abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216313938
Voor de kerstvakantie maakte ik deze electra nog voor mezelf:

(Ik had alleen een lelijke slaapkamerfoto dus ik heb AI even de omgeving laten veranderen :D )

Kersttruien voor de jongens met een Tree-rex O+

En gisteravond bleken alle truien van Jip in de was te zitten/hingen nog aan de waslijn te drogen dus maakte ik deze even snel voor hem voor vandaag :D (lag al geknipt klaar hoor)
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:56:20 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216314966
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:26 schreef Aure het volgende:
Voor de kerstvakantie maakte ik deze electra nog voor mezelf:

[ afbeelding ]
(Ik had alleen een lelijke slaapkamerfoto dus ik heb AI even de omgeving laten veranderen :D )

[ afbeelding ]
Kersttruien voor de jongens met een Tree-rex O+

[ afbeelding ]
En gisteravond bleken alle truien van Jip in de was te zitten/hingen nog aan de waslijn te drogen dus maakte ik deze even snel voor hem voor vandaag :D (lag al geknipt klaar hoor)
Ahh tof zeg! En lekker praktisch :D
Je zoons zijn vast erg trots op hun nieuwe truien :)
pi_216315324
Lekker handig, een voorraad geknipte truien. Dat knippen vind ik echt het rotste werk van naaien. Altijd bank dat ik het verkeerd doe, verknip etc. De jurk waar ik nu mee bezig ben heb ik gisteren geknipt met de elektrische schaar, dat werkt toch wel heel fijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216315974
Vind ik ook kaatje! Soms ga ik dus een hele dag knippen en dan ligt het klaar voor een volgende keer :P ik had al een hele tijd terug een stuk of 8 truien geknipt voor de kinderen, daar heb ik er nu 2 van gemaakt (de walvissentrui heb ik gisteren ook nog even voor Otis in elkaar gezet). Ik vind dat wel fijn om achter de hand te hebben voor als ik even een snel resultaat wil :D maar ik kan de overige 6 truien eigenlijk niet te lang meer laten liggen anders dan is de winter alweer voorbij :P
pi_216316680
En dan zijn jouw kinderen er ook weer uitgegroeid voordat ze ze kunnen dragen, ook zonde
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:04:54 #206
346653 Ceviche
pi_216317725
Ik ben ook wel benieuwd wat jij/jullie doen als het te klein wordt, is het dan verkoopwaardig? Mijn naaisels zijn doorgaans niet netjes genoeg om echt nog geld voor te vragen maar soms twijfel ik er wel over. Weggooien is toch ook zonde. Die doneerbakken zijn overvol dus daar hebben ze er ook niks aan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 11:14:53 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216317878
Hier gaat het naar een depot waar mensen met minder spullen kunnen ruilen/uitzoeken.

Hoewel ik nu echt met dat het veel harder slijt dan voordat hij naar school ging.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216318831
Kleding die niet meer past gaat weg naar een goed doel of zet ik op een weggeef hoek zodra ik een vuilniszak vol heb
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 13:14:43 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216319260
Boh frustratie ten top hier. Men snap gewoon mijn gedachten niet bij een patroon :')
Today is life -

Dale Carnegie
  Vis een optie? donderdag 16 januari 2025 @ 18:30:23 #210
70532 loveli
N
pi_216322038
Maak je het kledingstuk ook, of gaat het alleen om het patroon? Je bent toch bezig voor een examen?
crap in = crap out
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 18:47:44 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:30 schreef loveli het volgende:
Maak je het kledingstuk ook, of gaat het alleen om het patroon? Je bent toch bezig voor een examen?
In dit geval gaat het om oefen examen tekeningen. Die moet je tekenen en tijdens het examen bijvoorbeeld ook een stof legging of vlieseline model van maken.

Voorbeeld

Deze rok. Als je hier naar kijkt zie je dat het een a symmetrische rok is. Van het linkse stuk rok is het bovenstuk degene wat boven op ligt en van het rechtste stuk rok is het onderstuk degene die bovenop ligt.

Ik zeg dan dat dubbele lijntje dat je ziet kan alleen een doorgestikte lijntje zijn want anders krijg je een extra genaaid lijntje bij het bovenstuk .

Iedereen gaat zich ermee bemoeien en komen met dingen als dat dubbele randje is een beleg op maat. Maar dat kan helemaal niet omdat je dan in de knoop komt met je stof.

Dus ik in pandjes knippen en stoeien om tot de juiste tekening te komen.

Om dit weer om te zetten naar het patroon.

Om dan na 2 uur gezegd te krijgen, ja je hebt gelijk dit is de enige juiste manier om te maken...

Grrr...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216322516
Ik vind het knap (en zou in een hoekje wanhopig zijn wanneer ik dit zou moeten maken)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:19:39 #213
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het knap (en zou in een hoekje wanhopig zijn wanneer ik dit zou moeten maken)
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.
Wat ik steeds doe is eerst opschrijven wat ik zie. Met coupenaad/zonder, met figuurnaad/ zonder, waar en hoe zitten knopen of lijnen etc en zo kom ik dan tot een tekening
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216322750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:19 schreef Ynske het volgende:

[..]
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.
Wat ik steeds doe is eerst opschrijven wat ik zie. Met coupenaad/zonder, met figuurnaad/ zonder, waar en hoe zitten knopen of lijnen etc en zo kom ik dan tot een tekening
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”? _O_
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:30:46 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”? _O_
Ja. Je tekent eerst een patroon op 1/4 schaal van het plaatje, dan neem je dat over op patroonpapier, dat plak je op een stuk papier zoals je het op stof zou leggen . Die stukken neem je over op vlieseline en maak je met de hand van vlieseline modelletje hiervan.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:38:05 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322909
Op naar de volgende tekening...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216323149
Ik vind het ontzettend knap _O_

* Kaatje1 loopt naar haar burdapatroon ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 januari 2025 @ 21:08:48 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216372448
Onderbroeken te klein, mama gaat aan de tekenen stoeit wat.
Snuffelt tussen de restlapjes.

Et voila, 2 boxers klaar.

Oh mama, wat zijn die lekker zacht!
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:41:33 #219
346653 Ceviche
pi_216393622

Een overslagvestje O+ donkerblauw met vosjes. En drukknoopjes (in de witte bies en aan de binnenkant, maar het valt op de foto een beetje weg).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 januari 2025 @ 20:35:20 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216394629
@Ceviche mooi!

Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.

T zal wel een wazig verhaal zijn. Maar boh wat kraken mn hersenen
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 22 januari 2025 @ 23:35:05 #221
346653 Ceviche
pi_216397665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!

Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.

Dank je :)

Ik vind geschreven naaipatronen al verwarrend vaak, dus dit is echt abracadabra :D maar ik vind het wel heel tof om te lezen waar je tegen aan loopt of juist wat je aan het maken bent :Y
pi_216397755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!

Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?

Ik voorzie een slapeloze nacht voor mezelf, hier ga ik over dubben :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 06:34:14 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216398485
Plaatje bij het praatje

Dit is wat je krijgt en daar moet je een patroon uitwerking van tekenen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 06:34:41 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216398487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 23:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?

Ik voorzie een slapeloze nacht voor mezelf, hier ga ik over dubben :D
Bij het achterpand ja, bij het voorpand nee
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216398643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:34 schreef Ynske het volgende:

[..]
Bij het achterpand ja, bij het voorpand nee
Maar op het voorpand zie ik rechts 4 kleine plooien, links 3 kleine en in het midden 1 grote. En die kleinen op t voorpand lijken smaller dan die 7 op t achterpand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')