abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216313938
Voor de kerstvakantie maakte ik deze electra nog voor mezelf:

(Ik had alleen een lelijke slaapkamerfoto dus ik heb AI even de omgeving laten veranderen :D )

Kersttruien voor de jongens met een Tree-rex O+

En gisteravond bleken alle truien van Jip in de was te zitten/hingen nog aan de waslijn te drogen dus maakte ik deze even snel voor hem voor vandaag :D (lag al geknipt klaar hoor)
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:56:20 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216314966
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:26 schreef Aure het volgende:
Voor de kerstvakantie maakte ik deze electra nog voor mezelf:

[ afbeelding ]
(Ik had alleen een lelijke slaapkamerfoto dus ik heb AI even de omgeving laten veranderen :D )

[ afbeelding ]
Kersttruien voor de jongens met een Tree-rex O+

[ afbeelding ]
En gisteravond bleken alle truien van Jip in de was te zitten/hingen nog aan de waslijn te drogen dus maakte ik deze even snel voor hem voor vandaag :D (lag al geknipt klaar hoor)
Ahh tof zeg! En lekker praktisch :D
Je zoons zijn vast erg trots op hun nieuwe truien :)
pi_216315324
Lekker handig, een voorraad geknipte truien. Dat knippen vind ik echt het rotste werk van naaien. Altijd bank dat ik het verkeerd doe, verknip etc. De jurk waar ik nu mee bezig ben heb ik gisteren geknipt met de elektrische schaar, dat werkt toch wel heel fijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216315974
Vind ik ook kaatje! Soms ga ik dus een hele dag knippen en dan ligt het klaar voor een volgende keer :P ik had al een hele tijd terug een stuk of 8 truien geknipt voor de kinderen, daar heb ik er nu 2 van gemaakt (de walvissentrui heb ik gisteren ook nog even voor Otis in elkaar gezet). Ik vind dat wel fijn om achter de hand te hebben voor als ik even een snel resultaat wil :D maar ik kan de overige 6 truien eigenlijk niet te lang meer laten liggen anders dan is de winter alweer voorbij :P
pi_216316680
En dan zijn jouw kinderen er ook weer uitgegroeid voordat ze ze kunnen dragen, ook zonde
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:04:54 #206
346653 Ceviche
pi_216317725
Ik ben ook wel benieuwd wat jij/jullie doen als het te klein wordt, is het dan verkoopwaardig? Mijn naaisels zijn doorgaans niet netjes genoeg om echt nog geld voor te vragen maar soms twijfel ik er wel over. Weggooien is toch ook zonde. Die doneerbakken zijn overvol dus daar hebben ze er ook niks aan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 11:14:53 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216317878
Hier gaat het naar een depot waar mensen met minder spullen kunnen ruilen/uitzoeken.

Hoewel ik nu echt met dat het veel harder slijt dan voordat hij naar school ging.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216318831
Kleding die niet meer past gaat weg naar een goed doel of zet ik op een weggeef hoek zodra ik een vuilniszak vol heb
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 13:14:43 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216319260
Boh frustratie ten top hier. Men snap gewoon mijn gedachten niet bij een patroon :')
Today is life -

Dale Carnegie
  Vis een optie? donderdag 16 januari 2025 @ 18:30:23 #210
70532 loveli
N
pi_216322038
Maak je het kledingstuk ook, of gaat het alleen om het patroon? Je bent toch bezig voor een examen?
crap in = crap out
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 18:47:44 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:30 schreef loveli het volgende:
Maak je het kledingstuk ook, of gaat het alleen om het patroon? Je bent toch bezig voor een examen?
In dit geval gaat het om oefen examen tekeningen. Die moet je tekenen en tijdens het examen bijvoorbeeld ook een stof legging of vlieseline model van maken.

Voorbeeld

Deze rok. Als je hier naar kijkt zie je dat het een a symmetrische rok is. Van het linkse stuk rok is het bovenstuk degene wat boven op ligt en van het rechtste stuk rok is het onderstuk degene die bovenop ligt.

Ik zeg dan dat dubbele lijntje dat je ziet kan alleen een doorgestikte lijntje zijn want anders krijg je een extra genaaid lijntje bij het bovenstuk .

Iedereen gaat zich ermee bemoeien en komen met dingen als dat dubbele randje is een beleg op maat. Maar dat kan helemaal niet omdat je dan in de knoop komt met je stof.

Dus ik in pandjes knippen en stoeien om tot de juiste tekening te komen.

Om dit weer om te zetten naar het patroon.

Om dan na 2 uur gezegd te krijgen, ja je hebt gelijk dit is de enige juiste manier om te maken...

Grrr...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216322516
Ik vind het knap (en zou in een hoekje wanhopig zijn wanneer ik dit zou moeten maken)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:19:39 #213
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het knap (en zou in een hoekje wanhopig zijn wanneer ik dit zou moeten maken)
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.
Wat ik steeds doe is eerst opschrijven wat ik zie. Met coupenaad/zonder, met figuurnaad/ zonder, waar en hoe zitten knopen of lijnen etc en zo kom ik dan tot een tekening
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216322750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:19 schreef Ynske het volgende:

[..]
Lief, dat wanhopige gevoel had ik dus vanmorgen, uit gevoel van onbegrepen heid. En dat maakt me dan dat ik echt denk van ik kan het niet. Maar met doorzetten zie je dan toch dat je gedachten kloppen.
Wat ik steeds doe is eerst opschrijven wat ik zie. Met coupenaad/zonder, met figuurnaad/ zonder, waar en hoe zitten knopen of lijnen etc en zo kom ik dan tot een tekening
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”? _O_
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:30:46 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Even voor mijn begrip, op het examen krijg je dus de tekening van het pakje en dan moet je daarvan een werkend patroon van maken en en “dummie”? _O_
Ja. Je tekent eerst een patroon op 1/4 schaal van het plaatje, dan neem je dat over op patroonpapier, dat plak je op een stuk papier zoals je het op stof zou leggen . Die stukken neem je over op vlieseline en maak je met de hand van vlieseline modelletje hiervan.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 januari 2025 @ 19:38:05 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216322909
Op naar de volgende tekening...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216323149
Ik vind het ontzettend knap _O_

* Kaatje1 loopt naar haar burdapatroon ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 januari 2025 @ 21:08:48 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216372448
Onderbroeken te klein, mama gaat aan de tekenen stoeit wat.
Snuffelt tussen de restlapjes.

Et voila, 2 boxers klaar.

Oh mama, wat zijn die lekker zacht!
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:41:33 #219
346653 Ceviche
pi_216393622

Een overslagvestje O+ donkerblauw met vosjes. En drukknoopjes (in de witte bies en aan de binnenkant, maar het valt op de foto een beetje weg).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 januari 2025 @ 20:35:20 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216394629
@Ceviche mooi!

Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.

T zal wel een wazig verhaal zijn. Maar boh wat kraken mn hersenen
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 22 januari 2025 @ 23:35:05 #221
346653 Ceviche
pi_216397665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!

Boh ik merk dat ik echt vastloopt in mijn gedachten met tekenen. Maakt t lastig.
Voorbeeld achter is plooirok, plooien dezelfde richting uit 7 stuks. Voor 6 plooien (3 naar links en 3 naar rechts) en 1 stolp. Dat is opzich niet moeilijk te tekenen maar, en daar gaan mijn hersenen weer die een loopje met me nemen. De plooien voor zijn even breed getekend als achter terwijl de stolp veel breeder is, dan de middelste plooi achter. En dat kan niet, gaat niet , is onmogelijk, want het voorpand is even breed als het achterpand.

Dank je :)

Ik vind geschreven naaipatronen al verwarrend vaak, dus dit is echt abracadabra :D maar ik vind het wel heel tof om te lezen waar je tegen aan loopt of juist wat je aan het maken bent :Y
pi_216397755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef Ynske het volgende:
@:ceviche mooi!

Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?

Ik voorzie een slapeloze nacht voor mezelf, hier ga ik over dubben :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 06:34:14 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216398485
Plaatje bij het praatje

Dit is wat je krijgt en daar moet je een patroon uitwerking van tekenen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 06:34:41 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216398487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 23:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Je moet vanuit tekst een patroon tekenen? Beginnen de plooien op dezelfde plek vanuit de zijnaad?

Ik voorzie een slapeloze nacht voor mezelf, hier ga ik over dubben :D
Bij het achterpand ja, bij het voorpand nee
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216398643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:34 schreef Ynske het volgende:

[..]
Bij het achterpand ja, bij het voorpand nee
Maar op het voorpand zie ik rechts 4 kleine plooien, links 3 kleine en in het midden 1 grote. En die kleinen op t voorpand lijken smaller dan die 7 op t achterpand
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 07:36:11 #226
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216398668
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 07:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar op het voorpand zie ik rechts 4 kleine plooien, links 3 kleine en in het midden 1 grote. En die kleinen op t voorpand lijken smaller dan die 7 op t achterpand
Die middenvoor telt qua vouw mee bij links.
Dan heb je dus links 4 en rechts 4.
Als ik ze opmeet zijn voor en achter de smalle even breed.

Zo naar de les, ik houd jullie op de hoogte wat de juiste uitwerking is :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216399029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 06:34 schreef Ynske het volgende:
Plaatje bij het praatje
[ afbeelding ]

Dit is wat je krijgt en daar moet je een patroon uitwerking van tekenen.
Dan het voorpand toch breder? Maar dan komt het door de plooien uit als even groot?
Kwak
pi_216399035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 07:36 schreef Ynske het volgende:

[..]
Die middenvoor telt qua vouw mee bij links.
Dan heb je dus links 4 en rechts 4.
Als ik ze opmeet zijn voor en achter de smalle even breed.

Zo naar de les, ik houd jullie op de hoogte wat de juiste uitwerking is :D
Ik ben heel benieuwd naar deze cliffhanger :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 10:01:06 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216399597
Ik denk te moeilijk, lol
Het is dus een soort kilt. Een plooirok waarbij in het voorpand 2 platte stukken zijn en 1 stolp om de plooien naar de andere kant te vouwen .
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216402213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 10:01 schreef Ynske het volgende:
Ik denk te moeilijk, lol
Het is dus een soort kilt. Een plooirok waarbij in het voorpand 2 platte stukken zijn en 1 stolp om de plooien naar de andere kant te vouwen .
Haha.

Kijk jij naar de Sewing bee? Volgens mij was daar afgelopen seizoen een item hoe een kilt tot stand komt. Zonder naald en draad maar helemaal gevouwen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 januari 2025 @ 14:31:00 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216402421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Haha.

Kijk jij naar de Sewing bee? Volgens mij was daar afgelopen seizoen een item hoe een kilt tot stand komt. Zonder naald en draad maar helemaal gevouwen
Klopt die bouw je helemaal, zo ook met een stolpplooirok en een plooirok.

Nee kan ik niet kijken, is helaas te laat op de avond.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216402587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:31 schreef Ynske het volgende:

[..]
Klopt die bouw je helemaal, zo ook met een stolpplooirok en een plooirok.

Nee kan ik niet kijken, is helaas te laat op de avond.
Er zijn ook wat filmpjes. Leuk om te zien, enorm gedoe om ze aan te trek
  zaterdag 1 februari 2025 @ 14:57:36 #233
346653 Ceviche
pi_216507671

Ik heb een soort spelletjesboek gemaakt. De stof komt van een panel, daar staan dan ook de instructies op. De laatste instructie was enkel: 'zet in elkaar', maar dat bleek te weinig informatie voor mij dus ik heb hem toen nog twee keer opnieuw in elkaar moeten naaien.
De foto's van de binnenkant doe ik maar even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 85% gewijzigd door Ceviche op 01-02-2025 15:09:43 ]
pi_216508015
Wat fantastisch O+
pi_216574537
Jurk was een leuke poging en ik stop ermee. Had 'm vandaag grotendeels in elkaar zitten. Trek 'm aan om te zien of die niet veel te lang was (ja dus, maar da's niet erg) maar het model is zo onflatteus dat ik er niet verder mee ga. Ik ben dik, maar hiermee (er zit een plooi voor) zie ik er uit of ik zwanger ben van een 5-ling. Zowel de stof als het model zijn niet geschikt.
Ik ga maar weer terug naar mijn vertrouwde patronen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 18:38:05 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216574697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Jurk was een leuke poging en ik stop ermee. Had 'm vandaag grotendeels in elkaar zitten. Trek 'm aan om te zien of die niet veel te lang was (ja dus, maar da's niet erg) maar het model is zo onflatteus dat ik er niet verder mee ga. Ik ben dik, maar hiermee (er zit een plooi voor) zie ik er uit of ik zwanger ben van een 5-ling. Zowel de stof als het model zijn niet geschikt.
Ik ga maar weer terug naar mijn vertrouwde patronen.
Kun je hem niet meer innemen in de taille waardoor hij beter komt te zitten?

Hier helemaal in de stress.
Volgende week examen, moet nog alles strijken en leren, maar lig al dik 1,5 week plat met een bijholteontsteking.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216574804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

Volgende week examen, moet nog alles strijken en leren, maar lig al dik 1,5 week plat met een bijholteontsteking.
Da's ellendig dat je net nu ziek bent.

Innemen kan niet (er zit geen taille in) het is de plooi die 't 'm doet (https://www.stoffen-hemme(...)rda-5782-nl-de-gb-fr)
Ik ga lekker terug naar mijn vertrouwde patronen die helemaal op mijn lijf zijn aangepast.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 19:30:57 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216575351
Je zou nog de zijnaad wat kunnen innemen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216575498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:30 schreef Ynske het volgende:
Je zou nog de zijnaad wat kunnen innemen
Had ik afgespeld en geregen maar dan nog komt de plooi (bij mij) enorm uitsteken. Ik heb jaren geleden ook zoiets gemaakt, maar dan met een "knoop" ipv die plooi. En dat had hetzelfde effect. Ik had het dus kunnen weten ;)
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:47:21 #240
346653 Ceviche
pi_216575718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's ellendig dat je net nu ziek bent.

Innemen kan niet (er zit geen taille in) het is de plooi die 't 'm doet (https://www.stoffen-hemme(...)rda-5782-nl-de-gb-fr)
Ik ga lekker terug naar mijn vertrouwde patronen die helemaal op mijn lijf zijn aangepast.
Ik vind het sowieso een beetje een onflatteus model, een hele magere vrouw zou er ook niet goed uitzien denk ik.
Ik weet nog dat ik een tijdje de knipmode (als ik het goed herinner) had en dat ze elk nummer één 'plussize' model hadden, en al die modellen waren vormeloze oversized hobbezakken. Of patronen die wel een model hadden, maar in mijn ogen heel onflatteus ontworpen waren. Zoals deze: https://nl.pinterest.com/pin/171559067048350290/
Met een ander stofje of andere lengte ofzo had het wel beter gekund denk ik dan.
Zo jammer want het kan juist zoveel betekenen om je goed te voelen in je kleren, zeker als je het zelf gemaakt hebt, maar een matig ontwerp kan juist het tegenovergestelde doen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:49:12 #241
346653 Ceviche
pi_216575758
quote:

[..]

Oef dat is balen -O-
Aan je skills zal het niet liggen, wellicht valt het mee. Hoop dat je je snel beter voelt!
pi_216575806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso een beetje een onflatteus model, een hele magere vrouw zou er ook niet goed uitzien denk ik.
Ik weet nog dat ik een tijdje de knipmode (als ik het goed herinner) had en dat ze elk nummer één 'plussize' model hadden, en al die modellen waren vormeloze oversized hobbezakken. Of patronen die wel een model hadden, maar in mijn ogen heel onflatteus ontworpen waren. Zoals deze: https://nl.pinterest.com/pin/171559067048350290/
Met een ander stofje of andere lengte ofzo had het wel beter gekund denk ik dan.
Zo jammer want het kan juist zoveel betekenen om je goed te voelen in je kleren, zeker als je het zelf gemaakt hebt, maar een matig ontwerp kan juist het tegenovergestelde doen.
Mijn lijf varieert van ca maat 44 tot meer dan 60 en mijn lengte komt overeen met maat 34/36 :D . Dus ik moet wel eea kunnen aanpassen. Daarnaast kan ik ook niets knellends verdragen. Iets kopen is ook erg lastig.
In m'n vaste patronen voel ik me prima, maar ik zou wel eens wat anders willen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 19:54:37 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216575882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn lijf varieert van ca maat 44 tot meer dan 60 en mijn lengte komt overeen met maat 34/36 :D . Dus ik moet wel eea kunnen aanpassen. Daarnaast kan ik ook niets knellends verdragen. Iets kopen is ook erg lastig.
Heb je trouwens de patronen van de LMV?
Ik heb daar een jurk voor mezelf van gemaakt die mooi valt bij vollere maten.

Franse naad modellen zijn sowieso mooier bij vollere modellen

Ik wil best eens met je kijken naar wat leuk kan zijn als je dat leuk vind
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 19:55:36 #244
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216575909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oef dat is balen -O-
Aan je skills zal het niet liggen, wellicht valt het mee. Hoop dat je je snel beter voelt!
Dank je O+

Zit nu onder speciale neusspray die de holtes meer moeten openen en antibiotica.
Echt heb dagen gehad dat ik dacht dat ik doodging ( :@ ) van de pijn in mn hoofd. Gelukkig gaat t nu weer een beetje beter. Maar slechtere timing kon ik niet hebben :')
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216575993
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:55 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dank je O+

Zit nu onder speciale neusspray die de holtes meer moeten openen en antibiotica.
Echt heb dagen gehad dat ik dacht dat ik doodging ( :@ ) van de pijn in mn hoofd. Gelukkig gaat t nu weer een beetje beter. Maar slechtere timing kon ik niet hebben :')
Oef da's wel heel heftig dan. Hopelijk werken de medicijnen snel. Kan je ook eventueel uitstel krijgen?
pi_216576076
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:54 schreef Ynske het volgende:

[..]
Heb je trouwens de patronen van de LMV?
Ik heb daar een jurk voor mezelf van gemaakt die mooi valt bij vollere maten.

Franse naad modellen zijn sowieso mooier bij vollere modellen

Ik wil best eens met je kijken naar wat leuk kan zijn als je dat leuk vind
Dank! Misschien kom ik daarop terug.
Bij LMV vond ik nooit iets leuks. En ik ben ook erg kieskeurig. Hou niet van ruches of veel plooien of andere toeters en bellen. Liefst iets heel simpels van drukke stof.
Een kennisje is bezig met een patroon voor een jurk, helemaal op mijn maten (opdracht van haar opleiding). Hopelijk bevalt dat goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 20:14:46 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216576282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dank! Misschien kom ik daarop terug.
Bij LMV vond ik nooit iets leuks. En ik ben ook erg kieskeurig. Hou niet van ruches of veel plooien of andere toeters en bellen. Liefst iets heel simpels van drukke stof.
Een kennisje is bezig met een patroon voor een jurk, helemaal op mijn maten (opdracht van haar opleiding). Hopelijk bevalt dat goed.
Fijn!

Ik heb deze naar mezelf omgebouwd, inmiddels geen tailleband meer en een andere hals, heerlijk model bij vollere modellen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 20:16:44 #248
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216576309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oef da's wel heel heftig dan. Hopelijk werken de medicijnen snel. Kan je ook eventueel uitstel krijgen?
Uitstel betekent examengeld opnieuw betalen :') en in juni gaan.
Dan kan ik nu beter proberen en haal ik het wel mooi meegenomen haa ik t niet dan maar in juni
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 06:18:50 #249
388664 crew  Dotteke
pi_216579519
quote:

[..]

Dat is knap waardeloos. Beterschap :*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_216580059
quote:

[..]
Oei, dat zijn wel lastige maten. Misschien zelf patronen leren tekenen?

En ken je het Lutterloh-systeem?
pi_216580180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:47 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Oei, dat zijn wel lastige maten. Misschien zelf patronen leren tekenen?

En ken je het Lutterloh-systeem?
Zelf tekenen vind ik echt te lastig, ken mezelf. Lutterloh heb ik ooit naar gekeken en andere systemen ook, maar dat is niets voor mij, ik mis een bepaald inzicht om het voor me te zien (volg altijd netjes de instructies om een rits in te zetten en sta er iedere keer weer van te kijken dat klopt 😂) Vorig jaar heeft een naaidocent een bestaand patroon helemaal op mijn lijf aangepast. Daar heb ik zelf varianten van gemaakt (andere halslijn en verschillende mouwen) .
Denk dat ik binnenkort weer eens een afspraak bij haar maak voor een ander basis stuk.
  Vis een optie? vrijdag 7 februari 2025 @ 15:17:30 #252
70532 loveli
N
pi_216583456
quote:

[..]
Ik heb een vogue 1780 patroon in de verkeerde maat liggen dat ik nooit ga gebruiken. Deze review met link naar vlog (incl. proefstuk en aanpassingen) bespreekt wat ervan te maken is.
https://sewing.patternreview.com/review/pattern/184946
Iets voor jou? Dan stuur ik hem op.
crap in = crap out
pi_216583513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik heb een vogue 1780 patroon in de verkeerde maat liggen dat ik nooit ga gebruiken. Deze review met link naar vlog (incl. proefstuk en aanpassingen) bespreekt wat ervan te maken is.
Oh, dat is echt een mooi patroon. Welke maat is het want ik heb een erg grote maat nodig
  Vis een optie? vrijdag 7 februari 2025 @ 17:21:56 #254
70532 loveli
N
pi_216584744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh, dat is echt een mooi patroon. Welke maat is het want ik heb een erg grote maat nodig
L/XL/XXL. De dame van de review zit tussen M en L, maar maakt uiteindelijk de XS met wat aanpassingen. Als je je adres DMt stuur ik hem op.
crap in = crap out
pi_216584763
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:21 schreef loveli het volgende:

[..]
L/XL/XXL. De dame van de review zit tussen M en L, maar maakt uiteindelijk de XS met wat aanpassingen. Als je je adres DMt stuur ik hem op.
Da’s wel een heel verschil inderdaad. Ik stuur je een dm
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:20:50 #256
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216602476
De hobbytafel/naaitafel gemaakt

Ingeklapt 160 cm breed voor ruimte in de kamer en ruim werkoppervlak voor naaien en locken.
Uitgeklapt 200 cm voor tekenen en knippen. Met wieltjes zodat voor knippen je om de tafel kan lopen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 februari 2025 @ 18:25:10 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216682890
*O* yes, diploma in de pocket! *O*
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 14 februari 2025 @ 18:39:01 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216683028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:25 schreef Ynske het volgende:
Gefeliciteerd!
The love you take is equal to the love you make.
pi_216684244
quote:
Gefeliciteerd, wat heerlijk voor je
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:48:24 #260
346653 Ceviche
pi_216687019
quote:
:o wat goed!! Gefeliciteerd!!!! *O* *O*
pi_216689466
quote:
Gefeliciteerd! *O*
  Moderator zaterdag 15 februari 2025 @ 07:50:25 #262
388664 crew  Dotteke
pi_216689538
quote:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* Yeahhhh gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 februari 2025 @ 08:49:56 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216689861
Boh dr is zoveel van me afgevallen. Op naar tailleuse en eindelijk mijn rok en blouse dragen :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216690261
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef loveli het volgende:

[..]
Oh, dat is wel een handige site! Ik koop zelden dit soort patronen. Vooral ook omdat ik er slechte ervaringen mee heb, en ze ook nog eens duur zijn. Maar die reviews helpen wel enorm.
pi_216690265
quote:
Gefeliciteerd!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:03:03 #266
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216691041

Met machines. Wat een luxe om zo'n ruime tafel te hebben O+
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Moderator zaterdag 15 februari 2025 @ 19:28:07 #267
388664 crew  Dotteke
pi_216691702
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]

Met machines. Wat een luxe om zo'n ruime tafel te hebben O+
Heerlijk ieni. Ik had dat ooit ook eens en achter mij een kast met stof, patronen, knopen ,garen, ritsen en dergelijk
  Vis een optie? zaterdag 15 februari 2025 @ 20:01:38 #268
70532 loveli
N
pi_216692528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Oh, dat is wel een handige site! Ik koop zelden dit soort patronen. Vooral ook omdat ik er slechte ervaringen mee heb, en ze ook nog eens duur zijn. Maar die reviews helpen wel enorm.
Op minerva.com staan ook veel reviews en Instagram is erg nuttig om te zien hoe leuk een patroon werkelijk is (#vxxxx voor een vogue patroon, #mxxxx voor mccalls, enz.) Nooit gedacht dat ik fan van insta zou worden.
Bovenstaande link is de beste om te vinden hoe de maat valt en waar aanpassingen nodig waren.

Eens in de zoveel tijd heeft simplicity een actie van 70% korting op alle patronen. Dan kosten patronen tussen de 1 en 7 dollar per stuk, afhankelijk van het merk. Dan loonde het wel om een stapel patronen van m'n wishlist te kopen. Sinds kort verzenden ze niet meer naar Europa.
crap in = crap out
pi_216693635
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:01 schreef loveli het volgende:

[..]
Op minerva.com staan ook veel reviews en Instagram is erg nuttig om te zien hoe leuk een patroon werkelijk is (#vxxxx voor een vogue patroon, #mxxxx voor mccalls, enz.) Nooit gedacht dat ik fan van insta zou worden.
Bovenstaande link is de beste om te vinden hoe de maat valt en waar aanpassingen nodig waren.

Eens in de zoveel tijd heeft simplicity een actie van 70% korting op alle patronen. Dan kosten patronen tussen de 1 en 7 dollar per stuk, afhankelijk van het merk. Dan loonde het wel om een stapel patronen van m'n wishlist te kopen. Sinds kort verzenden ze niet meer naar Europa.
Ik moest op Instagram bij #vogue1780 heel erg lachen
pi_216698888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik probeer de aanschaf toch een beetje te vermijden. Laatst heb ik in de aanbieding een patroon voor een klassiek jeansjasje (Simplicity S8845) gekocht. Daar aas ik al ljaren op; in de naaitijdschriften kwam het maar niet voorbij.Aangezien ik maar geen naailessen kan vinden moet er óf een filmpje bij zitten, óf hele goede tekeningen en instructies. Van dit jasje was er op YouTube een 'sew along'.

Gisterenmiddag heb ik zitten te tekenen, maar wat een ellende weer. De inkt was op sommige plekken gewoon helemaal weg en moest ik zelf maar invullen en tekenen.

Ik kom echt nooit op Instagram. Ik heb proberen te zoeken, maar ik krijg geen resultaten :?

Zelf pak ik graag patronen van Patty Doo. Die heeft er duidelijke filmpjes en uitleg bij. En vorig jaar heb ik Fibre Mood ontdekt. Die hebben soms hele aparte patronen. De tekeningen en uitleg zijn duidelijk, en voor de echt lastige dingen hebben ze filmpjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door Morri2 op 16-02-2025 09:29:10 ]
  zondag 16 februari 2025 @ 09:31:44 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216699215
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 februari 2025 @ 09:36:55 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216699291
quote:
Lol
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 16 februari 2025 @ 09:39:33 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216699322
Ze (de vrouw rechts) steekt er dus zelf de draak mee. (Om maar even duidelijk te maken dat zij niet door iemand belachelijk wordt gemaakt.)
pi_216699369
quote:
Dit is hilarisch _O-
pi_216699691
Hierdoor weet ik wel dat ik eerst een test versie maak :D
pi_216699965
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Hierdoor weet ik wel dat ik eerst een test versie maak :D
Ik ga dat met dat jeans jasje ook doen. Ik ga eerst eens met restjes jeans knutselen, voordat ik met duurdere jeansstof aan de slag ga. Als het mis gaat is het jammer En bovendien kom je met zo'n lapjesjas makkelijk met 'fouten' weg. Je lapt de fouten op, en het lijkt net alsof het zo hoort :+
pi_216700037
quote:
Ik heb haar opgezocht op Instagram en ben eens door haar creaties aan het bladeren. Ik heb flink gelachen.

Het doet me een beetje denken aan een YouTuber met heerlijk cynische humor die haar vooruitgang met naaien filmde. Op YouTube ziet het er vaak simpel en gemakkelijk uit. Er gaat ook nooit iets fout. Maar zij liet haar fouten ook zien. Ik heb soms vreselijk gelachen.
pi_216700243
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:37 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik ga dat met dat jeans jasje ook doen. Ik ga eerst eens met restjes jeans knutselen, voordat ik met duurdere jeansstof aan de slag ga. Als het mis gaat is het jammer En bovendien kom je met zo'n lapjesjas makkelijk met 'fouten' weg. Je lapt de fouten op, en het lijkt net alsof het zo hoort :+
Ik had ooit een nieuw patroon van een broek. Kon op de markt een stuk stof meenemen voor 2,50. Nog niet de helft daarvan gebruikt voor de broek als testversie. Ik krijg aan een stuk door complimenten erover _O-
pi_216700512
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had ooit een nieuw patroon van een broek. Kon op de markt een stuk stof meenemen voor 2,50. Nog niet de helft daarvan gebruikt voor de broek als testversie. Ik krijg aan een stuk door complimenten erover _O-
Oh, soms zijn die proefdingen gewoon heel erg leuk! Zo had ik ooit een wijd zomerjasje 'proef gedraaid' met ongebleekt katoen. Dat viel zo goed uit dat ik geen tweede van ander stof heb gemaakt.
  maandag 17 februari 2025 @ 19:42:13 #280
346653 Ceviche
pi_216722852

Nog een babyvestje gemaakt.
De drukknoopjes zijn echt superhandig, want er is geen drukapparaat nodig, ze kunnen gewoon met de vingers ingeklikt worden. Mijn handen zitten vol kloofjes enzo maar het gaat echt makkelijk. Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.
pi_216727758
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:42 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een babyvestje gemaakt.
De drukknoopjes zijn echt superhandig, want er is geen drukapparaat nodig, ze kunnen gewoon met de vingers ingeklikt worden. Mijn handen zitten vol kloofjes enzo maar het gaat echt makkelijk. Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.
Leuk!

Die drukapparaten heb ik nooit fijn gevonden. Vaak moest je ook flink hard knijpen, of met een hamer aan de slag. Ik heb drukkers altijd vermeden. Totdat de Prym Vario Creative Tool uit kwam. Wat een fijn ding is dat! Alles gaat heel erg licht met dat ding; je hoeft maar weinig druk uit te oefenen. Geprobeerd in de winkel en meteen gekocht.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 14:53:14 #282
346653 Ceviche
pi_216733031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:13 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Leuk!

Die drukapparaten heb ik nooit fijn gevonden. Vaak moest je ook flink hard knijpen, of met een hamer aan de slag. Ik heb drukkers altijd vermeden. Totdat de Prym Vario Creative Tool uit kwam. Wat een fijn ding is dat! Alles gaat heel erg licht met dat ding; je hoeft maar weinig druk uit te oefenen. Geprobeerd in de winkel en meteen gekocht.
Daar heb ik goede dingen over gehoord! Ik vond hem een beetje te prijzig (voelde ook wel alsof ik hem op de gok zou kopen voor twee projectjes ofzo).
Ik heb zo'n 8 euro ding van de action :') die doet het werk wel, maar het is echt onmogelijk om de ijzeren dingetjes te vervangen, zo vast zitten die. Bron van frustratie.
Kleine tip aan iedereen die er nog een zoekt, doe het niet tenzij je een waterpomptang hebt :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 februari 2025 @ 16:49:44 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216734236
Ik heb zo'n Ali ding voor kamsnaps maar eigenlijk gebruik ik die dingen helemaal niet.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 februari 2025 @ 16:51:37 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216734251
Was net de examen eisen voor tailleuse aan het doornemen. Op naar een jas of colbertje voor mezelf en een pantalon voor vriendlief.

Eens kijken of ik komende week eens tijd heb voor broeken voor die kleine man hier in huis, hij heeft een groeispurt gemaakt de afgelopen weken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216742724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 14:53 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Daar heb ik goede dingen over gehoord! Ik vond hem een beetje te prijzig (voelde ook wel alsof ik hem op de gok zou kopen voor twee projectjes ofzo).
Ik heb zo'n 8 euro ding van de action :') die doet het werk wel, maar het is echt onmogelijk om de ijzeren dingetjes te vervangen, zo vast zitten die. Bron van frustratie.
Kleine tip aan iedereen die er nog een zoekt, doe het niet tenzij je een waterpomptang hebt :')
Toegegeven. Hij is inderdaad vrij prijzig. Maar omdat het allemaal zo makkelijk gaat ben ik eerder geneigd projectjes te maken waar je er eentje nodig hebt. Dice trays bijvoorbeeld. Of voor tassen. Of versiering (oogjes met daar doorheen koorden). Daar waagde ik me nooit aan. Nu wel.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:07:24 #286
346653 Ceviche
pi_216745263
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:46 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Toegegeven. Hij is inderdaad vrij prijzig. Maar omdat het allemaal zo makkelijk gaat ben ik eerder geneigd projectjes te maken waar je er eentje nodig hebt. Dice trays bijvoorbeeld. Of voor tassen. Of versiering (oogjes met daar doorheen koorden). Daar waagde ik me nooit aan. Nu wel.
Oh ja, aan die toepassingen had ik niet gedacht. Ik dacht alleen aan babykleding en incidenteel een sluiting ofzo.
Gaat dat ding toch nog terug op het lijstje, voor ooit :+ :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 februari 2025 @ 07:26:39 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216790397
Ik zit te stoeien met mijn gedachten. Ik heb een patroon voor een broek voor de kleine man. En daar heb ik steeds met een rekbare jeansstof broeken van gemaakt. Zitten lekker, geen rits en knoop want dat gaat niet met zijn vingers. Had op de stoffenmarkt daar nog extra stof voor gekocht, blijkt dat deze minder rek heeft -O- al wat aanpassingen gedaan met de figuurnaden maar ben er nog niet, het aantrekken gaat lastig.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 februari 2025 @ 08:03:20 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216790596
En toen besloot meneer dat hij toch geen ridder wil zijn met carnaval maar Super Mario....

Ja hoor mama gaat meteen een tuinbroek tekenen en dan gaan we vanmiddag maar stof halen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 februari 2025 @ 16:37:00 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216808452
Beetje op de groei... En er moet nog een pet bij.
Maar.... T lijkt wel op Super Mario toch

Today is life -

Dale Carnegie
pi_216810982
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:37 schreef Ynske het volgende:
Beetje op de groei... En er moet nog een pet bij.
Maar.... T lijkt wel op Super Mario toch

[ afbeelding ]
Super leuk!

Ik heb ook zo’n moeder die opeens een outfit kon maken als ik de dag van tevoren met een idee kwam, erg fijn! En voor mij de reden dat ik ook ben gaan leren te naaien (al zit ik nog op beginners niveau).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 februari 2025 @ 19:39:24 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216811068
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:34 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Super leuk!
dank je
quote:
Ik heb ook zo’n moeder die opeens een outfit kon maken als ik de dag van tevoren met een idee kwam, erg fijn! En voor mij de reden dat ik ook ben gaan leren te naaien (al zit ik nog op beginners niveau).
Ik wil niet zeggen dat ik hoger zit als beginner, er is zoveel te leren, bij elk kledingstuk leer ik weer wat nieuws.
Deze tuinbroek heeft een dubbele voorbovenpand en dubbel achter bovenpand, dus even lopen stoeien hoe dit netjes vast te zetten en zo ook met de omslag en terugslag in de zij. Die had strakker gekund.
Ik denk maar zo, hoe meer oefeningen hoe meer kunst 😉
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216811119
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:39 schreef Ynske het volgende:

[..]
dank je
[..]
Ik wil niet zeggen dat ik hoger zit als beginner, er is zoveel te leren, bij elk kledingstuk leer ik weer wat nieuws.
Deze tuinbroek heeft een dubbele voorbovenpand en dubbel achter bovenpand, dus even lopen stoeien hoe dit netjes vast te zetten en zo ook met de omslag en terugslag in de zij. Die had strakker gekund.
Ik denk maar zo, hoe meer oefeningen hoe meer kunst 😉
Ik zie al drukknopen er op, zo ver ben ik sowieso nog niet. Ook nog nooit knoopsgaten gemaakt. Wel een losse knoop met lusje, maar dat moet ook nog een aantal keer geoefend worden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 februari 2025 @ 19:52:48 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216811198
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zie al drukknopen er op, zo ver ben ik sowieso nog niet. Ook nog nooit knoopsgaten gemaakt. Wel een losse knoop met lusje, maar dat moet ook nog een aantal keer geoefend worden.
Die drukknopen zijn kamsnaps, meer als erdoor prikken en met de tang erop knijpen is het niet. En vele malen makkelijker dan de stress met knoopsgaten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216812249
Goed gelukt hoor Ynske!

Ik kreeg donderdag de nieuwe fibre mood binnen en heb weer allemaal leuke dingen gezien. Nu nog tijd hebben :')
  zondag 23 februari 2025 @ 23:14:25 #295
346653 Ceviche
pi_216812959
Ik vind hem ook superleuk, Ynske. Verkleedkleren zijn hier vaak van slechte kwaliteit (of misschien is dat gewoon iets van nu) en dit ziet er echt zo degelijk en comfortabel uit :)
pi_216897563
Jongens, ik ben ook begonnen met naaien. *O* Omdat ik verstandig ben en vaak nogal impulsief ben met hobby's heb ik de naaimachine nog even geleend van m'n moeder. Maar wel al veel te veel geld uitgegeven aan de andere benodigdheden. :') En ik wil vooral heel veel stoffen verzamelen.

Maar ik ben nu dus 4 dagen bezig, en ik vind het helemaal leuk. O+

Eerste projectje: kinderschortje voor bij speelgoedkeuken

Tweede projectje: mini boodschappentasje ook voor speelgoedkeuken

Derde projectje: slinger met naam

En het laatste projectje van vandaag: dubbelzijdig giletje

Ik had naaien eerder moeten ontdekken. Wat is dit leuk. O+ Misschien hou ik deze hobby langer vol.
  zondag 2 maart 2025 @ 18:53:55 #297
346653 Ceviche
pi_216897907
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:23 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik ben ook begonnen met naaien. *O* Omdat ik verstandig ben en vaak nogal impulsief ben met hobby's heb ik de naaimachine nog even geleend van m'n moeder. Maar wel al veel te veel geld uitgegeven aan de andere benodigdheden. :') En ik wil vooral heel veel stoffen verzamelen.

Maar ik ben nu dus 4 dagen bezig, en ik vind het helemaal leuk. O+

Eerste projectje: kinderschortje voor bij speelgoedkeuken
[ afbeelding ]

Tweede projectje: mini boodschappentasje ook voor speelgoedkeuken
[ afbeelding ]

Derde projectje: slinger met naam
[ afbeelding ]

En het laatste projectje van vandaag: dubbelzijdig giletje
[ afbeelding ]

Ik had naaien eerder moeten ontdekken. Wat is dit leuk. O+ Misschien hou ik deze hobby langer vol.
:D van nul naar honderd :D
Maar het is zo leuk, elke dag voldoening uit je eigen naaisels O+
Ziet er goed uit hoor! Ik was de eerste weken vooral ruzie aan het maken met de naaimachine :Y
pi_216898126
Wauw @Myraela wat leuk en ook wat goed _O_
pi_216898558
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:53 schreef Ceviche het volgende:

[..]
:D van nul naar honderd :D
Maar het is zo leuk, elke dag voldoening uit je eigen naaisels O+
Ziet er goed uit hoor! Ik was de eerste weken vooral ruzie aan het maken met de naaimachine :Y
Ik was dus ook heel erg bang voor de ruzie met de naaimachine, maar het valt me alles mee. Al doe ik niets met de settings, gewoon standaard rechte steek. De rest komt ooit vast nog wel.

Enige wat ik lastig vind is dat het onderdraad dan soms ineens op is. Als ik dan met een zichtbare naad bezig ben, dan kan ik wel even balen. Als daar een trucje voor is, hoor ik het graag.

En ik moet geduld leren. Geduld om uit te tekenen en uit te meten. En om uit te halen als het niet helemaal netjes is. Maar eerst maar eens een beetje behendigheid hierin krijgen.
  zondag 2 maart 2025 @ 21:37:22 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216900540
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 19:44 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik was dus ook heel erg bang voor de ruzie met de naaimachine, maar het valt me alles mee. Al doe ik niets met de settings, gewoon standaard rechte steek. De rest komt ooit vast nog wel.

Enige wat ik lastig vind is dat het onderdraad dan soms ineens op is. Als ik dan met een zichtbare naad bezig ben, dan kan ik wel even balen. Als daar een trucje voor is, hoor ik het graag.

En ik moet geduld leren. Geduld om uit te tekenen en uit te meten. En om uit te halen als het niet helemaal netjes is. Maar eerst maar eens een beetje behendigheid hierin krijgen.
Leuk dat je het zo leuk vindt!

Soms kun je horen dat de spoel leeg is, maar vaker is het een verrassing. Je kunt ook handigheid krijgen in hoe je bij opnieuw beginnen de naald precies in een vorige steek zet, zodat het een paar steken precies overlapt. Dat zie je later vrijwel niet.

Mocht je ooit een aardig budget hebben voor een nieuwe naaimachine: je hebt ze die een seintje geven als de onderdraad bijna op is. Maar dat zijn dure machines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')