abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211913029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En zij wil helemaal niks aan concessies doen blijkbaar.
Ze wil één dorp verderop wonen, toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom moet hij bewegen en zij niet ? Klink egocentrisch.
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.

Zij heeft blijkbaar alles in het dorp waar ze nu woont. Dan snap ik wel dat je - als je daar waarschijnlijk al 30 jaar woont en alles hebt - niet zomaar even verderop gaat wonen in een dorp, waar je behalve je vriend en schoonouders niets hebt. En je dus alles voortaan met de auto moet gaan doen.
  donderdag 4 januari 2024 @ 09:39:15 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211913030
Toen mijn man nog in Gouda woonde was dat voor mij zo'n 80 km.
Als ik nu naar Den Haag moet is dat echt niet vreselijk veel verder dan destijds Gouda, en ik moet hier nog steeds bij dezelfde oprit de snelweg op, ik zit nu alleen 5 minuten dichterbij die oprit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 januari 2024 @ 09:39:33 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211913032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen? :P
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?
The love you take is equal to the love you make.
pi_211913039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze wil één dorp verderop wonen, toch?
[..]
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.

Zij heeft blijkbaar alles in het dorp waar ze nu woont. Dan snap ik wel dat je - als je daar waarschijnlijk al 30 jaar woont en alles hebt - niet zomaar even verderop gaat wonen in een dorp, waar je behalve je vriend en schoonouders niets hebt. En je dus alles voortaan met de auto moet gaan doen.
Maar dat is als ik TS lees niet het geval. Ze heeft haar werk en vrienden al op afstand wonen.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:40:39 #180
5428 crew  miss_sly
pi_211913046
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat was anders een prima argument om hem naar haar toe te laten verhuizen eerder in het topic onder het mom van dat je met kinderen toch geen tijd hebt daarvoor.

En laten we wel wezen, ze gaan niet naar de andere kant van het land verhuizen hè, zij zou nog steeds binnen 30 minuten van haar sociale kring wonen. Het is niet alsof TS haar naar een ander land wil krijgen.

Het is gewoon interessant om te weten wat zij wel
wil doen aan concessies - wat dat betreft horen we alleen TS.
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211913049
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.
pi_211913053
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2024 09:42:01 ]
  donderdag 4 januari 2024 @ 09:42:16 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211913060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 januari 2024 @ 09:43:35 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211913068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen? :P
Uit de OP:
quote:
Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind.
Hij verkoopt het als een concessie maar feitelijk is het de enige plek waar hij wil wonen.

En uit post #42
quote:
En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
Genoeg te koop wat "hun smaak" zou zijn, waarom woont TS er dan nog niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:43:47 #185
5428 crew  miss_sly
pi_211913070
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.
Niet helemaal duidelijk. 10 minuten lopen of tien minuten met de auto scheelt nogal.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:44:27 #186
382129 crew  Donna
pi_211913073
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.

Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.

Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.
pi_211913077
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.
Tja ik zie ze niet snel tot een compromis komen.
pi_211913084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders.
Sowieso ben je met kinderen nog meer gebonden aan je woonplaats. Zonder kinderen heeft ze misschien nog wel tijd om de auto te pakken om haar sociale kring te bezoeken in het dorp waar ze nu woont. Met kinderen is dat, zeker in het begin, een stuk lastiger.

En als de relatie dan nog spaak loopt, krijg je nog een keer heftige discussies over de woonplaats.
pi_211913086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachten :P
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:47:32 #190
382129 crew  Donna
pi_211913094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachten :P
Precies. We lezen hier maar een heel klein stukje, als er überhaupt al echt goede gesprekken gevoerd zijn.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:48:47 #191
5428 crew  miss_sly
pi_211913105
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.

Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.

Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Ik woonde dik 100 km bij mijn ouders vandaan en 30 km van mijn schoonouders. Mijn ouders hebben vier jaar om de week de hele dag opgepast. Zij wilden dit heel graag, omdat ze hun kleindochter graag wilden zien opgroeien en er echt een band mee opbouwen. Mijn schoonmoeder zou in principe op de andere dag om de week komen, maar zij was ook vaak niet beschikbaar vanwege wrk of andere ofspraken waardoor mijn ouders nog wat vaker kwamen.

Het ligt ook echt wel aan alle personen binnen het verhaal, denk ik.
pi_211913134
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Ik woonde dik 100 km bij mijn ouders vandaan en 30 km van mijn schoonouders. Mijn ouders hebben vier jaar om de week de hele dag opgepast. Zij wilden dit heel graag, omdat ze hun kleindochter graag wilden zien opgroeien en er echt een band mee opbouwen. Mijn schoonmoeder zou in principe op de andere dag om de week komen, maar zij was ook vaak niet beschikbaar vanwege wrk of andere ofspraken waardoor mijn ouders nog wat vaker kwamen.

Het ligt ook echt wel aan alle personen binnen het verhaal, denk ik.
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.

Ik laat zelden iemand oppassen, terwijl bijvoorbeeld het kind van mijn broertje en zijn vriendin zo ongeveer vaker bij mijn ouders is dan bij hen zelf.
pi_211913147
Als je gaat samenwonen, is dat uitpraten van de keuzes die je dan samen neemt best ook wel een test van de relatie.

Als iemand als TS kennelijk aangeeft het gevoel te hebben dat zijn partner niet bereid is toezeggingen te doen, en zijn ideeën kennelijk zeer snel afgewezen worden, is dat natuurlijk een probleem.
Daarbij vind ik het onjuist om al tezeer op de Topicstarter in te hakken.
We weten nu hooguit zijn wensen en verder weinig over wat exact besproken is, en hoe dat bespreken van het idee samen te gaan wonen, precies verloopt tussen hem en zijn partner.

Ik denk wel dat zijn instelling om een soort van 'tussenoplossing' zelf te bedenken, incl. de plaats waar hij wil wonen, en die zij dan maar te accepteren heeft omdat het volgens hem 'precies tussen hun beiden woonplaatsen inligt', geen werkzame denkwijze is; Dat is niet met je partner samen overleggen en samen praten ().en een werkbaar compromis is ook niet altijd: 'precies in het middengaan zitten')

Ikzelf ben ooit naar de woonplaats van mn partner verhuist.. In mijn geval was dat een 500 kilometer.
Achteraf denk ik ook dat ik daar toen makkelijker over dacht.
Ik heb er ook nadelen van ondervonden, en ook is er een tijd geweest dat ik mn partner het ook deels kwalijk nam dat ze niet 'dankbaar' genoeg was voor 'alles wat ik gedaan had voor haar'. Dat is zeker ook een emotie die kan ontstaan.

Maar ik denk ook dat als ik die keuze niet zo gemaakt had, de relatie nooit zolang zich verder kon ontwikkelen.
Zij had nooit kunnen gewennen waar ik woonde en 'een plek in het midden' vinden was ook nutteloos, ook dat werkt niet.

Wat voor mijzelf belangrijk was, was het me te realiseren dat ook een keuze die ik maakte naar haar wens (te kunnen blijven wonen daar waar haar familie en vrienden woonden), ook voor mij uiteindelijk zelf mijn eigen belangen versterktte en ook voor mij verdere mogelijkheden en voordelen bood.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 04-01-2024 10:24:05 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 09:57:30 #194
5428 crew  miss_sly
pi_211913172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.

Ik laat zelden iemand oppassen, terwijl bijvoorbeeld het kind van mijn broertje en zijn vriendin zo ongeveer vaker bij mijn ouders is dan bij hen zelf.
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.

Maar goed, dit soort dingen weet je pas als er een kind onderweg is. Waar je in eerste instantie naar moet kijken is hoe het is om samen ergens te leven. Want of er een kind komt, is nog maar de vraag natuurlijk, en je zult dan toch samen een leuk leven willen leiden. Om dan al op deze manier te starten waarbij een van beiden met grote tegenzin ingaat op de geboden 'concessie' van de ander, lijkt me niet echt een goede start.
  donderdag 4 januari 2024 @ 09:58:54 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211913188
Overigens staat er in het favoriete dorp van TS genoeg te koop...
Betekent dat dat ze van LATten gelijk naar een koopwoning zouden gaan?
Op een plek waar één van de twee niet wil zitten?

Recept voor succes hoor!

Qua koopwoning zou het wat mij betreft nog een heel ander verhaal zijn dan qua huur.
Maar in dit geval lijkt het me een beter idee als ze eerst eens een tijdje in het huis van de een of de ander gaan samenwonen, en misschien zelfs allebei: half jaar in zijn huis, half jaar in haar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 04-01-2024 10:06:13 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211913257
Ik zie trouwens dat je een kinderwens als alleenstaande vader had TS: OUD / Alleenstaande man met kinderwens

Kan dat misschien de reden zijn dat je nu met je vriendin een beetje te hard van stapel loopt?
pi_211913261
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.

Maar goed, dit soort dingen weet je pas als er een kind onderweg is. Waar je in eerste instantie naar moet kijken is hoe het is om samen ergens te leven. Want of er een kind komt, is nog maar de vraag natuurlijk, en je zult dan toch samen een leuk leven willen leiden. Om dan al op deze manier te starten waarbij een van beiden met grote tegenzin ingaat op de geboden 'concessie' van de ander, lijkt me niet echt een goede start.
Ik vind het fijn als ze op kunnen passen als het echt nodig is, maar heb me niet van hen afhankelijk willen maken. Ze wonen op een uur rijden, dus moet zoiets ook wel tijdig aangeven. Nu leef ik redelijk georganiseerd qua planning, dus dat is geen probleem.

De moeder van mijn jongste kind heeft verschillende familieleden op 5 minuten lopen, dus altijd wel iemand die op kan passen als ze dat op het laatste moment aangeeft.

Dat lijkt me ook niet. Je moet ergens wel graag willen wonen, anders beter niet.
pi_211913283
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:
Overigens staat er in het favoriete dorp van TS genoeg te koop...
Betekent dat dat ze van LATten gelijk naar een koopwoning zouden gaan?
Op een plek waar één van de twee niet wil zitten?

Recept voor succes hoor!

Qua koopwoning zou het wat mij betreft nog een heel ander verhaal zijn dan qua huur.
Maar in dit geval lijkt het me een beter idee als ze eerst eens een tijdje in het huis van de een of de ander gaan samenwonen, en misschien zelfs allebei: half jaar in zijn huis, half jaar in haar huis.
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.

Als het dan allemaal geweldig blijkt te zijn en de beren op de weg mee blijken te vallen, kun je altijd nog een beslissing nemen.
  donderdag 4 januari 2024 @ 10:13:05 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211913293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 10:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.

Als het dan allemaal geweldig blijkt te zijn en de beren op de weg mee blijken te vallen, kun je altijd nog een beslissing nemen.
Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 januari 2024 @ 11:04:15 #200
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211913757
Wij wilden eigenlijk direct al gaan samenwonen maar omdat ik 1 minuut van de school van mijn kind woonde is mijn vriend gelijk bij mij ingetrokken. Na 2 jaar heeft hij zijn huis verkocht en toen mijn kind groot genoeg was heb ik ook mijn huis verkocht en zijn we ergens anders gaan wonen.

Er is bij ons dus eigenlijk nooit een discussie geweet over waar we gingen wonen, dit is heel natuurlijk gegaan.

Maar verder sluit ik me helemaal aan bij bovenstaande voorstel, ga maar eens een half jaar op de ene en dan een half jaar in het andere huis wonen voordat je een huis gaat kopen.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')