Sterkte. Dit lijkt me ook wel zwaar inderdaadquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik loop op t moment in de tuin te klussen met muziek op mn oren om mezelf zo veel mogelijk af te sluiten. Al zouden ze een gesprek beginnen over de schutting, ik heb het niet door op dat moment. Dat scheelt wel heel veel, maar ik vind het ook lastig hoor. Vooral de onzekerheid dat ik niet weet wanneer ik iets hoor, en hoe dat er dan uit ziet (aanbellen, app, brief ofzo) vind ik lastig. Maar ik ben 3 dagen vrij om meters te maken in mijn tuin, als ik nu niet gewoon doorga dan is dat echt zonde van mijn vrije dagen.
Als ze van tevoren aangeven dat ze noodzakelijk onderhoud moeten plegen aan kozijn/muur dan kunnen ze een datum prikken en dan kan Puala ervoor zorgen dat er dan planken weggehaald zijn zodat ze erbij kunnen? Is wat werk maar kan wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Voortvarend bezig, zoals we je hier kennen!![]()
Naar dat het zo loopt met de buren![]()
Alleen, wel iets om rekening mee te houden: Volgens mij weten (en vereniging eigen huis spreekt er ook over) hebben je buren, wanneer het niet anders kan, wel het recht (ladderrecht) om via jouw erf onderhoud aan hun huis te plegen. Dus ik vraag me af of zo’n al vanaf de bouw bestand kozijn volledig ontoegankelijk maken met een schutting, wettelijk gezien mag.
Vind jij het redelijk om dat te verwachten? Ik kan dan ook geen planten daar neer zetten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:47 schreef Zedi het volgende:
[..]
Als ze van tevoren aangeven dat ze noodzakelijk onderhoud moeten plegen aan kozijn/muur dan kunnen ze een datum prikken en dan kan Puala ervoor zorgen dat er dan planken weggehaald zijn zodat ze erbij kunnen? Is wat werk maar kan wel.
Nee maar wellicht wel iets waar je rekening mee moet houden. Wat als raam vervangen moet worden (kan niet altijd van binnenuit), kozijn geschilderd of muur moet opnieuw gevoegd of weet ik wat worden. Gezien het er al zo lang staat hebben ze waarschijnlijk rechten en kan allemaal zo uitmonden in een rijdende rechter zaak 😔quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Vind jij het redelijk om dat te verwachten? Ik kan dan ook geen planten daar neer zetten.
Interessant, die term kende ik nog niet. Anderzijds is een opening in de erfgrens niet toegestaan, dus ben benieuwd hoe dit dan wettelijk stand zal houden. Ladderrecht gebruiken om iets te verzorgen wat er eigenlijk niet mag zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Voortvarend bezig, zoals we je hier kennen!![]()
Naar dat het zo loopt met de buren![]()
Alleen, wel iets om rekening mee te houden: Volgens mij weten (en vereniging eigen huis spreekt er ook over) hebben je buren, wanneer het niet anders kan, wel het recht (ladderrecht) om via jouw erf onderhoud aan hun huis te plegen. Dus ik vraag me af of zo’n al vanaf de bouw bestand kozijn volledig ontoegankelijk maken met een schutting, wettelijk gezien mag.
Als dat raam vervangen moet worden mag je geen nieuwe terug plaatsen, want het mag er wettelijk gezien niet zijn deze opening. Daar zal ik dus ook niet aan meewerkenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:59 schreef Zedi het volgende:
[..]
Nee maar wellicht wel iets waar je rekening mee moet houden. Wat als raam vervangen moet worden (kan niet altijd van binnenuit), kozijn geschilderd of muur moet opnieuw gevoegd of weet ik wat worden. Gezien het er al zo lang staat hebben ze waarschijnlijk rechten en kan allemaal zo uitmonden in een rijdende rechter zaak 😔
Inkijk mag ondanks verjaring mogelijk sowieso niet dus dan zullen ze raam ondoorzichtig moeten maken. Dan heb je nog steeds last van hun licht maar geen idee of dat wordt gezien als onrechtmatige hinder.
Volgens mij wel, maar ik ben niet 100% zeker. Het kozijn is qua opbouw wel identiek aan de woning namelijk. Ik kan bij 2 schuren de situatie zien en dat ziet er zo uit:quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:04 schreef Leandra het volgende:
Ik betwijfel of het af bouw met dat raam daar is opgeleverd, bij hun achterburen wiens berging eraan gekoppeld is lijkt daar geen raam naar de tuin van de buren (jouw achterburen) te zijn.
Is dat bij de andere woningen waar zo'n berging in de tuin staat wel zo?
Ze hebben nog een raam in die berging zo te zien, dus het is niet zo dat je ze in het donker zet.
Het voelt aan alsof ze zelf dat raam (illegaal) hebben geplaatst qc laten plaatsen destijds en ze nu vooral boos zijn dat ze er niet meer mee weg komen.
Dat het illegale bouwwerk inmiddels verjaard zou zijn doet daar weinig aan af.
Dat wordt de rijdende rechter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik gedaan, maar daarmee dwing ik ze tot een verbouwing en dat accepteren ze nietquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:19 schreef qajariaq het volgende:
Wie komt er nu in godsnaam op het idee om een raam te maken op de erfgrens met alleen uitzicht op de tuin van de buren. Misschien is het de moeite waard om even te informeren of het inderdaad verjaard is.
Die oplossing met glasblokken is een stuk aanvaardbaarder. Misschien kun je voorleggen dat als ze dat plaatsen dat jij dan ter plekke van die schuur de schutting weghaalt. Hebben hun overdag licht en jij privacy. Moeten ze alleen niet elke avond de hele avond het licht in de schuur aan doen natuurlijk.
Een boom moet minimaal twee meter van de erfgrens. Een heg niet, dus snoei het als heg op hoogte. Dat kan namelijk wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:24 schreef Puala het volgende:
edit; de linker staat overigens wat verder naar voren toe. Dat mocht ik nog bij de schutting moeten ivm lopende discussie dat dat kan. Is op de foto niet helemaal duidelijk te zien denk ik.
T is hoogstam struikgoedquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een boom moet minimaal twee meter van de erfgrens. Een heg niet, dus snoei het als heg op hoogte. Dat kan namelijk wel.
Vervelend maar je moet nu dus opletten dat de buren geen wraak kunnen nemen. Met een beetje geluk koelen ze wel af binnenkort.
Dat dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:30 schreef Puala het volgende:
[..]
T is hoogstam struikgoedOfficieel geen boom.
Ik weet niet in hoeverre dat zeuren is geweestquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gezeik dat je daar rekening mee moet houden, wel struik geen boom.
Voel me nu ook een beetje een zeikerd naar mijn benedenbuurman die op verzoek van mijn een boom heeft omgekapt omdat het mijn halve raam besloeg. Ik vind dat jij groot gelijk hebt, maar misschien had mijn buurman dat ook.
Het stond oa in ons huishoudelijk reglement (en ik heb maar 2x gevraagdquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre dat zeuren is geweestMaar je hebt wel gewoon regels waar je rekening mee moet houden
Of het zeiken is of gewoon een begrijpelijke vraag hangt ook wel beetje af van waar het zit; in je woonkamer in een flat met uitzicht over de tuin heen is echt wel een heel ander verhaal dan in je schuur op ooghoogte direct uitkijkend in de tuin van de buren hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gezeik dat je daar rekening mee moet houden, wel struik geen boom.
Voel me nu ook een beetje een zeikerd naar mijn benedenbuurman die op verzoek van mijn een boom heeft omgekapt omdat het mijn halve raam besloeg. Ik vind dat jij groot gelijk hebt, maar misschien had mijn buurman dat ook.
Ik vind je totaal niet onredelijk over komen hoor.. allesbehalve. Ik snap wel dat je niet in gesprek blijft gaan als elke potentiële oplossing direct wordt afgeschoten en zij alleen hun eigen oplossing willen (die geen oplossing is, maar gewoon hoe het al was). Een compromis moet wel van beide kanten komen, zeker als het gaat om iets wat gewoon op jouw grond staat, dan ben je al best heel redelijk dat je überhaupt mee wil denken aan oplossingen voor hun probleem.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:08 schreef Puala het volgende:
De schuur zoals op de foto was eigenlijk 1 meter naar links bedacht. Die heb ik bewust al verplaatst, omdat ik rekening hou met gedoe. Ben echt niet zo onredelijk als dat ik misschien over kom, want ik heb zonder overleg die schutting er neer geplempt. Ik begrijp ook wel dat een goede buur daar over in gesprek zou zijn gegaan. Maar dat gesprek is elke keer wat lastig gebleken
Dankjewel voor de tipquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:44 schreef Randy_S het volgende:
Ik lees hier meerdere keren iets over de rijdende rechter. Als je een aflevering ziet zijn beide partijen akkoord gegaan. Ik zou je aanraden om niet mee te doen aan die onzin mochten je buren daarmee komen
Wel wat in de tuin gedaan, maar niet echt noemenswaardig. En grappig dat je het vraagt..quote:Op maandag 1 april 2024 18:00 schreef Seven. het volgende:
Nog geklust dit weekend? En hoe is het nu met de buren?
Top!quote:Op woensdag 3 april 2024 11:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Wel wat in de tuin gedaan, maar niet echt noemenswaardig. En grappig dat je het vraagt..
Mijn deurbel ging een uurtje geleden.. stond de buurman op de stoep. Onaangekondigd. Of ie ff binnen kon komen om te pratenUitstel is ook kak, dus eh ja prima kom verder. Wel aandoenlijk. Man was compleet overdonderd door mn huis, ze hebben dezelfde maar dan nooit verbouwd. En ik heb er een paar dingetjes aan gedaan natuurlijk. Hij heeft echt vol verbazing gekeken en alleen maar dingen gezien die hij nooit had verwacht/bedacht. En al helemaal niet kon rijmen met zn eigen huis
Maar, ze hebben excuses aangeboden voor t gedrag. Ze vonden ook wel dat ik deels dat mocht doen, vond ik niet. Daarna hadden ze toch ook wel bedacht dat ik ergens een punt had (goh) en dat ze er iets mee moesten (joh echt?!). Maar zelf kregen ze t niet opgelost, maar als ik t kozijn er uit wilde en glasblokken er in dan moest dat maar gebeuren. Maar dan wel mn schutting weg daarna op die plek. En dan loopt alles niet meer door, dus dat vind ik echt k-to-the-ut als dat m zou worden.
Optie er in geslingerd dat we t zo laten, maar de bovenste 2 planken demontabel worden voor onderhoud. En dat hij na sept en voor april er bij kan voor onderhoud aan dat kozijn via afspraak. Hij was helemaal gelukkig, en ik denk dat t de beste oplossing is voor de situatie. Dus geregeld
Ondanks dat ie zo over komt is het geen tokkie, dus hij zal met zorg er mee omgaan verwacht ik. Maar ik denk dat het een loopplankje wordt vanaf de bestrating. In die maanden kan dat wel denk ik en heb vaak wel wat liggenquote:Op woensdag 3 april 2024 11:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Top!
Doe jezelf een plezier en leg daar meteen even een stapsteen o.i.d. in de border. Scheelt tzt een hoop vertrampelde plantjes.
Oh nee, ik bedoelde ook niet met opzet. Maar hier zie je in de winter soms amper waar een plant-in-rust staat en waar niks. Dus zou het onbedoeld misgaan. Daarom hebben wij voor het snoeien van de fruitbomen en het plukken van het fruit een paar ronde stapstenen rondom de bomen gelegd, zodat de plantjes niet geplet worden.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Ondanks dat ie zo over komt is het geen tokkie, dus hij zal met zorg er mee omgaan verwacht ik. Maar ik denk dat het een loopplankje wordt vanaf de bestrating in die maanden. Heb vaak wel wat liggen
Ik snap m, als ik wat overhou is het wel een ideequote:Op woensdag 3 april 2024 11:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde ook niet met opzet. Maar hier zie je in de winter soms amper waar een plant-in-rust staat en waar niks. Dus zou het onbedoeld misgaan. Daarom hebben wij voor het snoeien van de fruitbomen en het plukken van het fruit een paar ronde stapstenen rondom de bomen gelegd, zodat de plantjes niet geplet worden.
Keurig compromis lijkt me.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Wel wat in de tuin gedaan, maar niet echt noemenswaardig. En grappig dat je het vraagt..
Mijn deurbel ging een uurtje geleden.. stond de buurman op de stoep. Onaangekondigd. Of ie ff binnen kon komen om te pratenUitstel is ook kak, dus eh ja prima kom verder. Wel aandoenlijk. Man was compleet overdonderd door mn huis, ze hebben dezelfde maar dan nooit verbouwd. En ik heb er een paar dingetjes aan gedaan natuurlijk. Hij heeft echt vol verbazing gekeken en alleen maar dingen gezien die hij nooit had verwacht/bedacht. En al helemaal niet kon rijmen met zn eigen huis
Maar, ze hebben excuses aangeboden voor t gedrag. Ze vonden ook wel dat ik deels dat mocht doen, vond ik niet. Daarna hadden ze toch ook wel bedacht dat ik ergens een punt had (goh) en dat ze er iets mee moesten (joh echt?!). Maar zelf kregen ze t niet opgelost, maar als ik t kozijn er uit wilde en glasblokken er in dan moest dat maar gebeuren. Maar dan wel mn schutting weg daarna op die plek. En dan loopt alles niet meer door, dus dat vind ik echt k-to-the-ut als dat m zou worden.
Optie er in geslingerd dat we t zo laten, maar de bovenste 2 planken demontabel worden voor onderhoud. En dat hij na sept en voor april er bij kan voor onderhoud aan dat kozijn via afspraak. Hij was helemaal gelukkig, en ik denk dat t de beste oplossing is voor de situatie. Dus geregeld
Kan ze zelf gaan klagen vanwege de klusoverlastquote:Op woensdag 3 april 2024 12:14 schreef oppiedoppie het volgende:
En misschien is hij wel helemaal geinspireerd van je huis en zijn ze nu aan het bedenken hoe ze hun huis kunnen verbeteren en vragen ze je nog om advies ook en worden jullie vervolgens dikke maatjes
oh nou leven en laten leven hoor. En ik snap echt heel goed dat het irritant was voor zequote:Op woensdag 3 april 2024 12:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Kan ze zelf gaan klagen vanwege de klusoverlast
Geen Rijdende Rechter maar Help, mijn man is klusser.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Kan ze zelf gaan klagen vanwege de klusoverlast
Als de buurvrouw dit weekend ook op de koffie komt, en tegen haar man zegt: "schat, dit wil ik ook" heb je over 2 jaar John Williams over de vloer....quote:Op woensdag 3 april 2024 19:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Geen Rijdende Rechter maar Help, mijn man is klusser.
Dubbelzijdige tape en op sommige trede een nietje of 4-5 als t echt nodig is. Maar dat is zeker niet op elke trede nodig.quote:Op zondag 21 april 2024 17:30 schreef Seven. het volgende:
Strak werk tot zover! Hoe zet je de vloerbedekking vast op de trap, nageltjes?
Nice! Heb je al schaduwdoek uitgezocht?quote:Op donderdag 11 april 2024 11:48 schreef Puala het volgende:
Project tuin vordert, maar is weinig beeldmateriaal van. Gister heb ik de aanbouwpergola neergezet. Hiervoor moest eerst een klein strookje gevelbekleding er nog tegenaan. Dat zat er gelukkig relatief snel tegenaan. Er moeten waarschijnlijk nog 2 25mm slangen naar boven, dus er is een kleine strook open gebleven om die door te voeren.
Maar hij was dicht genoeg om de pergola er neer te zetten. Hierbij een fototje vanuit t raam boven![]()
Bedoeling is dat hier in de warmste zomermaanden een schaduwdoek in komt te hangen. Handig voor de schaduw op de openslaande deuren & tuintafel en bbq er onder![]()
[ afbeelding ]
Zeker! Ligt al in de garage klaarquote:Op zondag 21 april 2024 17:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nice! Heb je al schaduwdoek uitgezocht?
De onderkant van het tapijt, de belastbaarheid, scheurgevoeligheid en nog vast wel meer. Ik heb niet bij een vakwinkel gekocht, maar gewoon bij de kwantum. Dus helemaal uitleggen kunnen verkopers t nietquote:Op zondag 21 april 2024 17:58 schreef Tink89 het volgende:
Goed bezig! Wat is het verschil tussen wel en niet trapgeschikt? En waarom heb je niet 'gewoon' de hele trap geschilderd? Comfort?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |