De volgende dag, gisteren dus, keek ik weer naar NOVA, en het ging over niemand minder dan Pietje Bell. Dolenthausiast, maar vooral bij gebrek aan iets beters op televisie, keek ik naar het filmpje dat NOVA daarbij gemaakt had en wie zag ik daar in die documentaire? Warempel, René Zwaap! Dit keer had hij een biografie van Pietje Bell geschreven. Hij kwam wel een stuk beter over dan de dag ervoor, maar twee dagen achter elkaar over twee totaal verschillende onderwerpen. NOVA is, zoals we overigens al wisten, zeer diep gezakt, en René Zwaap is een mediageile idioot!
En een kleine correctie: hij heeft niet zozeer de biografie van Pietje Bell geschreven als wel de biografie over de schrijver van Pietje Bell. Een boek dat in de kritieken goed ontvangen is.
Ik kijk niet (meer) naar NOVA, ik word persoonlijk een beetje moe van Pauw, Mingelen en vooral Polak. Ik heb ook niet gezien hoe nerveus Zwaap was. Deze week overigens wel gezien hoe Pauw een interview met de Reus van de Nederlandse Letteren volkomen om zeep hielp. Maar da's een ander onderwerp.
quote:Ferry Mingelen kan ik dan nog wel waarderen, maar de rest inderdaad ook niet, ja, Felix Rottenberg, maar die is weg bij NOVA. Ze hadden NOVA gewoon moeten laten wat het was, want het was een mooi concept, maar nu is het niets meer, maar goed, enough about NOVA, want het topic gaat over Rene Zwaap, nog mensen die hem gezien hebben, met name op woensdag?
Op vrijdag 14 februari 2003 15:27 schreef Muggenlip het volgende:
Niet zo'n slimme zet van de redactie van NOVA. Overigens is het niet zo gek om René Zwaap uit te nodigen over het koningshuis. Hij schrijft in de Groene Amsterdammer over het koningshuis, en het zijn vaak kritische maar wel speculatieve stukjes.En een kleine correctie: hij heeft niet zozeer de biografie van Pietje Bell geschreven als wel de biografie over de schrijver van Pietje Bell. Een boek dat in de kritieken goed ontvangen is.
Ik kijk niet (meer) naar NOVA, ik word persoonlijk een beetje moe van Pauw, Mingelen en vooral Polak. Ik heb ook niet gezien hoe nerveus Zwaap was. Deze week overigens wel gezien hoe Pauw een interview met de Reus van de Nederlandse Letteren volkomen om zeep hielp. Maar da's een ander onderwerp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |