Van een militair hoorde ik van nietquote:Op woensdag 27 december 2023 22:00 schreef karr-1 het volgende:
Defensie heeft het ook, wordt uitbetaald in november van elk jaar
Die militair moet zn loonstrook van november even kijken. Staat EJU op. Eindejaarsuitkering. overigens waarschijnlijk solliciteer je als burger, dan zijn de arbeidsvoorwaarden anders, dus de militair kan er ernstig naast zitten bij zaken.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:30 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Van een militair hoorde ik van niet
Zeker wel. Staat elke november braaf op onze rekening.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:30 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Dan heeft die militair het verkeerd. Ik werk al 15 jaar bij Defensie en ik heb het nog elk jaar gehad. Alleen noemen z het dan eindejaarsuitkering en geen 13de maandquote:Op woensdag 27 december 2023 22:30 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Dit dus, in de cao metaal en techniek kent men deze bonus niet.quote:Op donderdag 28 december 2023 07:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Vrijwel elke CAO voor de overheid en semi-overheid kent een eindejaarsuitkering die ongeveer gelijk is aan een volledige '13e maand'.
Het is één van de redenen waarom het salaris bij de overheid een stuk minder slecht is dan het lijkt. Voor veel werknemers in het bedrijfsleven is een extraatje aan het eind van het jaar, en zeker van een dergelijk bedrag, niet vanzelfsprekend of zelfs volledig niet-bestaand.
Boeie of je 13e maand of niet krijgt, gewoon werken met een jaarsalaris als er een salaris indicatie wordt gevraagd/gegeven.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:49 schreef BlauweDag het volgende:
Ik ben aan het solliciteren binnen verschillende CAO's maar ik kan niet direct informatie vinden over 13de maand.
Dat vetgedrukte maakt juist heel wat verschil.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:08 schreef namliam het volgende:
[..]
Boeie of je 13e maand of niet krijgt, gewoon werken met een jaarsalaris als er een salaris indicatie wordt gevraagd/gegeven.
als je 30.000 per jaar verdient maakt dat geen verschil of dat 30.000 euro per jaar is met 8,33% vakantiegeld en 8,33% 13e maand o.b.v. 36 uur per week (zorg)
Of dat je 30.000 per jaar verdient, maar dan met 8% vakantiegeld, zonder 13e maand en 40 uur per week.
Natuurlijk maar dat is juist HET PUNT.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte maakt juist heel wat verschil.
Maar wel 13 adv dagen.quote:Op donderdag 28 december 2023 08:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit dus, in de cao metaal en techniek kent men deze bonus niet.
En daar moeten de medewerkers het in de branche maar mee doen dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de overheid 24 adv dagen en een 13e maand.quote:
heb ik 24 adv dagen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En daar moeten de medewerkers het in de branche maar mee doen dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de overheid 24 adv dagen en een 13e maand.
En dan blijven we nog steeds boze ambtenaren hebben dat ze te weinig verdienen in vergelijking met het bedrijfsleven.
Maatje van mij werkt ook voor de overheid maar die heeft 4x zijn fulltime werkweek uren als vakantie en meer kan ie aanvullen als IKB.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En daar moeten de medewerkers het in de branche maar mee doen dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de overheid 24 adv dagen en een 13e maand.
En dan blijven we nog steeds boze ambtenaren hebben dat ze te weinig verdienen in vergelijking met het bedrijfsleven.
24 adv dagen? Zowel rijk als gemeente cao zegt toch iets anders.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nouja dat dus, je werkt voor die ADV uren. Je krijgt ze niet voor niks. Ik heb er 104u per jaar wegens 2u per week structurele overwerk. Maar in principe is het 4 weken en nog wat bovenwettelijks.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:07 schreef laziness het volgende:
[..]
24 adv dagen? Zowel rijk als gemeente cao zegt toch iets anders.
Werken ze niet 40 uur, salaris voor 36 uur en zo bouwen ze verlof op? Dan kom je met 4uur per week wel in de buurt van die 24 dagen namelijk.
Niet helemaal waar. Bij heel veel overheden bijvoorbeeld zijn oa vakantiegeld en dertiende maand op één hoop gegooid onder de term IKB.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:57 schreef DJKoster het volgende:
Ctrl+F : "bonus" "13e maand" en dat soort termen.
Als het er niet in staat dan hebben ze het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |