Ze wil één dorp verderop wonen, toch?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zij wil helemaal niks aan concessies doen blijkbaar.
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom moet hij bewegen en zij niet ? Klink egocentrisch.
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen?
Maar dat is als ik TS lees niet het geval. Ze heeft haar werk en vrienden al op afstand wonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wil één dorp verderop wonen, toch?
[..]
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.
Zij heeft blijkbaar alles in het dorp waar ze nu woont. Dan snap ik wel dat je - als je daar waarschijnlijk al 30 jaar woont en alles hebt - niet zomaar even verderop gaat wonen in een dorp, waar je behalve je vriend en schoonouders niets hebt. En je dus alles voortaan met de auto moet gaan doen.
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was anders een prima argument om hem naar haar toe te laten verhuizen eerder in het topic onder het mom van dat je met kinderen toch geen tijd hebt daarvoor.
En laten we wel wezen, ze gaan niet naar de andere kant van het land verhuizen hè, zij zou nog steeds binnen 30 minuten van haar sociale kring wonen. Het is niet alsof TS haar naar een ander land wil krijgen.
Het is gewoon interessant om te weten wat zij wel
wil doen aan concessies - wat dat betreft horen we alleen TS.
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.
Uit de OP:quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen?
Hij verkoopt het als een concessie maar feitelijk is het de enige plek waar hij wil wonen.quote:Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind.
Genoeg te koop wat "hun smaak" zou zijn, waarom woont TS er dan nog niet?quote:En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
Niet helemaal duidelijk. 10 minuten lopen of tien minuten met de auto scheelt nogal.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.
Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.
Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Tja ik zie ze niet snel tot een compromis komen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.
Sowieso ben je met kinderen nog meer gebonden aan je woonplaats. Zonder kinderen heeft ze misschien nog wel tijd om de auto te pakken om haar sociale kring te bezoeken in het dorp waar ze nu woont. Met kinderen is dat, zeker in het begin, een stuk lastiger.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders.
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachtenquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.
Precies. We lezen hier maar een heel klein stukje, als er überhaupt al echt goede gesprekken gevoerd zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachten
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.
Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.
Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Ik woonde dik 100 km bij mijn ouders vandaan en 30 km van mijn schoonouders. Mijn ouders hebben vier jaar om de week de hele dag opgepast. Zij wilden dit heel graag, omdat ze hun kleindochter graag wilden zien opgroeien en er echt een band mee opbouwen. Mijn schoonmoeder zou in principe op de andere dag om de week komen, maar zij was ook vaak niet beschikbaar vanwege wrk of andere ofspraken waardoor mijn ouders nog wat vaker kwamen.
Het ligt ook echt wel aan alle personen binnen het verhaal, denk ik.
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.
Ik laat zelden iemand oppassen, terwijl bijvoorbeeld het kind van mijn broertje en zijn vriendin zo ongeveer vaker bij mijn ouders is dan bij hen zelf.
Ik vind het fijn als ze op kunnen passen als het echt nodig is, maar heb me niet van hen afhankelijk willen maken. Ze wonen op een uur rijden, dus moet zoiets ook wel tijdig aangeven. Nu leef ik redelijk georganiseerd qua planning, dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.
Maar goed, dit soort dingen weet je pas als er een kind onderweg is. Waar je in eerste instantie naar moet kijken is hoe het is om samen ergens te leven. Want of er een kind komt, is nog maar de vraag natuurlijk, en je zult dan toch samen een leuk leven willen leiden. Om dan al op deze manier te starten waarbij een van beiden met grote tegenzin ingaat op de geboden 'concessie' van de ander, lijkt me niet echt een goede start.
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:
Overigens staat er in het favoriete dorp van TS genoeg te koop...
Betekent dat dat ze van LATten gelijk naar een koopwoning zouden gaan?
Op een plek waar één van de twee niet wil zitten?
Recept voor succes hoor!
Qua koopwoning zou het wat mij betreft nog een heel ander verhaal zijn dan qua huur.
Maar in dit geval lijkt het me een beter idee als ze eerst eens een tijdje in het huis van de een of de ander gaan samenwonen, en misschien zelfs allebei: half jaar in zijn huis, half jaar in haar huis.
Dit dus.quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.
Als het dan allemaal geweldig blijkt te zijn en de beren op de weg mee blijken te vallen, kun je altijd nog een beslissing nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |