Wij hadden laatst sponsorloop voor een zusterschool in Afrika, hebben actief in de familie en vrienden geld opgehaald. Er konden maximaal 15 of 20 namen ingevuld worden dacht ik, die kregen we ook vol. Zelfs 1 euro per rondje gedaan, de meeste familieleden gaven 2-5 euro totaal. (Uitschieter naar 10 euro).quote:Op maandag 8 april 2024 18:37 schreef taxibabe het volgende:
Het doel is het Kinderfonds, dat vind ik wel een goed doel. Geen idee hoe lang het rondje is. Volgens mij is het voor de kleuters ook geen groot rondje en het is maar 20 minuten.
Maar is 1 euro per rondje of 5 euro totaal dan veel of weinig? (toen ik klein was, was het volgens mij 1 gulden per rondje, maar dat is natuurlijk ook al weer lang geleden, haha)
Haha, dat was wel ff een verrassing dan!quote:Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wij hadden laatst sponsorloop voor een zusterschool in Afrika, hebben actief in de familie en vrienden geld opgehaald. Er konden maximaal 15 of 20 namen ingevuld worden dacht ik, die kregen we ook vol. Zelfs 1 euro per rondje gedaan, de meeste familieleden gaven 2-5 euro totaal. (Uitschieter naar 10 euro).
Onze kleuter liep ineens 11 ronden (verwacht waren er 5 ofzo), waardoor ze ergens tussen de 120 en 150 euro had opgehaald. Moest ze ineens naar boven komen omdat ze het meeste geld had opgehaald van de hele school...
Voor je idee.
Schoenen en sokken in de tas en op blote voetenquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:12 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje..
Wat doen jullie als je een kind hebt wat volledig in de weerstand gaat en vertikt om bijv. de schoenen aan te trekken (inclusief meltdown)? En je moet echt gaan want anders komt je kind te laat op school.
Nee hoor je bent geen slechte moeder. Soms moet je eieren voor je geld kiezenquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:30 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig, dat heb ik dus inderdaad ook een soort van gedaan. Schoenen heeft hij bij school half aangedaan en binnen kreeg hij weer een halve meltdown, toen weigerde hij zijn jas uit te trekken omdat hij zijn schoenen niet goed aan had. Uiteindelijk heb ik de schoenen aan de juf gegeven en is hij op zijn sokken de klas in gegaan.
Ik stond bijna met tranen in mijn ogen bij school en voelde me een hele slechte moeder.
(Dat ik zelf nog ziek ben en met koorts mijn kind school naar moet brengen werkt ook niet echt mee)
Poeh, bijna elke dag..quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:56 schreef Schanu het volgende:
@:taxibabe, zo lever ik mijn 7 jarige ook nog steeds soms af (voorheen bijna elke dag). Schoenen in het krat, kind op de fiets, en gillend en krijsend naar school brengen. De juf pakt haar dan bij de deur van mij over. Soms wil dochterlief dan wel haar schoenen weer aan en soms neemt de juf die ook over en zet ze bij haar tafel neer. Iedere keer voel ik mij er weer rot onder, maar op school zet ze de knop weer om en vaak lukt het haar dan ook nog wel om een prima dag te hebben.
Maakt jou zeker geen slechte moeder, al snap ik echt hoe rot het voelt.
Jaa, dat kreeg ik ook van de juf, met een foto dat hij lekker aan het spelen was.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:11 schreef Hupje het volgende:
Juffen hebben dat echt vaker meegemaakt. Ik probeer altijd als een kind moeilijk de klas in is gekomen, even een berichtje naar ouders te sturen als het zijn draai heeft gevonden. Dan komt de ouder ook fijner de dag door, hoop ik dan.
Hij kreeg gisteravond hoge koorts, dus vandaag ook nog thuis. We hebben gisteren de konijntjes opgehaald, daar is hij heel blij mee en ze moeten van hem steeds mee naar binnen om te knuffelen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 april 2024 12:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hij kreeg gisteravond hoge koorts, dus vandaag ook nog thuis. We hebben gisteren de konijntjes opgehaald, daar is hij heel blij mee en ze moeten van hem steeds mee naar binnen om te knuffelen.![]()
Koorts is iig lager, hopelijk knapt hij vandaag goed op zodat hij morgen toch nog naar de Koningsspelen kan.Beterschap! En die fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tnx!quote:
Hij is iig wel origineel met z’n naamkeuze!quote:Op donderdag 25 april 2024 14:17 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Tnx!
Hij is echt superlief met de konijntjes!Hij heeft ook zelf de namen (voor- en achternaam) bedacht
: Dikkie Dokkie en Sippie Dippie
Ach, dat breekt toch je hart!quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:49 schreef Loj het volgende:
Het wordt een grote groep 3, ben ik heel blij meeEr zitten ook in deze groep maar 5 meisjes in groep 2. En daarvan blijven er 2 sowieso in 2, dus ze moesten ook wel iets.
Vandaag toch de ib’er nog even aangesproken. Li vroeg onderweg naar school vanmorgen hoe ze liever kan zijn op school. Zodat ze ook bij de lieve kindjes hoort.
Slik momentje voor mama!
Paar straten het dorp uit en dan het groen in, fantastisch! Ook best wel rustig qua deelnemers vergeleken met wat ik gewend was 'uit de stad'. Maar hier was echt wel even een besefmoment hoe mooi dit eigenlijk is voor ons, voor de kinderen, om dat hier in op te groeien!quote:Op woensdag 29 mei 2024 23:00 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje wat een verschil met onze avondvierdaagse! Heerlijke foto, NJ.
Ik word elke keer boos als ik over die juf van Li lees, Loj. Wat een figuur echt.
Liepen wij hier ook tegenaan.. Vond ik niet echt okay. "Je eigen kind moet goed vast zitten, kinderen van een ander zijn de regels soepeler". Bijzonder. Onze (bijna) vierjarige is nét 1 meter. Dus absoluut nog niet die 1m25..quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Morgen hebben dus alle kleuters van school een uitstap waarbij de ouders rijden en ik vraag me af hoe dat op andere scholen gaat. Op het blaadje dat is meegegeven staat dat mensen die dat willen een zitverhoger mogen meegeven. Optioneel dus. Als ik zoek wat de regels zijn mag een zitverhoger pas vanaf een lengte van 1m25. Er zullen toch wel meer groep 1 kinderen zijn die kleiner zijn dan dat? Mijn oplossing was simpel: dan rij ik wel. Maar dan zit ik dus morgen mogelijk met een auto vol niet reglementair vervoerde kleuters. Ik vind daar eigenlijk wel wat van maar ik wil niet meteen de zeikmoeder gaan uithangen. Is het normaal dat dit zo gaat?
Bij incidenteel vervoer mogen kinderen vanaf 3 jaar zelfs zonder autostoeltje dus tja voor de wet is die zitverhoger optioneel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Morgen hebben dus alle kleuters van school een uitstap waarbij de ouders rijden en ik vraag me af hoe dat op andere scholen gaat. Op het blaadje dat is meegegeven staat dat mensen die dat willen een zitverhoger mogen meegeven. Optioneel dus. Als ik zoek wat de regels zijn mag een zitverhoger pas vanaf een lengte van 1m25. Er zullen toch wel meer groep 1 kinderen zijn die kleiner zijn dan dat? Mijn oplossing was simpel: dan rij ik wel. Maar dan zit ik dus morgen mogelijk met een auto vol niet reglementair vervoerde kleuters. Ik vind daar eigenlijk wel wat van maar ik wil niet meteen de zeikmoeder gaan uithangen. Is het normaal dat dit zo gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |