Ik ga dat met dat jeans jasje ook doen. Ik ga eerst eens met restjes jeans knutselen, voordat ik met duurdere jeansstof aan de slag ga. Als het mis gaat is het jammer En bovendien kom je met zo'n lapjesjas makkelijk met 'fouten' weg. Je lapt de fouten op, en het lijkt net alsof het zo hoortquote:Op zondag 16 februari 2025 10:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Hierdoor weet ik wel dat ik eerst een test versie maak
Ik heb haar opgezocht op Instagram en ben eens door haar creaties aan het bladeren. Ik heb flink gelachen.quote:
Ik had ooit een nieuw patroon van een broek. Kon op de markt een stuk stof meenemen voor 2,50. Nog niet de helft daarvan gebruikt voor de broek als testversie. Ik krijg aan een stuk door complimenten eroverquote:Op zondag 16 februari 2025 10:37 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ga dat met dat jeans jasje ook doen. Ik ga eerst eens met restjes jeans knutselen, voordat ik met duurdere jeansstof aan de slag ga. Als het mis gaat is het jammer En bovendien kom je met zo'n lapjesjas makkelijk met 'fouten' weg. Je lapt de fouten op, en het lijkt net alsof het zo hoort
Oh, soms zijn die proefdingen gewoon heel erg leuk! Zo had ik ooit een wijd zomerjasje 'proef gedraaid' met ongebleekt katoen. Dat viel zo goed uit dat ik geen tweede van ander stof heb gemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had ooit een nieuw patroon van een broek. Kon op de markt een stuk stof meenemen voor 2,50. Nog niet de helft daarvan gebruikt voor de broek als testversie. Ik krijg aan een stuk door complimenten erover
Leuk!quote:Op maandag 17 februari 2025 19:42 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een babyvestje gemaakt.
De drukknoopjes zijn echt superhandig, want er is geen drukapparaat nodig, ze kunnen gewoon met de vingers ingeklikt worden. Mijn handen zitten vol kloofjes enzo maar het gaat echt makkelijk. Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.
Daar heb ik goede dingen over gehoord! Ik vond hem een beetje te prijzig (voelde ook wel alsof ik hem op de gok zou kopen voor twee projectjes ofzo).quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Leuk!
Die drukapparaten heb ik nooit fijn gevonden. Vaak moest je ook flink hard knijpen, of met een hamer aan de slag. Ik heb drukkers altijd vermeden. Totdat de Prym Vario Creative Tool uit kwam. Wat een fijn ding is dat! Alles gaat heel erg licht met dat ding; je hoeft maar weinig druk uit te oefenen. Geprobeerd in de winkel en meteen gekocht.
Toegegeven. Hij is inderdaad vrij prijzig. Maar omdat het allemaal zo makkelijk gaat ben ik eerder geneigd projectjes te maken waar je er eentje nodig hebt. Dice trays bijvoorbeeld. Of voor tassen. Of versiering (oogjes met daar doorheen koorden). Daar waagde ik me nooit aan. Nu wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Daar heb ik goede dingen over gehoord! Ik vond hem een beetje te prijzig (voelde ook wel alsof ik hem op de gok zou kopen voor twee projectjes ofzo).
Ik heb zo'n 8 euro ding van de actiondie doet het werk wel, maar het is echt onmogelijk om de ijzeren dingetjes te vervangen, zo vast zitten die. Bron van frustratie.
Kleine tip aan iedereen die er nog een zoekt, doe het niet tenzij je een waterpomptang hebt
Oh ja, aan die toepassingen had ik niet gedacht. Ik dacht alleen aan babykleding en incidenteel een sluiting ofzo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:46 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Toegegeven. Hij is inderdaad vrij prijzig. Maar omdat het allemaal zo makkelijk gaat ben ik eerder geneigd projectjes te maken waar je er eentje nodig hebt. Dice trays bijvoorbeeld. Of voor tassen. Of versiering (oogjes met daar doorheen koorden). Daar waagde ik me nooit aan. Nu wel.
Super leuk!quote:Op zondag 23 februari 2025 16:37 schreef Ynske het volgende:
Beetje op de groei... En er moet nog een pet bij.
Maar.... T lijkt wel op Super Mario toch
[ afbeelding ]
dank jequote:
Ik wil niet zeggen dat ik hoger zit als beginner, er is zoveel te leren, bij elk kledingstuk leer ik weer wat nieuws.quote:Ik heb ook zo’n moeder die opeens een outfit kon maken als ik de dag van tevoren met een idee kwam, erg fijn! En voor mij de reden dat ik ook ben gaan leren te naaien (al zit ik nog op beginners niveau).
Ik zie al drukknopen er op, zo ver ben ik sowieso nog niet. Ook nog nooit knoopsgaten gemaakt. Wel een losse knoop met lusje, maar dat moet ook nog een aantal keer geoefend worden.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
dank je
[..]
Ik wil niet zeggen dat ik hoger zit als beginner, er is zoveel te leren, bij elk kledingstuk leer ik weer wat nieuws.
Deze tuinbroek heeft een dubbele voorbovenpand en dubbel achter bovenpand, dus even lopen stoeien hoe dit netjes vast te zetten en zo ook met de omslag en terugslag in de zij. Die had strakker gekund.
Ik denk maar zo, hoe meer oefeningen hoe meer kunst 😉
Die drukknopen zijn kamsnaps, meer als erdoor prikken en met de tang erop knijpen is het niet. En vele malen makkelijker dan de stress met knoopsgatenquote:Op zondag 23 februari 2025 19:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zie al drukknopen er op, zo ver ben ik sowieso nog niet. Ook nog nooit knoopsgaten gemaakt. Wel een losse knoop met lusje, maar dat moet ook nog een aantal keer geoefend worden.
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:23 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik ben ook begonnen met naaien.Omdat ik verstandig ben en vaak nogal impulsief ben met hobby's heb ik de naaimachine nog even geleend van m'n moeder. Maar wel al veel te veel geld uitgegeven aan de andere benodigdheden.
En ik wil vooral heel veel stoffen verzamelen.
Maar ik ben nu dus 4 dagen bezig, en ik vind het helemaal leuk.
Eerste projectje: kinderschortje voor bij speelgoedkeuken
[ afbeelding ]
Tweede projectje: mini boodschappentasje ook voor speelgoedkeuken
[ afbeelding ]
Derde projectje: slinger met naam
[ afbeelding ]
En het laatste projectje van vandaag: dubbelzijdig giletje
[ afbeelding ]
Ik had naaien eerder moeten ontdekken. Wat is dit leuk.Misschien hou ik deze hobby langer vol.
Ik was dus ook heel erg bang voor de ruzie met de naaimachine, maar het valt me alles mee. Al doe ik niets met de settings, gewoon standaard rechte steek. De rest komt ooit vast nog wel.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]van nul naar honderd
Maar het is zo leuk, elke dag voldoening uit je eigen naaisels
Ziet er goed uit hoor! Ik was de eerste weken vooral ruzie aan het maken met de naaimachine
Leuk dat je het zo leuk vindt!quote:Op zondag 2 maart 2025 19:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was dus ook heel erg bang voor de ruzie met de naaimachine, maar het valt me alles mee. Al doe ik niets met de settings, gewoon standaard rechte steek. De rest komt ooit vast nog wel.
Enige wat ik lastig vind is dat het onderdraad dan soms ineens op is. Als ik dan met een zichtbare naad bezig ben, dan kan ik wel even balen. Als daar een trucje voor is, hoor ik het graag.
En ik moet geduld leren. Geduld om uit te tekenen en uit te meten. En om uit te halen als het niet helemaal netjes is. Maar eerst maar eens een beetje behendigheid hierin krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |