abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213980528
netjes Paula! ^O^
pi_213982798
De latjes staan zelfs in dezelfde richting (verticaal) als de achtergevel. Moet ze nog een keer schoonmaken en behandelen met lazuur, dan heeft de buitenkeuken dezelfde uitstraling als de achtergevel.

En de palen van de aanbouwpergola moeten nog zwart worden, dan kan daarna het schaduwdoek er in. Die gaat schaduw geven op het terras en zorgen dat de woning minder opwarmt via de openslaande deuren.

Daarnaast ligt er nog een flexfence constructie die bevestigd gaat worden bij het stukje van het kantoor. Die gaat gevuld worden met zwarte planken zodat dit past bij de woning. En gaat schaduw leveren voor de openslaande deuren bij het kantoor. En doordat dat kantelbaar is gaat dat in de winter alsnog zonlicht opleveren bij het kantoor. Al sluit ik niet uit dat ik zorg dat ik het flexfence stuk er uit kan tillen voor de herfst/winter, maar dat is op dat moment nog even kijken of dat gaat lukken.
pi_214007759
Een jaar geleden was de klusserij net begonnen O+

pi_214007846
Je bent een soort wervelwind, @Puala
Wat een tempo, wat een kwaliteit!

Blijft ontzettend leuk om te volgen :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214020428
Dit weertje is genieten, maar mn uitzicht ook O+

pi_214020814
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 23 juni 2024 @ 13:15:30 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214020880
O+ O+ O+
  zondag 23 juni 2024 @ 13:40:19 #208
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_214021054
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker O+
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_214031971
Nog een paar foto's dan van hoe t geworden is :) De week vakantie is wel lekker zo O+

maandag 24 juni 2024 @ 12:20:50 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214031996
Oh mens, wat een weelde! O+ Ik ben gewoon wel een beetje jaloers hoor! _O_ O+
  maandag 24 juni 2024 @ 12:26:02 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_214032030
Ik word altijd jaloers als ik zulke mooie tuinen zie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214032076
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:20 schreef BE het volgende:
Oh mens, wat een weelde! O+ Ik ben gewoon wel een beetje jaloers hoor! _O_ O+
Ik ga van het bedenken mogelijk mn werk maken :@
pi_214032129
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:30 schreef Puala het volgende:

[..]
Lijkt me een prima idee.
Je schudt ook alles zo gewoon uit je mouw. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 24 juni 2024 @ 12:35:24 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214032132
quote:

[..]
Goed plan! :Y je hebt er echt oog voor!
pi_214032371
quote:

[..]
Inderdaad goed plan, doen wat je leuk vindt en je bent er goed in. Succes!
pi_214033515
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik word altijd jaloers als ik zulke mooie tuinen zie.
De kunst is om het ook zo te houden, maar op zich zou dat met dit formaat tuin prima te doen moeten zijn. Het vorige huis was daarin echt pittiger en ik was veel strenger voor mezelf. Nu kies ik wat meer de makkelijke weg qua planten, bodembedekking en onderhoud. Toen vond ik dat nog lastiger :@
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Lijkt me een prima idee.
Je schudt ook alles zo gewoon uit je mouw. _O_
Ja moet ff kijken, die tuin hier was een hele bevalling. Of ik dat zo voor anderen bedacht kan krijgen weet ik niet. Maar ik heb tot eind augustus om mn papiertje te halen. Dan verloopt mn examenmogelijkheid.
pi_214033837
Wat een pareltje
  maandag 24 juni 2024 @ 18:51:06 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_214034981
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 15:58 schreef Puala het volgende:

[..]
De kunst is om het ook zo te houden, maar op zich zou dat met dit formaat tuin prima te doen moeten zijn. Het vorige huis was daarin echt pittiger en ik was veel strenger voor mezelf. Nu kies ik wat meer de makkelijke weg qua planten, bodembedekking en onderhoud. Toen vond ik dat nog lastiger :@
[..]
Ja moet ff kijken, die tuin hier was een hele bevalling. Of ik dat zo voor anderen bedacht kan krijgen weet ik niet. Maar ik heb tot eind augustus om mn papiertje te halen. Dan verloopt mn examenmogelijkheid.
Bij mij thuis is het natuurlijk grotendeels bos, daar kan ik toch al vrij weinig mee, daar hebben we overigens ook gewoon een tuinman voor (iets te veel om zelf te doen). Bij mijn vriend is er jaren niets aan gedaan en is de halve tuin ingenomen door een braam zonder bramen maar met stekels. En stukje bij beetje doen we wel iets, maar er echt iets mee doen gaat op die manier nog jaren duren. En zomaar de boel eruit trekken is niet echt een optie zonder hulp en ik wil niet eens weten wat dat gaat kosten. Zo jammer, want het is een fijne tuin waar je een heleboel mee zou kunnen doen ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juni 2024 @ 19:30:55 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214035298
quote:

[..]
_O_ ^O^
Resistance is futile.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2024 @ 21:09:23 #220
70532 loveli
N
pi_214036416
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 18:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij mij thuis is het natuurlijk grotendeels bos, daar kan ik toch al vrij weinig mee, daar hebben we overigens ook gewoon een tuinman voor (iets te veel om zelf te doen). Bij mijn vriend is er jaren niets aan gedaan en is de halve tuin ingenomen door een braam zonder bramen maar met stekels. En stukje bij beetje doen we wel iets, maar er echt iets mee doen gaat op die manier nog jaren duren. En zomaar de boel eruit trekken is niet echt een optie zonder hulp en ik wil niet eens weten wat dat gaat kosten. Zo jammer, want het is een fijne tuin waar je een heleboel mee zou kunnen doen ;(
Doornroosje had nog steeds geslapen als ze Doornbraampje had geheten.

Gevecht tegen de bramen ken ik, en lijk het toch te gaan winnen. Eerst had het de tuin overgenomen (het spul klimt echt overal in) maar een paar keer flink wat weggehaald en versnipperd. Daarna in de natte herfst veel wortels aardig diep uitgegraven en wat er nu nog teruggroeit is redelijk makkelijk weg te krijgen.

Maar in het begin was het bar en boos. Even afkloppen dat het binnen de perken blijft.

De tamme, stekelloze braam groeit voor geen meter, laf ding.

Edit:
Als je er niet op tijd achterkomt dat dit niet het tuinierentopic is.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 24-06-2024 21:15:27 ]
crap in = crap out
  maandag 24 juni 2024 @ 21:41:39 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214037057
Mr Froque :? Je mag geen Kermit zeggen :{
Hopelijk blijft Miss Piggy weg _O-
pi_214317115
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:18 schreef Puala het volgende:
Nog een paar foto's dan van hoe t geworden is :) De week vakantie is wel lekker zo O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat fantastisch mooi Puala!!! _O_ Ziet er echt heeerlijk uit
Baby darling doll face honey
pi_214317278
Bizar goed gedaan ...alles gewoon! ^O^
pi_214318991
Van t weekend trouwens ook nog ff wat geprutst :)

Puzzelen met plaatjes hout :)

Van de creativiteit is aan de voorkant niks te zien :7

Daarna rondje kwasten :)

Gezorgd dat de achterplaat dr weer strak uit ziet :)

Ingericht en grotendeels klaar. Kom nog wat beits tekort voor de 2e laag van een deurtje. Maar das zo gepiept binnenkort. Maar met t oog op een vierdaagse mijd ik een bepaalde hornbach op dit moment een beetje :P
pi_214319938
Wauw weer @Puala
pi_214320438
Leuk! Is dit bij je kantoor beneden?
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:07:31 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214322312
Ziet er weer goed uit! Maar waarom heb je de achterwand en kast niet los van elkaar geverfd? Je hebt daar vast een goede reden voor.
Spoilers!
pi_214322429
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er weer goed uit! Maar waarom heb je de achterwand en kast niet los van elkaar geverfd? Je hebt daar vast een goede reden voor.
Omdat behang lastig verft :P
pi_214322443
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:26 schreef Tegan het volgende:
Leuk! Is dit bij je kantoor beneden?
Recht tegenover de keuken, de wand bij de garage naast de bank :) kantoor is nog een ander stukje
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:23:50 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214322477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:19 schreef Puala het volgende:

[..]
Omdat behang lastig verft :P
Oh behang _O-
Spoilers!
pi_215044757
Vorige maand mn slaapkamer opnieuw behangen, maar die foto's volgen nog wel. Daarna waren er al vrij snel andere prioriteiten namelijk. Het huis heeft een pluizige miauwende bewoonster minder, Noortje is helaas in 2 weken tijd heel erg ziek geworden en we hebben afscheid moeten nemen van elkaar.

En daar moet ik nog een beetje mn weg in vinden merk ik. Deze dame was degene die altijd kwam 'helpen' tijdens t klussen en kijken wat ik aan t doen was. Dus klussen is even wat minder leuk dan t altijd is geweest merk ik. Gisteravond de koelkast vervangen was sowieso al een stom klusje maar nu helemaal.

Maar... weten jullie nog die buren die over de schutting heen klommen zo ongeveer toen t mis ging? Die hebben hun huis verkocht en gaan t dorp uit _O- :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 september 2024 @ 18:21:07 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215046419
Wat sneu van Noortje.. maar like voor de leuke foto. Hoeveel katten heb je nu nog? Sterkte.

En die buren, je treft het wel, zeg :+ . Zijn je schuin achterburen ook nieuw?
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2024 @ 19:44:32 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215047025
;(
Ach, wat verdrietig van Noortje. :*
  vrijdag 20 september 2024 @ 19:56:28 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215047122
Oplossing is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst Bluetooth speaker op de erfgrens zetten dan naar binnen

En als ze gaan kijken …… meezoeken waar het nou vandaan komt

Hier ook gedaan met luide terras gasten en _O_ naar binnen
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:13:35 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215048734
Ach Noortje... Wij hebben ook een Noortje gehad. Zwart poesje, witte "bef" en pootje. Is helaas 2 jaar geleden heen gegaan. Blijft pijn doen, als huisgenootjes gaan...
pi_215053164
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:21 schreef Seven. het volgende:
Wat sneu van Noortje.. maar like voor de leuke foto. Hoeveel katten heb je nu nog? Sterkte.

En die buren, je treft het wel, zeg :+ . Zijn je schuin achterburen ook nieuw?
Ik heb Dana nog over :Y We waren met zn 3tjes eerst en nu saampies. En dat is echt wel ff wennen voor ons beide. Maar goed, na 2 weken mag dat ook nog ;)

De schuinachterburen zijn niet nieuw. Ik heb vorig jaar zomer de reputatie wel gehoord, maar had gehoopt dat het meeviel. Kan inmiddels vertellen dat t dat niet doet :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 19:44 schreef BE het volgende:
;(
Ach, wat verdrietig van Noortje. :*
Ja dat is t zeker
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2024 19:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oplossing is

SPOILER
Eerst Bluetooth speaker op de erfgrens zetten dan naar binnen

En als ze gaan kijken …… meezoeken waar het nou vandaan komt

Hier ook gedaan met luide terras gasten en _O_ naar binnen
Ik leef een beetje met t motto "wat gij niet wilt dat u geschied, toe dat ook een ander niet". Dus geluid met geluid bestrijden voelt wat verkeerd als ik eerlijk ben. Maar goed, hopelijk is t na dit weekend afgelopen. T zal toch een keer te koud worden voor ze O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:13 schreef bleiblei het volgende:
Ach Noortje... Wij hebben ook een Noortje gehad. Zwart poesje, witte "bef" en pootje. Is helaas 2 jaar geleden heen gegaan. Blijft pijn doen, als huisgenootjes gaan...
Ik heb dat wel echt onderschat, die pijn ;(
pi_215379502
@Puala :* voor poes ;(

En een vraag: jij hebt een vimle bank toch? Hoe bevalt die? Ook qua inzakken etc na aantal jaar gebruik?
En weet je toevallig of er ook andere pootjes onder te zetten zijn? Ik zou namelijk liefst minstens 10cm onder de bank hebben ivm robotstofzuiger, maar volgens mij is de vimle maar 6cm.
pi_215388497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Puala :* voor poes ;(

En een vraag: jij hebt een vimle bank toch? Hoe bevalt die? Ook qua inzakken etc na aantal jaar gebruik?
En weet je toevallig of er ook andere pootjes onder te zetten zijn? Ik zou namelijk liefst minstens 10cm onder de bank hebben ivm robotstofzuiger, maar volgens mij is de vimle maar 6cm.
Ik heb een vimle idd, maar mijn robotstofzuiger past er ook niet onderdoor. Ik overweeg idd andere pootjes, maar nog nooit werk van gemaakt :@

Ik heb een 2zits en 3zits aan elkaar gekoppeld. En de meeste kussens zijn na 4,5 jaar nog top! Maar er zijn 2 kussens die een stuk zachter zitten en dat is wat gek als je op 2 kussens tegelijk zit (hard/zacht naast elkaar) t lijkt dus op pech met 1 bank? Maar ben nog niet terug geweest naar ikea om dat te bespreken.

Maar als ik kijk naar prijs, kwaliteit etc. Vind ik deze bank een prima aankoop :Y
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:55:55 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215389618
*edit*

Dit zijn geen "grappige" reacties meer; ik heb deze reactie daarom verwijderd.
Het voegt in ieder geval totaal niets toe en is gewoon smakeloos.

[ Bericht 75% gewijzigd door Vonkenboer op 27-10-2024 14:16:47 ]
pi_215435124
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb een vimle idd, maar mijn robotstofzuiger past er ook niet onderdoor. Ik overweeg idd andere pootjes, maar nog nooit werk van gemaakt :@

Ik heb een 2zits en 3zits aan elkaar gekoppeld. En de meeste kussens zijn na 4,5 jaar nog top! Maar er zijn 2 kussens die een stuk zachter zitten en dat is wat gek als je op 2 kussens tegelijk zit (hard/zacht naast elkaar) t lijkt dus op pech met 1 bank? Maar ben nog niet terug geweest naar ikea om dat te bespreken.

Maar als ik kijk naar prijs, kwaliteit etc. Vind ik deze bank een prima aankoop :Y
Late reactie, maar thanks!!
Welke stof heb jij erop? En hoe is dat met katten? Mijn huidige bank (smedstorp, stof viarp beige) is echt aan gort gekrabd én heeft geen verwisselbare hoezen. Ik twijfel nu tussen de smedstorp kopen in djuparp blauw (fluweel - hadden ze nog niet toen ik hem 2.5j geleden kocht), of de vimle kopen. Die is er ook in djuparp stof, maar als ze ook een andere stof hebben die krab-proof is dan zou dat fijn zijn.
pi_215435134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Late reactie, maar thanks!!
Welke stof heb jij erop? En hoe is dat met katten? Mijn huidige bank (smedstorp, stof viarp beige) is echt aan gort gekrabd én heeft geen verwisselbare hoezen. Ik twijfel nu tussen de smedstorp kopen in djuparp blauw (fluweel - hadden ze nog niet toen ik hem 2.5j geleden kocht), of de vimle kopen. Die is er ook in djuparp stof, maar als ze ook een andere stof hebben die krab-proof is dan zou dat fijn zijn.
Ik heb de gunnared beige :) En ik was 2x per jaar mn hoezen, dat gaat inmiddels al 4,5 jaar perfect. Geen slijtage te zien, geen problemen bij de ritsen of wat dan ook. En ik heb alleen haaltjes van toen de XXL kater van mn ex hem als krabpaal gebruikte. Mijn eigen katten krabben aan hout/karton, dus niet specifiek aan meubels. En van het gewone normale liggen/opstaan/rennen heb ik geen slijtage kunnen vinden.
pi_215435169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb de gunnared beige :) En ik was 2x per jaar mn hoezen, dat gaat inmiddels al 4,5 jaar perfect. Geen slijtage te zien, geen problemen bij de ritsen of wat dan ook. En ik heb alleen haaltjes van toen de XXL kater van mn ex hem als krabpaal gebruikte. Mijn eigen katten krabben aan hout/karton, dus niet specifiek aan meubels. En van het gewone normale liggen/opstaan/rennen heb ik geen slijtage kunnen vinden.
Ah goed om te weten thanks! Ook van kater van ex. Daar zie je dus niet echt veel van? Veel krabben en dan paar haaltjes? Dat zou wel echt fijn zijn. Ik had eerder een ektorp jonsboda bruin en die hoes was briljant, katten hebben er 1.5 jaar aan gekrabd en er is nauwelijks wat van te zien. De huidige stof was na twee maanden aan gort :D en ze hebben echt genoeg ander krabmateriaal, karton en sisal, horizontaal en verticaal, meerdere opties binnen de kamer ook. Maar voordat ze op de bank springen willen ze even krabben, blijkbaar. Daar karton neerleggen helpt wel wat, maar haalt het niet volledig weg. Dus zou fijn zijn als die hoes dan idd gewoon grotendeels daar goed tegen kan!

Zie op Ikea met name bij de versie met chaise longue veel slechte reviews over inzakken etc, maar bij de 2- en 3-zitsbank veel beter. Toch fijn om dan iemand te "kennen" met ervaring haha, is toch anders dan anoniem op site. Thanks voor je ervaringen!
pi_215481611
Ik was deze reeks even uit het oog verloren maar wauw, wat super vet!

Echt respect ook hoe actief je bezig bent met alles. Ooit aan gedacht om je op te geven voor de Allerkunners? ;)
pi_215483432
Afgelopen weekend weer lekker bezig geweest. Eerst behang dr af getrokken in de hal. Behang was nog prima, maar ik was te lui geweest om vooraf goed te kitten. En ik kan niet kitten langs behang, werkt gewoon niet fijn. Dus jammer van het action behangetje, maar die mocht wieberen :Y

Daarna gekit, alles geschuurd, afgelakt. En daarna nieuw behangetje dr tegenaan. En dan gelijk deuren aan beide kanten (hal/ruimte dr naast). En ook de trap meegepakt toen ik toch de kwast vast had. En wat zie je dan op zondagavond, nou denk best een nette ruimte :)

pi_215483438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:02 schreef Ronzz het volgende:
Ik was deze reeks even uit het oog verloren maar wauw, wat super vet!

Echt respect ook hoe actief je bezig bent met alles. Ooit aan gedacht om je op te geven voor de Allerkunners? ;)
Ikke niet, geen zin in dat soort programma's. Laat me maar lekker prutsen en pielen thuis :Y
En tnx O+
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:36:18 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215483539
Bokito in the house *)
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 22:01:50 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_216149405
2025 is begonnen en ik ben ook maar begonnen aan een klusje. Toch jammer dat bij t leuke deel, slopen, zo’n bende ontstaat ;(

pi_216149996
Oh my, die bende, op je mooie zelf gestoffeerde trap :X
pi_216150247
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh my, die bende, op je mooie zelf gestoffeerde trap :X
Nee andere trap :D daarom ook niet afgedekt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')