abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 27 december 2023 @ 17:46:37 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211780230
The Wonder Years staat in mijn rijtje 5 favoriete series ooit. Mede door de ter loopse beschrijving van het tijdsbeeld. Kevin Arnold aan het ontbijt, in een modaal Amerikaans gezin eind jaren zestig begin 70. Op de achtergrond een televisie. Die toen al altijd aanstond. Nog eerder dan in Nederland in geuren en kleuren. Misschien ontbrak de antenne, niet iedereen was toen al op de hoogte van de geo-wereld politiek van Cora Nieuwenhuizen. De voelsprieten rijkten niet zo ver. Niet dat Amerikanen tegenwoordig weten dat Brussel de hoofdstad van Amsterdam is.

De Vietnamese oorlog was al een paar jaar aan de gang. De desinteresse van de familie Arnold hen niet aan te rekenen. Het went, zo'n oorlog. Een volle maag had prioriteit.

Ik keek net naar het 17:00 journaal. Mijn tv staat immers ook altijd aan. Plots was het afgelopen. Schrok "wakker" tijdens het internetten. Het nieuws was langs me heen gegaan. Ongehoord nieuws dat gehoord had moeten worden. Waarschijnlijk weer meer doden in de Gaza, of drones op ziekenhuizen in Rusland of de Oekraïne.
Wie maalt er nog om. Als je maaltijd maar bevallen is. Er wordt vaak gesproken over "In mijn tijd" Ik begrijp dat nooit. Wanneer was je tijd dan ? Wanneer begint iemand anders zijn tijd ? Ik ben inmiddels 61. Ik heb mijn tijd niet gehad. Mijn tijd moet nog komen. Ik verwonder me nog steeds. Verwijt mezelf m'n onverschilligheid. Verwijt de SBS-kijker dan ook niet dat de Crompouce op één staat, het Songfestival debacle op twee, en roze dildo's op de kermis op drie bij de nieuwsfeiten van het jaar.

Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik later wil worden. Misschien is kleurrijke zwartkijker een optie. Dan wel met Joe Cocker aan de bar. Zonder goedkoop sentiment.

tong80

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 december 2023 @ 17:48:07 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_211780255
Ik las net dat Irene van der Laar al twee rondes heeft overleeft in De Slimste Mens. Ik schreef laatst een column dat ik gefrustreerd ben. Het lef en de ambitie mis om m'n geniale kwaliteiten, briljant uit te buiten. 800.000 relevante posts op internet, naast 50.000 geweldige topics er niet toe doen. Je moet immers in Hart van Nederland verschijnen of aan Wie is Linda de Mol mee doen. Al schrijf je, zoals ik, 250 mooie wekelijkse columns in 4 jaar, op de Front Page van de grootste site van Nederland. Als opvolger van Nico Dijkshoorn. Zoden aan de dijk zet het niet. Halve misschien.

Wat ik wil zeggen, en liegen niet. Volgens de Wikipedia van Irene van der Laar is ze columniste, actrice, onderneemster, voorlichtster, miss Universe in Nederland en miss Nederland in de omgeving van om en nabij. Wat er niet bij staat is dat ze net niet zwakbegaafd is.

Tijdens de Nationale IQ-test over de afgelopen 30 jaar, liet ze, met een score van 84, alleen Big Brother Kelly, Bonnie StClaire, Tatjana Simic en een aap achter zich. Ik verwijt haar niks. Ik ben zelf een nutteloze nietsnut. Maar zou ik iets mogen lenen van de onbeschaamdheid ? Het grenzeloze zelfvertrouwen in het totale niets. Dan ruil ik tong80 in voor tong84. En ga naar Gooise vrouwen kijken. Om aan Maestro mee te kunnen doen.

tong80

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211781030
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 27 december 2023 @ 19:34:39 #4
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_211781876
F.K.A. SuperwormJim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')