abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214900028
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd :* wat een mijlpaal he, als ze dan echt naar school gaan.
Heel ander kind krijg je dan toch. :9 Ze voelt zich er ook echt al goed op haar plek, soms misschien iets te, als ik dej juf vandaag hoorde. Alleen maar kletsen, kletsen, kletsen. Ook als het even niet moet. :+
  donderdag 5 september 2024 @ 16:06:20 #252
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214900144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Heel ander kind krijg je dan toch. :9 Ze voelt zich er ook echt al goed op haar plek, soms misschien iets te, als ik dej juf vandaag hoorde. Alleen maar kletsen, kletsen, kletsen. Ook als het even niet moet. :+
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezin :@
pi_214923259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 16:06 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezin :@
Hahaha, pijnlijk herkenbaar. :+
  FOK!fotograaf dinsdag 17 september 2024 @ 14:47:12 #254
148247 taxibabe
pi_215008142
Vertellen jullie kleuters ook elke ochtend over hun dromen?
Ik moet altijd lachen als die van mij verteld over zijn dromen, ook supergedetailleerd, geweldig!
Owja en volgens hem zijn het zijn ogen die de dromen maakt. Soms draait hij zich in bed om, doet zijn ogen dicht en zegt 'Ik wil nog even verder kijken in mijn droom' _O-
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:52:12 #255
346653 Ceviche
pi_215008488
Die van mij verzint alleen dromen, dan komt hij vertellen wat hij heeft gedroomd terwijl hij dan nog geen twee minuten in bed heeft gelegen.
Een echte droom heb ik hem nog niet horen vertellen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 september 2024 @ 20:49:17 #256
148247 taxibabe
pi_215012068
Oh dromen verzinnen, die had ik niet verwacht. Volgens mij verzint die mij zijn dromen niet, hij verteld ze ook gelijk als hij 's morgens wakker wordt. Laatst werd hij schaterlachend wakker _O- , was hij in zijn droom op youtube kids een filmpje aan het kijken wat blijkbaar heel grappig was, hij heeft het wel verteld maar ik kan me het niet meer herinneren.
pi_215342292
Mijn kleuter was net lekker op dreef. Mama, vrijdag mogen we een koekje mee naar school want het is de laatste dag voor de vakantie. Maar deze keer moet het wel zelf gebakken zijn hoor, kunnen we dat donderdag dan maken?
pi_216144037
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 januari 2025 @ 09:51:00 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216144091
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
Erg lastig.

Hier ook een klasgenootje dat geen makkelijke thuissituatie heeft en daarmee ook geen makkelijk gedrag. Hij is nu 3 x hier komen spelen, dat gaat goed. Nu willen ze daar spelen, maar dat wil ik vanwege de thuissituatie eigenlijk niet.
Sinds hij hier heeft gespeeld is het ook elke dag wanneer hij weer mag komen en is dan teleurgesteld als het niet kan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:05:28 #260
346653 Ceviche
pi_216144251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Lastig is dat. Hier had kleuter een vriendschap met een meisje uit zijn klas (ze gaan later trouwen). Het meisje is op zich een leuk kind maar die ouders... De vader heeft een strafblad (stalking, doxing, z'n familie mishandeld, dat soort dingen) en de korte tijd dat hij m'n nummer had kreeg ik allemaal rare berichtjes dat persoon X een pedo zou zijn en dat persoon y rare dingen in hun voortuin heeft gedaan en noem maar op. Ik zit niet te wachten op onenigheid met die ouders en dan het slachtoffer worden van hun internetterreur.
Zoon gaat daar absoluut niet heen. Meisje zou hier op zich mogen komen maar we stimuleren het niet en tot nu toe is dat er niet van gekomen en volgens mij is het contact alweer wat overgewaaid. Maar lastig vind ik het wel, want aan het meisje ligt het niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 januari 2025 @ 19:07:00 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216193394
Wat gaan die kleintjes snel he, hier een groepje 2 van groep 2/3 kind die voor de vakantie spellend las en nu gewoon hele zinnen leest zonder te spellen. Had nooit gedacht dat dat in groepje 2 al zo zou zijn
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:49:02 #262
208890 June.
Seriously?
pi_216234782
Oh hier wel hoor. Als die kids hondsbrutaal zijn en m'n huis slopen komen ze er niet in. Ik wil ook niet dat T bij ze speelt.

Helaas pindakaas.
Shine bright like a diamond.
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 12:53:33 #263
367000 roos94
pi_216619300
Heeft iemand ervaring met Squla ?
pi_216619399
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Wat wil je weten?
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 13:03:19 #265
367000 roos94
pi_216619450
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:00 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat wil je weten?
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht is

[ Bericht 7% gewijzigd door roos94 op 10-02-2025 13:12:49 ]
pi_216621953
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 16:17:03 #267
367000 roos94
pi_216621994
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
Ben ik niet maar bedankt voor de tip :P
  maandag 10 februari 2025 @ 22:18:40 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216627439
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wat handig! Heb "helaas" niet Squla aangeschaft , maar dit is maar een mooie aanvulling.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 10 februari 2025 @ 22:19:21 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216627449
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht is
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 februari 2025 @ 08:40:53 #270
367000 roos94
pi_216630106
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.
Thanks!
pi_216632435
Ben ook wel benieuwd naar squla ervaringen. Mijn dochter wordt in april 6 jaar en wil heel graag een tablet voor haar verjaardag. Ik wilde haar dus een tablet geven met een squla abonnement, maar lees graag even mee of dat een aanrader is.

Hier al veel playdates gehad met kindjes. Daar zitten soms ook kindjes bij die druk zijn en minder goed luisteren. Die blijven welkom (wel iets minder vaak), maar mogen iets eerder opgehaald worden dan vriendinnetjes die wel goed luisteren en minder druk doen. Ben niet zo van het uitsluiten van kindjes, dus dat doen we liever niet ;)

Als het hele huis wordt gesloopt en het kind heel erg asociaal gedrag vertoond (met slaan/ schelden etc) dan niet natuurlijk, maar heb dat tot nu toe gelukkig ook niet meegemaakt.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:12:09 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216634388
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ben ik niet maar bedankt voor de tip :P
Voor alle kinderen tot 18 jaar is dat gratis. Dus wellicht toch nog te overwegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216725025
De kleuter hier gaat sinds een maand naar school. En ze is zoooooo moe ervan! Ze gaat er ook helemaal vol voor, maar het is echt aftellen tot de vakantie. Afgelopen vrijdag is ze thuisgebleven en de komende woensdag (en waarschijnlijk ook volgende week een dagje) blijft ze ook thuis. Benieuwd hoe lang dit duurt, kan me dat van de oudste helemaal niet zo herinneren.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 21:46:23 #274
382129 crew  Donna
pi_216725051
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:44 schreef Gogo83 het volgende:
De kleuter hier gaat sinds een maand naar school. En ze is zoooooo moe ervan! Ze gaat er ook helemaal vol voor, maar het is echt aftellen tot de vakantie. Afgelopen vrijdag is ze thuisgebleven en de komende woensdag (en waarschijnlijk ook volgende week een dagje) blijft ze ook thuis. Benieuwd hoe lang dit duurt, kan me dat van de oudste helemaal niet zo herinneren.
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.
Nou is het ook een heel ander kind en ook veel drukker, dus ze zal ook wel meer energie verbruiken dan zus destijds. :7
  FOK!fotograaf woensdag 19 februari 2025 @ 16:51:21 #275
148247 taxibabe
pi_216749048
Nog 2 daagje school en dan heerlijk vakantie! *O*
Thomas gaat liever naar school geloof ik. _O- Zijn rapport is binnen en we hebben ook een 10 minutengesprek gehad. Zijn rapport was supergoed, op lezen/schrijven en rekenen/cijfers scoort hij hoog, bijna groep 3 niveau.

Maar op zelfstandig werken en gym enzo scoort hij laag. Bij 1 op 1 met de juf (of ib-er/andere hulp) kan hij wel taakjes goed (af)maken, maar zodra hij in de klas zit met de andere kinderen is hij vooral bezig met alles wat er in de klas gebeurt en niet met wat hij moet doen. Dan lijkt hij ook niet te horen wat de juf zegt (hoort hij wel, hij doet er alleen niks mee) of heel laat en dan gaat hij ook ontzettend treuzelen en de lolbroek uithangen.

En zo ook met gym, parcours lopen kan hij wel, maar zodra er andere kinderen achter hem staan niet. Met tikkertje bleef hij ook altijd aan de kant zitten, vorige week heeft hij voor het eerst meegedaan.

Volgens de juf en de ergotherapeute is het een probleem in de prikkelverwerking en gaan ze daar nu mee aan de slag in klas. Thomas lijkt er zo overigens geen last van de hebben..

Maar ik ben supertrots op hem, hij doet verder supergoed in de klas, hij heeft vandaag ook meegedaan met de voorstelling, dat had hij vorig jaar niet gedaan.
pi_216770307
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.
Nou is het ook een heel ander kind en ook veel drukker, dus ze zal ook wel meer energie verbruiken dan zus destijds. :7
Dat is hier ook wel zo ja!
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:59:15 #277
346653 Ceviche
pi_216827733
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.

Dus nu voel ik me wel een beetje op m'n plek gezet :')
Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 februari 2025 @ 12:09:49 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216827797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.

Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd :P
Hier nog zo eentje. En die heeft nu een gym shirt met een balk regenboog stof aan de voorkant.
En een regenboog knuffeldeken
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:37:52 #279
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216830136
Nou, ik maak me weer eens zorgen. Sinds vrijdagavond is onze dochter ziek. Buikpijn + overgeven. Vrijdagavond 1x. Zaterdagochtend 1x. rest van de dag buikpijn, zondag ook. Zondagochtend naar HAP gegaan, op buik geduwd etc etc, geen blindedarm ontsteking.

Maandag 2x buikpijn gehad op school maar is ook weer weg gegaan. Afgelopen nacht 5x overgegeven, naja op een gegeven moment komt er dus niks meer. Vanochtend naar de huisarts. Die vanalles geconroleerd. Geen oorontsteking geen blindedarm want ze geeft geen kick bij het op de buik duwen.

Komen thuis, staan in de gang, weer overgeven. Nu hebben we Ondansetron gekregen, dat is tegen misselijkheid, en dat is allemaal wel leuk, maar ze heeft vooral buikpijn. Huisarts is erg geruststellend, maar ze was toen ze heel klein was heel vaak ziek, maar nu is ze al zeker 2 jaar niet meer ziek geweest.

De huisarts spreekt over buikgriep, ik werp dan tegen dat overal staat dat dat na 2 dagen al een stuk beter zou moeten gaan, maar dat lijkt dus bij haar niet het geval te zijn, maar ze blijft vasthouden aan buikgriep. Ik maak me alsnog zorgen.

Iemand hier mee gemaakt met hun kind dat er een soort van dag 'pauze' zat tussen dezelfde klachten die dan daarna weer terug komen?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:53:55 #280
346653 Ceviche
pi_216830332
Ja hier ook weleens gehad. Eigenlijk gewoon niet goed uitgeziekt en dan toch weer iets te veel gedaan of teveel gegeten en dan toch weer staan kotsen.
Laatst nog, op vrijdag 1 dag koorts, daarna in het weekend bijgekomen, maandag en dinsdag na school toch te vermoeid thuiskomen en op woensdagmiddag op de bso kotsen.

Op zich moet je vooral naar een arts als je je zorgen maakt of twijfels hebt of het wel goed gaat, maar als er meerdere artsen naar je dochter gekeken hebben en dit geen vreemd verhaal vinden, dan zou ik daar op vertrouwen.
pi_216830409
Waar lees jij overal dat het na 2 dagen een stuk beter zou moeten gaan? Betrouwbare sites zoals thuisarts hebben het over een week en dat is ook wat mijn ervaring is. De ene keer is het een eendagsvirus en zijn ze de dag daarna weer beter. De andere keer duurt het een week en alles daartussen.
Hier gaan momenteel wat hardnekkige virussen rond waarbij een week uitgeschakeld geen uitzondering is. Vooral voor de vakantie waren er halve klassen afwezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 25-02-2025 16:03:43 ]
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:24:55 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_216830770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:58 schreef Elleska het volgende:
Waar lees jij overal dat het na 2 dagen een stuk beter zou moeten gaan? Betrouwbare sites zoals thuisarts hebben het over een week en dat is ook wat mijn ervaring is. De ene keer is het een eendagsvirus en zijn ze de dag daarna weer beter. De andere keer duurt het een week en alles daartussen.
Hier gaan momenteel wat hardnekkige virussen rond waarbij een week uitgeschakeld geen uitzondering is. Vooral voor de vakantie waren er halve klassen afwezig.
Op thuisarts.

https://www.thuisarts.nl/(...)griep-door-norovirus

Ah ja maar dat is door het norovirus. Als je gewoon zoekt op buikgriep op thuisarts staat er inderdaad een week.
pi_216831255
Norovirus heb ik 2 jaar geleden gehad en dat was inderdaad kort maar krachtig. Dat vond ik heftiger dan een gewone buikgriep die wat langer kan duren maar dan hou je tussendoor tenminste nog iets binnen.

Het belangrijkste voor nu is dat de zaken waarbij directe actie noodzakelijk is (zoals blindedarmontsteking) zijn uitgesloten. Daarna zit er niets anders op dan uitzieken. Bekijk tot vrijdag even hoe het gaat. Dan is het een week verder en kan je indien nodig nog met je eigen huisarts overleggen voordat je het weekend in gaat.
pi_216831257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:

Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 februari 2025 @ 17:10:58 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216831484
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Aure het volgende:

[..]
Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb, zwart shirt met een colorblock regenboog stof
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:11:11 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216833640
Ik snap de angst voor pesten, maar voor mij is dat geen reden om het dan niet te doen. Pesten doen ze toch wel, of je nu kind nu roze draagt of precies de juiste kleding net als de rest.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216833723
Deels mee eens, maar als je kind al niet lekker in de groep ligt en het gaat nu wel redelijk dan wil je ze ook niet echt munitie geven zeg maar. Dus ik snap Ceviche haar twijfel wel.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 21:23:51 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_216834482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Elleska het volgende:
Norovirus heb ik 2 jaar geleden gehad en dat was inderdaad kort maar krachtig. Dat vond ik heftiger dan een gewone buikgriep die wat langer kan duren maar dan hou je tussendoor tenminste nog iets binnen.

Het belangrijkste voor nu is dat de zaken waarbij directe actie noodzakelijk is (zoals blindedarmontsteking) zijn uitgesloten. Daarna zit er niets anders op dan uitzieken. Bekijk tot vrijdag even hoe het gaat. Dan is het een week verder en kan je indien nodig nog met je eigen huisarts overleggen voordat je het weekend in gaat.
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.

Wat weer voort komt uit het feit dat mijn vader in 2005 met buikpijn naar het ziekenhuis ging en dag later te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dat het over en uit was.

Dat draag ik dus nog steeds met me mee, en als mijn dochter dan zegt dat ze buikpijn heeft (en die heeft ze nu dus sinds vrijdag bijna doorlopend, muv gisteren) dan word ik daar heel erg nerveus van. Sowieso trouwens, doorlopend buikpijn, dat lijkt me ook raar. Je zou zeggen met vlagen, maar zij heet het dus gewoon min of meer continue (sinds vrijdag). Oh nee, vanmiddag had ze ook een paar uurtjes niks, tenminste, dat is wat ze zegt.
pi_216834725
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.

Wat weer voort komt uit het feit dat mijn vader in 2005 met buikpijn naar het ziekenhuis ging en dag later te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dat het over en uit was.

Dat draag ik dus nog steeds met me mee, en als mijn dochter dan zegt dat ze buikpijn heeft (en die heeft ze nu dus sinds vrijdag bijna doorlopend, muv gisteren) dan word ik daar heel erg nerveus van. Sowieso trouwens, doorlopend buikpijn, dat lijkt me ook raar. Je zou zeggen met vlagen, maar zij heet het dus gewoon min of meer continue (sinds vrijdag). Oh nee, vanmiddag had ze ook een paar uurtjes niks, tenminste, dat is wat ze zegt.
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 21:53:58 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_216834799
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.
pi_216834845
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 23:04:36 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_216835451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.

Ik ga even met de hond er uit zonder telefoon.
pi_216837112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.

Ik ga even met de hond er uit zonder telefoon.
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?
Daar wordt vooral bodily sensations bij jezelf genoemd, maar het gebeurt wel vaker bij ouders dat dit verschuift naar hun kind. Dus dat het gaat om bodily sensations van het kind ipv van zichzelf - maar de reacties zijn vaak heel vergelijkbaar.
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:25:31 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216837688
Ook hier herkenning. Gisteren intake gehad bij een specialistische ggz-instelling om mijn combinatie van ptss en een angststoornis (opnieuw te proberen) te tackelen. Ik heb inmiddels al jaren therapie, maar toen mijn zoontje vannacht moest overgeven, zat ik toch weer hyperventilerend met 'm op de badkamervloer. Angst is kut, paniek ook... maar vaak is er echt iets aan te doen dat je zo bang bent. En dat maakt het leven leuker. Stel die doorverwijzing niet te lang uit, voor eerstelijnszorg vallen de wachtlijsten hier in de regio nog mee, maar IPZO en het angstcentrum Maastricht hebben wachtlijsten van een jaar momenteel. Geen grapje.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 10:20:56 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_216838196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @:healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?
Daar wordt vooral bodily sensations bij jezelf genoemd, maar het gebeurt wel vaker bij ouders dat dit verschuift naar hun kind. Dus dat het gaat om bodily sensations van het kind ipv van zichzelf - maar de reacties zijn vaak heel vergelijkbaar.
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.
pi_216838531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.
Ik weet precies hoe het voelt.
Probeer eens je gedachten uit te dagen. Is er ook een andere verklaring te bedenken, die meer waarschijnlijk is? Als er iets ernstigs aan de hand is, zou je dan niet verwachten dat het steeds erger wordt? Je focus ligt nu op het niet minder worden, maar het niet erger worden is óók belangrijke informatie.

Even ter referentie van waar ik vandaan kom:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook :) .

Ik heb ook eerst 7 maanden op de wachtlijst gestaan, dat is inderdaad ook waarom ik benoemde om niet te lang aan te modderen met PoH-ggz als dat niet voldoende effect heeft.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 10:58:48 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_216838662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik weet precies hoe het voelt.
Probeer eens je gedachten uit te dagen. Is er ook een andere verklaring te bedenken, die meer waarschijnlijk is? Als er iets ernstigs aan de hand is, zou je dan niet verwachten dat het steeds erger wordt? Je focus ligt nu op het niet minder worden, maar het niet erger worden is óók belangrijke informatie.

Even ter referentie van waar ik vandaan kom: vorige zomer voelde ik tijdens het grasmaaien een scherp steekje op mijn kuit, en mijn grasmaaier deed het niet goed, soms stukje werken en dan uitvallen (snoer bleek kapot, met snoer buren werkte het weer prima). Ik was toen bang dat dat steekje elektriciteit was, en of ik dan niet mezelf geëlektrocuteerd had en stroom van middel naar been en of ik dan niet schade had aan organen of aan hart en dat ik dan morgen niet meer wakker zou worden. Halve nacht over liggen malen, volgende ochtend nog steeds niet weg dus naar de huisartspraktijk gelopen en huilend gevraagd om een afspraak, daar huilend uitgelegd dat ik ook wel snap dat het belachelijk klinkt maar ik me tóch heel veel zorgen maakte. Al mijn klachten verteld, huisarts aangehoord en uitgelegd waarom het niet past bij elektrocutie. Bij mij was dat gelukkig wel voldoende geruststelling. Ik heb ook een keer de huisartsenpost gebeld omdat ik dacht dat ik misschien mijn darm geperforeerd had bij temperatuur opnemen (uiteraard niet), en een week later nog bij huisarts geweest ivm buikpijn (van de spanning uiteraard) en angst dat het tóch wel dat was maar dan zo klein dat je er pas later echt ziek van wordt etcetera.

Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook :) .
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.

Maar, die vergelijking daargelaten ben ik wel degelijk dat ik doemdenk ja, met medische dingen, maar dan moet het wel 'logisch' zijn, als in, dat je jezelf geelectrocuteerd hebt omdat je een steek in je been voelt klinkt voor mij extreem. Maar, zo zul jij wat ik beschrijf waarschijnlijk juist weer extreem vinden.

Ja, er is een andere verklaring te vinden die meer waarschijnlijk is, en rationeel weet ik dat ook wel, maar dat er een rationelere verklaring te vinden is betekent niét dat dat ook de juiste verklaring is. Mijn vader had gewoon wat buikpijn en kwam terug met een doodvonnis.

Ik heb zelf een handicap die niét is aangeboren, maar wel is veroorzaakt dóór mijn geboorte, niet opzettelijk, maar pure pech. De kans daarop is ontzettend klein, en dat is allemaal heel leuk, maar ik ben anders wel net die ene, dus dat 'kansen klein zijn' zegt mij niet zo heel veel.

Nou ja, niet erger worden weet ik niet. Kijk, we hebben haar gevraagd hoe zeer het pijn doet, maar de reacties daarop zeggen mij dat ze maar wat zegt. Dat kan ook niet anders, want ze is pas 6,5 maar ik vroeg dan van 1 tot 10, waarbij 1 helemaal geen pijn is en 10 maximaal, en zij gaf aan 9. Nou, bij 9 kruip je over de vloer van de pijn, dat heeft zij niet. De getallen veranderen ook steeds, dus ik heb dat maar weer los gelaten, want dat is niet zinnig.

Wat me wél stoort is die dag dat de buikpijn alleen er was tijdens gym en tijdens lunch, en de rest niet. Dat was afgelopen maandag. Toen heeft ze 's avonds gegeten en hoppa, in de nacht ging het mis. 6x in totaal overgegeven en nu heeft ze dus Ondansetron gekregen tegen de misselijkheid.

Dat lijkt te helpen want gistermiddag 12u was de laatste keer dat ze heeft overgegeven, maar de buikpijn blijft, sinds hij terug kwam maandagavond, maar daarvoor had ze het ook van vrijdagavond tot en met zondagmiddag. Dus het wordt in ieder geval niet minder. Erger ook niet, nee, dat is waar. Of nou ja, zo lijkt het, want die misselijkheidsmedicatie mag ze maar 3 dagen gebruiken, vandaag is dag 2 van 3. Dus morgen is de laatste dag, en aangezien de buikpijn er nog steeds is vermoed ik dat het dan gewoon verder gaat zoals het was, buikpijn + overgeven.

Je zou toch mogen verwachten dat het ergens een keer minder wordt, maar daar lijkt nog geen sprake van, en het is vooral dát denk ik wat me zorgen baart. Dat het onverminderd zo door lijkt te gaan.
pi_216838909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.

Maar, die vergelijking daargelaten ben ik wel degelijk dat ik doemdenk ja, met medische dingen, maar dan moet het wel 'logisch' zijn, als in, dat je jezelf geelectrocuteerd hebt omdat je een steek in je been voelt klinkt voor mij extreem. Maar, zo zul jij wat ik beschrijf waarschijnlijk juist weer extreem vinden.

Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfde :)

Steekje op been tijdens het grasmaaien gecombineerd met een elektrische grasmaaier die ik vast had die niet goed werkte omdat het snoer kapot was, dat samen maakte dat ik bang was dat er dus met elektriciteit iets mis was gegaan. Dus het was niet geheel random of uit de lucht gegrepen - in mijn ogen - uiteraard ook niet de meest reële verklaring ;) .

Dat is best vergelijkbaar met een buikpijn en overgeven waarbij je uitgaat van het ergste, terwijl een buikgriep een reëelere verklaring is, zeker aangezien ongeveer het halve land ziek of net ziek geweest is en er een aantal nare buikgriepen ook rondgaan. En dan speelt bij jou ook nog daarbij mee dat het laten nakijken door twee artsen niet voldoende is om die gedachten/zorgen weg te nemen.

Ook dit is niet vervelend bedoeld, maar om te laten zien dat je voor jezelf ook makkelijk dingen 'recht praat'. Dat is onderdeel van het probleem (een verstoorde inschatting van risico's en kansen dat iets gebeurt). Ik kan heel goed uitleggen waarom ik het destijds een reëele optie vond dat ik mezelf geëlektrocuteerd zou kunnen hebben, maar geen enkel ander persoon zou denken oh ja, logisch inderdaad. Jij kan heel goed uitleggen waarom het toch best aannemelijk kan zijn dat er iets ernstigers aan de hand is, maar als je dit verhaal aan 100 willekeurige mensen op straat zou vertellen dan zouden er waarschijnlijk 95 of meer zeggen dat ze waarschijnlijk gewoon een buikgriep heeft en moet uitzieken.
pi_216839051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

Zo vanaf de zijlijn lees ik toch echt bij beide hetzelfde alleen ervaar jij het niet bij jezelf maar bij je dochter.
Dat zelfs je eigen huisarts je niet gerust kan stellen zegt mij wel dat het dieper zit dan je nu doet blijken.

Wat Vlindertje schrijft over hulp zoeken wilde ik gisteravond ook tegen je zeggen maar ik kon de juiste woorden niet vinden. Goed dat je hulp hebt aangenomen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:24 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_216839053
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:18 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfde :)

Steekje op been tijdens het grasmaaien gecombineerd met een elektrische grasmaaier die ik vast had die niet goed werkte omdat het snoer kapot was, dat samen maakte dat ik bang was dat er dus met elektriciteit iets mis was gegaan. Dus het was niet geheel random of uit de lucht gegrepen - in mijn ogen - uiteraard ook niet de meest reële verklaring ;) .

Dat is best vergelijkbaar met een buikpijn en overgeven waarbij je uitgaat van het ergste, terwijl een buikgriep een reëelere verklaring is, zeker aangezien ongeveer het halve land ziek of net ziek geweest is en er een aantal nare buikgriepen ook rondgaan. En dan speelt bij jou ook nog daarbij mee dat het laten nakijken door twee artsen niet voldoende is om die gedachten/zorgen weg te nemen.

Ook dit is niet vervelend bedoeld, maar om te laten zien dat je voor jezelf ook makkelijk dingen 'recht praat'. Dat is onderdeel van het probleem (een verstoorde inschatting van risico's en kansen dat iets gebeurt). Ik kan heel goed uitleggen waarom ik het destijds een reëele optie vond dat ik mezelf geëlektrocuteerd zou kunnen hebben, maar geen enkel ander persoon zou denken oh ja, logisch inderdaad. Jij kan heel goed uitleggen waarom het toch best aannemelijk kan zijn dat er iets ernstigers aan de hand is, maar als je dit verhaal aan 100 willekeurige mensen op straat zou vertellen dan zouden er waarschijnlijk 95 of meer zeggen dat ze waarschijnlijk gewoon een buikgriep heeft en moet uitzieken.
Dat mag jij, want ik vind niet zo snel iets vervelend. Liever te direct dan er te zacht in gaan. :P

Ja exact. Dat kunnen waarschijnlijk 99 van de 100 mensen zeggen. En die 100e is dan (rationeel gezien) niet te vertrouwen want die denkt dan op dezelfde manier als ik aangaande dit soort dingen, en dat is niet de meest ideale kandidaat om je dan weer op andere gedachten te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')