Jij zet op die plekken natuurlijk liever blanke, heteroseksuele, witte mannen van rond de 45 neer die een universitaire opleiding in de rechten hebben afgerond. Maar of dat nou gunstig is voor de prijzen, dat durf ik wel te betwijfelen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:24 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je word opeens afhankelijk van het inschattingsvermogen van een supermarktmedewerker. Die gok weiger ik te nemen.
Je zou natuurlijk ook gewoon die bejaarde vrouw of man voor jou even kunnen helpen om haar of zijn tas in te pakken. Zijn die mensen sneller weg en heb jij ook iets goeds gedaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodat ik weer moet wachten op trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen en gepast contant betalen? Nee dankje.
Waarom doe jij zo agressief en ben je alles in twijfels aan het trekken? Waarom zou ik interessant willen doen over een fucking zelfscan? En ja, ik bedoelde dat ik vaak alles na kijk voordat ik op betalen druk. Sorry my bad.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En dan is het opeens anders? Niet dus. Ook dan weet je pas dat er controle is nį je alles gescand hebt en voor betalen kiest. Daar kan je dan ook niets meer aan veranderen. En bij twijfel kijken ze gewoon even op de camera terug.
Dat klinkt als een lokaal probleem, ik herken het niet van mijzelf en anderen in mijn omgeving.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kom gemakkelijk aan 1% van de artikelen, niet van het aantal keren boodschappen doen.
[..]
Dus zo picky ben je niet. Anders was je wel van je zolderkamertje gekomen om even langs de bakker te gaan.quote:Omdat de bakker niet bezorgt.
Ligt aan de winkel, elke winkelketen heeft het anders ingericht. Om het ontopic te houden, de Jumbo bezorgt vanuit een DC en als je bij de Jumbo bestelt en afhaalt dan wordt een deel vanuit het DC geleverd (houdbare producten) en deels door de lokale ondernemer (versproducten en eventuele missende producten).quote:Ik heb het idee dat ze bij mijn supermarkt de artikelen niet reserveren en gewoon een medewerker met een karretje door de winkel sturen en "ja, helaas, het brood is op".
En een andere keten bezorgt hier niet, als ik een paar straten verderop had gewoond dan wel
Omdat je zoals in ongeveer elk topic onzin aan het verspreiden bent om interessant te doen. Daar mag best wat van gezegd worden op zijn tijd. Al is het maar om te laten zien dat het onzin is wat je zegt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom doe jij zo agressief en ben je alles in twijfels aan het trekken?
Ik zou zeggen, werk eens aan je issues en dan zien we je wel weer terug
Ik weet niet of het zinvol is om je onschuld te proberen te bewijzen bij de politie.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jij zet op die plekken natuurlijk liever blanke, heteroseksuele, witte mannen van rond de 45 neer die een universitaire opleiding in de rechten hebben afgerond. Maar of dat nou gunstig is voor de prijzen, dat durf ik wel te betwijfelen.
Overigens ben je dat dus niet en die gok neem je niet. De winkelmedewerker kan niks anders doen dan de politie bellen, als jij overtuigd bent dat je geen fout hebt gemaakt dan kan je dit eenvoudig uitleggen aan de politie toch?
Maar buiten dat, niemand verplicht je om aan zelfscan te doen. Er zijn meerdere andere mogelijkheden tenslotte.
Als ik zelf geen tijd heb om boodschappen te doen, heb ik ook geen tijd om naar de bakker te gaan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:29 schreef GereDathan het volgende:
Dus zo picky ben je niet. Anders was je wel van je zolderkamertje gekomen om even langs de bakker te gaan.
Dat is niet mijn ervaring. Bij de kassa heb ik vaak 4 - 6 mensen voor mij en moet ik de boodschappen na afrekenen nog inpakken. Met een zelfscan kan ik dat meteen al doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De grap is dat wanneer je wat meer boodschappen hebt, je meestal sneller bent wanneer je bij de gewone kassa aansluit dan bij de zelfscanner. Zo'n kassajuffrouw scant gemiddeld een stuk sneller. De zelfscanner lijkt alleen sneller omdat je daar zelf bezig bent terwijl je bij de kassa uit je neus staat te vreten.
Ik wens niemand die macht te geven en al helemaal geen supermarktmedewerker. Ik kan best een fout maken en ik wens al klant niet bestraft te worden voor een fout. Vooral niet voor iets wat ik niet mijn taak vind.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jij zet op die plekken natuurlijk liever blanke, heteroseksuele, witte mannen van rond de 45 neer die een universitaire opleiding in de rechten hebben afgerond. Maar of dat nou gunstig is voor de prijzen, dat durf ik wel te betwijfelen.
Overigens ben je dat dus niet en die gok neem je niet. De winkelmedewerker kan niks anders doen dan de politie bellen, als jij overtuigd bent dat je geen fout hebt gemaakt dan kan je dit eenvoudig uitleggen aan de politie toch?
Maar buiten dat, niemand verplicht je om aan zelfscan te doen. Er zijn meerdere andere mogelijkheden tenslotte.
Complotdenkertje gespot?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zinvol is om je onschuld te proberen te bewijzen bij de politie.
De algemene tip is "praat niet met de politie".
Maar dan ga je niet in discussie. Uiteindelijk komt het vanzelf voor de rechter. Doe je daar je verhaal toch? Dan komt het allemaal op zijn pootjes terecht, eind goed al goed.quote:Als de winkel aangifte doet dan valt er weinig te discussiėren.
Hier bij de Dirk mogen ze weleens gaan handhaven op een maximum aantal artikelen bij de zelfscan, want mensen staan gewoon meer dan 30 dingen te scannen daar met een enorme rij erachter. En dan zijn ze klaar en komt er controle waarbij ze alles opnieuw gaan scannen, als ik bij de enige kassa was gaan staan achter mensen met 4 volle karren was ik nog eerder buiten geweestquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Er is hier vaak nog maar 1 gewone kassa open en altijd als ik in de supermarkt ben staan alle bejaarden daar in de rij.
Kies dan toch 9/10x voor snelheid.
En ik scan het meestal pas bij de zelfscankassa, dan valt het nog wel wat mee. Met zo'n handscanner word ik sowieso zenuwachtig.
Daar zitten de meeste helemaal niet op te wachten. Krijg je een opmerking waar ik me mee bemoei en dat ze het zelf wel kunnen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon die bejaarde vrouw of man voor jou even kunnen helpen om haar of zijn tas in te pakken. Zijn die mensen sneller weg en heb jij ook iets goeds gedaan.
Als je geen tijd wil maken dan ben je dus niet picky. Want sowieso moet je alsnog naar de supermarkt omdat je geliefde brood mist. Had je net zo goed naar de bakker kunnen fietsen, had net zoveel tijd gekost en minder frustratie maar bovenal brood wat eetbaar is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik zelf geen tijd heb om boodschappen te doen, heb ik ook geen tijd om naar de bakker te gaan.
Als ik wel tijd heb om naar de bakker te gaan, kan ik m'n boodschappen ook wel zelf doen.
Dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
Haha geen tijd hebben om naar de bakker te gaanquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik zelf geen tijd heb om boodschappen te doen, heb ik ook geen tijd om naar de bakker te gaan.
Als ik wel tijd heb om naar de bakker te gaan, kan ik m'n boodschappen ook wel zelf doen.
Dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
dan ga je lekker niet naar de zelfscan als je zelf die verantwoordelijkheid en macht kennelijk ook niet aankan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:34 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik wens niemand die macht te geven en al helemaal geen supermarktmedewerker. Ik kan best een fout maken en ik wens al klant niet bestraft te worden voor een fout. Vooral niet voor iets wat ik niet mijn taak vind.
Wat een moeilijk leven zal je hebben met een dergelijke instelling, maar gelukkig kies je er zelf voor allemaal. Niemand verplicht je tot iets en ik begrijp ook niet waarom je dan in dit topic post over iets wat je toch nooit zal meemaken?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:34 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik wens niemand die macht te geven en al helemaal geen supermarktmedewerker. Ik kan best een fout maken en ik wens al klant niet bestraft te worden voor een fout. Vooral niet voor iets wat ik niet mijn taak vind.
Heb ik echt nooit last van als ik vraag of ik even kan helpen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar zitten de meeste helemaal niet op te wachten. Krijg je een opmerking waar ik me mee bemoei en dat ze het zelf wel kunnen.
Nee hoor want het maken van een fout is gewoon gelijk aan winkeldiefstal dus de rechter zal je veroordelen. Dus helaas.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Complotdenkertje gespot?
[..]
Maar dan ga je niet in discussie. Uiteindelijk komt het vanzelf voor de rechter. Doe je daar je verhaal toch? Dan komt het allemaal op zijn pootjes terecht, eind goed al goed.
Dat heeft niets met "complotdenken" te maken. De politie maakt het niet uit of je schuldig bent of niet.quote:
Ja lekker, voor de rechter omdat je bij de zelfscan een foutje maakte. Dat bespaart echt een hoop tijd en gedoe.quote:Maar dan ga je niet in discussie. Uiteindelijk komt het vanzelf voor de rechter. Doe je daar je verhaal toch? Dan komt het allemaal op zijn pootjes terecht, eind goed al goed.
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dus vraag het niet meer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Heb ik echt nooit last van als ik vraag of ik even kan helpen.
En ben je eventueel nog medeplichtig ook want bejaarden jatten net zo hard mee als andere burgers alleen doen zij net of ze seniel zijn als ze worden betrapt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar zitten de meeste helemaal niet op te wachten. Krijg je een opmerking waar ik me mee bemoei en dat ze het zelf wel kunnen.
Nee joh. Er is pas sprake van diefstal als je het oogmerk had om iets te stellen. Bij het maken van een fout is dat er niet en wordt dus niet voldaan aan de tenlastelegging en zal de rechter je niet veroordelen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor want het maken van een fout is gewoon gelijk aan winkeldiefstal dus de rechter zal je veroordelen. Dus helaas.
Voel je jezelf aangesproken ofzo....quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dan ga je lekker niet naar de zelfscan als je zelf die verantwoordelijkheid en macht kennelijk ook niet aankan.
Maar leg de schuld lekker bij iemand anders
Eerst krijgen vrouwen alle vrijheid en daarna zeiken als ze verkracht worden. Eigen schuld toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:40 schreef Farenji het volgende:
Eerst alle taken van de cassiere outsourcen naar je klanten, en dan boos worden dat die klanten dat niet allemaal gratis willen doen
En wanneer is het niet afrekenen van een artikel een fout?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee joh. Er is pas sprake van diefstal als je het oogmerk had om iets te stellen. Bij het maken van een fout is dat er niet en wordt dus niet voldaan aan de tenlastelegging en zal de rechter je niet veroordelen.
nee hoor. Jij wel zo te zien?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:41 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Voel je jezelf aangesproken ofzo....
Dit soort bullshit vergelijkingen zijn voor jouw rekening, gek.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Eerst krijgen vrouwen alle vrijheid en daarna zeiken als ze verkracht worden. Eigen schuld toch?
Ik gok dat jij geen advocaat bent... In theorie heb je gelijk echter is het voor de rechter onmogelijk om dit onderscheid te maken dus hij zal je gewoon veroordelen. Lees maar eens wat zaken terug.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee joh. Er is pas sprake van diefstal als je het oogmerk had om iets te stellen. Bij het maken van een fout is dat er niet en wordt dus niet voldaan aan de tenlastelegging en zal de rechter je niet veroordelen.
het principe is aardig hetzelfde, de gelegenheid pakken is kennelijk ok. Val je daar ff door de mand joh gek.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit soort bullshit vergelijkingen zijn voor jouw rekening, gek.
Ik ben wel jurist. Mijn specialiteit is niet strafrecht, maar heb het wel een tijdens mijn studie gehad.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:43 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik gok dat jij geen advocaat bent... In theorie heb je gelijk echter is het voor de rechter onmogelijk om dit onderscheid te maken dus hij zal je gewoon veroordelen. Lees maar eens wat zaken terug.
Is je aan die zaken die gepubliceerd zijn ook iets opgevallen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:43 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik gok dat jij geen advocaat bent... In theorie heb je gelijk echter is het voor de rechter onmogelijk om dit onderscheid te maken dus hij zal je gewoon veroordelen. Lees maar eens wat zaken terug.
Nee want hij kan dus je schuld niet bewijzen. Je bent ook pas strafbaar als je het poortje uitloopt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:43 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is echt een misverstand hoor. De winkel uitlopen is zeker niet vereist voor een voltooide diefstal. Als jij iets in je binnenzak stopt zonder te zelfscannen zou je er al zomaar eens kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want hij kan dus je schuld niet bewijzen. Je bent ook pas strafbaar als je het poortje uitloopt.
Shopping mall Filipijnen:quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon iedereen die een fout heeft gemaakt bij de scan per direct standrechtelijk executeren. Dan leert men het wel af.
Uit de jurisprudentie hierover blijkt dat dit van feiten en omstandigheden afhangt. Als je meerdere producten niet hebt gescand bijvoorbeeld wordt eerder aangenomen dat er geen sprake is geweest van een fout of wanneer het een duur product is dat verstopt zat onder de tas.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wanneer is het niet afrekenen van een artikel een fout?
Een rol drop? Een stuk kaas? Een krat bier onder je kar? Twee stukken kaas? Een pak wasmiddel? Alleen het 3e brood?
Gok het er maar op.
En dat kan je dus bij zowel een normale kassa als een zelfscan kassa doen. Bij de zelfscan zal het ook niet opvallen als je voldoende artikelen hebt, bij een controle pakken ze tenslotte enkel de artikelen die in het zicht liggen. Ze gaan niet je zakken leeghalen om dat ook te scannen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
Grappig dat zovelen denken dat het alleen aan de zelfscankassa ligt.
Scanfouten zullen best eens gebeuren. Maar iemand die echt wil jatten stopt dat artikel gewoon in de winkel in zijn tas, rekent rustig wat andere dingen af bij de kassa of zelfscankassa en loopt vervolgens vrolijk naar buiten hoor
Je moet wel heel dom zijn als dief om de gejatte artikelen tussen de rest te leggen bij de steekproef.
Dat dus. En twijfel is vrijspreken geldt ook nog altijd. Als je de zaken bekijkt die gepubliceerd zijn dan zijn het vaak ook best wel extreme gevallen (van de 25 producten maar 3 gescand en dat werk).quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit de jurisprudentie hierover blijkt dat dit van feiten en omstandigheden afhangt. Als je meerdere producten niet hebt gescand bijvoorbeeld wordt eerder aangenomen dat er geen sprake is geweest van een fout of wanneer het een duur product is dat verstopt zat onder de tas.
De enige keer dat ik per ongeluk wel echt iets had gejat was ook niet bij de zelfscan idd. Product was onder mijn tas gegleden in de kar dus niet gezien toen ik spul op de band legde. Dus geloof idd best dat het probleem niet eens zo zeer de zelfscan alleen is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:47 schreef tizitl2 het volgende:
Grappig dat zovelen denken dat het alleen aan de zelfscankassa ligt.
Scanfouten zullen best eens gebeuren. Maar iemand die echt wil jatten stopt dat artikel gewoon in de winkel in zijn tas, rekent rustig wat andere dingen af bij de kassa of zelfscankassa en loopt vervolgens vrolijk naar buiten hoor
Je moet wel heel dom zijn als dief om de gejatte artikelen tussen de rest te leggen bij de steekproef.
In een paar minuten al aardig wat gevallen gevonden van mensen die een boete van 181 Euro en een winkelverbod van een jaar kregen vanwege een foutje bij de zelfscan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit de jurisprudentie hierover blijkt dat dit van feiten en omstandigheden afhangt. Als je meerdere producten niet hebt gescand bijvoorbeeld wordt eerder aangenomen dat er geen sprake is geweest van een fout of wanneer het een duur product is dat verstopt zat onder de tas.
Maar dat is een civiele kwestie. Geen strafzaak.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In een paar minuten al aardig wat gevallen gevonden van mensen die een boete van 181 Euro en een winkelverbod van een jaar kregen.
Deze bijvoorbeeld:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1921916
Je kan me een hoop vertellen maar bij een gewone kassa is dat risico fors lager.
Ik vraag me af als de kassičre vergeten is iets te scannen, of je dan ook een winkeldief bent. Of is zij dat dan?quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je bij de controle gepakt wordt en je zou toch per ongeluk een product vergeten zijn te scannen kun je direct even mee naar achteren lopen en is de politie al onderweg. Ik vind dat ver gaan want ieder mens kan fouten maken en om te bepalen of er wel/geen sprake is van diefstal zou je eerst de intentie moeten weten.
Is het eindresultaat beter dan?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is een civiele kwestie. Geen strafzaak.
Je kan altijd de waarheid vertellen, dat kan niemand tegen je gebruiken als je niet liegt. Maar de politie zal je altijd vertellen dat je niets hoeft te verklaren en je kan beroepen op een advocaat. Heb je wel jezelf mee waarschijnlijk in deze, want dan mag je mee naar het bureau hoogstwaarschijnlijk. Nogal vervelend bij een foutje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heeft niets met "complotdenken" te maken. De politie maakt het niet uit of je schuldig bent of niet.
Je kunt je situatie alleen maar verslechteren door met ze te praten, aangezien ze alles wat je zegt later tegen je kunnen gebruiken. Daarom niet met de politie praten.
Een advocaat zal je vertellen dat je de waarheid moet vertellen. Gezond verstand is dat je niet steelt en als je een foutje maakt dat je dat gewoon eerlijk kan vertellen.quote:Dat is gezond verstand en dat zal een advocaat je ook vertellen.
[..]
Eigen keuze, niets mis mee voor de miljoenste keer.quote:Ja lekker, voor de rechter omdat je bij de zelfscan een foutje maakte. Dat bespaart echt een hoop tijd en gedoe.
Ik reken wel lekker af bij de kassa.
Juridisch is het nogal een verschil; het lever bijvoorbeeld geen aantekening op je jusdoc op. En als meneer dat voor de rechter had laten komen moest ik het ook nog maar zien.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is het eindresultaat beter dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |