Zelf tekenen vind ik echt te lastig, ken mezelf. Lutterloh heb ik ooit naar gekeken en andere systemen ook, maar dat is niets voor mij, ik mis een bepaald inzicht om het voor me te zien (volg altijd netjes de instructies om een rits in te zetten en sta er iedere keer weer van te kijken dat klopt 😂) Vorig jaar heeft een naaidocent een bestaand patroon helemaal op mijn lijf aangepast. Daar heb ik zelf varianten van gemaakt (andere halslijn en verschillende mouwen) .quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oei, dat zijn wel lastige maten. Misschien zelf patronen leren tekenen?
En ken je het Lutterloh-systeem?
Ik heb een vogue 1780 patroon in de verkeerde maat liggen dat ik nooit ga gebruiken. Deze review met link naar vlog (incl. proefstuk en aanpassingen) bespreekt wat ervan te maken is.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn lijf varieert van ca maat 44 tot meer dan 60 en mijn lengte komt overeen met maat 34/36. Dus ik moet wel eea kunnen aanpassen. Daarnaast kan ik ook niets knellends verdragen. Iets kopen is ook erg lastig.
In m'n vaste patronen voel ik me prima, maar ik zou wel eens wat anders willen.
Oh, dat is echt een mooi patroon. Welke maat is het want ik heb een erg grote maat nodigquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb een vogue 1780 patroon in de verkeerde maat liggen dat ik nooit ga gebruiken. Deze review met link naar vlog (incl. proefstuk en aanpassingen) bespreekt wat ervan te maken is.
https://sewing.patternreview.com/review/pattern/184946
Iets voor jou? Dan stuur ik hem op.
L/XL/XXL. De dame van de review zit tussen M en L, maar maakt uiteindelijk de XS met wat aanpassingen. Als je je adres DMt stuur ik hem op.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, dat is echt een mooi patroon. Welke maat is het want ik heb een erg grote maat nodig
Da’s wel een heel verschil inderdaad. Ik stuur je een dmquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:21 schreef loveli het volgende:
[..]
L/XL/XXL. De dame van de review zit tussen M en L, maar maakt uiteindelijk de XS met wat aanpassingen. Als je je adres DMt stuur ik hem op.
quote:
Oh, dat is wel een handige site! Ik koop zelden dit soort patronen. Vooral ook omdat ik er slechte ervaringen mee heb, en ze ook nog eens duur zijn. Maar die reviews helpen wel enorm.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb een vogue 1780 patroon in de verkeerde maat liggen dat ik nooit ga gebruiken. Deze review met link naar vlog (incl. proefstuk en aanpassingen) bespreekt wat ervan te maken is.
https://sewing.patternreview.com/review/pattern/184946
Iets voor jou? Dan stuur ik hem op.
Heerlijk ieni. Ik had dat ooit ook eens en achter mij een kast met stof, patronen, knopen ,garen, ritsen en dergelijkquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Met machines. Wat een luxe om zo'n ruime tafel te hebben
Op minerva.com staan ook veel reviews en Instagram is erg nuttig om te zien hoe leuk een patroon werkelijk is (#vxxxx voor een vogue patroon, #mxxxx voor mccalls, enz.) Nooit gedacht dat ik fan van insta zou worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:31 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een handige site! Ik koop zelden dit soort patronen. Vooral ook omdat ik er slechte ervaringen mee heb, en ze ook nog eens duur zijn. Maar die reviews helpen wel enorm.
Ik moest op Instagram bij #vogue1780 heel erg lachenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Op minerva.com staan ook veel reviews en Instagram is erg nuttig om te zien hoe leuk een patroon werkelijk is (#vxxxx voor een vogue patroon, #mxxxx voor mccalls, enz.) Nooit gedacht dat ik fan van insta zou worden.
Bovenstaande link is de beste om te vinden hoe de maat valt en waar aanpassingen nodig waren.
Eens in de zoveel tijd heeft simplicity een actie van 70% korting op alle patronen. Dan kosten patronen tussen de 1 en 7 dollar per stuk, afhankelijk van het merk. Dan loonde het wel om een stapel patronen van m'n wishlist te kopen. Sinds kort verzenden ze niet meer naar Europa.
Ik probeer de aanschaf toch een beetje te vermijden. Laatst heb ik in de aanbieding een patroon voor een klassiek jeansjasje (Simplicity S8845) gekocht. Daar aas ik al ljaren op; in de naaitijdschriften kwam het maar niet voorbij.Aangezien ik maar geen naailessen kan vinden moet er óf een filmpje bij zitten, óf hele goede tekeningen en instructies. Van dit jasje was er op YouTube een 'sew along'.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Op minerva.com staan ook veel reviews en Instagram is erg nuttig om te zien hoe leuk een patroon werkelijk is (#vxxxx voor een vogue patroon, #mxxxx voor mccalls, enz.) Nooit gedacht dat ik fan van insta zou worden.
Bovenstaande link is de beste om te vinden hoe de maat valt en waar aanpassingen nodig waren.
Eens in de zoveel tijd heeft simplicity een actie van 70% korting op alle patronen. Dan kosten patronen tussen de 1 en 7 dollar per stuk, afhankelijk van het merk. Dan loonde het wel om een stapel patronen van m'n wishlist te kopen. Sinds kort verzenden ze niet meer naar Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |