Wilders doet in ieder geval niet alsof.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat kun je beter stellen van het gehele programma van PVV.
Jij bent van mening dat PVV-stemmers mensen zijn die intimideren, schofferen en bedreigen en vindt dat de koning daar niets dus over mocht zeggen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:20 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ook.
"Zonder tegenstellingen geen vooruitgang. Maar de manier waarop we ermee omgaan is allesbepalend. Er zijn regels die voor iedereen gelden. Wij Nederlanders kennen een democratische rechtsorde. Die geeft ons houvast en zekerheid. Discriminatie in welke vorm dan ook is uit den boze.
Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap."
Vooral het bovenstaande. WA refereert hier vooral naar de standpunten van de PVV en naar de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Zolang PVV en BBB, FvD en JA21 geen 76 zetels halen, blijft Wilders een probleem hebben.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen waarbij de PVV nog groter wordt.
De geest is uit de fles. Die gaat er niet meer in.
Dan kun je kwalijk nemen wat je wilt. Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat. Hij/zij wordt al jaren verketterd.
Het kan ook een algemene reflectie zijn op wat zoal aan onwenselijke ontwikkelingen gaande is in de samenleving. Dat sommige PVV-aanhangers dit beschouwen als een aanval op partijstandpunten geeft wel aan hoe diepgeworteld het wij-zij denken (daar) is. Het is irrationeel en schadelijk om in alles een aanval op jezelf te zien.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:58 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Zouden zijn. Het is maar een mening, gestoeld op de standpunten van links.
Waar zeg ik dat? Ik haal een standpunt aan waarover veel discussie is. Ik heb nergens geschreven dat ik dat ook vind. Goed lezen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat PVV-stemmers mensen zijn die intimideren, schofferen en bedreigen en vindt dat de koning daar niets dus over mocht zeggen?
Het is een farce voor de bühne. Net doen alsof je alles zo goed voor elkaar hebt om vervolgens je verkiezingsbeloftes de dag na de verkiezingen in de prullenbak te flikkeren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Het geeft anders wel aan hoe haalbaar plannen en ideeen zijn. Partijen die hier niet aan meedoen zijn imo al bij voorbaat af.
Natuurlijk doet hij wel alsof. Het is volstrekt onduidelijk hoe hij eea denkt te kunnen financiëren. Het klimaatfonds leegtrekken kan maar eenmalig. Bij zijn plannen zijn het terugkerende kosten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wilders doet in ieder geval niet alsof.
De PVV stemmer stemt ook helemaal niet op het hele partijprogramma maar op verandering. En dat gaan we dus nu hopelijk eens een keer krijgen.
Hoi Karel!quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, je bent dus gewoon aan het fantaseren geslagen?
Jij vindt de tekst een aanval op PVV-stemmers. De koning zegt dat schofferen, bedreigen en intimideren niet oké zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik haal een standpunt aan waarover veel discussie is. Ik heb nergens geschreven dat ik dat ook vind. Goed lezen.
Dat is precies wat Wilders heeft gedaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is een farce voor de bühne. Net doen alsof je alles zo goed voor elkaar hebt om vervolgens je verkiezingsbeloftes de dag na de verkiezingen in de prullenbak te flikkeren.
Die oude Haagse spelletjes daar is een groot deel van Nederland wel eens een keer klaar mee.
elke belofte kan worden verbroken door concessies te doen. Dat maakt ons land werkbaar. En dat roepen NeDeRlAnD iS eR kLaAr MeE wordt ook wat vermoeiend als de meesten geen idee hebben waar ze nou precies klaar mee zijn en dan blindeloos achter iemand aanlopen waarbij de ideologien bij voorbaat al kansloos zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is een farce voor de bühne. Net doen alsof je alles zo goed voor elkaar hebt om vervolgens je verkiezingsbeloftes de dag na de verkiezingen in de prullenbak te flikkeren.
Die oude Haagse spelletjes daar is een groot deel van Nederland wel eens een keer klaar mee.
Ik denk dat geen enkele PVV stemmer verwacht dat hij zijn volledige verkiezingsprogramma ten uitvoer kan brengen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Natuurlijk doet hij wel alsof. Het is volstrekt onduidelijk hoe hij eea denkt te kunnen financiëren. Het klimaatfonds leegtrekken kan maar eenmalig. Bij zijn plannen zijn het terugkerende kosten.
gratis bier, wel lachenquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Natuurlijk doet hij wel alsof. Het is volstrekt onduidelijk hoe hij eea denkt te kunnen financiëren. Het klimaatfonds leegtrekken kan maar eenmalig. Bij zijn plannen zijn het terugkerende kosten.
Dat is precies wat iedere partij elke verkiezingen doet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies wat Wilders heeft gedaan.
Jij en kennelijk andere pvv stemmers maakt het dus alleen uit als andere partijen dat wel doen maar zien het dus bij de pvv door de vingersquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is precies wat iedere partij elke verkiezingen doet.
Ja maar door die concessies is die hele doorrekening toch een farce. Die kan direct de prullenbak in. Door concessies te doen klopt er precies niets meer van.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
elke belofte kan worden verbroken door concessies te doen. Dat maakt ons land werkbaar. En dat roepen NeDeRlAnD iS eR kLaAr MeE wordt ook wat vermoeiend als de meesten geen idee hebben waar ze nou precies klaar mee zijn en dan blindeloos achter iemand aanlopen waarbij de ideologien bij voorbaat al kansloos zijn.
Wilders gooit overigens ook principes snel overboord om te kunnen regeren en is al 20 jaar onderdeer van de haagse spelletjes. Wordt alleen ff vergeten
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op als je een beetje had gelezen wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Jij en kennelijk andere pvv stemmers maakt het dus alleen uit als andere partijen dat wel doen maar zien het dus bij de pvv door de vingers
Nee, wat men doet is in gesprek gaan, onderhandelen en compromissen sluiten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is precies wat iedere partij elke verkiezingen doet.
Behalve dat Wilders niet liep te pronken met zijn perfect doorgerekende verkiezingsprogramma.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies wat Wilders heeft gedaan.
Mag het iets respectvoller, met je miep?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op als je een beetje had gelezen wat ik schrijf.
Die doorrekeningen zijn nep. Miep hierboven geeft al aan dat partijen concessies moeten doen. Daar gaan je berekeningen. Kun je net zo goed je plan niet laten doorrekenen want het heeft wel geteld nul effect.
Ja en wat blijft er dan nog over van je doorgerekende plannen als je onderhandeld en compromissen sluit?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, wat men doet is in gesprek gaan, onderhandelen en compromissen sluiten.
Wilders zei de avond van de verkiezingen al dat alles wat rechtstatelijk of ongrondwettelijk een probleem zou kunnen zijn in de ijskast te zetten. En dat is zo’n groot deel van wat in zijn programma staat, dat hij eigenlijk dus zegt alles op te geven als ie maar in het torentje komt.
Na 20 jaar pluche-kleven wil hij even ergens anders zitten.
Nee, hij liep te pronken met een grote bek en onmogelijk waar te maken plannen, zowel financieel als qua uitvoerbaarheid. Dat is inderdaad stukken betrouwbaarder.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Behalve dat Wilders niet liep te pronken met zijn perfect doorgerekende verkiezingsprogramma.
wat snap je niet aan dat het een goed beeld geeft of de plannen haalbaar zijn en dus een goed beeld kan geven waar de partij naar toe wilt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja maar door die concessies is die hele doorrekening toch een farce. Die kan direct de prullenbak in. Door concessies te doen klopt er precies niets meer van.
Ja sorry @miss_sly. ik wilde het nog aanpassen maar vond het wel grappig eigenlijk. Excuses als je het zo aantrekt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag het iets respectvoller, met je miep?
Dat hadden ze in de vele debatten dan eens goed onderuit moeten halen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, hij liep te pronken met een grote bek en onmogelijk waar te maken plannen, zowel financieel als qua uitvoerbaarheid. Dat is inderdaad stukken betrouwbaarder.
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja en wat blijft er dan nog over van je doorgerekende plannen als je onderhandeld en compromissen sluit?
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, wat men doet is in gesprek gaan, onderhandelen en compromissen sluiten.
Wilders zei de avond van de verkiezingen al dat alles wat rechtstatelijk of ongrondwettelijk een probleem zou kunnen zijn in de ijskast te zetten. En dat is zo’n groot deel van wat in zijn programma staat, dat hij eigenlijk dus zegt alles op te geven als ie maar in het torentje komt.
Na 20 jaar pluche-kleven wil hij even ergens anders zitten.
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja sorry @:miss_sly. ik wilde het nog aanpassen maar vond het wel grappig eigenlijk. Excuses als je het zo aantrekt.
