Er zijn maar weinig hypotheekverstrekkers die verhuur toestaan. Dan zou je net zo illegaal bezig zijn als onderverhuur van je huurwoning.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:42 schreef DikkeDavey het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om een verhuurhypotheek aan te vragen. Ik wil de woning dan ook niet permanent gaan verhuren, maar zo ongeveer 5 maanden per jaar of minder aan verschillende mensen.
Er zijn speciale verhuurhypotheken, maar dan moet je wel flink eigen geld inleggen: 25% of meer. Bovendien hogere rente: >5% zonder HRAquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef snabbi het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig hypotheekverstrekkers die verhuur toestaan. Dan zou je net zo illegaal bezig zijn als onderverhuur van je huurwoning.
Daarom reageerde ik op het bericht dat TS geen verhuurdershypotheek wil. Er zijn maar weinig verstrekkers die het toestaan buiten die speciale variant om. Ik ken er eig geen 1, ik ken alleen de speciale.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Er zijn speciale verhuurhypotheken, maar dan moet je wel flink eigen geld inleggen: 25% of meer. Bovendien hogere rente: >5% zonder HRA
https://www.lloydsbank.nl(...)tes-verhuurhypotheek
Heerlijk dit Quel !quote:Op woensdag 27 december 2023 14:40 schreef Queller het volgende:
Zet je leven niet op z'n kop voor een vriendin in Thailand. De halve mannelijke vrijgezelle wereldbevolking van rond de 40 heeft een 'vriendin' in Thailand. Hou lekker je huurhuis, vraag iemand om de post en de plantjes te doen, ga nog eens 3 maanden daarheen (hou je hand op je knip) en kijk of de 'vriendin' dan écht vriendin is.
OT: verhuren van je woning (koop en huur) mag alleen met toestemming. En ik dacht dat de diplomatenclausule alleen bedoeld was voor mensen die voor hun werk naar het buitenland moéten.
ja er wordt veel te makkelijk over gedacht,en terecht,krijgen we nog meer melkersquote:Op vrijdag 29 december 2023 14:29 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik op het bericht dat TS geen verhuurdershypotheek wil. Er zijn maar weinig verstrekkers die het toestaan buiten die speciale variant om. Ik ken er eig geen 1, ik ken alleen de speciale.
als je in het wereldje vertoefd,weet je wat dat is.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel futuristisch
is het niet zo dat de bd kijkt naar je inkomen en i.c.m. de verhuurder/woningcorporatie en je dan een stuk meer huur gaat lappen?ik kom van Cebu.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:42 schreef DikkeDavey het volgende:
[..]
van welk land kom je dan? scheefwonen, dat zal best ja. ik woon hier prima.
Ik weet wat je bedoelt. En ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:30 schreef ophaling10 het volgende:
als je in het wereldje vertoefd,weet je wat dat is.
Vergeet niet die 40K studieschuld. Dan is het een stuk lastiger.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Met 65k¤ inkomen/jaar, kan je makkelijk 275k¤ hypotheek krijgen.
Ja. Slechts 241000. Maakt een groot verschil.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:37 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Vergeet niet die 40K studieschuld. Dan is het een stuk lastiger.
Wordt dat gecheckt dan?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:37 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Vergeet niet die 40K studieschuld. Dan is het een stuk lastiger.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je tekent er voor dat je alles vermeld hebt.
Ja... Kon er ook al niet op komenquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Guppy het volgende:
Wie weet er nog uit z'n hoofd hoe dat topic heette van die FOK!ker die horrorhuurders in z'n verhuurde huis kreeg, met alle gevolgen van dien?? Da's mooi leesvoer voor TS...
Gewoon een paar afleveringen van dit kijken (ookal is het in het VK) https://www.rtl.nl/progra(...)rders-huisjesmelkersquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Guppy het volgende:
Wie weet er nog uit z'n hoofd hoe dat topic heette van die FOK!ker die horrorhuurders in z'n verhuurde huis kreeg, met alle gevolgen van dien?? Da's mooi leesvoer voor TS...
Ha, gevonden: WGR / Huurder betaald niet? (eerste in de reeks van 6 delen, allemaal leeswaardig)quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja... Kon er ook al niet op komen
wat een verhaal, ts had veel sneller kunnen reageren(op papier, etc..)zulk volk kost een hoop geld en gezondheidsellende.quote:
Wat een ellende zeg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat een verhaal, ts had veel sneller kunnen reageren(op papier, etc..)zulk volk kost een hoop geld en gezondheidsellende.
Overzicht van de hele reeks
Topicreeks: Huurder betaalt niet en zit in de bak. (2)
Daar zijn best wel mensen voor te vinden.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:40 schreef Chandler het volgende:
Denk dat er maar weinig mensen je huis voor zo'n korte periode willen huren en als ze dat wel willen zou ik ze sowieso al niet vertrouwen.
Dus nee, eigenlijk heb je gewoon geen andere optie dan je huurhuis aanhouden... zelfs als je er niet bent...
Ik snap dat daar mensen voor te vinden zijn, zelfs voor een nacht/weekend/weekje... maar of je juist dat soort mensen in je huis wilt hebben is een 2e, precies wat al eerder schreef!quote:Op zondag 31 december 2023 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zijn best wel mensen voor te vinden.
Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt wel selecteren.quote:Op zondag 31 december 2023 13:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik snap dat daar mensen voor te vinden zijn, zelfs voor een nacht/weekend/weekje... maar of je juist dat soort mensen in je huis wilt hebben is een 2e, precies wat al eerder schreef!
Dat kan, maar wederom. Mensen die voor een korte duur een huis huren gaan er meestal anders mee om dan mensen die voor een langere tijd gebruik willen maken van je huis.quote:Op zondag 31 december 2023 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt wel selecteren.
Heb zelf huizen in de verhuur, dus weet er alles van. Maak ook wel mee dat mensen die voor langere tijd willen huren er een teringbende van maken. En heb ook wel mensen gehad die er een paar maanden hebben gezeten en het netjes achter hebben gelaten.quote:Op zondag 31 december 2023 13:06 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat kan, maar wederom. Mensen die voor een korte duur een huis huren gaan er meestal anders mee om dan mensen die voor een langere tijd gebruik willen maken van je huis.
Er zijn hier wel users te vinden die je daar meer informatie over kunnen geven (pandjes pachters, onderverhuurders etc)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |