abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 10 maart 2024 @ 22:01:56 #51
70532 loveli
N
pi_212779439
Het is een machine die ontworpen is voor makkelijk gebruik. Alles wat je nodig hebt om bv kleding te maken.

Kijk of je een proeflapje mag naaien, dan weet je of hij het goed doet.

Ik heb mijn machine van MP.
crap in = crap out
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 maart 2024 @ 06:12:37 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212781299
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik wil een naaimachine kopen omdat ik dat af en toe heb gedaan vroeger en altijd erg leuk vond.
Ik heb geen groot budget en krijg van veel mensen IRL het advies om er bij de kringloop 1 te kopen.
Is dit volgens jullie een goed plan? Ik zag dat er in mijn lokale kringloop een singer inspiration stond voor 35 euro, is dat heel dom om te kopen? :P
Ik zou zelf eerder een tweedehands kopen bij een naaimachine winkel, maar als je hem zo koopt, geef hem een onderhoudsbeurt.

Welk merk en type is het?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Vis een optie? maandag 11 maart 2024 @ 10:29:08 #53
70532 loveli
N
pi_212783242
Singer Inspiration. Draadinvoer is simpel, knoopsgat en wat handige steken (blindzoom), automatische draadspanning.

Machine waarbij je weinig hoeft na te denken en meteen mee aan de slag kunt. Zou er geen onderhoudsbeurt tegenaan gooien, als je een kleine beurs heb, dan ben je net zoveel kwijt als een nieuwe eenvoudige Singer. Gewoon stofvrij maken en een druppeltje olie waar het moet.
crap in = crap out
pi_212806970
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik wil een naaimachine kopen omdat ik dat af en toe heb gedaan vroeger en altijd erg leuk vond.
Ik heb geen groot budget en krijg van veel mensen IRL het advies om er bij de kringloop 1 te kopen.
Is dit volgens jullie een goed plan? Ik zag dat er in mijn lokale kringloop een singer inspiration stond voor 35 euro, is dat heel dom om te kopen? :P
Goed om een oude hobby weer nieuw leven in te blazen! Ik heb vrij recent voor een paar tientjes een Singer uit 1970 in een kringloopwinkel op de kop getikt en heb daar geen spijt van. Ik had wel een probleem met niet-passende spoeltjes, maar een lokale naaimachineboer kon mij vertellen welke spoeltjes ik nodig had en dat probleem was dus snel verholpen.
Ik heb met de kringloop waar ik mijn machine kocht, afgesproken dat ik 'm een week op proef mee mocht nemen. Ik kon zo de machine een beetje testen. Na een tijdje heb ik 'm voor onderhoud weggebracht. Dat kostte iets van ¤75.- (lampje vervangen, onderdelen slijpen etc), maar bij terugkomst liep ie werkelijk beter. Ik zou die ¤75.- (of wat het elders dan ook mag kosten) + wat extra (voor aanschaf naalden en andere basics) incalculeren bij de aanschaf en dus afspraken maken met de kringloop over een proeftijd. Dan wordt de kans op een teleurstelling een stuk kleiner ;-)

Ben benieuwd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 13 april 2024 @ 13:11:24 #55
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213190346
Hier voor zoonlief aan de slag geweest, poloshirtje op maat getekend en genaaid

Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 13 april 2024 @ 13:47:07 #56
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213190737
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:11 schreef Ynske het volgende:
Hier voor zoonlief aan de slag geweest, poloshirtje op maat getekend en genaaid

[ afbeelding ]
Wat een leukerd O+
Hoe moeilijk is zo'n poloshirtje, voor een beginner? Of is het best tricky?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 13 april 2024 @ 14:00:48 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213190855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Wat een leukerd O+
Hoe moeilijk is zo'n poloshirtje, voor een beginner? Of is het best tricky?
Tricky niet als je maar de juiste stappen doorloopt.

Zie je dm

[ Bericht 1% gewijzigd door Ynske op 13-04-2024 14:06:06 ]
Today is life -

Dale Carnegie
pi_213192877
Ik hoop de lol van kleding maken weer een beetje terug te krijgen. Gisteren is hier een naaidocente geweest om mijn maten goed op te nemen en uit te leggen hoe ik de verschillende maten van mijn lijf (heb lipoedeem) in elkaar kan laten overlopen zodat ik iets draagbaars kan maken. Mijn bovenlijf breedte is maat 46-48, maar de ruglengte en voorlengte maat 36 en mijn armen konden niet afgevinkt worden bij maat 60.
Benen zijn niet gemeten, ik heb twee fijne modellen voor een broek waar ik nauwelijks iets aan hoef te doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_213232940
Ik rommel intussen maar wat aan zonder naailessen. Ik sta ergens op een wachtlijst die niet al te lang is: slechts een jaar. YouTube werkt prima, als je weet welke zoekterm je moet gebruiken.

Ik heb ook twee bladen ontdekt met duidelijke instructies en plaatjes. My Image en Fibre Mood. Paar blousjes uit die laatste gemaakt, en dat beviel goed. Over het algemeen zijn het erg wijde of oversized modellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben vooral erg verguld met die Fibre Mood.

De nieuwste Fibre Mood viel vandaag in de bus, en daaruit ga ik nog een blousje en een soort van bomber jack met ballonmouwen maken. En uit de My Image ga ik deze week beginnen aan een simpele wijde broek van viscose. Het smockwerk op de broekband gaat nog een uitdaging worden, denk ik.
pi_213234316
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop de lol van kleding maken weer een beetje terug te krijgen. Gisteren is hier een naaidocente geweest om mijn maten goed op te nemen en uit te leggen hoe ik de verschillende maten van mijn lijf (heb lipoedeem) in elkaar kan laten overlopen zodat ik iets draagbaars kan maken. Mijn bovenlijf breedte is maat 46-48, maar de ruglengte en voorlengte maat 36 en mijn armen konden niet afgevinkt worden bij maat 60.
Benen zijn niet gemeten, ik heb twee fijne modellen voor een broek waar ik nauwelijks iets aan hoef te doen.
Jeetje, dat klinkt lastig. Ik denk dat ik blij mag zijn met min of meer confectiematen. Het enige dat ik vaak moet aanpassen is de lengte van broeken. Die zijn vaak net te kort.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 08:50:15 #61
388664 crew  Dotteke
pi_213234371
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is fijn Kaatje, hopelijk gaat het je lukken en krijg je er weer zin in.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 08:50:59 #62
388664 crew  Dotteke
pi_213234379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:52 schreef Morri2 het volgende:
Ik rommel intussen maar wat aan zonder naailessen. Ik sta ergens op een wachtlijst die niet al te lang is: slechts een jaar. YouTube werkt prima, als je weet welke zoekterm je moet gebruiken.

Ik heb ook twee bladen ontdekt met duidelijke instructies en plaatjes. My Image en Fibre Mood. Paar blousjes uit die laatste gemaakt, en dat beviel goed. Over het algemeen zijn het erg wijde of oversized modellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben vooral erg verguld met die Fibre Mood.

De nieuwste Fibre Mood viel vandaag in de bus, en daaruit ga ik nog een blousje en een soort van bomber jack met ballonmouwen maken. En uit de My Image ga ik deze week beginnen aan een simpele wijde broek van viscose. Het smockwerk op de broekband gaat nog een uitdaging worden, denk ik.
Ik heb naaien geleerd door 2 lessen te nemen. Ging mij te langzaam een keer per week.
DUs ben zelf aan de slag gegaan en het zeer goed onder de knie gekregen :D
pi_213234424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:50 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik heb naaien geleerd door 2 lessen te nemen. Ging mij te langzaam een keer per week.
DUs ben zelf aan de slag gegaan en het zeer goed onder de knie gekregen :D
Soms is het gewoon fijn om vragen te kunnen stellen. En ik heb gemerkt dat je toch tijdens zo'n les allerlei foefjes en truucjes leert waar je geen weet van had.

Uiteindelijk lukt het me ook wel om iets in elkaar te naaien. Ik heb alleen vaak het idee dat het beter kan, of handiger.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 08:58:09 #64
388664 crew  Dotteke
pi_213234436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:56 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Soms is het gewoon fijn om vragen te kunnen stellen. En ik heb gemerkt dat je toch tijdens zo'n les allerlei foefjes en truucjes leert waar je geen weet van had.

Uiteindelijk lukt het me ook wel om iets in elkaar te naaien. Ik heb alleen vaak het idee dat het beter kan, of handiger.
Dat is zeker waar, maar ik denk dat je tegenwoordig op internet ook heel veel kan vinden.
Zo heb ik kwa breien en haken heel veel van internet geleerd als ik ergens niet uit kwam
pi_213234479
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:58 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar ik denk dat je tegenwoordig op internet ook heel veel kan vinden.
Zo heb ik kwa breien en haken heel veel van internet geleerd als ik ergens niet uit kwam
Je moet wel weten waarop je moet zoeken. Om een voorbeeld te geven: ik had een blouse met, en dat weet ik nu pas, een dubbele schouderpas. Ik snapte maar niet hoe je die fatsoenlijk in elkaar zet. Op YouTube gezocht met allerlei zoektermen. Uiteindelijk, na uren, vond ik het. En pas toen kwam ik erachter dat zoiets 'dubbele schouderpas' heet. En in het Engels 'double yoke'. Je moet het maar net weten.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 09:04:55 #66
388664 crew  Dotteke
pi_213234489
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Je moet wel weten waarop je moet zoeken. Om een voorbeeld te geven: ik had een blouse met, en dat weet ik nu pas, een dubbele schouderpas. Ik snapte maar niet hoe je die fatsoenlijk in elkaar zet. Op YouTube gezocht met allerlei zoektermen. Uiteindelijk, na uren, vond ik het. En pas toen kwam ik erachter dat zoiets 'dubbele schouderpas' heet. En in het Engels 'double yoke'. Je moet het maar net weten.
Dat is ook weer waar, zeker in het Engels kan je heel veel vinden. Ook in het haken.
Maar al doende leert men _O-
pi_213234603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Binnenkort zal op de bbc weer “great British sewing bee” beginnen, denk medio mei. Daar kom je ook veel van dit soort termen tegen en ook wel truukjes (tegenwoordig helaas wat minder).
pi_213234990
Deze gaat 'm worden. Ik weet alleen niet of ik dat stof met een printje moet pakken, of effen stof. De print vind ik leuk, maar ik ben bang dat het misschien, vanwege het opvallende model, een beetje 'too much' wordt? En dat ik beter voor effen kan gaan?

pi_213235195
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:13 schreef Morri2 het volgende:
Deze gaat 'm worden. Ik weet alleen niet of ik dat stof met een printje moet pakken, of effen stof. De print vind ik leuk, maar ik ben bang dat het misschien, vanwege het opvallende model, een beetje 'too much' wordt? En dat ik beter voor effen kan gaan?

[ afbeelding ]
Wat ik meestal doe is, print en een simpel patroon, effen en dan wat aparter zodat, in dit geval, de mooie plooien goed uitkomen. Bij een print vallen ze in mijn ogen een beetje weg
pi_213235230
Leuk Morri!

Ik wil ook iets uit die fibremood maken, ik zat te denken aan Cara en Malia.

Ik hoop dat jij het plezier weer gaat terugvinden Kaatje, het is een leuke hobby :*
pi_213235255
Mijn laatste creaties waren voor de kinderen uiteraard :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213235329
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat ik meestal doe is, print en een simpel patroon, effen en dan wat aparter zodat, in dit geval, de mooie plooien goed uitkomen. Bij een print vallen ze in mijn ogen een beetje weg
Inderdaad. Ik had van dat printstof een gewone blouse willen maken. Maar toen zag ik dit patroon, en ik heb niet genoeg effen meer. Ik zal dus even geduld moeten hebben en stof moeten gaan halen :)
pi_213235397
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:43 schreef Aure het volgende:
Leuk Morri!

Ik wil ook iets uit die fibremood maken, ik zat te denken aan Cara en Malia.

Ik hoop dat jij het plezier weer gaat terugvinden Kaatje, het is een leuke hobby :*
De Cara en de Malia zijn ook erg leuk. Ik denk dat ik die, vanwege de lange mouwen, ga bewaren voor het najaar. Beter weer moet toch ooit eens komen :)

Eerst maar eens de Georgie en dan nog de Eden, als ik kan bedenken welk stof ik daarvoor ga gebruiken.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 11:03:37 #74
388664 crew  Dotteke
pi_213235400
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:47 schreef Aure het volgende:
Mijn laatste creaties waren voor de kinderen uiteraard :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi en wat een leuke kids
pi_213255903
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:20 schreef Aure het volgende:
Het topic voor iedereen met een naaimachine!

Communities:
Sancho: http://www.sancho.nl/

Stoffenwinkels:
http://www.hetstoffenwinkeltje.nl
https://www.jansikkes.nl/

Hier en daar doen links het niet.

Sancho is al jaren dood, helaas.

De links van het Stoffenwinkeltje en Jan Sikkes zijn dood.

Misschien de volgende winkels er bij zetten? Ik heb er goede ervaringen mee, in ieder geval.

Budgetstoffen (Online, of afhalen in Harderwijk)
Textielstad (Tilburg)

En misschien Inge Naaimachines in Eindhoven bij de 'Naaimachinewinkels' erbij zetten. Fijne winkel waar ook veel workshops gegeven worden.

Inge Naaimachines
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')