Weet je zeker dat je blij bent met je werk? Ik heb het idee dat je er blijft zitten vanwege salaris aangezien ik je vaak dit soort vragen zie posten. Op zich niet gek gezien de huidige huizenprijzen, maar toch. Je kunt in de arbeidsmarkt behoorlijk kapitaliseren op omgaan met stress en hectiek, je leert er goed mee omgaan en het is een veel gevraagde vaardigheid. Het zal je verbazen hoe snel mensen gespannen raken of in burnout raken als je weer bij een "normale" werkgever gaat werken. Dat geeft ook het nodige vertrouwen om een hoog salaris te vragen bij een volgende werkgever.quote:Op maandag 18 december 2023 20:36 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, die loyaliteitsbonus eindigt in juni. Tot die tijd wil ik sparen voor een hypotheek, en wellicht dat ik tegen die tijd wel iets anders zoek. Niet zozeer omdat ik het niet naar mijn zin heb, maar ook omdat ik denk ik wel toe ben aan iets anders. Na vier jaar is het wel mooi geweest denk ik.
Maar zo te lezen geen ploegendienst
Nou, het werk is leuk. De meeste collega's zijn ook leuk, maar het werk wordt steeds minder uitdagend en ik begin me steeds meer te irriteren aan de bedrijfscultuur en vooral ook mijn manager. We zitten soms met zijn twaalven in een werkruimte voor zes man. Sinds ik hier werk gebruik ik al mijn prive telefoon voor werkzaken. Deze dingen hebben we al lang en breed aangegeven bij onze manager, maar die doet er niks mee, en zit hier alleen voor zichzelf. En ploegendienst begin ik ook wel een beetje zat te worden. Zulk soort dingen maken wel dat ik na die loyaliteitsbonus naar andere uitdagingen ga zoeken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:47 schreef Daboman het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je blij bent met je werk? Ik heb het idee dat je er blijft zitten vanwege salaris aangezien ik je vaak dit soort vragen zie posten. Op zich niet gek gezien de huidige huizenprijzen, maar toch. Je kunt in de arbeidsmarkt behoorlijk kapitaliseren op omgaan met stress en hectiek, je leert er goed mee omgaan en het is een veel gevraagde vaardigheid. Het zal je verbazen hoe snel mensen gespannen raken of in burnout raken als je weer bij een "normale" werkgever gaat werken. Dat geeft ook het nodige vertrouwen om een hoog salaris te vragen bij een volgende werkgever.
wowquote:Op maandag 18 december 2023 19:47 schreef Cupfighter het volgende:
Ploegendienst is op lange termijn niet zo bevorderlijk voor je gezondheid, ik heb het een tijd gedaan, vrij onregelmatige diensten ook nog inclusief flink overwerken, toen mijn contract niet verlengt werd kwam ik in een soort burn-out out terecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |