abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8484502
Mijn vriend heeft waarschijnlijk een burn-out. Al zijn klachten (depressief, slapeloosheid, prikkelbaar, oververmoeid, etc.) lijken erop te wijzen. Door zijn werk komt het niet, hij heeft reglmatig vrij en kan zelf plannen. Door mij komt het ook niet zozeer, we doen samen leuke dingen en lassen ook veel tijd in voor relaxen e.d..
Wij denken dat het door de thuissituatie komt. Hij woont weer bij zijn ouders na problemen met zijn huisbaas. Het contact tussen zijn ouders is niet goed, er is veel ruzie, zijn moeder heeft psychische problemen en zijn vader heeft geen werk meer. Er word veel aan zijn kop gezeurd. Hij wil wel op zichzelf wonen, maar financieel is dat nu nog niet haalbaar. Op kamers zou kunnen, maar dat is de vorige keer dus ook niet bevallen. Hij heeft moeite met het uiten van gevoelens en gaat maar door met alles omdat hij niet weet hoe hij die burn-out op kan lossen.
Ik ben bang dat hij er uiteindelijk onderdoorgaat, maar ik zie zo even geen oplossing. Tips/ervaring gevraagd!!!!!!

Iemand tips?

Hip Huismusje in De Grote Stad
  vrijdag 14 februari 2003 @ 20:05:58 #2
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8484588
En wel heel snel op kamers gaan wonen want zijn ouders zijn imho de oorzaak van zijn problemen.

en dan wel goed dus geen telefoonnummer doorgeven en ook geen adresgegevens.

gewoon breken met z'n ouders dat werkt het beste.

"Censuur is de dood van de democratie"
  vrijdag 14 februari 2003 @ 20:06:54 #3
42555 Tomek
Take on the world!
pi_8484605
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 20:05 schreef Flying_Vee het volgende:
En wel heel snel op kamers gaan wonen want zijn ouders zijn imho de oorzaak van zijn problemen.

en dan wel goed dus geen telefoonnummer doorgeven en ook geen adresgegevens.

gewoon breken met z'n ouders dat werkt het beste.

Lijkt me niet. Op den duur gaat dat ook aan je vreten.
Praten, veel praten. Werkt bijna altijd, anders kropt ie alles op.
pi_8484641
Als eerste het is niet makkelijk hier een antwoord op te geven omdat dit erg persoonlijk is. Maar als hij nou eenmaal weet wat het probleem is, kan je daar aan werken. Als hij het niet cool thuis heeft (heb ik ook tijd gehad), ga naar je vrienden, ff er ff tussenuit, praat er over met de mensen die op dat moment hoger staan dan je ouders, mensen je vertrouwd, en waarvan hij denkt dat die hem serieus nemen. Schrijven helpt vaak ook, omdat als je dan dingen terug leest, je vaak kan zien wat je dwars zit. Het is voor mensen vaak moeilijk dingen onder woorden te brengen, maar gewoon elke dag voordat je gaat slapen ff een stukkie schrijven over je dag, wat je hebt gedaan, en wat je de volgende dat wilt doen. Het zijn vaak mensen mijn 2 gezichten, 1 bij vrienden, 1 thuis. Ik wens je veel sux6
Mensen zijn net een tijdbom, sla je te veel op, en vertel/verwerk je niets, dan gaat het op een gegeven moment fout, zorg dat je dat emmertje met water (hoofd, NO BLAME) eens leegt, om te zorgen dat er weer wat bij kan ... Praten, schrijven ....
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_8484776
Hmm, klinkt wel goed allemaal, alleen zie ik hem dat niet zo snel doen. Hij is wat hij zelf noemt een nuchtere boer, dus dingen opschrijven enzo zal hij niet doen, denk ik. In het verleden heeft hij ook in therapie gezeten voor bepaalde dingen, dus hij is wel bekend met wat psychologen zouden aanraden in zo'n situatie.
De oplossing is inderdaad op zichzelf wonen, maar dat kan nog niet echt en dus zoeken we eigenlijk een tussenoplossing, en het liefst een eenvoudige voor een vent die niet van poespas houdt...
Lastig voor een jongen die er algauw niets van moet hebben....
pi_8484924
Snap ik ook wel van hem, maar toch.... eerst ff mijn verhaal uitleggen:

Ik heb 5 jaar geleden een burnout gehad, met alles er op en er aan: vermoeidheid tot de 5e generatie, agressief soms, nergens toe in staat, depressief enz enz. Ik heb een jaar therapie voor gehad en ik kan weer huilen, lachen en gek doen. Ik heb mijn emoties eindelijk onder controlle en krop niets meer op. Nu heeft mijn ex ook een burnout gehad. En daarom is het dus nu een ex.....

Na een burnout verander je, of je nou wil of niet. Je wordt gewoon een totaal ander persoon, met ander karaktereigenschappen dan ervoor. Bij deze sterkte....

Praten ( zoals eerder aangegeven) is denk ik de enige en juiste oplossing. Peuter het los. Trek er aan ( zijn emoties dus). Het is heel vervelend voor hem en het eind is nog niet in zicht. Ga leuke dingen doen, ga een weekeindje weg, doe iets. Dat helpt tijdelijk, maar later heeft hij er meer profijt van. Dan kan hij daar aan terug denken en zich ook voorstellen hoe leuk iets kan zijn.

Onwijs veel sterkte!!

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8485054
Het is al een keer uit geweest vanwege een burnout, achteraf gezien dan, maar we zijn toch weer bij elkaar gekomen. Ik ben wel een prater, maar als hij zijn mond niet opendoet, gebeurt er weinig. Ik voel me bestwel machteloos op deze manier. Maarja, proberen te praten kan altijd... Ik probeer het leven wel
leuker voor hem te maken met massages enzo, lekker koken, troosten e.d. We gaan binnenkort ook een beter bed kopen om wat aan zijn slapeloosheid proberen te doen
Ps: Hij leest dit topic mee, op zich wel een goed teken...
pi_8485132
msn-nen kan altijd als jij of hij er over wilt praten.............
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')