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.
Hoe dan ook zul je altijd opnieuw moeten berekenen, daar zijn die doorrekeningen dan ook niet voor. Het gaat er vooral om dat er een duidelijk beeld geschetst wordt hoe men bepaalde plannen wil financieren. Welke geldstromen men wil gebruiken.
Een programma dat structurele (dat is jaarlijks terugkerende) kosten wil optuigen, maar geen structurele plannen heeft om dat te bekostigen is niet onderbouwd.
Ja.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
Oke prima. Ik heb mijn excuses aangeboden. Doe er mee wat je wilt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.
Het is gewoon een farce. Net doen alsof je het allemaal zo goed voor elkaar hebt en alles haalbaar is.
Nou daar doet Wilders niet aan mee. En volgens mij is een groot deel van Nederland het daar helemaal mee eens.
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
Klopt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt.
De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.
We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
Wat gaat Wilders volgens jou dan doen om het land te repareren?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt.
De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.
We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat gaat Wilders volgens jou dan doen om het land te repareren?
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
20 miljard bij migratie wegtrekkenquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het graag eens horen van iemand die er zo van overtuigd is dat Wilders ns land gaat repareren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.
Ik denk dat links/rechts deze verkiezingen bij veel mensen niet eens heel relevant was. De gemiddelde PVV kiezer (zelfs de kiezer in het algemeen) wil voornamelijk dat er iets gedaan word aan immigratie. Als de SP of een GL daar meer op had ingezet hadden die ook best wat extra stemmen gekregen. Het is een thema dat belangrijk is voor veel mensen (of je het er nou mee eens bent of niet), dus dan is het niet heel gek dat een PVV vrij veel stemmen krijgt; gezien het toch de voornaamste partij was/is die echt inzette op immigratie. De gemiddelde PVV kiezer weet ook wel dat de grenzen niet opeens dicht gaan, want dat kan helemaal niet (en moet je ook niet willen), maar ze stralen in ieder geval uit dat ze er iets mee willen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
Oude Haagse politiek.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.
lees jezelf anders ff in...quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hij gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.
Moet je wel in een verzorgingstehuis terecht komen. Dan ben je al ver heen. Het bejaardentehuis moet terug komen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:39 schreef timmmmm het volgende:
Mensen in een verzorgingshuis worden 1x in de 2 weken gedoucht
Fantaseer lekker verder in je eentje, een gesprek heeft zo weinig zin
Waarom stemmen ze dan nog rechtser?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.
In de politiek kan het de dag na de verkiezingen de prullenbak in.
Je zult maar bij het CPB werken en die nutteloze onzin moeten doorrekenen om vervolgens een dag na de verkiezingen je harde werk in de prullenbak te zien gaan.
Dat is nog eens denigrerend @:miss_sly .
Luister dan eens naar wat ik zeg en kom niet telkens met dezelfde vraag.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]wat een vervelende langspeelplaat is dit zeg.
Omdat daar de meeste herrie wordt gemaakt lijkt me.quote:
Dit hele topicquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]wat een vervelende langspeelplaat is dit zeg.
Wel knap zonder echt linkse partijen in een kabinetquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
je praat onzin en verdedigd poep. Waar moet ik in godsnaam naar luisteren als je perse ergens blind tegenin gaat met een kutargument en dat 20x bijft herhalen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Luister dan eens naar wat ik zeg en kom niet telkens met dezelfde vraag.
Zijn we het er dan over eens dat het in elk geval niet te maken heeft met een goed doorgerekend verkiezingsprogramma?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omdat daar de meeste herrie wordt gemaakt lijkt me.
Haha. Ik hoop voor jou en mij dat wij later als we bejaard zijn ook zo in de watten worden gelegd als de kansloze asielzoeker van nu. Vergeet het maar. Tegen die tijd is de sociale verzorgingsstaat compleet afgebroken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:39 schreef timmmmm het volgende:
Mensen in een verzorgingshuis worden 1x in de 2 weken gedoucht
Fantaseer lekker verder in je eentje, een gesprek heeft zo weinig zin
Als je ouders dagelijks niet zelfstandig naar de wc kunnen, komen ze wel in aanmerking voor een verzorgingshuis. Daarbij was het voor onze ouders vast ook geen pretje onze reet af te vegen dus ondanks dat dat niet nodig is op dagelijkse basis, kunnen we ons best wat ongemakken veroorloven om die besjes een goeie ouwe dag te geven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Moet je wel in een verzorgingstehuis terecht komen. Dan ben je al ver heen. Het bejaardentehuis moet terug komen.
Ik gun mijn ouders een gezellige goede oude dag na een leven lang hard werken en dat zouden zij graag doen in een bejaardentehuis.
En ik gun mijzelf ook een leven waarbij ik niet dagelijks de reet van mijn ouders hoef af te vegen en te wassen.
Je kunt het gewoon niet hebben dat dat hele "een doorgerekend verkiezingsprogramma is goed"-argument volledig onderuit gaat.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je praat onzin en verdedigd poep. Waar moet ik in godsnaam naar luisteren als je perse ergens blind tegenin gaat met een kutargument en dat 20x bijft herhalen?
Als linkse partijen meer herrie maken dan stemt iedereen links?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omdat daar de meeste herrie wordt gemaakt lijkt me.
Je weet dat die hotelkamers niet met happy end zijn he? Daar worden ze niet gedoucht, dat moeten ze zelf doen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Haha. Ik hoop voor jou en mij dat wij later als we bejaard zijn ook zo in de watten worden gelegd als de kansloze asielzoeker van nu. Vergeet het maar. Tegen die tijd is de sociale verzorgingsstaat compleet afgebroken.
En wat als blijkt dat economische migranten maar een klein onderdeel van het probleem waren?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hik gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.
Een klein voorbeeld. Nu moeten we koste wat kost kansloze asielzoekers in hotels gaan plaatsen. Elke dag gratis douchen. De oudere Nederlander in het verzorgingshuis of thuiswondende mag blij zijn als hij of zij 1x per twee weken gedouched wordt. En dit is slechts één voorbeeld van de vele. En precies dít is een groot gedeelte van Nederland zat.
Ik ook maar tot nu toe is dat het enige argument.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het graag eens horen van iemand die er zo van overtuigd is dat Wilders ns land gaat repareren.
Zijn we te beschaafd voor en ik ben PVV-stemmers liever kwijt dan rijk. Mij boeit het niet dat PVV de grootste is geworden. Ze krijgen toch niks voor elkaar.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:47 schreef oblo het volgende:
[..]
Als linkse partijen meer herrie maken dan stemt iedereen links?
Ik ervaar het van dichtbij mee met familie. Zit soms 2 dagen in een volle luier. Maar wat jij wilt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je weet dat die hotelkamers niet met happy end zijn he? Daar worden ze niet gedoucht, dat moeten ze zelf doen.
In tegenstelling tot het verzorgingshuis, want je kan wel over je zielige leugen heenpraten, maar iedereen met meer verstand dan een walnootje is beter op de hoogte dan dat onze ouderen 1x in de 2 weken gedoucht worden
Daar ben ik het dus niet mee eens en totaal onnodig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je ouders dagelijks niet zelfstandig naar de wc kunnen, komen ze wel in aanmerking voor een verzorgingshuis. Daarbij was het voor onze ouders vast ook geen pretje onze reet af te vegen dus ondanks dat dat niet nodig is op dagelijkse basis, kunnen we ons best wat ongemakken veroorloven om die besjes een goeie ouwe dag te geven.
Hoe dan? Een zak geld lost niks opquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens en totaal onnodig.
Wat minder geld naar de linkse hobbies en de oude besjes kunnen prima leven. En wij ook.
Zelfredzaamheid is toch echt rechts jargon.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat minder geld naar de linkse hobbies en de oude besjes kunnen prima leven. En wij ook.
Zoals een bejaardentehuis die Rutte de nek om heeft gedraaid.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe dan? Een zak geld lost niks op
Is het niet belangrijk om ze te begrijpen ipv te zeggen dat het je niks boeit, vooral omdat jij en een pvv stemmer zo tegenover elkaar staan?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zijn we te beschaafd voor en ik ben PVV-stemmers liever kwijt dan rijk. Mij boeit het niet dat PVV de grootste is geworden. Ze krijgen toch niks voor elkaar.
Zo beschaafd dat je een groot deel van de bevolking liever kwijt dan rijk bent. Mijn god hoe spreek ik mezelf tegen in een zin.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zijn we te beschaafd voor en ik ben PVV-stemmers liever kwijt dan rijk. Mij boeit het niet dat PVV de grootste is geworden. Ze krijgen toch niks voor elkaar.
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zo beschaafd dat je een groot deel van de bevolking liever kwijt dan rijk bent. Mijn god hoe spreek ik mezelf tegen in een zin.
Laat de sleutel even op tafel liggen en trek de deur goed achter je in het slot als je jezelf buitensluit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.
Wat men wil is een spreidingswet waardoor lokale sobere en doelmatige opvang gerealiseerd kan worden. Dat blijkt echter heel ingewikkeld (vooral boosrechts is hier woedend over) en dan komt men uit bij peperdure alternatieven zoals noodopvang in hotels. Dit onderwerp is dus een rechtstreeks gevolg van de asielcrisis niet serieus aan willen pakken omdat rechts dan bang is dat er structurele oplossingen komen en het onderwerp uit de media verdwijnt…quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hij gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.
Een klein voorbeeld. Nu moeten we koste wat kost kansloze asielzoekers in hotels gaan plaatsen. Elke dag gratis douchen. De oudere Nederlander in het verzorgingshuis of thuiswondende mag blij zijn als hij of zij 1x per twee weken gedouched wordt. En dit is slechts één voorbeeld van de vele. En precies dít is een groot gedeelte van Nederland zat.
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Zolang je klimaatverandering ontkent en een geopolitieke kabouter bent kun je inderdaad sinterklaas spelen met het geld dat daarmee overblijft. Helaas gaat de realiteit je dan een keer inhalen, maar ach wie dan leeft wie dan zorgt.
En die continue bullshit over hoe slecht het hier toch wel niet is….
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.quote:Op maandag 25 december 2023 22:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ook een rol speelt is dat Links (lees: progressieven) de snel veranderende demografieën in het Westen als een positieve ontwikkeling zien. En daardoor ziet men eigenlijk geen reden om deze trend af te remmen.
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.quote:Was jij het zelf niet die recent zei dat zonder multiculturaliteit, Nederland maar een saai land was dat naar spruitjeslucht zou ruiken? Dat is een sentiment dat onder meer progressieven leeft, in meer of mindere mate.
Allicht, immers wie voor populisten valt zal over het algemeen weinig ophebben met enige mate van ratio.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zijn we het er dan over eens dat het in elk geval niet te maken heeft met een goed doorgerekend verkiezingsprogramma?
het gaat niet onderuitquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon niet hebben dat dat hele "een doorgerekend verkiezingsprogramma is goed"-argument volledig onderuit gaat.
Maar prima joh. Ik ga nog wel even door hoor.
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.
We kunnen alleen best even onze plannen on hold zetten totdat bijvoorbeeld China zo ver is dat onze plannen ook daadwerkelijk effect hebben.
Even 38 miljard in een klimaatput gooien terwijl China door gaat met vervuilen is totaal achterlijk.
En wie gaat al die zorg dan verlenen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.
[..]
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.
Ik vraag me af of dezelfde user ook zo zou zijn geflipt als ik had geschreven dat het dom was van Mugabe en Mbeki om de blanken het land uit te jagen omdat daar veel kennis en cultureel kapitaal zit en die gemeenschap essentieel is om als Zuid-Afrika het rijkste en voorlijkste land van het continent te blijven.
Neuh, dat schreef ik nergens. Dat fantaseerde je er in je woede bij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat schreef ik nergens. Dat fantaseerde je er in je woede bij.
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bijquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat schreef ik nergens. Dat fantaseerde je er in je woede bij.
Dat deed ik niet. Dat fantaseerde je erbij. Die input had net zo goed uit het blanke Zweden kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bij
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.
Nee, toen was het een idee om Limburg 'af te stoten'.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.
Ik benoemde enkele verschillende problemen, die van de PVV als extreemrechtse anti-buitenlanderspartij en die van Brabant, als bijzonder belangrijke voedingsbodem voor de PVV met xenofobie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?
Hoe spreek je jezelf tegen in twee posts; volg een cursus bij Karel.
Ja het heeft zo veel nut dat we 0,00038 graden kunnen redden met onze 38 miljard.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?
Dat vroeg je mij al twee topics eerder en dit was mijn antwoord:quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:26 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:
[..]
[..]
[..]
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.
Zo zie ik het, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Jij denkt niet dat ze groter worden?quote:Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
Ik ben niet geïnteresseerd in onderbuiksentiment te begrijpen lol.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |