij is niet zo groot, ze hadden maar 3 kassa's en zon serviceding.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het kan handig zijn, maar in principe kun je ook gewoon leren goed op en af te schalen met je cassieres.
Bij de AH in mijn buurt lijk je nu in plaats van cassieres fulltime overzichthouders te hebben. Staan daar een beetje de hele dag. Ook zijn vaak maar een aantal zelfscankassas operationeel en sta je alsnog te wachten, omdat het anders te veel is om in de gaten te houden door de overzichthouders waarschijnlijkHet is een verkapte bezuinigingsmaatregel wat gewoonweg ineffectief blijkt.
Die 100 miljoen is het totaal aan gederfde inkomsten door diefstal, niet de meerkosten aan diefstal door de zelfscan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:12 schreef ZanneG het volgende:
Als er echt voor 100 miljoen euro wordt gestolen uit de jumbo zaken dan kunnen ze beter terug gaan naar het oude kassa systeem.
Dan heeft zelfscannen dus geen meerwaarde.
Ik gebruik de zelfscan regelmatig maar als het er niet is dan vind ik dat ook prima, het is niet perse nodig.
Winkels als Aldi en Lidll hebben geen zelfscan en daar is het nog steeds altijd druk
Geen zelfscans meer in pauper wijkenquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:12 schreef ZanneG het volgende:
Als er echt voor 100 miljoen euro wordt gestolen uit de jumbo zaken dan kunnen ze beter terug gaan naar het oude kassa systeem.
Oh wanneer ik maar een paar producten heb en er geen medewerker in 2 minuten komt dan loop ik naar een andere terminal en herhaal ik het scannen nog een keer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:28 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo krijg je nog een spaarkaart voor een gratis product, en elke keer als je gecontroleerd wordt een stempel. Dat heeft nog iets "positiefs".
Bij andere supermarkten moet je soms heel lang wachten voordat überhaupt een medewerker komt als het op dat moment niet druk is in de winkel, want dan staat er geen medewerker bij de zelfscankassa's. En ik heb al zo vaak controle gehad met maar één of twee producten...ik maak mij er niet meer druk om. Echt vervelend is, wanneer meerdere kassa's op hetzelfde moment gecontroleerd moeten worden, dan sta je daar te wachten voordat ze met de mensen met de volle winkelwagens klaar zijn. Of dat je een product wilt verwijderen, omdat je niet het juiste product hebt gekozen, en daarvoor eerst een medewerker moet komen.
Bij ons is vaak maar nog één echte kassa bezet in supermarkten met zelfscankassa's en daar staat meestal een rij met volle karren, dus met weinig boodschappen niet echt een alternatief, dan ga ik toch langs de zelfscan.
Laatst was ik nog verbaasd dat ze bij de Albert Heijn, die toch meer het imago heeft een servicesupermarkt te zijn, het aantal zelfscankassa's significant hadden verhoogd, terwijl andere supermarkten nog steeds alleen maar gewone kassa's hebben.
Aan handscanners heb ik een hekel, daar ben ik echt bang dat ik vergeet te scannen of dubbel scan. En die kleine schermpjes zijn ook niet echt overzichtelijk. Ook met kindern is dat zo een ding, die vinden dat natuurlijk hartstikke leuk om te doen, maar dan is het echt goed opletten.
En ondanks dat het aanzienlijk deel van de niet deugende bevolking heel herkenbaar is, worden ze niet gestoord bij het vermenigvuldigen van zichzelf.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:57 schreef Confetti het volgende:
Een aanzienlijk deel van de bevolking deugt niet en verdient repressie.
Nee, (helaas) regelmatig meegemaakt dat ik vergeten ben om iets te scannen. Vaak dat je meerdere items van een product koopt en er vergeet van het "1" over te zetten naar "2,3,4" items. Het wordt gecorrigeerd naar juiste aantal en je moet het juiste bedrag afrekenen. Je krijgt wel even wat vaker controle na zoiets, maar als het dan weer een paar keer goed is gegaan, wordt dat weer minder. Als het te vaak voorkomt, kun je toestemming verliezen om uberhaupt te mogen zelfscannen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik bij een controle iets niet gescand had.
Maar moet je dan gelijk mee naar achteren en word de politie direct ingeschakeld?
Dan ga ik toch maar bij de kassa staan als dat zo is
"Het Volk" wil dit juist graag.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:57 schreef Confetti het volgende:
Mooi voorbeeld waarom het volk wantrouwt moet worden. Zou de overheid ook moeten doen.
Een aanzienlijk deel van de bevolking deugt niet en verdient repressie.
Jawel hoor, minstens 2 filialen van de Lidl met een zelfscan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:12 schreef ZanneG het volgende:
Ik gebruik de zelfscan regelmatig maar als het er niet is dan vind ik dat ook prima, het is niet perse nodig.
Winkels als Aldi en Lidll hebben geen zelfscan en daar is het nog steeds altijd druk
Lidl heeft al langer zelfscankassa's ja. Geldt bijvoorbeeld ook voor een Coop.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Jawel hoor, minstens 2 filialen van de Lidl met een zelfscan.
De Lidl in Amsterdam, Sara Burgerhartstraat
en weer heel toevallig in Amsterdam, de Lidl August Allebéplein
De Jumbo is de dichtsbijzijnste supermarkt en verder prima voor de boodscahppen die ik nodig heb.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:46 schreef capricia het volgende:
Sinds ze de 7 zekerheden hebben afgeschaft eind vorig jaar, ben ik niet 1 keer meer geweest.
Vooral die garantie van 'vers is vers' (dat je een gratis goed product mee kon nemen als iets over datum was), gebruikte ik vaak.
Nu liggen alle over datum produkten gewoon weg te rotten in die Jumbo.
En jij @:inbox Ga jij nog naar de Jumbo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |