abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:16:40 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211765675
Begin januari komt er een nieuw boek uit van Herman Koch, genaamd 'Ga je erover schrijven?', en eerder deze week kwam de achterkant plus synopsis online, maar die is weer teruggetrokken. Wellicht een embargo wat nog niet verbroken mocht worden. Mij is echter een mogelijk embargo niet opgelegd.
Bij deze dus wellicht een FOK!-scoopje, want ik heb dit vooralsnog nergens elders opgepakt zien worden.

quote:
Op een feestje ter ere van het verschijnen van Finse dagen merkt geen van de aanwezigen dat Herman Koch van de pijn steeds gaat verzitten en voortdurend naar de wc moet. Terug aan tafel blijft hij glimlachen en voert hij geanimeerd gesprekken. De dag ervoor is, na de biopsie, nog een fotograaf bij hem thuis geweest. Zodra het bewuste artikel met de foto is gepubliceerd, gooit hij het weg. Het is aan zijn gezicht af te lezen, vindt Herman. Alleen zijn vrouw en zijn 25-jarige zoon zijn dan op de hoogte. Een paar weken later bespreekt dokter Francken in het OLVG de uitslag van de laatste scan. Het is 3 februari 2020. 'Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is: begint hij het slechtnieuwsgesprek. 'Het zit overal.' In Ga je erover schrijven? beschrijft Herman Koch hoe hij omgaat met zijn diagnose en blikt hij terug op ijkmomenten in zijn leven. Het is daarmee géén boek over 'zijn strijd tegen kanker', want hij besluit eigenlijk meteen al dat hij de kanker een zo beperkt mogelijke rol in zijn leven wil laten spelen. 'Ja, ik zou doorleven, daar had de kanker vast niet op gerekend. Ik zou mijn eigen tegelwijsheid, "Nietsdoen is de kortste weg naar geluk", in de praktijk brengen. Ik zou niets doen.'
Herman Koch is bekend van bestsellers als Het diner, Red ons, Maria Montenelli, Finse dagen en Het Koninklijk huis. Met laatste is hij genomineerd voor NS Publieksprijs 2023.
En hieronder dus de achterkant-foto, die op bijna alle webshops (een enkele daargelaten) is vervangen door een tweede frontcover:

quote:
'In mijn hoofd probeerde ik een zin te formuleren om bij thuiskomst tegen mijn vrouw uit te spreken. Je moet niet schrikken, maar... Nee, dat was niet goed: mensen die een zin zo beginnen vertellen je het volgende moment dat er iemand dood is. Van de trap gevallen. In één klap dood. Nee, ik moest directer zijn, direct tot de kern komen. Het zag er niet helemaal goed uit, er zat iets, iets wat daar niet hoorde, misschien kwaadaardig, maar dat weten ze pas na verder onderzoek.'

In Ga je erover schrijven? schrijft Herman Koch niet alleen over ziek zijn, maar ook over zijn jeugd en middelbareschooltijd, het begin van zijn schrijverschap en de liefde van la familia.
Zou wel ontzettend heftig zijn als het waar is. Absolute kloteziekte.

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 26-12-2023 21:22:00 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_211765772
Zo, dat is ernstig. En ondanks dat ik een slag om de arm houd. Is dit ook iets voor NWS.
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:25:40 #3
328189 ArnieAlberts
pi_211765856
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:22 schreef luxerobots het volgende:
Zo, dat is ernstig. En ondanks dat ik een slag om de arm houd. Is dit ook iets voor NWS.
Weet niet precies hoe dat werkt. Moet ik dan de OP daar ook droppen?
pi_211765867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Weet niet precies hoe dat werkt. Moet ik dan de OP daar ook droppen?
Ja, zou ik gewoon doen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:41:15 #5
328189 ArnieAlberts
pi_211766184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, zou ik gewoon doen.
Done, merci. Dacht even dat ie weggehaald was uit NWS, maar hij staat er nog.

NWS / Herman Koch ernstig ziek? Nieuw boek te vroeg aangekondigd
pi_211766544
Binnenkort dood ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')