abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211558127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Willen die linksrakkers dan niet elke asieleiser helpen?
Of bedoel je andere feiten?
Je zit vol met bullshit
pi_211558168
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Correct. Met dat soort verzinsels is geen discussie meer te voeren.
Heb je wel gelijk in natuurlijk. Ze willen idd niet elke asielzoeker helpen. Dat moet de overheid voor ze doen :)
pi_211558174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:23 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je zit vol met bullshit
Helaas, ben geen stier en heb vanavond nog gepoept.

Ter Apel zit wel voor met shit, als ik zo vrij mag zijn om dat woord te gebruiken voor een deel van de nieuwe cultuurverrijkers die ons land gaat verwelkomen als nieuwe landgenoten.
pi_211558190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:26 schreef Inbox het volgende:

[..]
Heb je wel gelijk in natuurlijk. Ze willen idd niet elke asielzoeker helpen. Dat moet de overheid voor ze doen :)
Praat geen poep.
pi_211558201
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Praat geen poep.
Ok, jij dan. En elke andere belastingbetaler in Nederland.
pi_211558399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik denk dat ik prima zelf kan uitmaken wat propaganda is en wat niet. Woon nu weer bij mn vader, in mn oude wijk. Ik schrok gewoon toen ik na tig jaar weer eens naar het winkelcentrum hier liep en hoe de bevolkingssamenstelling van de huurflats hier is veranderd in de afgelopen 10-15 jaar.

Zo godsgelukkig dat ik aan de rand van de stad woon in een wijk met alleen maar koopwoningen en een paar straten huurwoningen in de vrij sector van ik gok >1500 euro pm
De gewijzigde samenstelling is niet de oorzaak, het is het gevolg.

In de jaren 80 vonden de rijken dat ze te veel hadden ingeleverd. Vanuit de VS is er toen een nieuwe visie overgewaaid om dat recht te zetten. Het Neoliberalisme. Ieder voor zich en de vrije markt voor ons allemaal.

Tot die tijd was de regering er voor de burgers en de bedrijven waren er voor de werknemers. Dat moest anders.

Als je nu bij de grote bedrijven gaat kijken, dan zie je dat ze veel kleiner zijn geworden. Alles waar ze geen geld mee verdienden, moest weg. De kantines met warme maaltijden. De bedrijfswinkels. De bedrijfsopleidingen. De goede salarissen en veel snipperdagen. Eigenlijk alles wat het leuk maakte om daar te werken.

Maar dat was niet genoeg. We moesten concurreren met de goedkope Aziaten. Dus alle dure medewerkers er uit en het loon bevriezen. Een lager loon voor nieuwe instroom. Tijdelijke contracten, zodat het makkelijker is om ze er uit te gooien als de winst niet meer optimaal is. En het grootschalig binnenhalen van goedkope, buitenlandse werknemers.

Daar bovenop kregen we dan de privatisering van bijna alle gemeenschappelijke goederen en diensten. Want op die manier kun je die dure ambtenaren ontslaan en kunnen er meerdere verdienmodellen tussen, die het makkelijker maken om de werknemers minder te betalen en de winsten af te romen.

Anders gezegd: die marktwerking, waarbij winst maken het grootste goed is en waarbij we moesten concurreren tegen de goedkope landen, hebben Nederland ook voor een groot deel veranderd in zo'n goedkoop land. En we hebben meteen de goedkope werkkrachten ook geïmporteerd.

Het was voor veel Nederlandse bedrijven niet mogelijk om te concurreren tegen de grote, voornamelijk Amerikaanse giganten. Dus die zijn nu weg en vervangen door die multinationals of de goedkope buitenlanders. De bovenste 10% heeft daar de afgelopen 30 jaar flink van geprofiteerd, maar in die tijd is Jan Modaal steeds armer geworden.

Kortom, het zijn niet die immigranten of asielzoekers die de schuld zijn, maar de rijke Nederlanders die dat omarmt hebben om nog veel rijker te worden door de onderkant langzaam uit te knijpen. Met de VVD voor de marketing en Mark Rutte als profeet.
pi_211558505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Kortom, het zijn niet die immigranten of asielzoekers die de schuld zijn, maar de rijke Nederlanders die dat omarmt hebben om nog veel rijker te worden door de onderkant langzaam uit te knijpen. Met de VVD voor de marketing en Mark Rutte als profeet.
En met Geert als een van Rutte's vele volgers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211558640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Helaas, ben geen stier en heb vanavond nog gepoept.

Ter Apel zit wel voor met shit, als ik zo vrij mag zijn om dat woord te gebruiken voor een deel van de nieuwe cultuurverrijkers die ons land gaat verwelkomen als nieuwe landgenoten.
Nee, jij zit vol met bullshit.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:43:20 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211559164
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dit gezwam :r

Wat valt er in te leven in 18 jarige jongens, die geen fuck gaan uitvoeren hier. Waarom zou je je daar druk om maken, we hébben genoeg 18 jarigen in Nederland. Als dat je kick is.
nou zou graag willen gaan werken daar voor komen ze naar nederland
om geld t everdienen voor thuis

helaas moet je zielig zijn en werken mag sinds kort langer dan 24 wekeen , maar ze krijgen nog steeds geen BSN nummer dus kan het nog steeds niet

dus zijn ze zielig tot die eindeloze ambtelijke molen klaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211559182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Willen die linksrakkers dan niet elke asieleiser helpen?
Of bedoel je andere feiten?
Er wordt altijd gezegd dat Rita Verdonk een vrij goed migratiebeleid voerde, dit kon ze doen door de Vreemdelingenwet 2000 wetgeving van die linkse PvdA’er Job Cohen. Ook Timmermans heeft dit jaar, in die krakerskrant die Volkskrant heet, op laten tekenen dat hij niet wegloopt voor een streng migratiebeleid.

Maar ergens vindt ik het vooral jammer dat je de partijen zo weinig hoort over arbeidsmigranten. Het zal wel lekker voelen om een grote scheur open te zetten over asielzoekers, maar als het je echt om dingen als huisvesting te doen is zal je het ook vooral over verweg de grootste groep migranten moeten hebben.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:50:17 #286
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211559256
Wat gaan ze doen dan? Spreken geen Nederlands, al is dat, gezien de medewerkers bij de grote fast food tokos ook geen probleem meer.
Maar gaat elke vluchteling dan burgetjes bakken?
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:50:40 #287
323876 michaelmoore
pi_211559259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er wordt altijd gezegd dat Rita Verdonk een vrij goed migratiebeleid voerde, dit kon ze doen door de Vreemdelingenwet 2000 wetgeving van die linkse PvdA’er Job Cohen. Ook Timmermans heeft dit jaar, in die krakerskrant die Volkskrant heet, op laten tekenen dat hij niet wegloopt voor een streng migratiebeleid.

Maar ergens vindt ik het vooral jammer dat je de partijen zo weinig hoort over arbeidsmigranten. Het zal wel lekker voelen om een grote scheur open te zetten over asielzoekers, maar als het je echt om dingen als huisvesting te doen is zal je het ook vooral over verweg de grootste groep migranten moeten hebben.
Juist men komt om te werken, geef edeze mensen een arbeidscontract voor 3 jaar en dan een ticket huiswaarts als men dat tekent, met vingerafdruk en eyscan dan moeten ze wel terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 december 2023 @ 21:51:24 #288
323876 michaelmoore
pi_211559266
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:50 schreef matthijst het volgende:
Wat gaan ze doen dan? Spreken geen Nederlands, al is dat, gezien de medewerkers bij de grote fast food tokos ook geen probleem meer.
men spreekt perfect engels allemaal, allemaal jonge gastjes , hebben zo werk in notime werk
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:00:08 #289
28167 matthijst
pi_211559360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men spreekt perfect engels allemaal, allemaal jonge gastjes , hebben zo werk in notime werk
Als wat?
pi_211559423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:01 schreef Inbox het volgende:
Nee, pech. Opvang in de eigen regio. Als ik lees dat een asielzoekers zo'n 2-5k per maand kost alleen al aan opvang, kun je dat beter besteden aan goedkope grootschalige opvang in de regio daar voor een enorm veelvoud aan mensen. Van die 2-5k per maand kun je misscihen wel vele tientallen mensen daar onderhouden en voeden.Waarom dat dan hier aan een persoon besteden?
Ze mogen pas werken als ze toegelaten zijn. En dat wil je ook niet, want dan moeten ze hier ook wonen.

Gewoon, net zoals de Oekraïners meteen een werkvergunning geven als ze uit een gevaarlijk land komen. Probleem opgelost.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:07:22 #291
323876 michaelmoore
pi_211559478
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:00 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als wat?
alswat hun mogelijkheden zijn , kan jij iets ??

men spreekt perfect engels tegenwoordig

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2023 22:12:39 ]
pi_211559486
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 21:50 schreef matthijst het volgende:
Van de Oekraïense vluchtelingen in Nederland tussen 15 en 65 jaar is ruim de helft aan het werk, ondanks een eveneens zeer fors taalprobleem. Dat gaat om allerlei soorten werk op allerlei niveaus. Zou niet weten waarom dat bij andere vluchtelingen niet kan lukken.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:14:50 #293
28167 matthijst
pi_211559556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alswat hun mogelijkheden zijn , kan jij iets ??

men spreekt perfect engels tegenwoordig
We wonen in Nederland?
Waar ze doorgaans om een diploma vragen als je wilt werken.

M'n Syrische tandarts moest hier weer de hele opleiding door voor ie aan het werk kon. Wat gaat de geitenhoeder doen?

Ik kan wel wat ja, of m'n baas betaalt me voor Jan lul elke maand *O*
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:16:15 #294
323876 michaelmoore
pi_211559571
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:14 schreef matthijst het volgende:

[..]
We wonen in Nederland?
Ik kan wel wat ja, of m'n baas betaalt me voor Jan lul elke maand *O*
mooii iedereen kan wel wat
engelsis hier nagenoeg de voertaal in veel bedrijven, Nederlands is geen verplichting, karakter is belangrijk
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:16:51 #295
28167 matthijst
pi_211559576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
engelsis hier nagenoeg de voertaal in veel bedrijven, Nederlands is geen verplichting, karakter is belangrijk
Jaja, wat voor werk dan?

Engels zonder opleiding is nog niks.
En voertaal, vast, in internationale Bedrijven, niet bij de vuilnisdienst.
Opsporing verzocht schijnt geen problemen met anderstaligen te hebben.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:21:28 #296
323876 michaelmoore
pi_211559617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:18 schreef matthijst het volgende:

[..]
Haha, dat lijkt me niet :O
HaHA dat lijkt me wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')