quote:Ruim een kwart van de immigranten was in 2022 afkomstig uit de Oekraïne die na de Russische inval naar Nederland vluchtten. Op 1 december 2022 stonden er volgens het CBS 89000 Oekrainers ingeschreven bij Nederlandse gemeenten. Wanneer de cijfers per 1 januari 2023 definitief zijn, zullen ze in dit artikel worden verwerkt.
quote:De twintig meest voorkomende nationaliteiten in Nederland
Bijna tweederde van de inwoners (823.000; 65,5%) met een niet Nederlandse nationaliteit kwam op 1 januari 2022 uit een ander Europees land. Het ging dan vooral om Polen (176.000; 14% van het aantal inwoners met een niet-Nederlandse nationaliteit), op ruime afstand gevolgd door Duitsers (83.000; 6,6%), Turken (80.000; 6,3%), Italianen (49.000; 3,9%), Bulgaren (48.000; 3,8%), Britten (47.000; 3,7%), Spanjaarden (42.000, 3,3%) en Roemenen (41.000; 3,1%). Op 1 januari 2022 was er nog geen sprake van Oekraiense vluchtelingen in Nederland. Die kwamen in de loop van 2022.
Die Polen wonen in de EU en komen hier werken op verzoek van ons bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Conclusie: ik vind dat er teveel Polen het land binnen gedrongen zijn. Huizen hebben overgenomen. Uitkeringen hebben overgenomen.
Dus als uit de EU komt mag je wel onbeperkt huizen en uitkeringen krijgen in Nederland?quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die Polen wonen in de EU en komen hier werken op verzoek van ons bedrijfsleven.
Zelfs als er Polen in een uitkering zitten in Nederland, dan hebben ze die premie als groep zelf opgebracht.
die polen veroorzaken grote overlastquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:23 schreef Chandler het volgende:
Ik mis de optie; geen idee.
Naar mijn inziens zijn er veel immigranten voor werk, zeker als ze een normaal huis/kamer bewonen en werken bij een Nederlandse werkgever. Het probleem zit hem daar niet in lijkt mij zo, anders zouden alle mensen met een uitkering moeten gaan werken en dat is ook niet de oplossing (denk ik).
Daarnaast kan Geert er toch op dit moment weinig aan doen? stond niet aan het roer en kon dus alleen maar zeggen wat hij er van vond en that's it!.
Laten we hopen dat de toekomst voor zowel ons de Nederlander als voor immigranten een stuk duidelijker wordt, kom je uit een veilig land dan zit je een week later in het vliegtuig ipv maanden al dan niet jaren van onze voorzieningen gebruik te maken. Kom je niet uit een veilig land dan zal je toch iets moeten meenemen qua bewijs waarom JIJ hier persee moet verblijven en daarnaast vind ik dat wanneer je hier bent je ook wel gelijk kunt deelnemen aan werk, inburgering etc ongeacht of het verblijf permanent wordt...
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Trouwens Oekraïners en Polen zijn harde werkers (ik weet het, heb een half jaar lang met vele mogen werken!)
Niet alleen 20 polen in een huis zorgen voor overlast hoor, vul een andere nationaliteit in en je hebt het zelfde gezeur.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
die polen veroorzaken grote overlast
met 20 man in een huis
drank overlast
het is niet relevant of het harde werkers zijn
iedereen kan een harde werker zijn
Mbt het laatste, sommigen wel, sommigen niet. Als je anders geen huis of eten hebt is iedereen een harde werker, je zal wel moeten dan.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:23 schreef Chandler het volgende:
Ik mis de optie; geen idee.
Naar mijn inziens zijn er veel immigranten voor werk, zeker als ze een normaal huis/kamer bewonen en werken bij een Nederlandse werkgever. Het probleem zit hem daar niet in lijkt mij zo, anders zouden alle mensen met een uitkering moeten gaan werken en dat is ook niet de oplossing (denk ik).
Daarnaast kan Geert er toch op dit moment weinig aan doen? stond niet aan het roer en kon dus alleen maar zeggen wat hij er van vond en that's it!.
Laten we hopen dat de toekomst voor zowel ons de Nederlander als voor immigranten een stuk duidelijker wordt, kom je uit een veilig land dan zit je een week later in het vliegtuig ipv maanden al dan niet jaren van onze voorzieningen gebruik te maken. Kom je niet uit een veilig land dan zal je toch iets moeten meenemen qua bewijs waarom JIJ hier persee moet verblijven en daarnaast vind ik dat wanneer je hier bent je ook wel gelijk kunt deelnemen aan werk, inburgering etc ongeacht of het verblijf permanent wordt...
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Trouwens Oekraïners en Polen zijn harde werkers (ik weet het, heb een half jaar lang met vele mogen werken!)
Overlast van mensen uit polen is de laatste jaren veelvuldig in het nieuws geweestquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:34 schreef Chandler het volgende:
[..]
Niet alleen 20 polen in een huis zorgen voor overlast hoor, vul een andere nationaliteit in en je hebt het zelfde gezeur.
Dat gezeur over Polen en uitkeringen is onzin.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus als uit de EU komt mag je wel onbeperkt huizen en uitkeringen krijgen in Nederland?
Omdat er huisjesmelkers zijn die meer kunnen verdienen aan 8 Polen in 1 woning dan 1 Nederlands gezin in diezelfde woning.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:40 schreef klaasweetalles het volgende:
Waarom krijgen zij wel die huizen zonder problemen
Joh, jij wil die 'huizen' echt niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Overlast van mensen uit polen is de laatste jaren veelvuldig in het nieuws geweest
als ik naar het statistiekje kijk is er gewoon een explosieve groei dat er in heel korte tijd ineens 200000 mensen uit polen Nederland zijn binnen gedrongen
een Poolse invasie
dat is een grotere invasie dan die asielzoekers de laatste jaren
Waarom krijgen zij wel die huizen zonder problemen
er wordt blijkbaar met 2 maten gemeten
quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat gezeur over Polen en uitkeringen is onzin.
Polen zijn in Nederland om te werken. Als ze werken, betalen ze premies. Als ze premies betalen hebben ze net zoveel recht op een uitkering als een Nederlander.
De werkloosheid onder Polen in Nederland is zelfs lager dan die van Nederlanders in Nederland.
boeven zijn hetquote:Opnieuw grootschalig misbruik met WW-uitkeringen door Polen
Duizenden Poolse arbeidsmigranten blijken op grote schaal misbruik te maken van een Europese regeling. Ze gaan met behoud van hun WW-uitkering terug naar Polen om daar werk te gaan zoeken. Maar in de praktijk vindt bijna niemand een baan. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Oorzaak: de Poolse lonen liggen vaak honderden euro's lager dan de WW-uitkering die ze uit Nederland meekrijgen. Niet werken is veel lucratiever.
Het blijkt doodeenvoudig. Duizenden WW-uitkeringen gaan jaarlijks vanuit Nederland naar andere EU-landen, naar met name Polen.
Nee, iemand met de poolse nationaliteit kan zich inschrijven bij een woningbouwvereniging en heeft net zoveel rechten en wachttijd als jan uit oestgeest.quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Dus als uit de EU komt mag je wel onbeperkt huizen en uitkeringen krijgen in Nederland?
Mij van racisme beschuldigen😝quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Nee, iemand met de poolse nationaliteit kan zich inschrijven bij een woningbouwvereniging en heeft net zoveel rechten en wachttijd als jan uit oestgeest.
Hij/zij heeft ook recht op een WW uitkering naar gelang hij hier gewerkt heeft, minimaal 3 maanden (als hij/zij minimaal 26 van de afgelopen 36 weken heeft gewerkt) en maximaal 24 maanden (als hij de afgelopen 24 jaar heeft gewerkt) net zoals piet uit schubbekutterveen
overigens doen veel polen werk wat 'wij' niet willen doen zoals in de land/tuinbouw of in een slachterij
tevens TR gezet voor vanwege de racistische en generaliserende uitlatingen van deze TS
Omdat Polen meer op Nederlanders lijken qua cultuur; de gemiddelde Afrikaan of Midden-Oosten figuur een flinke stuk minder.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:02 schreef klaasweetalles het volgende:
maar waarom over andere groepen asielzoekers zo gehuild wordt en dat die polen met een stijging van jaarlijks tienduizend per jaar maar ongestoord het land binnen mogen komen is mij een raadsel
Men noemt dat "grootschalig" maar evengoed is de werkloosheid onder Polen in Nederland anno 2023 lager dan onder Nederlanders. Dus zelfs met die fraude erbij zijn de werkloosheidscijfers gunstiger.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |