Ahh tof zeg! En lekker praktischquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:26 schreef Aure het volgende:
Voor de kerstvakantie maakte ik deze electra nog voor mezelf:
[ afbeelding ]
(Ik had alleen een lelijke slaapkamerfoto dus ik heb AI even de omgeving laten veranderen)
[ afbeelding ]
Kersttruien voor de jongens met een Tree-rex![]()
[ afbeelding ]
En gisteravond bleken alle truien van Jip in de was te zitten/hingen nog aan de waslijn te drogen dus maakte ik deze even snel voor hem voor vandaag(lag al geknipt klaar hoor)
In dit geval gaat het om oefen examen tekeningen. Die moet je tekenen en tijdens het examen bijvoorbeeld ook een stof legging of vlieseline model van maken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:30 schreef loveli het volgende:
Maak je het kledingstuk ook, of gaat het alleen om het patroon? Je bent toch bezig voor een examen?
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het knap (en zou in een hoekje wanhopig zijn wanneer ik dit zou moeten maken)
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”?quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.
Wat ik steeds doe is eerst opschrijven wat ik zie. Met coupenaad/zonder, met figuurnaad/ zonder, waar en hoe zitten knopen of lijnen etc en zo kom ik dan tot een tekening
Ja. Je tekent eerst een patroon op 1/4 schaal van het plaatje, dan neem je dat over op patroonpapier, dat plak je op een stuk papier zoals je het op stof zou leggen . Die stukken neem je over op vlieseline en maak je met de hand van vlieseline modelletje hiervan.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”?
Dank jequote:Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!
Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.
T zal wel een wazig verhaal zijn. Maar boh wat kraken mn hersenen
Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!
Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.
T zal wel een wazig verhaal zijn. Maar boh wat kraken mn hersenen
Bij het achterpand ja, bij het voorpand neequote:Op woensdag 22 januari 2025 23:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?
Ik voorzie een slapeloze nacht voor mezelf, hier ga ik over dubben
Maar op het voorpand zie ik rechts 4 kleine plooien, links 3 kleine en in het midden 1 grote. En die kleinen op t voorpand lijken smaller dan die 7 op t achterpandquote:Op donderdag 23 januari 2025 06:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bij het achterpand ja, bij het voorpand nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |