abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2024 @ 12:03:16 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212174779
Zara heeft wel typische herderpoten.

Lekker bezig!
Resistance is futile.
pi_212175201
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 12:03 schreef Seven. het volgende:
Zara heeft wel typische herderpoten.

Lekker bezig!
Ze had zelf een gat gegraven waarin ze lag ;) ;). Een Serra de Estrella heeft denk ik wel wat herder in zich, dat is wel duidelijk
pi_212179267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 12:50 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ze had zelf een gat gegraven waarin ze lag ;) ;). Een Serra de Estrella heeft denk ik wel wat herder in zich, dat is wel duidelijk
Misschien meer Duits dan herder dan inderdaad :D
pi_212189960
Tijd om een verplaatsbaar buitenhok te maken voor de kippen, toch nog een dag werk. Gebouwd van pallethout gecombineerd met wat resthout. Het is niet fantastisch maar veilig en ze hebben ook nog schaduw, al staat het schaduwdoek niet op de foto. Morgen mogen ze buiten spelen.

Doro en Ed:

[ Bericht 2% gewijzigd door Managarm op 27-01-2024 19:19:57 ]
pi_212199765
Blije kipjes:

pi_212230251
Vandaag wat hekwerk gedaan, we hebben nieuwe olijfbomen en die moeten beschermd worden tegen ezels. Ook is de buitenrand een keer provisorisch gerepareerd en dat moet nu goed gedaan worden.

Wel een mooie veld met kamille:

Liesbeth is begonnen met het opzetten van de lijm en het gaas om een stevige ondergrond te hebben om een laagje stuuk erop te zetten.

Het is nog maar een klein beetje ;)

pi_212241326
Meer hekwerk, er zit drie meter tussen elke paal.

Muurtje op terras

Het was echt een straf om hek te zetten, in de ochtend vier graden, om 10:00 stond ik in mijn t-shirt.
pi_212259889
Doro kwam helpen bij het hek zetten, we hebben het hek van de ingang op een andere plek gezet. Zet Liesbeth een paal tegen het hek, duwt Doro de paal om. En dat drie keer achter elkaar, ze vond het een leuk spelletje.

Nu zie je waarom ons hekwerk slap hangt

pi_212260211
Gras…groen…Buren…er is vast (ook) een Portugees spreekwoord voor!,😉
pi_212261145
Ziet er mooi uit zo met al dat groen? Hebben jullie een datum in je hoofd wanneer je zou willen dat het huis klaar moet zijn? Of is dat meer een maand/jaargetijde (een keertje in de herfst) of jaar?
pi_212263575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ziet er mooi uit zo met al dat groen? Hebben jullie een datum in je hoofd wanneer je zou willen dat het huis klaar moet zijn? Of is dat meer een maand/jaargetijde (een keertje in de herfst) of jaar?
Voor eind september, maar we hopen sneller te zijn. Kreeg vandaag eindelijk een bericht van de elektricien, die moet aftekenen en wat andere dingetjes doen die verplicht zijn.

Ik ga maandag de laatste strips voor het stuken in onze slaapkamer plaatsen, daarna gaan we de badkamer tussendoor waterdicht maken (vloer, douchemuur en achter wastafel, toilet en bidet).

Als dat klaar is kan ik helemaal los gaan met tegelen. Keuken bestellen we op het moment dat het stuken in die hoek klaar is (en een deel van het plafond, ik wil geen hamer op het keukenblad).

Als het stuken binnen klaar is dan moeten we snel naar buiten overigens, dat moet voor de zomer gestuukt zijn, anders is het te warm. Dus we gaan rondom en bewaren de noordzijde voor het laatst, mocht het uitlopen sta je daar het grootste gedeelte van de dag in de schaduw (behalve vroeg in de morgen).
pi_212265253
Klinkt goed! En bewonderenswaardig hoe jullie het allemaal aanpakken, met op het oog weinig stress!
pi_212265750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Klinkt goed! En bewonderenswaardig hoe jullie het allemaal aanpakken, met op het oog weinig stress!
Natuurlijk hebben wel stress, af en toe balen we ervan dat het zo traag gaat, maar we zien nu het einde van de tunnel ergens in de verte. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om in het huurhuis te gaan wonen, maar ja, dat heeft geen badkamer en keuken op dit moment :) .

Trap naar de vide is ook verleden week besteld, was nog even zoekplaatje want we hadden geen rekening gehouden met trap bij de aanleg van de vloerverwarming en 95 procent van de trappen moeten in de vloer verankerd worden.

Vandaag is onze Suzuki Grand Vitara gekeurd, was afgekeurd op rubber bij vooras, gescheurd. Dus naar garage gebracht, nieuw rubber en 120 euro lichter is de Suziki goedgekeurd (dat regelt de garage dan, die rijdt naar het keuringsstation, dat wordt hier niet door garages gedaan).
pi_212278080
We zijn klaar met het hek zetten, de eindstand is dat we 278 meter hek hebben gezet. Morgen volgen de foto's van onze noeste arbeid :) .
pi_212289106
Hekwerk

We beginnen bij ons stroompje

De olijfgaard die beschermd moet worden tegen hordes vraatzuchtige ezels (twee)

De grens van het terrein ligt volgens de steen bovenop (er staan hier grensstenen om de grenzen aan te duiden). We hebben het hekwerk tegen de heuvel omhoog laten lopen en het daar aangesloten.

Liesbeth heeft al vloekend de bamboe gehekt, de braam is weg maar alles ligt nog op de grond, ik heb haar verteld dat er harken bestaan maar ja, ze was al bijna klaar.

De rand boven de bamboe, een van de mooiste stukjes van ons terrein

Het gaat toch behoorlijk naar beneden naar het kleine meertje, dat nu vol is

Ons bosje ziet er opgeruimd veel beter uit, de eucalyptus is omgezaagd en een aantal bomen die dood/erg scheef stonden zijn weg.

Oh ja, deze vond ik echt mooi. Ik heb onze composthoop gedraaid, volledig draaien heb ik geen zin in, te zwaar dus ik doe de randen op de top scheppen.

Wormhalla!

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 04-02-2024 12:36:18 ]
pi_212294525
Van die wormen gooi ik af en toe een schep in onze sceptische tank, omdat het douchewater op een ander deel erin komt worden de wormen niet weggespoeld, dus eigenlijk is het een vermicomposting tank.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vermicompost

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 04-02-2024 15:40:47 ]
  zondag 4 februari 2024 @ 19:31:15 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212298236
Holy, 278 meter! En dat is dan ook alles of moet er nog meer gezet worden?

Wat is het mooi groen momenteel. Nog steeds 18c daar? M'n schoonouders zijn aan het overwinteren in de Algarve momenteel, ik krijg steeds zonnige plaatjes door
Resistance is futile.
pi_212298898
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2024 19:31 schreef Seven. het volgende:
Holy, 278 meter! En dat is dan ook alles of moet er nog meer gezet worden?

Wat is het mooi groen momenteel. Nog steeds 18c daar? M'n schoonouders zijn aan het overwinteren in de Algarve momenteel, ik krijg steeds zonnige plaatjes door
In de morgen 4 graden, later tussen de 18-25 graden. Liesbeth loopt al twee weken in een korte broek, ik niet. Het is wel t-shirt weer.

Nee, we moeten nog een stuk vervangen aan de rivier. En om de driehoek die aan de andere kant van de weg ligt nog wat hekwerk zetten. En wat palen vervangen op andere delen, je bent nooit klaar. Ik ga op de driehoek ook olijven en wat bomen voor openhaardhout neerzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 04-02-2024 21:00:46 ]
pi_212357857
Plinten kantoor klaargezet, wachten op de deuren, ik wil de snijrand van de tegel in de hoek hebben omdat dat minder zichtbaar is.

Het waterdicht maken van de douchekant

Ik ben nog een dag bezig geweest om met de stoomreiniger alle stickers van de ramen af te halen. De stoomreiniger zorgt ervoor dat de lijm weer vloeibaar wordt, werkte als een trein.
pi_212360580

De kipjes zijn kippen

pi_212391397
We dachten vandaag de eerste laag klaar te hebben van het waterdicht maken van de badkamer, totdat ik erachter kwam dat snel even de hoeveelheid gaas uitrekenen in de winkel geen strak plan is gebleken. Het gaas is dus op, gelukkig komen ze woensdag stuuk brengen, gelijk maar gaas besteld.

pi_212396178
Succes met de werken. Ik denk dat het je droomwoning gaat worden.

Knuffel uit 🇧🇪
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_212453708
Binnendeuren besteld, Spaanse webshop die na een e-mail ook naar Portugal verzendt. Ze zijn meer dan 1000 euro goedkoper dan de andere offerte.

Deze zat op een van onze deuren:

Die deur is de ingang van mijn hokje nu, daar staan alle tuinspullen in die geen tuingereedschap zijn (en een lasapparaat). Eindelijk een fatsoenlijke ruimte voor mijn zaden!

Mijn oude bureau is nu het toneel van veel potjes en aarde

Ik oogst nog steeds pepers van de planten in mijn kas.

Een luie Zara

In de kas komen allerlei spullen op, als het goed is zijn dit zonnebloemen

Het is echt vol: bakken met aardbeien, zes bakken met bananen, wat nieuwe druiven, bamboe, walnoten, hazelnoten, kiwi, papyrus en dan zal ik nog wel iets vergeten zijn. Dat moet als het vriezen over is allemaal naar buiten, want nu is het nogal krapjes. Volgend jaar gaan de bananen in de grote kas, die ga ik neerzetten als de kippenren klaar is.

De kippenren, eigenlijk het dak wat ik voor de maatgeving op de grond heb gelegd. Vandaag al een stuk uitgegraven, ik ga gaas 50 cm diep ingraven, wat dan ook nog aan de buitenkant uitsteekt, een meter voor de ren. Bijna vergeten, de kippenren is 6 bij 6 meter. Er komen nog een paar kippen (twee). In de toekomst zetten we een hek om het gehele terras zodat ze ook buiten de ren kunnen scharrelen.

Met het bouwen gaat het ook de goede kant op, de tweede laag waterdichtspul is morgen af. Slaapkamer nog een paar vierkante meter stuuk op en dan klaar.
pi_212458615
Goeie date 👍🏼
pi_212458808
Mooi dat het allemaal al groeit in je kas. Hier begint het ook langzaam in de kas, zie de eerste knoppen zwellen. Benieuwd wat je allemaal met die grote kas gaat doen straks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')