abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211683717
Recent is er bij mij een tegelvloer gelegd (keramisch pakket, 120x20cm, gerectificeerde tegels, visgraat verband), de aannemer heeft meerdere zaken in mijn huis aangepakt. Helaas verliep de communicatie tijdens deze activiteiten niet altijd even prettig. De aannemer is alweer een tijdje vertrokken en nu ik de vloer beter ben gaan bekijken valt mij het volgende op:

1. Er zijn 1.5mm Rubi tegelclips gebruikt. Ondanks dat dit leveling systeem is gebruikt is de voegbreedte niet overal hetzelfde. Op veel plekken is de voegbreedte 3.5mm, maar er zijn ook stukken waarbij de voegbreedte richting de 5mm op gaat. Ik begrijp hier helemaal niets van, door het gebruik van tegelclips zou de voegbreedte toch overal hetzelfde moeten zijn? Je legt de tegel toch strak tegen de clips aan?
De voegbreedte is overigens niet scheef, als deze 5mm is, dan is die over de hele tegel 5mm.

Is dit acceptabel?

2. Voor het voegsel heb ik gekozen: Eurocol 717 eurofine wd elegant. Nu merk ik op dat de voegkleur niet overal hetzelfde is, op sommige stukken is de voegkleur echt merkbaar een stuk lichter. Waardoor zou dit kunnen komen?

Ik heb zelf de tegels aangeleverd en we hebben samen de materialen gekocht om de tegels te kunnen leggen. Dus de clips, tegellijm, voegsel etc. Ik heb dus alleen voor de arbeid betaald.

Ik heb de aannemer hier nog niet op aangesproken, dat wil ik pas gaan doen als ik weet wat ik ermee wil. Maar dan moet ik ook weten wat acceptabel is.

Heeft iemand hier ervaring mee?
BlaBlaBla
pi_211684356
2 a 3 mm voeg is wel het minimale bij 120x20. Maar dan moet je ook een levelingsysteem van 2mm of 3mm gebruiken.
verscihillende breedtes voeg in een vloer of wand kan natuurlijk niet.

Voeg zal wel in verschillende keren aangemaakt zijn of verschillende zakkken?. Dat kan natuurlijk nodig zijn bij een groot oppervlak maar dan moet je wel de voeg iedere keer precies het zelfde aanmaken.

Kan ook zijn dat het uit/inwassen van de voegen te nat is gedaan,

Eurocol is een prima voeg dus daar zal het niet aanliggen.
Voorheen Post ID 101472
pi_211684568
Voegsel verkleurd als je niet egaal afwast, ofwel je wast het pigment eruit.
Slordig dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211684732
Zonder foto van de hele vloer en dan ook apart ff inzoomen op de details die jou opvallen, is het lastig om een oordeel te vellen.
Resistance is futile.
  donderdag 21 december 2023 @ 08:50:55 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_211688422
Geen zicht gehad op de werkzaamheden toen ze uitgevoerd werden?

en dit:
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:34 schreef Seven. het volgende:
Zonder foto van de hele vloer en dan ook apart ff inzoomen op de details die jou opvallen, is het lastig om een oordeel te vellen.
pi_211730073
Ik heb een paar foto's gemaakt:

Brede voeg:

Smalle voeg:

Kleurverschil voegen:

BlaBlaBla
pi_211730179
Mja lastig, het kwaliteit is ondermaats maar in principe is het zo opgeleverd. Het is in die zin geen gebrek dat je niet meteen kon zien.

Die fout heb ik ook gemaakt, tegelvloer in de gang ligt helemaal niet vlak. Maar kwam ik pas te laat achter en toen maar niet meer over begonnen.
pi_211736895
Ik zou contact opnemen met de vraag of ze nog iets kunnen doen aan de voegkleur. De voegbreedte is waarschijnlijk alleen te herstellen door opnieuw te beginnen, dus waarschijnlijk krijg je daar wel weerstand op. Wat niet persé wil zeggen dat je het maar niet moet zeggen, maar dat zal mogelijk niet zonder slag of stoot gaan.
Resistance is futile.
pi_211739658
Hoe krijg je in godsnaam een visgraat patroon voor elkaar als de voegbreedte zo inconsistent is als hier op de foto's?

Waarschijnlijk liggen de tegels op veel plaatsen ook niet in een 90 graden haaks patroon.

Ja, dit is gewoon ronduit slordig en ondermaats werk voor iemand die zichzelf als "professional" verhuurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')