abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211624110
Maxime Meiland: ’Op mijn 15e verkracht door ex-bajesklant’

Maxime Meiland openhartig in eigen boek over verkrachting: ‘Je bent niet alleen’
Maxime Meiland is op haar vijftiende verkracht door een ‘ex-bajesklant’. Dat schrijft de realityster in haar boek Maxime - misbruikt, ontspoord en nu.... gelukkig!

https://www.ad.nl/show/ma(...)iet-alleen~a32d4545/

Maxime Meiland (28) mag zich verwachten aan een kortgeding nadat ze een jongeman (28) van verkrachting heeft beschuldigd in haar biografie.
De advocaat van de man vertelt aan ‘RTL Boulevard’ dat hij namens zijn cliënt een spoedprocedure aanspant tegen zowel Maxime, de uitgeverij en de schrijver van het boek.

Advocaat Peter Schouten en zijn cliënt achten de kans klein dat het kortgeding niet zou doorgaan. Want de voorwaarde is dat Maxime Meiland dan akkoord moet gaan met een bemiddelingstraject. De jongeman en zijn advocaat eisen dat alle boeken uit de handel worden gehaald, daarnaast willen ze ook een rectificatie, een correctie, die in de krant ‘De Telegraaf' geplaatst moet worden. Daarbovenop wenst de man nog een materiële en immateriële schadevergoeding.

Schouten is een bekende advocaat: hij stond samen met zijn boezemvriend Peter R. de Vries kroongetuige Nabil B. bij in het omvangrijke Marengo-proces.

https://www.hln.be/showbi(...)geding-aan~a169e83b/

Het verhaal van de zgn verkrachter/ex bajesklant:

We waren toen beiden 15 jaar oud'
De man wordt niet bij naam genoemd in het boek. Toch is hij ervan overtuigd dat de door Meiland omschreven gebeurtenissen over hem gaan, daar is volgens hem zelfs 'geen speld tussen te krijgen'. Hij wordt er naar eigen zeggen zelfs op aangesproken in zijn omgeving. Vandaar dat hij naar Story is gestapt.

Tegen het weekblad zegt hij dat hij inderdaad seks heeft gehad met Maxime. Dat is - zoals de reality-ster ook stelt - gebeurd in de bosjes. "Die avond ontmoette ik Maxime voor het eerst in Noordwijk. We waren toen beiden vijftien jaar oud", zegt hij. Nadat hij met de motor naar Lisse was gereden met twee andere jongens, kwam hij aan in Lisse. "Maxime zat naast me op het bankje, we hielden elkaars hand vast en begonnen aan elkaar te zitten."

'Ook een mes op me gericht'
De vermeende dader zegt dat de twee daarna de bosjes in zijn gegaan. Zelf was hij naar eigen zeggen onervaren. Maxime zou het initiatief hebben genomen en begon "dingen bij mij te doen, als je begrijpt wat ik bedoel...", zo is te lezen in Story. Ook zegt hij dat de twee betrapt werden terwijl ze seks hadden.

"In haar boek zegt ze niet dat die jongens ons betrapten en met eigen ogen zagen dat het seks uit vrije wil was. Ze zat bovenop me, dat was geen verkrachtingssituatie."

In het interview laat de man bovendien weten dat hij Maxime later tegenkwam op een feestje en haar confronteerde met de beschuldigingen. Toen heeft ze "ook een mes op me gericht", beweert hij. Nadat het boek verscheen, heeft de vermeende dader nog een brief gestuurd naar het adres van Maximes ouders. Daar is geen reactie op gekomen.

https://panorama.nl/artik(...)oe-het-wel-is-gegaan

Peter Schouten, advocaat
In de sommatie staat dat ‘de beschuldiging vals en kwaadaardig’ is. ‘Op de achterflap van het boek en middels promotie-activiteiten trekken de auteur en de hoofdpersoon met deze sensationele beschuldigingen de aandacht om de verkoop van het boek te stimuleren. Om die reden is kennelijk ook het woord ‘misbruikt’ in de titel opgenomen’.

https://www.ad.nl/show/me(...)nkels-moet~a1190f8c/

Gezien hier twee mensen tegenover elkaar staan, denk ik dat het mij vrij staat hier een mening over te hebben, met alle respect voor mensen die ooit verkracht zijn of vals beschuldigd zijn van verkrachting.

Achter het Meiland gebeuren zit Erica Meiland als drijvende kracht, PR dame en manager.

Het boek van Martien ooit, werd gepromoot middels de zelfmoordpogingen welke hij zou hebben ondernomen.
Dat was bevreemdend, omdat hij als gekkige grappenmaker te boek stond, en mensen die vooraf bestelden mogelijk geen boek wensten over zelfmoordpogingen, maar daar lag bij de PR van het boek vervolgens alle nadruk op:
https://www.televizier.nl(...)boek-chateau-meiland

Bij het boek van Maxime iets soortgelijks, ook zij is onderdeel van deze komische familieshow, en promoot haar boek voornamelijk door in de media te vertellen dat ze op haar 15e is verkracht door, expliciet een 'ex bajesklant', wat naar nu blijkt mogelijk vrijwillige sex met een leeftijdgenootje te zijn geweest.
Ik heb het haar overigens zien vertellen, zonder enige emotie, alsof ze het over de lunch van de dag ervoor had, het kwam niet geloofwaardig over, wat niks wil zeggen natuurlijk.

Peter Schouten is geen lichtgewicht, de ex bajesklant' zegt 6 getuigen te hebben.

Een interessante zaak.
pi_211624117
En een paar jaar later hoereert ze zichzelf op film.

Het is gewoon een boekpromo ten koste van deze gozert.

Rot toch op met deze aandachtsgeile lutsers
pi_211624125
Kan enkel PR zijn, want wie koopt dat boek als je zelf niet een bijster interessant spannend leven hebt gehad.

Kan ook niet zijn, bewijsvoering voor de gebeurtenis zal wel erg moeilijk te vinden zijn.
  vrijdag 15 december 2023 @ 07:13:41 #4
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211624127
Alles voor de publiciteit.
Meilamd, Gillis, half Nederland smult van families waaraan een steekje los zit.
pi_211624129
Het zou me niet verbazen van deze aandachtshoer, de familie Meiland mag van mij optieven van de TV
pi_211624132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:08 schreef myShizzle het volgende:

Uhhh dat heeft ze allang gedaan :D
pi_211624143
Zullen we gewoon eens stoppen met die schijt irritante Meilandjes aandacht te blijven geven?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_211624267
Ik heb dat boek verder niet gelezen maar als ze geen naam noemt kan ze toch gewoon zeggen: nee het was andere jongen?
No bitch to me
pi_211624452
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zullen we gewoon eens stoppen met die schijt irritante Meilandjes aandacht te blijven geven?
Wat mij betreft zijn Martien en Montana wel ok. Het gaat meer om Erika en dochter Maxime. Vreselijke wijven.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:08:20 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211624673
Bij haar verbaast maar weinig me. :{

Er zijn weinig mensen op tv die me sneller weg doen zappen als ze in beeld komen.
pi_211624847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:02 schreef TornadoDK het volgende:
Ik heb dat boek verder niet gelezen maar als ze geen naam noemt kan ze toch gewoon zeggen: nee het was andere jongen?
De rechter zal zich moeten buigen over de vraag of de bewering inderdaad laster tof kwaadspreken tegenover die persoon is, dus of hij dusdanig herkenbaar gehouden is dat het hem persoonlijk nadeel oplevert..
dat hij 'zegt' dat dat zo is, hoeft niet noodzakelijk ook gelijk voor de rechter zo te zijn.

de vraag of het voorval werkelijk gebeurt is zoals beschreven of niet, maakt verder voor de rechter weinig uit voor de vraag of iets mogelijk strafbaar kan zijn (wel iets voor de strafmaat); Omdat dat niet of erg lastig vast te stellen is, vooral een kwestie van het woord van de ene tegen de ander is.

Maar zelfs als hij daadwerkelijk datgene gedaan heeft maar of er een bewuste schending van zijn eerbaarheid ontstaat door hem ervan te beschuldigen, en dit opweegt tegen mogelijke andere belangen (vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers) kan een rechter alsnog een verordeling uitspreken.

Veel uitlatingen in de publieke opinie gaan eerder erover of het waar is of niet, en/of bepaalde persoonlijke oordelen over de schrijfster...
Ik sluit ook niet geheel uit dat misschien de uitgeverij een dealtje gesloten heeft om meer publiciteit te veroorzaken; voor de verkoop van een boek is dat altijd erg gunstig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211624932
Waar is ze van bekend? Die naam zegt me iets maar de foto zegt me niks...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211625008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:08 schreef myShizzle het volgende:

Het is gewoon een boekpromo ten koste van deze gozert.

Rot toch op met deze aandachtsgeile lutsers
Ja want hoeren zijn over het algemeen onbeschadigde vrouwen die nooit wat naars hebben meegemaakt.

Wat een kutargument.
pi_211625055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:13 schreef kibo het volgende:
Alles voor de publiciteit.
Meilamd, Gillis, half Nederland smult van families waaraan een steekje los zit.
Nog een voorbeeld van een zwakbegaafd geval: Samantha de Jong aka Barbie.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:47:58 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211625066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 09:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waar is ze van bekend? Die naam zegt me iets maar de foto zegt me niks...
Van veel te veel tv-momenten. Niet alleen de Meiland-shows, maar ook de ontelbare promo's, stukjes in Boulevard en Shownieuws, en ook weleens serieuzere praatprogramma's. Je ontwijkt haar niet zomaar.

Je kijkt weinig tv, gok ik. :P
pi_211625072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Van veel te veel tv-momenten. Niet alleen de Meiland-shows, maar ook de ontelbare promo's, stukjes in Boulevard en Shownieuws, en ook weleens serieuzere praatprogramma's. Je ontwijkt haar niet zomaar.

Ik hoorde haar laatst ook in een reclame op de radio.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:52:37 #17
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211625114
Tja, die stem springt er direct uit (effect van een circelzaag).
pi_211625141
quote:

[..]

Ah vandaar dat ik haar gezicht niet ken. Ik kijk genoeg tv hoor.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211625220
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Stop making stupid people famous.

Kan alleen maar goed gaan dit. Is het idd verzonnen, is het een imagodreun en flikkeren ze van tv af.

Mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 15 december 2023 @ 10:09:51 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211625286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stop making stupid people famous.

Kan alleen maar goed gaan dit. Is het idd verzonnen, is het een imagodreun en flikkeren ze van tv af.

Mooi.
De Familie Gillis heeft al ongeveer 1001 imagodreunen gehad, en behoudt nog steeds hun serie (eveneens bij Talpa).
pi_211625515
quote:

[..]

mischien kijken bepaalde mensen gewoon naar andere tv-zenders en programma's ...?

ikzelf heb ook nog nooit een programma met hen gezien (volgens mij ook nooit Boulevard gekeken), hooguit heb ik de naam weleens gehoord, maar ik heb verder niet het idee dat dat als onderwerp mij opgedrongen wordt zonder dat ik zelf ook invloed op mijn media-consumptie heb...

als mensen zich heel erg druk maken over hen, maar wel voortdurend hen op de televisie zien in programmas die ze kijken, moeten ze hun eigen media-consumptiegedrag aanpassen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211626103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:15 schreef 111210 het volgende:

[..]
Uhhh dat heeft ze allang gedaan :D
Begrijpend lezen is moeilijk

Edit: Niet verkeerd bedoeld maar komt nogal bitchy over, dus even deze edit.

[ Bericht 8% gewijzigd door myShizzle op 15-12-2023 18:59:39 ]
pi_211626131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
mischien kijken bepaalde mensen gewoon naar andere tv-zenders en programma's ...?

ikzelf heb ook nog nooit een programma met hen gezien (volgens mij ook nooit Boulevard gekeken), hooguit heb ik de naam weleens gehoord, maar ik heb verder niet het idee dat dat als onderwerp mij opgedrongen wordt zonder dat ik zelf ook invloed op mijn media-consumptie heb...

als mensen zich heel erg druk maken over hen, maar wel voortdurend hen op de televisie zien in programmas die ze kijken, moeten ze hun eigen media-consumptiegedrag aanpassen
Ik kende rtl boulevard niet eens en ooit heb ik op internet gezocht wat het is toen ik hier op fok voor het eerst over hoorde.
Ik kijk genoeg tv, maar selectief en altijd achteraf omdat reclames er dan uitgeknipt zijn
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 december 2023 @ 12:54:30 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_211627091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 07:14 schreef Cupfighter het volgende:
Het zou me niet verbazen van deze aandachtshoer, de familie Meiland mag van mij optieven van de TV
Kun je uitleggen waarom ze de televizierring hebben gewonnen. Gillis is briljant, alleen al door de voice over van Frank Lammers. Die zouden hem eerder moeten krijgen. Vanaf het begin begreep ik de hype niet over deze latente nicht.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 december 2023 @ 12:55:29 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_211627099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat mij betreft zijn Martien en Montana wel ok. Het gaat meer om Erika en dochter Maxime. Vreselijke wijven.
Gillis is misschien wel de grootste crimineel van Nederland. Dat zegt echter niks over het programma. Stalin werd persoon van het jaar in TIME-magazine.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')