abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:41:44 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_211759883
Ik stapte zo net voor wat boodschapjes in het autotje en was reeds getroffen door een EPC melding, welke nog steeds aanwezig is (geen werkende cruisecontrol / start|stop / binnenverlichting) maar waar ik nog wel tot de dealerafspraak over een maand nog mee kan/mag rijden, krijg ik nu op mn media-display de melding " Componentenbescherming is actief " - prominent bovenaan en niet weg te drukken...

Wat is dat dan precies? Googlen komt niet veel verder dan 'hoe moet het er af' ... mijn vraag is eerder : ' waarom is dat er op?! '
Muziek / radio niet werkzaam, geen geluid. Wel doet navigatie e.d., maar ook daar geen geluid.

Is dit onderdeel van die EPC issue? Of het wéér iets anders?

Hoop dat iemand mij alvast kan laten weten dat ik nog eventjes een paar 100 eur extra mag gaan neerleggen als de auto weggebracht wordt :X
Mai pben rai~!
pi_211760315
Je hebt een neppert gekocht, dan krijg je dat.

Volgende keer gewoon een Seat Ibiza kopen ipv een Ibuza :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 26 december 2023 @ 15:23:14 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_211760365
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 15:18 schreef StateOfMind het volgende:
Je hebt een neppert gekocht, dan krijg je dat.

Volgende keer gewoon een Seat Ibiza kopen ipv een Ibuza :7
:wtf:
:z
Mai pben rai~!
pi_212005532
Een van de componenten is of niet goed ingeleerd of kaduuk en doet op de OBD dingen die het niet moet doen. Even codes uit (laten) met zo'n OBDII lezer en je weet bij welk component je het moet zoeken.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_212006453
Hele reset doen is makkelijk.

Accu los koppelen.
De accu polen (niet die van de accu)
Tegen elkaar aan houden
Dan terug op de accu monteren en klaar.
Alles is dat gereset .

Wat terug komt is als er iets kapot is gegaan .
Wat dan terug komt als storing .
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:20:04 #6
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_212443151
Ik weet niet of je elders al een antwoord hebt gekregen, maar dat is de melding dat er diefstal beveiliging actief is.
Normaliter krijg je dat niet eerder dan de unit in een auto hangen met een ander VIN waardoor deze synchronisatie faalt en dus een beveiligde modus activeert. Dat is vanwege de kostprijs en diefstallen van dergelijke units voor handel op de 2e hands markt.
Dat zoiets ineens optreed is wel vreemd.
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')