abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211864121
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:09 schreef Halcon het volgende:
Heb zelf huizen in de verhuur, dus weet er alles van. Maak ook wel mee dat mensen die voor langere tijd willen huren er een teringbende van maken. En heb ook wel mensen gehad die er een paar maanden hebben gezeten en het netjes achter hebben gelaten.
I see, mijn ervaring is minder goed maar goed, het is aan de TS wat hij met deze kennis doet! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211882639
Met een ton spaargeld op de bank kan OP een studiootje kopen zonder hypotheek af te sluiten en hier kan je dan intrekken in de maanden dat je in NL bent.
Maar moet je een hypotheekverstrekker hebben, dan mag je niet onderverhuren.
Hier kan je je hypotheek en je huis mee verliezen.
En nee je gehuurde huis mag je ook niet illegaal onderverhuren, als de buren je verlinken dan ben je je huis kwijt.
Huurders zijn ook nog eens beschermd, als die er na 5 maand niet uit wilt dan zit je daar mooi aan vast.
pi_211883086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wat een verhaal, ts had veel sneller kunnen reageren(op papier, etc..)zulk volk kost een hoop geld en gezondheidsellende.

Overzicht van de hele reeks

Topicreeks: Huurder betaalt niet en zit in de bak. (2)
Zo, dat motiveert inderdaad niet om een woning onder te verhuren.
pi_211883105
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:05 schreef ZanneG het volgende:
Met een ton spaargeld op de bank kan OP een studiootje kopen zonder hypotheek af te sluiten en hier kan je dan intrekken in de maanden dat je in NL bent.
En nee je gehuurde huis mag je ook niet illegaal onderverhuren, als de buren je verlinken dan ben je je huis kwijt.
Huurders zijn ook nog eens beschermd, als die er na 5 maand niet uit wilt dan zit je daar mooi aan vast.
Waar kun je in NL een studiootje of überhaupt iets meer dan een parkeerplaats kopen voor 100k? Ik zie op Funda welgeteld 1 woning in NL van minder dan 100k, een oude woning in Winschoten die nodig gerenoveerd moet worden.

Voor 150k zijn inderdaad dingen te koop, maar het meeste moet wel gerenoveerd worden.

Soms zie je echt ministudio's voor 125-150k die in goede staat zijn ja.
pi_211887051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:36 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon je huurwoning opzeggen en iemand die er wel recht op heeft in laten wonen.
Sinds wanneer heeft iemand wel of geen recht op een sociale huurwoning? Welk wetsartikel regelt dat?
pi_211887444
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:40 schreef Chandler het volgende:
Denk dat er maar weinig mensen je huis voor zo'n korte periode willen huren en als ze dat wel willen zou ik ze sowieso al niet vertrouwen.

Dus nee, eigenlijk heb je gewoon geen andere optie dan je huurhuis aanhouden... zelfs als je er niet bent...
Studenten, expats, noem maar op. Als tijdelijke woning tot ze wat anders vinden.
pi_211887466
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 23:28 schreef Inbox het volgende:
Studenten, expats, noem maar op. Als tijdelijke woning tot ze wat anders vinden.
Kan, maar die markt is ook niet zo groot maar misschien wel in zijn woonomgeving.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211889134
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:05 schreef ZanneG het volgende:
Waar is dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211902145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:36 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon je huurwoning opzeggen en iemand die er wel recht op heeft in laten wonen.
Ik heb een hekel aan de scheefhuurterm maar een sociale huurwoning waar je eigenlijk al geen recht meer op hebt 6 maanden leeg laten staan en gebruiken als een soort Shurguard vind ik ook te ver gaan.

Koop dan idd een appartement.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211902301
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 23:28 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dit ja. Ergens zes maanden zitten als je dringend op zoek bent, is nog altijd beter dan niks. Dan heb je zes maanden een dak boven je hoofd om wat anders te vinden.
pi_211903109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef blomke het volgende:
Dat is ook het tweede deel van de TS' vraag. Edoch, je woning met hypotheek verhuren, valt meestal niet al te best bij de hypotheeknemer.
Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is maar het was niet heel lang geleden dat in de voorwaarden staat dat je bij eventuele verhuur dan wel minimaal 50% van de hypotheek moet hebben afbetaald.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211908949
quote:
5s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:02 schreef DikkeDavey het volgende:
Dag,

Even een kloontje ivm privacyredenen.

Ik ben 40 en heb sinds een half jaar een vriendin in Thailand. In Nederland huur ik in de Randstad een sociale huurwoning die me met alle woonlasten ongeveer 1000 euro in de maand kost. Voor huurtoeslag verdien ik te veel. Ik verdien ongeveer 65k bruto per jaar en heb ongeveer 100k aan spaargeld. Verder heb ik 40k studieschuld.

Ik zou eigenlijk de komende jaren (2, 3 jaar) graag 5 maanden per jaar in Thailand doorbrengen bij mijn vriendin voordat ik in de toekomst eventueel definitief emigreer. Ik werk volledig online dus dat is geen probleem. Helaas ligt mijn woningcorporatie dwars en mag ik niet aan huisbewaring doen. Illegale onderhuur lijkt me risicovol omdat de woningcorporatie in het verleden dan doorgaans direct is overgegaan (blijkens berichten op internet) tot het beëindigen van de huur plus een hoge boete.

Mijn plan is om in oktober voor 5 maanden naar Thailand te gaan. Ik wil mijn woning momenteel nog niet opzeggen, ook omdat ik veel huisraad heb die ik nu niet kwijt wil en omdat ik na mijn verblijf in Thailand graag weer terug zou keren naar Nederland voor de zomer. Eigenlijk lijkt het me ook in de toekomst ideaal om de lente en zomer grotendeels in NL door te brengen en de winter in Thailand te zijn. De woning leeg laten staan is ook niet heel handig, omdat ik dan 1000 euro in de maand kwijt ben aan de woning. Financieel kan ik dit op zich aan, maar op de lange termijn wordt het wel een flinke kostenpost.

Nu kreeg ik het idee om bijv. een kleine woning te kopen van 200 of 250k omdat ik hoop dat ik die makkelijker kan onderverhuren als ik tijdelijk in het buitenland zit. Ik heb gezien dat er bijv. in Den Haag wel kleinere appartementen zijn van rond die prijs.

Zou dit in mijn geval een gunstig idee zijn? Een huurder vinden is in Nederland momenteel nooit een probleem maar kan ik mijn woning zomaar onderverhuren als ik 5 of 6 maanden weg ben, of zelfs voor langere tijd (met diplomatenclausule) als ik besluit in Thailand te gaan wonen?
quote:
5s.gif Op woensdag 27 december 2023 12:02 schreef DikkeDavey het volgende:
Dag,

Even een kloontje ivm privacyredenen.

Ik ben 40 en heb sinds een half jaar een vriendin in Thailand. In Nederland huur ik in de Randstad een sociale huurwoning die me met alle woonlasten ongeveer 1000 euro in de maand kost. Voor huurtoeslag verdien ik te veel. Ik verdien ongeveer 65k bruto per jaar en heb ongeveer 100k aan spaargeld. Verder heb ik 40k studieschuld.

Ik zou eigenlijk de komende jaren (2, 3 jaar) graag 5 maanden per jaar in Thailand doorbrengen bij mijn vriendin voordat ik in de toekomst eventueel definitief emigreer. Ik werk volledig online dus dat is geen probleem. Helaas ligt mijn woningcorporatie dwars en mag ik niet aan huisbewaring doen. Illegale onderhuur lijkt me risicovol omdat de woningcorporatie in het verleden dan doorgaans direct is overgegaan (blijkens berichten op internet) tot het beëindigen van de huur plus een hoge boete.

Mijn plan is om in oktober voor 5 maanden naar Thailand te gaan. Ik wil mijn woning momenteel nog niet opzeggen, ook omdat ik veel huisraad heb die ik nu niet kwijt wil en omdat ik na mijn verblijf in Thailand graag weer terug zou keren naar Nederland voor de zomer. Eigenlijk lijkt het me ook in de toekomst ideaal om de lente en zomer grotendeels in NL door te brengen en de winter in Thailand te zijn. De woning leeg laten staan is ook niet heel handig, omdat ik dan 1000 euro in de maand kwijt ben aan de woning. Financieel kan ik dit op zich aan, maar op de lange termijn wordt het wel een flinke kostenpost.

Nu kreeg ik het idee om bijv. een kleine woning te kopen van 200 of 250k omdat ik hoop dat ik die makkelijker kan onderverhuren als ik tijdelijk in het buitenland zit. Ik heb gezien dat er bijv. in Den Haag wel kleinere appartementen zijn van rond die prijs.

Zou dit in mijn geval een gunstig idee zijn? Een huurder vinden is in Nederland momenteel nooit een probleem maar kan ik mijn woning zomaar onderverhuren als ik 5 of 6 maanden weg ben, of zelfs voor langere tijd (met diplomatenclausule) als ik besluit in Thailand te gaan wonen?
waarom los je die studieschuld niet af dan?
pi_211909242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:35 schreef hoechst het volgende:

[..]
[..]
waarom los je die studieschuld niet af dan?
Waarom zou je in hemelsnaam een studieschuld aflossen?
pi_211914047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Waarom zou je in hemelsnaam een studieschuld aflossen?
waarom zou je je verlagen tot het ras dat geld steelt van andere?
pi_211919790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:35 schreef hoechst het volgende:

[..]
Ras? Verlagen?

Je komt de zakelijke overeenkomst na. Ik zie niet in wat daar mis mee is
pi_211920270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:35 schreef hoechst het volgende:

[..]
waarom gebruik je het woord 'ras' en 'stelen' in deze?

Dat ie zn studieschuld niet aflost zal wel te maken hebben met de rente die ie erover betaald en wat ie nu ontvangt over zn spaargeld.
pi_211920350
Gewoon onderverhuren aan een bekende en hem op het hart drukken dat hij zich absoluut niet mag inschrijven. Als jij gewoon ingeschreven blijft staan is er geen haan die hier naar kraait.

Ze controleren puur op inschrijvingen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')