abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:01:52 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8485655
Het is weer zo ver. In onze moderne maatschappij zijn we weer een stapje verder van ouderverantwoordelijkheid verwijderd geraakt.
Na de na-schoolse opvang, de voorschoolse opvang, de ontbijtmoeder en het kinderhotel is er nu: 'Leer het lekker zelf'. Een cd-rom voor kinderen van drie(!!!) tot zeven jaar, waar ze geheel zelfstandig, zonder dat ouders zich ermee hoeven te bemoeien, kunnen leren hoe je moet tellen, hoe kleuren heten, enzovoorts...

WAAROM begin je in godesnaam aan kinderen als je er de tijd en energie niet voor (over) hebt?

Als je een kind hebt zul je het moeten opvoeden. Je zult ervoor moeten zorgen, je zult er dingen voor moeten doen EN voor moeten laten. Het is JOUW taak als ouder om het kind dingen bij te brengen, om het bij te staan in de weg die voor ze ligt.

Een kind is verdomme meer dan een avond flink rampetampen...

Nee, in plaats daarvan leveren we ze om half zeven af bij de ontbijtmoeder, die ze daarna naar de kinderopvang brengt, alwaar pappa of mamma deo en file volente op het nippertje voor sluitingstijd het kind komen ophalen.

En als de dreumes in het weekend een vraag heeft: "Leer het lekker zelf...".

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8485719
hey, ik ga ff wat te zuipen halen

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8485734
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:01 schreef Verbal het volgende:
Als je een kind hebt zul je het moeten opvoeden. Je zult ervoor moeten zorgen, je zult er dingen voor moeten doen EN voor moeten laten. Het is JOUW taak als ouder om het kind dingen bij te brengen, om het bij te staan in de weg die voor ze ligt.

Een kind is verdomme meer dan een avond flink rampetampen...

Nee, in plaats daarvan leveren we ze om half zeven af bij de ontbijtmoeder, die ze daarna naar de kinderopvang brengt, alwaar pappa of mamma deo en file volente op het nippertje voor sluitingstijd het kind komen ophalen.

Jep agree, kan er niet meer van maken
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:07:25 #4
136 V.
pi_8485750
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:05 schreef Plantenbak het volgende:
hey, ik ga ff wat te zuipen halen

Moejjedoen.

Pas op dat je je nek niet breekt op weg naar de koelkast, want we zouden je erg missen

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8485801
Ik vind die cd-rom niet echt in het rijtje thuis passen eigenlijk.
Dat kun je van klokhuis ook zeggen.
Carriere maken is tegenwoordig erg belangrijk denk ik, dus ja, dan maar wat minder tijd voor de kids.
Ik blijf gewoon lekker conservatief strax hoop ik.
Enige opvang zal prolly oppas zijn.
leven als een koning
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:12:24 #6
136 V.
pi_8485825
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:10 schreef Blaetman het volgende:
Carriere maken is tegenwoordig erg belangrijk denk ik, dus ja, dan maar wat minder tijd voor de kids.
Da's net mijn punt, druifje.

ALS je kutcarrière zo belangrijk is, WAAROM dan kids?

Mensen willen geen keuzes meer maken, mensen willen ALLES.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8485918
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Moejjedoen.

Pas op dat je je nek niet breekt op weg naar de koelkast, want we zouden je erg missen

V.

ROFLOL

ontopic: breek m lekker zelf

vrijdag 14 februari 2003 @ 21:21:43 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8485982
Deze 'trend' is er al een aantal jaren. Ik ben benieuwd of er al kinderen zijn die hun eigen ouders niet eens kennen, maar het crechepersoneel als ouders zien...
Alles opgeven voor de kinderen hoeft natuurlijk niet, maar als de carriere belangrijker is... neem dan geen kinderen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8486000
ik ben het niet met je eens, natuurlijk moet je als ouder zijnde zelf je kind leren tellen enzo, maar de meeste kinderen vinden het leuker om het door een spelletje te leren en zo'n cd-rom kan dan uitkomst bieden. Mijn broertje van 4 heeft alle delen van leer het lekker zelf en hij oefent er elke dag wel mee. Maar dat wil niet zeggen dat mijn ouders hem niks meer leren.
pi_8486115
Kan niet wachten op de nieuwe Freddie Vis

Trouwens, goed idee die cdrom.

[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 14-02-2003 21:30]

vrijdag 14 februari 2003 @ 21:30:46 #11
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8486130
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:22 schreef Sylvana het volgende:
ik ben het niet met je eens, natuurlijk moet je als ouder zijnde zelf je kind leren tellen enzo, maar de meeste kinderen vinden het leuker om het door een spelletje te leren en zo'n cd-rom kan dan uitkomst bieden. Mijn broertje van 4 heeft alle delen van leer het lekker zelf en hij oefent er elke dag wel mee. Maar dat wil niet zeggen dat mijn ouders hem niks meer leren.
Dit soort media wordt ook eigenlijk gezien als een extra verlengstuk van de opvoeding. Helaas hebben sommige ouders dat niet door. Zij zien het als vervanging en niet als extraatje.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8486137
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:29 schreef Bauhaus het volgende:
Kan niet wachten op de nieuwe Freddie Vis

Trouwens, goed idee die cdrom.

Freddie vis is kei leuk!
.
pi_8486163
Mensen willen geen keuzes maken, die proberen alles tegelijk

En daarna maar steunen en kreunen

pi_8486755
Verbal, ik ben het grotendeels met je eens hoor! Het is zoveel leuker om ook samen met je kind te leren en te ontdekken. En natuurlijk is het voor een kind ook leuk om dingen zelf te doen en te ontdekken, zonder papa of mama die over de schouder meekijkt. Gelukkig bewandelen veel mensen de middenweg!
Wat je schreef deed me even denken aan dit stukje dat ik ooit vond op oudersonline, wel lezen met een grote knipoog natuurlijk :

HBS
In een hoekje van de hal, achter een kalende ficus zitten drie jongens gitaar te spelen. Naar hun gelaatsuitdrukkingen te oordelen vormen zij de Red Hot Chili Peppers. Een vierjarige coureur scheurt langs. Een hartverscheurend huilend meisje wordt getroost door een juf.
Het is half zes woensdag, en 't Warme Nest wekt niet de indruk spoedig uit te gaan. 't Warme Nest gaat namelijk nóóit uit.
"Wij hanteren een klokje-rond-concept", zegt directeur Nicole Janson. "En wij bieden een totaal-pakket. Onderwijs, opvoeding, ontspanning. Maar vooral: een stukje huiselijkheid."
Janson opent een deur. De schoolkeuken. Geroer in grote ketels. Vanavond rode kool, bal gehakt, aardappelen, hopjesvla toe.
De directeur: "We zijn begonnen als Brede School. Half acht 's ochtends tot half acht 's avonds. Maar dat werkte niet. Dan moeten de kinderen naar huis, tanden poetsen, slapen, opstaan en meteen weer naar school. Te veel gejakker. Toen hebben we gezegd: de kinderen blijven slapen, behalve in het weekend. Dat was de Brede School. Maar ook dat beviel niet. Want waar hangen ze in het weekend rond? Op straat!"
Vandaar, legt Janson uit, de Heel Brede School (HBS). Zeven dagen per week, 24 uur per dag, ook voor baby's en peuters.
Een volgende deur zwaait open. Een ziekenhuisachtig zaaltje. Rechts een behandeltafel, achter een scheidingswand een klein lab. "Hier beginnen we in april", zegt de directeur. "De volgende stap. De ouders brengen een eitje en een zaadje, wij verzorgen met IVF de conceptie. En ons draagmoederteam doet het hele zwangerschapstraject."
Opnieuw een deur. Een lokaal met alleen een lage houten bank. "De ontmoetingsruimte. Hier kunnen de ouders - indien ze dat willen - tweemaal per jaar hun kind zien. Aan deze kant de kinderen en daar achter het glas, de ouders. Nee, vanaf de andere kant kun je er wél doorheen kijken."
`

[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 14-02-2003 22:04]

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † vrijdag 14 februari 2003 @ 22:02:46 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_8486796
quote:
blaat

V.

Kinderen willen ook graag zelfstandig dingen ontdekken zonder altijd de bemoeïenissen van hun ouders er bij. Dus je zou het ook een kunnen proberen het van een andere kant te bekijken, een cd rom waarbij je (het kind) het zelf kan redden zonder dat je ouders zich er mee bemoeien.

En dat geblaat over opvang zus opvang zo, er zijn steeds meer thuis-blijfmoeders bij gekomen de laatste jaren.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 14 februari 2003 @ 22:04:00 #16
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8486819
Inschrijving op school.. kindje moet nog vier worden..

hebben jullie ook voorschoolse opvang? en hoe zit het met de naschoolse opvang? ja hoor.. ze blijft 4 dagen per week over

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_8486874
Oei, volgens mij is het de placentacreme die aan het praten is

Rustig Verbal, rustig aan, diep ademhalen, komt allemaal goed....

Nee vanavond ga ik hier niet meer serieus op in. De meeste ouders snappen gelukkig nog wel hoe het in elkaar zit hoor en gedragen zich verantwoordelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 14-02-2003 22:10]

pi_8486901
Hoi Verbal, heb je zelf kinderen ofzo? kinderen zijn hinderen mits je ze op tijd aanpakt en de grap is dat dat altijd parallel loopt en je een keuze hebt in de confrontatie, notabene het weten van al deze ellende is een crime op zich...
zucht, ik sprak je collega dr doom van bb1 laatst op een ronselfeessie en ik zou een handtekening krijgen, als je hem spreekt wil je dan vragen of het gelukt is? Hij zou Chrristina Aguillera ofzoiets intervieuwen in Londen.
pi_8486981
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 22:04 schreef just me het volgende:

hebben jullie ook voorschoolse opvang? en hoe zit het met de naschoolse opvang? ja hoor.. ze blijft 4 dagen per week over

Naschoolse opvang, tja, daar ontkomen we ook niet aan, vind je drie dagen per week nog wel acceptabel? Maar of we plaats hebben tzt, is nog maar de vraag (Jorden wordt in mei 2). Er zal niks veranderen als 36 of 40 uur werken per week nog de norm blijft, minder grote parttimebanen niet serieus genomen worden.
  † In Memoriam † vrijdag 14 februari 2003 @ 22:19:23 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8487098
quote:

En als de dreumes in het weekend een vraag heeft: "Leer het lekker zelf...".

V.

Je vergeet het *warm eten op school*.
O zo belangrijk voor de broodnodige vitamines van het kind .

Pappa en mamma hoeven 's avonds alleen na binnenkomst met het kroost nog een broodtrommeltje mee naar boven te nemen

Vervolgens vallen de kinderen in hun eigen bedje, voor hun eigen tv-tje met de kleffe boterhammetjes in slaap ..

† In Memoriam † vrijdag 14 februari 2003 @ 22:25:22 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8487207
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 22:04 schreef just me het volgende:

Ken je deze nog
quote:
2015

Nieuwe campagne van de SIRE

Wie is nu die vrouw die elke avond sjaggerijnig thuiskomt, en zeurt dat de kinderen niets hebben opgeruimd, de afwas niet hebben gedaan en de magnetron vuil hebben gemaakt.
Morgen is het moederdag,en dan kom je tot de conclusie dat je moeder eigenlijk een totale vreemde voor je is, en dat je haar eigenlijk niet zo goed kent.Weekends wilde zij altijd uitslapen omdat ze moe was van haar drukke werkweek en de overvolle agenda.'s Avonds had zij het altijd druk met haar clubjes, activiteiten en culturele uitstapjes, die toch echt nodig waren om haar snelle carriere te verwezelijken.Vaak heb je jaloers gekeken naar je vriendjes en vriendinnetjes, waar thuis zo'n echte moeder zat, na schooltijd wachtende met een verse pot thee, en altijd bereid om te luisteren na hun verhalen over de dagelijkse dingen die een kind bezig houden.Jij zat op een creche of naschoolse opvang, waar door de overbevolking van kinderen en het vaak vrijwillige personeel , geen tijd was voor echte persoonlijke aandacht en je vaak huilend in een hoekje zat.Het geschoolde personeel van de creches had het vaak te druk met zichzelf en het bespreken van de roosters voor de vrijwilligers.

Vaderdag......

† In Memoriam † vrijdag 14 februari 2003 @ 22:41:18 #22
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8487536
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 22:25 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ken je deze nog
[..]

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 15 februari 2003 @ 11:07:15 #23
136 V.
pi_8491736
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 22:06 schreef Nausicaa het volgende:
De meeste ouders snappen gelukkig nog wel hoe het in elkaar zit hoor en gedragen zich verantwoordelijk
Tuurlijk zijn er ook ouders die het wel weten en doen

Maar als ik de verhalen hoor van mijn vriendin, die zelf op een KDV werkt en af en toe ronduit verbijsterd is...

KDV: 'Zullen wij binnenkort even met elkaar gaan zitten om met elkaar af te stemmen wat jullie opvoedkundig gezien prettig vinden voor Pietje?"
Ouder: 'Och, zie maar, jullie zien hem toch meer dan wij...'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')