Ja, hier is het onderdeel van de suite van dat album. Maar je hebt gelijk, Mr. Blue Sky zit er ook bij.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Leuk liedje dat Mr Blue Sky maar is dat niet eentje die het altijd goed doet in de top2000?
Geweldig zelfd. Helaas kan ik niet vaak luisteren momenteel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:19 schreef W_Wolf het volgende:
This Is Hardcore van Pulp is best wel... eh... niet super toegankelijk en juist daarom zo fijn om zo hoog in de lijst te zien.
Wat een schitterende top 150quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://ondergewaardeerde(...)ylist-31-december-3/
Mooie plek voor The Place Where He Inserted The Blade .
Hopelijk geven meer mensen de feedback om een week eerder te starten met het uitzenden van de lijst. Dat zo'n mooie lijst een week overlapt met de Top 2000 blijft vervelend.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:56 schreef W_Wolf het volgende:
Grappig. Ze hebben een (korte) enquête uitgestuurd waarin je je mening mag geven over de Snob 2000.
https://docs.google.com/f(...)ipbhjHNRxfw/viewform
Gedaan!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:01 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hopelijk geven meer mensen de feedback om een week eerder te starten met het uitzenden van de lijst. Dat zo'n mooie lijst een week overlapt met de Top 2000 blijft vervelend.
Ik zou dan alsnog niet luisteren, maar wel dit gedaan voor jullie.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:01 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hopelijk geven meer mensen de feedback om een week eerder te starten met het uitzenden van de lijst. Dat zo'n mooie lijst een week overlapt met de Top 2000 blijft vervelend.
Tussen mij en deze lijst is het nooit dik aan geweest, maar deze opmerking triggerde me wel om de afdeling hiphop op de keuzelijst eens te bekijken. Wel een hele vreemde vergaarbak. Worden die paar parels ertussen (Mobb Deep, Ice Cube, Pharcyde, Wu-Tang bijvoorbeeld) wel die lijst in gestemd?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Gedaan!
Plus een verzoek om Notorious BIG op de keuzelijst te zetten. Ik snap dat de kiezer bepaalt, maar de snob is nog witter dan de top 2000
De keuzelijst van de snob 2000 is niet iets waar ik me dagelijks mee bezig houd verderquote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:23 schreef Tussle266 het volgende:
Zelf net uitgezocht, sommige wel, sommige niet. Daar worden we ook niet echt wijzer van. Ik help het je hopen dan maar.
Dat lijkt me ook niet goed voor je gezondheid. Ik doelde eigenlijk vooral op wat er in de lijst zelf stond, want zoals gezegd sla ik die nog weleens over. Maar dat valt dus ook wel wat tegen. Kunnen we niet gewoon een Tiktok-dansje doen en zo de jeugd overtuigen om hem in week 53 te stemmen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De keuzelijst van de snob 2000 is niet iets waar ik me dagelijks mee bezig houd verder
Heb het bij mijn feedback inderdaad ook erbij gezetquote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:01 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hiphop is in elk lijstje wel echt een ondergeschoven kind. Als we Slimme Schemer niet meetellen (is dat niet eerder pop dan hiphop?) is het bij de grote broer ook zeer pover gesteld met het gehalte hiphop.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:42 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Tussen mij en deze lijst is het nooit dik aan geweest, maar deze opmerking triggerde me wel om de afdeling hiphop op de keuzelijst eens te bekijken. Wel een hele vreemde vergaarbak. Worden die paar parels ertussen (Mobb Deep, Ice Cube, Pharcyde, Wu-Tang bijvoorbeeld) wel die lijst in gestemd?
Dat is zeker waar, daar hebben we het best vaak over gehad ook toch? Schemer vind ik trouwens wel hiphop hoor. Ik heb ook niks tegen Schemer, ik mag er alleen graag tegenaan trappen, juist om wat je hier zegt, hij vertegenwoordigt bijna in zijn eentje dat hele genre, veelal met zijn B-keuze. Dat gaat er maar lastig in bij mij.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hiphop is in elk lijstje wel echt een ondergeschoven kind. Als we Slimme Schemer niet meetellen (is dat niet eerder pop dan hiphop?) is het bij de grote broer ook zeer pover gesteld met het gehalte hiphop.
Volgens mij is het in de Snob qua hiphop/rap ongeveer gelijk aan de Top 2000. De Ye's, Kendrick's en Frank Ocean's van deze wereld vind je immers in beide lijsten inmiddels.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Heb wel het idee dat het qua variatie binnen de hiphop/rap iets beter gesteld is bij de Snob, stonden toch best wel wat minder bekende (voor de gemiddelde top 2000 luisteraar) artiesten in.
Stromae! 5 noteringen, toch best aardig. En verder nog 3x 2Pac, 1x Sugarhill Gang, 1x Coolio, 1x Kendrick Lamar, 1x Frank Ocean. Op Nederlandstalig gebied heb je dan nog De Jeugd en Opposites. Het is niet extreem royaal maar het telt allemaal wel mee. Verder zou je nog wat rafelrandjes half kunnen meetellen zoals de nu-metal van Linkin Park en een paar platen van Snelle bevatten ook wat rap.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hiphop is in elk lijstje wel echt een ondergeschoven kind. Als we Slimme Schemer niet meetellen (is dat niet eerder pop dan hiphop?) is het bij de grote broer ook zeer pover gesteld met het gehalte hiphop.
Geto Boys is wel een serieuze hoezee in het kwadraat waard.quote:Op zondag 24 november 2024 10:57 schreef PippenScottie het volgende:
Ook maar wat aangeklikt
1 Lazy - Deep Purple (1972)
2 Catch The Rainbow - Rainbow (1975)
3 Africe Victime - Mdou Moctar (2021)
4 Cortez The Killer - Neil Young & Crazy Horse (1975)
5 Rainbow In The Dark - Dio (1983)
6 Down By The Water - PJ Harvey (1995)
7 All Sparks - Editors (2005)
8 Fight The Power - Public Enemy (1989)
9 Race For The Prize - The Flaming Lips (1999)
10 This Corrosion - Sisters Of Mercy (1987)
11 C.R.E.A.M. - Wu-Tang Clan (1993)
12 Green Grass And High Tides - Outlaws (1975)
13 Danny Nedelko - Idles (2018)
14 Angel - Massive Attack (1998)
15 Never Let Me Down Again - Depeche Mode (1987)
16 The Adults Are Talking - The Strokes (2020)
17 Transmission - Joy Division (1979)
18 Marquee Moon - Television (1977)
19 Black Soul Choir - 16 Horsepower (1995)
20 Mykonos - Fleet Foxes (2008)
Vrije keuze, wegens een gênant gebrek aan rap en hiphop in de keuzelijst:
21 Liquid Swords - GZA
22 Juicy - Notorious BIG
23 Monster - Kanye West, Jay-Z, Rick Ross, Nicki Minaj & Bon Iver
24 Mind playing tricks on me - Geto Boys
25 Straight Outta Compton - NWA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |