abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8482305
He, ik zit hier met een pot groene acrylverf (dus waterverdunbaar), kan ik dat nu gewoon door (witte) latex muurverf mengen en op een muur schilderen zonder dat evt toekomstige verflagen onmiddelijk afbladderen?
En hoe zit dat met terpentine verdunbare lakverf op een muur, is daar wel overheen te schilderen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 februari 2003 @ 18:08:21 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8482624
Vraag 1: ja
Vraag 2: misschien moet je eerst een primer gebruiken, maar dat zou ik even navragen in een verfwinkel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8484792
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 18:08 schreef Rewimo het volgende:
Vraag 1: ja
Vraag 2: misschien moet je eerst een primer gebruiken, maar dat zou ik even navragen in een verfwinkel
tnx!

iemand nog een antwoord op mijn tweede vraag?

pi_8485832
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 20:18 schreef kyoujin het volgende:

[..]

tnx!

iemand nog een antwoord op mijn tweede vraag?

Dat gaat tijdens het schilderen strepen en vegen en na afloop schilferen en bladderen. Dat kan je voorkomen door er dan gewoon weeeer over heen te schilderen. Het is niet mooi maar wel effectief.

Netter is helemaal ontvetten met verdunde amoniak, kopje op emmer water is genoeg, paar keer schoon nasoppen. Later drogen. Daarna grondverf en dan kan je er weer over heen.
Andere oplossing is schoonmaken met amoniak en goedkoop behang erover en dan schilderen met die latex.
Het ligt er een beetje aan hoe lang je die muur in die kleur wilt houden.En of die ruimte langdurig onderhoud van jou vraagt. Als het in een studentenhol is kan je het proberen over die lak. Moet je wel veel lagen doen. Ik neem aan dat je die latex wilt gebruiken uit goedkoopte.

Vraag je eens af waarom er lakverf op de muur zit: misschien is die wel extreem vochtig ofzo? Waar is die muur van gemaakt? Schrootjes? Bij een houten muur kan je de verf er ook af schuren. Eigenlijk is dat de kern van de vraag. voor er goed antwoord kan komen.

pi_8486542
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:12 schreef barman het volgende:

[..]

Dat gaat tijdens het schilderen strepen en vegen en na afloop schilferen en bladderen. Dat kan je voorkomen door er dan gewoon weeeer over heen te schilderen. Het is niet mooi maar wel effectief.

Netter is helemaal ontvetten met verdunde amoniak, kopje op emmer water is genoeg, paar keer schoon nasoppen. Later drogen. Daarna grondverf en dan kan je er weer over heen.
Andere oplossing is schoonmaken met amoniak en goedkoop behang erover en dan schilderen met die latex.
Het ligt er een beetje aan hoe lang je die muur in die kleur wilt houden.En of die ruimte langdurig onderhoud van jou vraagt. Als het in een studentenhol is kan je het proberen over die lak. Moet je wel veel lagen doen. Ik neem aan dat je die latex wilt gebruiken uit goedkoopte.

Vraag je eens af waarom er lakverf op de muur zit: misschien is die wel extreem vochtig ofzo? Waar is die muur van gemaakt? Schrootjes? Bij een houten muur kan je de verf er ook af schuren. Eigenlijk is dat de kern van de vraag. voor er goed antwoord kan komen.

Het zit zo: de muur (beton) is nu gewoon wit en ik wil die lichtgroen hebben. De witte muurverf krijg ik en wilde die graag zelf mengen met groene acrylverf, omdat die toevallig precies de goede kleur heeft. Verder wilde ik graag een baan rood hebben en vond ik in de winkel een geweldig mooie koraalrode verf. Maar ik had even geen rekening gehouden met het feit dat dit geen muurverf is.

Aangezien de woningcorporatie wil dat de muren zo worden achtergelaten dat ze in één keer overschilderbaar zijn, vroeg ik mij dus af of het wel verstandig is om dit soort verf te gebruiken ivm verhuizing ooit. Ik heb niet zo'n zin om dan alle verf af te moeten krabben omdat je er niet overheen kan schilderen

Maar goed, latex en acryl moet dus niet zo'n probleem zijn en voor die rode verf moet ik er dan maar met grondverf ofzo overheen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')