abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 12:32:41 #101
148247 taxibabe
pi_212551174
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom je hem een tijdslimiet geeft voor eten?
Zeg je hem dat dan ook vantevoren of pak je na een half uur gewoon zijn eten weg?

(ik kan niet eten onder tijdsdruk dan krijg ik het absoluut niet weg)
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:10 schreef eponine het volgende:
Ik ben niet taxibabe maar hier ook af en toe een tijdslimiet voor het eten hoor. Anders blijven we tot in de eeuwigheid aan tafel zitten.

Hier geven we duidelijk aan dat, bij treuzelen, hij een bepaalde tijd heeft om te eten (“als er op de klok van de oven 18:20 staat ruimen we de tafel af, het zou fijn zijn als je bord dan grotendeels leeg is”). Vaak gaat het dan goed. Soms ook niet, zoals nu bij taxi.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! :Y
Daarbij hebben ze op school ook een tijdslimiet bij fruit en brood eten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:03:32 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212551501
Wat ze op school doen is wel vaker anders dan thuis natuurlijk.
Ik snap goed dat je niet 4 uur aan tafel wil zitten, maar een half uur klinkt mij echt als snel voor een kind.
Zeker als je graag wilt dat het eten er in gaat zou ik het limiet niet van te voren zetten.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 13:11:19 #103
148247 taxibabe
pi_212551610
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wat ze op school doen is wel vaker anders dan thuis natuurlijk.
Ik snap goed dat je niet 4 uur aan tafel wil zitten, maar een half uur klinkt mij echt als snel voor een kind.
Zeker als je graag wilt dat het eten er in gaat zou ik het limiet niet van te voren zetten.
Het was natuurlijk niet van te voren een half uur, maar zoals eponine ook aangaf, na getreuzel een tijdslimiet. We zaten al een tijdje aan tafel, wij hadden het al bijna op (het was ook simpele nasi). En toen hebben we hem een half uur gegeven.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 14:45:53 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212552778
Doen wij ook hoor. Ik ga geen uur aan tafel zitten voor het diner. Ik vind een half uur dan ook gewoon redelijk eigenlijk. Wij beginnen tegelijk met eten en na een tijdje geef ik ook aan 'over 20 minuten is het eten klaar en ruim ik af. Je mag zelf weten hoe veel je in die tijd eet, maar dan is het tijd voor toetje en naar bed'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212553873
Wij hebben niet echt een tijd hoe hoe lang het eten mag duren maar er zit natuurlijk altijd wel een max aan. Bedtijd is toch echt bedtijd en als het sochtends tijd is om naar school te gaan is dat ook een tijdslimiet.

Verder pak ik met avondeten op een gegeven moment het toetje. Meestal als iedereen klaar is met eten maar als de meerderheid zit te wachten eerder. Als ze in een kieskeurige bui zitten helpt het hier vaak om eerst het toetje te eten waarna ineens blijkt dat ze toch wel honger hebben. Soms helpt dat niet maar dan gaan ze door het toetje niet met een lege maag naar bed.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 16:53:44 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212554210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:11 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Het was natuurlijk niet van te voren een half uur, maar zoals eponine ook aangaf, na getreuzel een tijdslimiet. We zaten al een tijdje aan tafel, wij hadden het al bijna op (het was ook simpele nasi). En toen hebben we hem een half uur gegeven.
Zo natuurlijk was het voor mij niet dat het niet van te voren was vandaar mijn vraag. :)
En voor mij waar we met 4 kinderen aan tafel zitten elke dag en aardig wat afkletsen voelt 30 min dus gewoon heel kort.

Ik had overigens het ook aangepakt zoals Elleska dan gewoon het toetje gepakt en als dat op was of de rest aan tafel klaar is zou ik zeggen, zodra je genoeg hebt gehad kan je van tafel. (En dan bedoel ik dus niet bord leeg uiteraard) En ik was gaan afruimen en keuken opruimen of andere dingen

Vooral ook omdat eten luchtig en zonder druk houden voor mij met eetstoornis (verleden) heel belangrijk is.
pi_212554616
Gezien je verleden snap ik je reactie(s).

Wij hebben 9 van de 10 keer geen toetje, dus die joker zetten we dan ook niet vaak in.
Daarbij is aan tafel zitten met kleuters en jongere kinderen gewoon anders dan al met wat oudere kinderen. Een half uur is dan echt wel lang, zeker na een drukke dag met school en andere bezigheden.

Overigens wil de manier die taxi, tink en ik aanhouden niet zeggen dat er druk ligt op het eten. Althans, wij proberen het hier thuis niet als druk te brengen, maar gewoon om duidelijkheid te geven. Je hebt tot zo laat, dan is het tijd om klaar te maken voor bed/naar school te gaan, dus daarvoor stoppen we met eten.

Ik vind het wel belangrijk om aan tafel te blijven zitten zolang er gegeten wordt. Ik vind dat ook een vorm van respect naar de anderen aan tafel toe.

Het bord hoeft hier ook niet leeg trouwens, maar er moet wel geproefd worden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 februari 2024 @ 18:13:36 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212555169
Voor mijn gevoel maal je er juist een soort van strijd van ald je met tijdslimieten/tijdsdruk gaat werken.
Maar misschien heb ik makkelijk praten. Hier word aan tafel gegeten, en als hij/wij klaar is, hoeveel of hoe weinig er gegeten is, is goed. En als er later wel nog wat van t bord gegeten word ook prima.
Maar er wordt bij ons wel uitgebreid aan tafel gezeten met ook de dag doornemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212556721
Elk kind en elke ouder is anders. Bij Juul werkt een tijdlimiet denk ik wel. Die is in staat 100x van tafel te gaan etc etc etc.

Bij B werkte en werkt het juist averechts. Die komt tijdens het avondeten los. Hele verhalen vertelt ie dan. Uiteindelijk eet ie zijn bord leeg, maar we zitten zo een uur. 1 van ons blijft bij hem zitten, de ander gaat alvast een toetje maken met Juul. En eventueel zorgen dat Juul al gaat wassen etc.

Toen hij een stuk kleiner was, hielden we het strakker met als gevolg dat hij nog honger had want zijn bord was niet leeg en hij moeilijk in slaap kon komen omdat zijn hoofd vol zat.
Dus dat hebben we toch maar aangepast.

Juul eet een stuk sneller en luistert vooral tijdens het eten naar de verhalen. Haar moeten we dus wel 'strak' houden, die maakt echt 1 grote show van het eten als we het laten gaan.
pi_212556827
Oh herkenbaar! F kan ook z'n hele dag bespreken en dingen vertellen tijdens het eten. En dat mag. Maar wel af en toe een hap nemen. Als hij niets te vertellen heeft en zit te treuzelen met z'n eten dan gaan we voor de "je hebt nog zo lang" manier. Voor hem en voor ons werkt dat prima. Geen strijd, want hij weet waar hij aan toe is en daar gaat hij juist heel goed op.

Wat exode al zegt, elk kind en elke ouder is anders.
pi_212557091
Precies.

B is een binnenvetter en heeft het soms lastig. Dan koester ik de momenten dat hij dingen vertelt en vraagt :) En hij is alweer 10 jaar, lang geen kleuter meer. Gaat ook een stukje later naar bed dus geen bedtijd druk.

In praktijk gaan B en Juul toch tegelijk van tafel en heeft Juul haar toetje al op en eet B die tijdens het Jeugdjournaal. Juul mag altijd nog even spelen na het eten en dat zorgt voor een sprint in eten van B omdat ie mee wil doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 23-02-2024 21:11:09 ]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:00:28 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212558357
Er ligt geen druk hoor! Maar prul kan een dwarse bui hebben en dan gaan huilen dat ze honger heeft en gaan gillen dat ze het allemaal niet lust... En daar ga ik geen uur naast zitten. Dus wij eten op ons gemak met z'n vieren en ergens na 20 minuten ofzo geef ik aan 'prul, denk je eraan dat we over twintig minuutjes naar boven gaan?'. Meer is het niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212593076
Mijn oudste van 7 heeft een aardig eettempo, die moet hooguit aangespoord worden om wat meer te eten. Die van 5 daarentegen eet zo tergend langzaam dat ik mij er soms aan stoor. Ik moet haar echt constant herinneren aan het feit dat we aan het eten zijn, dat ze niet moet vergeten een hap te nemen, soms zelfs herinneren aan het feit dat ze dan ook moet kauwen.

Was hier een keer een speeldate van haar, ook 5, die at zo mogelijk nog langzamer dan Vlokje zelf. We hebben toen meer dan een uur aan de lunchtafel gezeten :')

Ps. Vlokje's eerste tand is er uit en trots dat ze is O+
pi_212593669
Eten gebeurt hier onder continue aansporing, en dat bij het ontbijt, lunch en avondeten. Anders zit hij eindeloos aan tafel. 1,5u kan hij makkelijk halen en dan heeft hij nog amper iets gegeten. Dus dat doen we niet meer. Er hangt geen vaste tijdslimiet aan maar als iedereen klaar is gaat alles van tafel. De eerste keren was het janken want hij had nog zo'n honger (en dan had hij zeker 45min de tijd gehad). Of hij gaat na een tijd klagen dat zijn eten te koud is (vind je het heel gek als je het een half uur laat staan) . Hij vindt altijd wel een reden om te treuzelen. Het is niet dat hij dingen wil vertellen het is echt tijd rekken. Hij moet nog even dit of even dat. En dan laat hij zijn bestek weer vallen en duurt het een paar minuten om op te rapen. Gek worden we ervan. We hebben nog geen manier gevonden wat lekker werkt. Helemaal loslaten werkt niet en te strak ook niet.
pi_212609083
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:21 schreef Schanu het volgende:
Ps. Vlokje's eerste tand is er uit en trots dat ze is O+
Tof is dat hé! Hier is ze in 2 weken ineens 3 tanden kwijt geraakt. Twee bewust, één is er zoek. :9 Maar ze groeit er enorm van.

Voor ons vooral het raadsel waar tand 3 is gebleven, die hebben we niet eens gemerkt dat die los zat...
pi_212755422
Hmm. Dinsdag heb ik F ziek uit school moeten halen en sinds toen is hij eigenlijk een beetje een sneu vogeltje. Weinig tot niets eten (waardoor hij klaagt over buikpijn en misselijk zijn), drinken gaat moeizaam (en dus hoofdpijn). Maar geen koorts of iets. Net contact met de HAP gehad en die kunnen ook niet zoveel doen op dit moment behalve tegen hem zeggen dat ie wel moet gaan eten en drinken. Dit is niks voor hem en we maken ons best een beetje zorgen -O-.
pi_212756265
Ach wat sneu. Logisch dat je je zorgen maakt.

Heb je als drinken al een isotone drankje geprobeerd? Niet die vieze ORS zakjes maar een sportdrank.
Dan krijgt hij net wat meer binnen dan met gewoon drinken en misschien smaakt dat wel. Ik heb standaard een blauwe in huis want die vond L al geweldig om de kleur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 09-03-2024 20:58:34 ]
pi_212759542
Dank je voor de tip voor het drankje, gaan we morgen even halen!
Hij heeft uiteindelijk vanmiddag twee waterijsjes op en een pakje Wicky, maar verder amper gegeten. Gelukkig leefde hij wel wat op na de ijsjes. Zijn zusje was ook gelijk weer blij, want die vond het maar niets dat haar broer alleen maar op de bank of in bed wilde liggen.
pi_212767682
Uiteindelijk kwam gisteravond na een hoop gekronkel en gehuil in bed het weinige dat hij gegeten had er aan de voorkant weer uit :r. Gelukkig had ik hem 2 minuten daarvoor op de wc gezet dus de schade bleef beperkt tot mijn sloffen, zijn pyjama en de badkamervloer. Gelijk met z’n vader onder de douche gezet, alles schoongemaakt, wat in de was kon in de was gedaan en daarna had ie weer praatjes. Vannacht ook niet meer gespuugd of iets.

We moesten vanochtend gelijk opa bellen om te vertellen dat ie gespuugd had - een hele happening als je bijna 5,5 bent en dat je voor het eerst overkomt natuurlijk.

Nu is ie met z’n vader op pad. Even wat frisse lucht.
  zondag 10 maart 2024 @ 20:39:16 #120
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212776670
Ging het vandaag beter met eten en drinken, @eponine ?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212777039
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:39 schreef Lemijn het volgende:
Ging het vandaag beter met eten en drinken, @:eponine ?
Lief dat je het vraagt!
Het ging qua drinken gelukkig een stuk beter en qua eten wisselend. Vanochtend twee boterhammen op en vanmiddag had z’n vader gnocchi voor hem gemaakt want hij zei dat ie dat wilde (is z’n favoriete eten). Die heeft ie bijna allemaal opgegeten maar toen z’n bord bijna leeg was zei hij ineens dat ie het niet meer lekker vond. We waren al blij dat ie het grootste deel op had iig. Verder was ie ook weer een stuk levendiger dan gisteren. Morgenochtend nog maar even aankijken of ie naar school gaat of toch nog (weer) een dagje thuis blijft.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2024 @ 12:18:27 #122
148247 taxibabe
pi_212858679
Mijn moederhart heeft vanmorgen even een optater gehad.
Meneer wilde 'met zonder zijwieltjes' fietsen, dus gisteren samen de zijwieltjes eraf gehaald. Het ging eigenlijk gelijk best goed, ik supertrots mijn mannetje. Alleen bochtjes en starten is nog lastig.

Vanmorgen wilde hij ook gelijk weer fietsen, dus hup wij op de fiets. Komt er dus een lastig bochtje, fietst hij maar halve bocht en fietst zo tegen een lantaarnpaal... :X Tand door de lip, snee in het tandvlees boven een voortand, heel veel bloed... :'( Morgen de tandarts maar even bellen of ze voor de zekerheid willen kijken naar die snee.

Gelukkig is hij met het ophalen van de fiets er wel weer opgestapt en naar huis gefietst.

Maar pfff.. ik vind het nog wel een dingetje en voel ik me behoorlijk schuldig.. ;(
  zondag 17 maart 2024 @ 13:08:41 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212859053
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:18 schreef taxibabe het volgende:
Mijn moederhart heeft vanmorgen even een optater gehad.
Meneer wilde 'met zonder zijwieltjes' fietsen, dus gisteren samen de zijwieltjes eraf gehaald. Het ging eigenlijk gelijk best goed, ik supertrots mijn mannetje. Alleen bochtjes en starten is nog lastig.

Vanmorgen wilde hij ook gelijk weer fietsen, dus hup wij op de fiets. Komt er dus een lastig bochtje, fietst hij maar halve bocht en fietst zo tegen een lantaarnpaal... :X Tand door de lip, snee in het tandvlees boven een voortand, heel veel bloed... :'( Morgen de tandarts maar even bellen of ze voor de zekerheid willen kijken naar die snee.

Gelukkig is hij met het ophalen van de fiets er wel weer opgestapt en naar huis gefietst.

Maar pfff.. ik vind het nog wel een dingetje en voel ik me behoorlijk schuldig.. ;(
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar aan schuldgevoel heb je niks. Leren fietsen gaat met vallen en opstaan en hij heeft nu gewoon pech gehad. Maar je was er voor hem, hebt m getroost, hij heeft verder gefietst en het gaat elke dag een beetje beter. :*

Mijn kinderen zijn doodmoe en niet echt gezellig. En ik eerlijk gezegd ook niet. Film, taart, en een klein rondje met de auto in de hoop dat ze in slaap vallen.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2024 @ 16:07:28 #124
148247 taxibabe
pi_212861366
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar aan schuldgevoel heb je niks. Leren fietsen gaat met vallen en opstaan en hij heeft nu gewoon pech gehad. Maar je was er voor hem, hebt m getroost, hij heeft verder gefietst en het gaat elke dag een beetje beter. :*

Mijn kinderen zijn doodmoe en niet echt gezellig. En ik eerlijk gezegd ook niet. Film, taart, en een klein rondje met de auto in de hoop dat ze in slaap vallen.
Heb je helemaal gelijk in en dat weet ik ook, maar dat stomme stemmetje in je achterhoofd zegt soms toch iets anders. }:|
Vanmiddag zijn we nog een keer op de fiets gestapt en naar een relatief grote parkeerplaats gefietst waar we hebben geoefend met zelf wegfietsen, stoppen en bochtjes maken. Dat ging gelukkig hartstikke goed! Hij was helemaal trots dat hij nu zelf weg kan fietsen! Steppen met 1 voet en dan zegt hij '3..2..1..Go!' en fietst dan zo weg! O+ O+
pi_212892783
Hoe gaat het nu met hem @taxibabe?
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 22:10:00 #126
148247 taxibabe
pi_212899262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:32 schreef eponine het volgende:
Hoe gaat het nu met hem @:taxibabe?
Lief dat je het vraagt! Het gaat goed, tandarts heeft gekeken en de tand zit niks losser dan vorige week met de controle, de snee zat gelukkig al netjes dicht. Met poetsen doet het nog wel een beetje zeer zei hij. Maar dat kan ook nog wel een paar dagen pijn doen zei de tandarts. Maar hij was superstoer bij de tandarts, hij liet haar netjes kijken en aan de tand voelen.
pi_212900384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 22:10 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Het gaat goed, tandarts heeft gekeken en de tand zit niks losser dan vorige week met de controle, de snee zat gelukkig al netjes dicht. Met poetsen doet het nog wel een beetje zeer zei hij. Maar dat kan ook nog wel een paar dagen pijn doen zei de tandarts. Maar hij was superstoer bij de tandarts, hij liet haar netjes kijken en aan de tand voelen.
Fijn dat het meevalt en goed gaat! Hoop dat jij je inmiddels ook wat minder naar voelt over het gebeurde :*
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 08:37:26 #128
148247 taxibabe
pi_212900869
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 06:56 schreef eponine het volgende:

[..]
Fijn dat het meevalt en goed gaat! Hoop dat jij je inmiddels ook wat minder naar voelt over het gebeurde :*
Ja, vanmorgen zelfs op de fiets naar school gegaan. Voor het eerst zonder de zijwieltjes. Dat vond ik nog ff spannend, want er zitten een paar scherpe bochten in de route. We hebben hier een voorrangsfietspad dwars door het dorp, ideaal om veilig met de kinderen te fietsen maar om er op te komen en er weer af te gaan is dus best lastig als je net fietst. Maar daar is hij gewoon gaan steppen. :Y

Ik heb ook lang getwijfeld of ik een helm zou halen voor hem, want wij hebben natuurlijk ook leren fietsen zonder helm. Maar na de aanvaring met de paal en de route naar school ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is het met die van jou, is hij alweer beter?
pi_212901082
Dat was schrikken Taxi! Maar hij is letterlijk zo weer de fiets op gestapt, komt helemaal goed.
Helm hebben wij al vanaf loopfiets. Ze krijgen het altijd voor elkaar op hun hoofd te landen.

Juul kan echt wel prima fietsen, vorige week met haar weer eens naar school gefietst ipv achterop. Vergat ze te remmen het kleine pleintje op waar de kleuterfietsen staan, rijdt zo een hek in en valt hard om. Boos was ze, boos, dat ik niet zei dat ze moest remmen.....Verder niets aan de hand, ze zijn zo flexibel.

Wij gaan het naar school fietsen weer actief oppakken, in de zomer willen we oa gaan mountainbiken in Zweden dus ze moet wel goed kunnen fietsen (geen heftige routes, gewoon de kinderbaantjes)
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 09:37:43 #130
148247 taxibabe
pi_212901472
Lekker ook om jou de schuld te geven dat ze was vergeten was te remmen, haha. Een kleuterbrein werkt soms wel bijzonder. _O-

Soms heeft Thomas wel even een zetje nodig om iets nieuws te proberen, het is al snel 'dat kan/wil ik niet' bij hem. Maar als hij het dan toch doet gaat hij er ook vol voor, dus ben blij dat hij gelijk weer op de fiets stapte.

Ik wil het ook echt volhouden met naar school fietsen nu het weer mooi weer wordt. Sommige dagen kan het niet echt, zoals op dinsdag starten ze in de sporthal met gym en lopen ze samen terug naar school. Maar ik merk dat het voor mij ook goed is, want mijn conditie is zoooo slecht. :X Ik ben kapot als ik weer thuiskom, haha. Ik ben benieuwd wanneer ik merk dat dat beter gaat.

Sinds ik mijn rijbewijs heb en een auto (en dat is al 21 jaar :X ), heb ik bijna nooit meer gefietst. Dus het is ook hard nodig dat ik wat aan mijn conditie doe.
pi_212901577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:37 schreef taxibabe het volgende:
Lekker ook om jou de schuld te geven dat ze was vergeten was te remmen, haha. Een kleuterbrein werkt soms wel bijzonder. _O-

Soms heeft Thomas wel even een zetje nodig om iets nieuws te proberen, het is al snel 'dat kan/wil ik niet' bij hem. Maar als hij het dan toch doet gaat hij er ook vol voor, dus ben blij dat hij gelijk weer op de fiets stapte.

Ik wil het ook echt volhouden met naar school fietsen nu het weer mooi weer wordt. Sommige dagen kan het niet echt, zoals op dinsdag starten ze in de sporthal met gym en lopen ze samen terug naar school. Maar ik merk dat het voor mij ook goed is, want mijn conditie is zoooo slecht. :X Ik ben kapot als ik weer thuiskom, haha. Ik ben benieuwd wanneer ik merk dat dat beter gaat.

Sinds ik mijn rijbewijs heb en een auto (en dat is al 21 jaar :X ), heb ik bijna nooit meer gefietst. Dus het is ook hard nodig dat ik wat aan mijn conditie doe.
Het is bij mij gemakzucht, ik ben 2x zo lang onderweg als ze zelf fietst. Op dinsdag heb ik daar geen tijd voor want moet mijn trein halen. Op donderdag kan het ook niet want dan heeft ze BSO en is doodmoe einde dag.
En de andere dagen....spreekt ze 9 van de 10 keer af en moet ik haar fiets mee naar huis zien te nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 09:53:37 #132
148247 taxibabe
pi_212901665
Ja snap dat je dan minder makkelijk de fiets pakt. Even afkloppen, Thomas heeft vanmorgen goed doorgefietst, het is in principe 10-15 minuten fietsen. Maar voor de zekerheid om kwart voor 8 vertrokken omdat ik had verwacht dat we er ook 2x zo lang over zouden doen. Komen we dus om 8 uur het schoolplein op _O_ . Moesten we nog 5 minuten wachten op de bel, haha.

Maar ik moet dan inderdaad wel wat blijven aansporen. 'Door blijven trappen', 'voor je kijken', 'kijken waar je fietst' _O-
pi_212902851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja, vanmorgen zelfs op de fiets naar school gegaan. Voor het eerst zonder de zijwieltjes. Dat vond ik nog ff spannend, want er zitten een paar scherpe bochten in de route. We hebben hier een voorrangsfietspad dwars door het dorp, ideaal om veilig met de kinderen te fietsen maar om er op te komen en er weer af te gaan is dus best lastig als je net fietst. Maar daar is hij gewoon gaan steppen. :Y

Ik heb ook lang getwijfeld of ik een helm zou halen voor hem, want wij hebben natuurlijk ook leren fietsen zonder helm. Maar na de aanvaring met de paal en de route naar school ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is het met die van jou, is hij alweer beter?
Super knap van hem!
Wij hebben ook een helm inderdaad, laatst nog een nieuwe voor hem gekocht. Op z'n eigen fiets draagt ie hem altijd maar als hij bij mij achterop zit eigenlijk nooit.

Gelukkig is ie weer helemaal opgeknapt! De eerste dagen nog wel erg moe, maar nu weer helemaal zichzelf :).

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:37 schreef taxibabe het volgende:

Wat ik dikgedrukt heb, herken ik ook erg in F. Gelukkig gaat dat steeds beter en krijgt ie steeds meer (zelf)vertrouwen om dingen te proberen. En leert ie ook dat als het niet in één keer lukt, het geen ramp is.

Ik zou het liefst ook vaker op/met de fiets naar school gaan, maar het is voor ons zelf sowieso al 15 à 20 minuten fietsen, dus met hem op z'n eigen fiets nog wat langer. Het eerste stuk is langs een 80km weg en daarna door ons dorp met superveel sluipverkeer dat standaard te hard rijdt. Hoewel F gelukkig echt prima kan fietsen vind ik het toch een ding. Maar als het mooier weer wordt wil ik het weer meer oppakken op de dagen dat man of ik hem breng(t).
pi_212905672
Wij hebben het luxeprobleem dat school te dichtbij is om te fietsen. L fietst wel naar zwemles en soms naar het dorp.

Ik verwacht dat hij wel weer meer kan fietsen als het weer beter is. Afgelopen twee zomers was bij mij op de fiets makkelijker door zwangerschap en baby maar gelukkig is hij het niet verleerd.
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2024 @ 22:14:47 #135
148247 taxibabe
pi_212948146
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:19 schreef eponine het volgende:

[..]
Ach nee ;(
Zo vermoeiend hè… en ik doe echt m’n best om niet boos te worden maar oei oei oei. Mijn emmertje zit behoorlijk vol.

Ik zag net toevalligerwijs dat het over drie dagen volle maan is. En we hebben elke maand wel een paar dagen met dit soort gedrag. Ik ga het toch eens bijhouden denk ik :X (ik ben normaal helemaal geen type om met dit soort dingen bezig te zijn, man keek me net al aan of ik gek was)
En .. Het is weer volle maan, was die van jou nog weer lekker dwars? :P
pi_212955890
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]
En .. Het is weer volle maan, was die van jou nog weer lekker dwars? :P
Nou. Eigenlijk wel :D :')
Jouwes?
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2024 @ 18:04:39 #137
148247 taxibabe
pi_212956603
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:01 schreef eponine het volgende:

[..]
Nou. Eigenlijk wel :D :')
Jouwes?
Hij was ook wel behoorlijk dwars, maar dat had denk ik een andere oorzaak. Maar misschien heeft de volle maan het nog wel wat meer versterkt. :')
SPOILER
pi_212957911
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:04 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hij was ook wel behoorlijk dwars, maar dat had denk ik een andere oorzaak. Maar misschien heeft de volle maan het nog wel wat meer versterkt. :')
SPOILER
Oh wat heftig, ook voor jou. Kan me voorstellen dat het heel pittig is zo. Sterkte!
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2024 @ 19:50:46 #139
148247 taxibabe
pi_212958054
Tnx! Het is soms wel pittig idd, normaal kun je op elkaar terugvallen, nu sta ik constant aan, plus 'zijn deel' van het huishouden wat ik er nu ook bij doe. Dat is bijelkaar soms wel vermoeiend. Maar het is voor het goede doel!
pi_212960346
Ja logisch toch dat het vermoeiend is. Hopelijk geeft het wel het gewenste resultaat uiteindelijk. Duurt je man z’n traject nog lang?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 maart 2024 @ 08:42:14 #141
148247 taxibabe
pi_212962564
Tot 30 mei, maar het aantal dagen per week daar wordt wel minder. Dus over 2 weken is het 4 dagen en dan later gaat het naar 3 dagen. Dus dat is wel fijn.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:34:33 #142
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212969091
Heftig Taxi, hopelijk heeft hij er veel baat bij.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:25:22 #143
367000 roos94
pi_213073138
Miss dom vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

In de schoolgids vond ik deze tekst:

Tussenschoolse opvang, er is geen opvang in de middagpauze.

Wat betekent dit nu? Dat je als ouder je kind in de pauze moet ophalen oid :? Mag dat uberhaupt?

Ik heb het al aan de school gevraagd maar nog geen reactie gehad..
  woensdag 3 april 2024 @ 17:26:13 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213073144
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:25 schreef roos94 het volgende:
Vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

Wat betekent dit nu? Dat je als ouder je kind in de pauze moet ophalen oid :? Mag dat uberhaupt?

Ja, dat kan. Je wordt dus geacht je kind tussen de middag thuis te laten eten. Er is blijkbaar geen behoefte aan overblijven...
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:26:48 #145
367000 roos94
pi_213073153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Je wordt dus geacht je kind tussen de middag thuis te laten eten. Er is blijkbaar geen behoefte aan overblijven...
Dus alle werkende ouders moeten tussendoor van werk weg ? _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 april 2024 @ 17:31:22 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213073201
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:25 schreef roos94 het volgende:
Miss dom vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

Ik denk dat er continue rooster is.

Hier wel nog met overblijven, waarbij er gebruik gemaakt kan worden van tussenschoolse opvang

Wat zijn de schooltijden? Daar kun je vaak wel wat aan afleiden.
Today is life -

Dale Carnegie
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:31:54 #147
367000 roos94
pi_213073209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:31 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik denk dat er continue rooster is.

Hier wel nog met overblijven, waarbij er gebruik gemaakt kan worden van tussenschoolse opvang

Wat zijn de schooltijden? Daar kun je vaak wel wat aan afleiden.
Vijf gelijke dagen model staat er . 8.30 tot 14.00
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 april 2024 @ 17:33:18 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213073222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Vijf gelijke dagen model staat er . 8.30 tot 14.00
Met die tijden is het hier bij de andere school continue rooster. Boterham in de klas half uurtje buiten spelen en weer les.

Met pauze, dus overblijf of thuis eten duurt het hier tot 15.15
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 3 april 2024 @ 18:39:29 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213073976
Ah met die tijden denk ik ook dat er een continurooster is ja. Ken je geen andere ouders met hun kind op die school? Kun je het even navragen...
pi_213074009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:33 schreef Ynske het volgende:
Met die tijden is het hier bij de andere school continue rooster. Boterham in de klas half uurtje buiten spelen en weer les.
zo gaat het hier ook met 5 gelijke dagen continue rooster en daardoor is er geen tussentijdse opvang. dat hadden ze wel wat beter mogen verwoorden in de schoolgids
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')