Heel ander kind krijg je dan toch.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gefeliciteerdwat een mijlpaal he, als ze dan echt naar school gaan.
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezinquote:Op donderdag 5 september 2024 15:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Heel ander kind krijg je dan toch.Ze voelt zich er ook echt al goed op haar plek, soms misschien iets te, als ik dej juf vandaag hoorde. Alleen maar kletsen, kletsen, kletsen. Ook als het even niet moet.
Hahaha, pijnlijk herkenbaar.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:06 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezin
Erg lastig.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
Lastig is dat. Hier had kleuter een vriendschap met een meisje uit zijn klas (ze gaan later trouwen). Het meisje is op zich een leuk kind maar die ouders... De vader heeft een strafblad (stalking, doxing, z'n familie mishandeld, dat soort dingen) en de korte tijd dat hij m'n nummer had kreeg ik allemaal rare berichtjes dat persoon X een pedo zou zijn en dat persoon y rare dingen in hun voortuin heeft gedaan en noem maar op. Ik zit niet te wachten op onenigheid met die ouders en dan het slachtoffer worden van hun internetterreur.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht isquote:
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.quote:
Ben ik niet maar bedankt voor de tipquote:Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
Wat handig! Heb "helaas" niet Squla aangeschaft , maar dit is maar een mooie aanvulling.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht is
Thanks!quote:Op maandag 10 februari 2025 22:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.
Voor alle kinderen tot 18 jaar is dat gratis. Dus wellicht toch nog te overwegen.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ben ik niet maar bedankt voor de tip
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:44 schreef Gogo83 het volgende:
De kleuter hier gaat sinds een maand naar school. En ze is zoooooo moe ervan! Ze gaat er ook helemaal vol voor, maar het is echt aftellen tot de vakantie. Afgelopen vrijdag is ze thuisgebleven en de komende woensdag (en waarschijnlijk ook volgende week een dagje) blijft ze ook thuis. Benieuwd hoe lang dit duurt, kan me dat van de oudste helemaal niet zo herinneren.
Dat is hier ook wel zo ja!quote:Op maandag 17 februari 2025 21:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.
Nou is het ook een heel ander kind en ook veel drukker, dus ze zal ook wel meer energie verbruiken dan zus destijds.
Hier nog zo eentje. En die heeft nu een gym shirt met een balk regenboog stof aan de voorkant.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.
Dus nu voel ik me wel een beetje op m'n plek gezet
Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).
Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd
Op thuisarts.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:58 schreef Elleska het volgende:
Waar lees jij overal dat het na 2 dagen een stuk beter zou moeten gaan? Betrouwbare sites zoals thuisarts hebben het over een week en dat is ook wat mijn ervaring is. De ene keer is het een eendagsvirus en zijn ze de dag daarna weer beter. De andere keer duurt het een week en alles daartussen.
Hier gaan momenteel wat hardnekkige virussen rond waarbij een week uitgeschakeld geen uitzondering is. Vooral voor de vakantie waren er halve klassen afwezig.
Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.
Dus nu voel ik me wel een beetje op m'n plek gezet
Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).
Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb, zwart shirt met een colorblock regenboog stofquote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Elleska het volgende:
Norovirus heb ik 2 jaar geleden gehad en dat was inderdaad kort maar krachtig. Dat vond ik heftiger dan een gewone buikgriep die wat langer kan duren maar dan hou je tussendoor tenminste nog iets binnen.
Het belangrijkste voor nu is dat de zaken waarbij directe actie noodzakelijk is (zoals blindedarmontsteking) zijn uitgesloten. Daarna zit er niets anders op dan uitzieken. Bekijk tot vrijdag even hoe het gaat. Dan is het een week verder en kan je indien nodig nog met je eigen huisarts overleggen voordat je het weekend in gaat.
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.
Wat weer voort komt uit het feit dat mijn vader in 2005 met buikpijn naar het ziekenhuis ging en dag later te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dat het over en uit was.
Dat draag ik dus nog steeds met me mee, en als mijn dochter dan zegt dat ze buikpijn heeft (en die heeft ze nu dus sinds vrijdag bijna doorlopend, muv gisteren) dan word ik daar heel erg nerveus van. Sowieso trouwens, doorlopend buikpijn, dat lijkt me ook raar. Je zou zeggen met vlagen, maar zij heet het dus gewoon min of meer continue (sinds vrijdag). Oh nee, vanmiddag had ze ook een paar uurtjes niks, tenminste, dat is wat ze zegt.
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.
Ik ga even met de hond er uit zonder telefoon.
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @:healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?
Daar wordt vooral bodily sensations bij jezelf genoemd, maar het gebeurt wel vaker bij ouders dat dit verschuift naar hun kind. Dus dat het gaat om bodily sensations van het kind ipv van zichzelf - maar de reacties zijn vaak heel vergelijkbaar.
Ik weet precies hoe het voelt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook.
Ik heb ook eerst 7 maanden op de wachtlijst gestaan, dat is inderdaad ook waarom ik benoemde om niet te lang aan te modderen met PoH-ggz als dat niet voldoende effect heeft.
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe het voelt.
Probeer eens je gedachten uit te dagen. Is er ook een andere verklaring te bedenken, die meer waarschijnlijk is? Als er iets ernstigs aan de hand is, zou je dan niet verwachten dat het steeds erger wordt? Je focus ligt nu op het niet minder worden, maar het niet erger worden is óók belangrijke informatie.
Even ter referentie van waar ik vandaan kom: vorige zomer voelde ik tijdens het grasmaaien een scherp steekje op mijn kuit, en mijn grasmaaier deed het niet goed, soms stukje werken en dan uitvallen (snoer bleek kapot, met snoer buren werkte het weer prima). Ik was toen bang dat dat steekje elektriciteit was, en of ik dan niet mezelf geëlektrocuteerd had en stroom van middel naar been en of ik dan niet schade had aan organen of aan hart en dat ik dan morgen niet meer wakker zou worden. Halve nacht over liggen malen, volgende ochtend nog steeds niet weg dus naar de huisartspraktijk gelopen en huilend gevraagd om een afspraak, daar huilend uitgelegd dat ik ook wel snap dat het belachelijk klinkt maar ik me tóch heel veel zorgen maakte. Al mijn klachten verteld, huisarts aangehoord en uitgelegd waarom het niet past bij elektrocutie. Bij mij was dat gelukkig wel voldoende geruststelling. Ik heb ook een keer de huisartsenpost gebeld omdat ik dacht dat ik misschien mijn darm geperforeerd had bij temperatuur opnemen (uiteraard niet), en een week later nog bij huisarts geweest ivm buikpijn (van de spanning uiteraard) en angst dat het tóch wel dat was maar dan zo klein dat je er pas later echt ziek van wordt etcetera.
Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook.
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfdequote:Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.
Maar, die vergelijking daargelaten ben ik wel degelijk dat ik doemdenk ja, met medische dingen, maar dan moet het wel 'logisch' zijn, als in, dat je jezelf geelectrocuteerd hebt omdat je een steek in je been voelt klinkt voor mij extreem. Maar, zo zul jij wat ik beschrijf waarschijnlijk juist weer extreem vinden.
Zo vanaf de zijlijn lees ik toch echt bij beide hetzelfde alleen ervaar jij het niet bij jezelf maar bij je dochter.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.
Dat mag jij, want ik vind niet zo snel iets vervelend. Liever te direct dan er te zacht in gaan.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:18 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfde
Steekje op been tijdens het grasmaaien gecombineerd met een elektrische grasmaaier die ik vast had die niet goed werkte omdat het snoer kapot was, dat samen maakte dat ik bang was dat er dus met elektriciteit iets mis was gegaan. Dus het was niet geheel random of uit de lucht gegrepen - in mijn ogen - uiteraard ook niet de meest reële verklaring.
Dat is best vergelijkbaar met een buikpijn en overgeven waarbij je uitgaat van het ergste, terwijl een buikgriep een reëelere verklaring is, zeker aangezien ongeveer het halve land ziek of net ziek geweest is en er een aantal nare buikgriepen ook rondgaan. En dan speelt bij jou ook nog daarbij mee dat het laten nakijken door twee artsen niet voldoende is om die gedachten/zorgen weg te nemen.
Ook dit is niet vervelend bedoeld, maar om te laten zien dat je voor jezelf ook makkelijk dingen 'recht praat'. Dat is onderdeel van het probleem (een verstoorde inschatting van risico's en kansen dat iets gebeurt). Ik kan heel goed uitleggen waarom ik het destijds een reëele optie vond dat ik mezelf geëlektrocuteerd zou kunnen hebben, maar geen enkel ander persoon zou denken oh ja, logisch inderdaad. Jij kan heel goed uitleggen waarom het toch best aannemelijk kan zijn dat er iets ernstigers aan de hand is, maar als je dit verhaal aan 100 willekeurige mensen op straat zou vertellen dan zouden er waarschijnlijk 95 of meer zeggen dat ze waarschijnlijk gewoon een buikgriep heeft en moet uitzieken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |