abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211981347
Is hij hoogbegaafd? Want dat soort lastige gedachten/issues komen vaak voor bij hb-kinderen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2024 @ 11:02:38 #52
148247 taxibabe
pi_211981518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:49 schreef SaskiaR het volgende:
Is hij hoogbegaafd? Want dat soort lastige gedachten/issues komen vaak voor bij hb-kinderen.
Weten we niet. De arts noemde dit wel, daarom dat er ook versneld een orthopedagoog mee gaat kijken.
(bv. in de kerstvakantie zette hij zelf de tv op pauze om de ondertiteling te lezen.)
pi_211981551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:02 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Weten we niet. De arts noemde dit wel, daarom dat er ook versneld een orthopedagoog mee gaat kijken.
(bv. in de kerstvakantie zette hij zelf de tv op pauze om de ondertiteling te lezen.)
Heel verstandig :) Want niet gezien worden kan leiden tot een gevoel van onveiligheid, wat hij dan dus bij zijn ouders gaat zoeken.
Anders ben je welkom hier: OUD / Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #9
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2024 @ 16:55:53 #54
148247 taxibabe
pi_211984930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:05 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Heel verstandig :) Want niet gezien worden kan leiden tot een gevoel van onveiligheid, wat hij dan dus bij zijn ouders gaat zoeken.
Anders ben je welkom hier: OUD / Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #9
Dankje, de school probeert ook echt wel mee te denken en de ib-er heeft ook al een paar keer geobserveerd. N.a.v. gisteren hebben we volgende week ook een gesprek met de juf en de ib-er
pi_211994267
Wat een lastige situatie @taxibabe,fijn dat de orthopedagoog versneld mee gaat kijken en hopelijk levert het iets concreets op waar je ook echt wat mee kan. Sterkte!

Mijn kleuter van 5 heeft deze week een 1e proefles hiphop gehad. Ze was de jongste van het clubje meiden, ook al is het van 5 tot 8 jaar, en zo'n kabouter vergeleken met de rest (ze is ook nog eens klein van stuk met haar net aan 1 meter). Ze vond het heel leuk maar het tempo zat er goed in en ze hield zich amper staande, en nu twijfel ik of we haar daar echt op moeten laten gaan. Maar grote zus Jewel van 7 gaat er ook op dus dat onderscheid zal de jongste niet (willen) begrijpen vrees ik. Komende maandag nog een proefles, heb de docenten gevraagd om daarna een eerlijke mening te geven wat zij verwachten. Want hoe leuk is een sport als je niet mee kan komen met de andere meiden?

En gisteren konden we schaatsen op alle volgelopen wadi's O+ Jewel kon al wel schaatsen, maar voor Vlokje was dit de eerste keer op kunstschaatsen. Ze kan sinds kort ook skeeleren dus ze durfde het wel aan. Eerst nog wat geoefend met een stoel maar uiteindelijk lukte het schaatsen haar best prima O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2024 @ 11:39:56 #56
148247 taxibabe
pi_212002452
N.a.v. een tip van Tink in een ander topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En andere aanpassingen (eventueel in combinatie met elkaar) om het vertrouwder te maken? Ik denk aan:
- Een plasmaatje in de vorm van een klasgenootje (dus een lief kind dat met hem mee wil) of een knuffel (iets wasbaars :X ) die mee mag.

Nou, een voorzichtige *O* ! Ik heb gisteren met Thomas een knuffel uitgezocht die mee mag naar school. Uitgelegd dat deze knuffel dan mee gaat naar het toilet zodat hij zonder ons naar het toilet kan gaan. En dat we dit ook samen aan de juf gaan vertellen.

Ik krijg net een berichtje van de juf, hij heeft geplast! *O*
pi_212004441
Even inbreken: wie kan mij helpen aan (links naar) Nederlands gesproken tekenfilmpjes voor een 6-jarige in groep 3.
De Turkse moeder is bezig voor het inburgeringsexamen en kan dan samen met hem kijken en luisteren.
Dank alvast.
P.S. als er een betere SC is voor deze vraag van mij, dan lees ik het wel.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:45:36 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212005208
Netflix of Disney + en dan de taal gewoon op Nederlands zetten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212005337
@AnneX Geen tekenfilmpjes, maar op schooltv.nl staan een heleboel leerzame filmpjes. Je kunt daar ook filteren op leeftijd.
pi_212005386
In de NPO app/website staan ook heel veel Nederlandstalige kinderfilmpjes. Educatieve dingen als klokhuis en waku waku, maar ook tekenfilms als Ziggy en de zootram, de smurfen etc.

https://npo.nl/start/omroep/npo-zappelin
pi_212005405
Aha…dank voor de input.
Zelf ben ik daar helemaal niet bekend en ervaren mee.
pi_212005782
Geen tekenfilm tip maar de bibliotheek is gratis voor kinderen en dat is tegenwoordig veel meer dan alleen boeken.
Het verschilt per regio watvoor activiteiten zijn maar hier zijn er bijvoorbeeld ouder-kind activiteiten voor buitenlandse gezinnen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:12:35 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212005817
Hier is er bij de bieb inderdaad ook voorlezen voor kleuters en peuters en taalcafe enzo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212006085
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:06 schreef Elleska het volgende:
Geen tekenfilm tip maar de bibliotheek is gratis voor kinderen en dat is tegenwoordig veel meer dan alleen boeken.
Het verschilt per regio watvoor activiteiten zijn maar hier zijn er bijvoorbeeld ouder-kind activiteiten voor buitenlandse gezinnen.
Kind leest veel. Moeder helpt ook in de bieb een uurtje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212007052
Dan zit ze al helemaal op de goede plek. Kinderprogramma's lijken me dan ook een goede om te beginnen bij de basis en niet te moeilijk denken. Daarvoor heb ik geen verdere tips, hier wordt vooral Netflix gekeken en NPO

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 12-01-2024 19:46:35 ]
  FOK!fotograaf maandag 15 januari 2024 @ 14:40:58 #66
148247 taxibabe
pi_212038171
Dag 2 ook een succes! *O*
Had niet verwacht dat een knuffel meenemen naar het toilet zou helpen!
  woensdag 17 januari 2024 @ 09:01:25 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212060013
Heeft er hier iemand ervaring met een kleuter die buikpijn zegt te hebben en weigert te eten?

SPOILER
Ik weet het effe niet meer. Het is een vrolijk, heel slim kind dat de laatste tijd juist weer veel plezier in school leek te hebben, vriendinnetjes en vriendjes heeft. Een tijdje terug heeft ze zich regelmatig flink misdragen (wegrennen in winkels, slaan, etc), maar dat is met consequent uitleggen en corrigeren helemaal over. Ik kan er de vinger niet opleggen wat er nu aan de hand is, maar ik maak me wel zorgen. Ik kan haar toch niet zomaar zonder ontbijt naar school laten gaan, met buikpijn van de honger naar bed. Maar haar dwingen om te eten, werkt natuurlijk ook niet.
  FOK!fotograaf woensdag 17 januari 2024 @ 09:44:27 #68
148247 taxibabe
pi_212060561
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:01 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een kleuter die buikpijn zegt te hebben en weigert te eten?

SPOILER
Ik weet het effe niet meer. Het is een vrolijk, heel slim kind dat de laatste tijd juist weer veel plezier in school leek te hebben, vriendinnetjes en vriendjes heeft. Een tijdje terug heeft ze zich regelmatig flink misdragen (wegrennen in winkels, slaan, etc), maar dat is met consequent uitleggen en corrigeren helemaal over. Ik kan er de vinger niet opleggen wat er nu aan de hand is, maar ik maak me wel zorgen. Ik kan haar toch niet zomaar zonder ontbijt naar school laten gaan, met buikpijn van de honger naar bed. Maar haar dwingen om te eten, werkt natuurlijk ook niet.
Wat heftig Tink! :'(
Het enige wat ik me kan bedenken (wat je denk ik ook al wel hebt gedaan), is uitleggen waarom we eten?
Dat het brandstof is voor het lichaam, net zoals dat er brandstof in de auto moet om te kunnen rijden. Door te eten kun je groeien, denken en leren, spelen. En dat door te eten ook de buikpijn weggaat, dat dat een signaal is van je lichaam dat 'ie weer brandstof nodig heeft (net zoals het lampje in de auto dat de tank leeg is).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 januari 2024 @ 12:03:21 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212062708
En v vloeibaar eten?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212090646
Buikpijn bij kinderen kan echt vanalles betekenen, ook psychische dingen zoals inderdaad schoolproblematiek. Het kan natuurlijk dat ze alles leuk vindt op school, maar dat er onbewust toch iets knaagt. Faalangst of onzekerheid. Wat vreselijk moeilijk dit.
Ik zou toch weer naar de huisarts gaan, want dit is niet houdbaar natuurlijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_212092931
Heel lastig Tink. Mijn 7 jarige klaagt ook dagelijks over buikpijn maar bij haar is het echt spanningsbuikpijn dus daar kunnen we tenminste nog de vinger op leggen. En het gaat meestal niet ten koste van haar eetgedrag.

Zou het helpen om een eetschema te maken samen met haar, wanneer ontbijt/lunch/avondeten is, hoe laat tussendoortjes, en dan daarin laten meebepalen? Zo doen we het hier ook, al speelt hier andere problematiek dus geen idee of het wat voor prul zou zijn. Maar het geeft misschien een stukje controle, soms weigeren kinderen ook iets omdat ze zelf controle willen uitoefenen in plaats van iets 'moeten'.

Sterkte, ik hoop dat er een oplossing komt die werkt voor jullie!
  Miss 200.000.000! dinsdag 6 februari 2024 @ 07:36:28 #72
367000 roos94
pi_212314764
Iemand ervaring met toeslagen en bso?

Het duurt nog ff maar vanaf november gaat mijn dochter naar school en bso.

In gewone schoolweken heeft ze natuurlijk minder bso dus dan moet ik bij mijn toeslagen voor kdv toeslag minder uren invullen.

Maar hoe doe je dat dan als t vakantie wordt? Verander je dan de uren in mijn toeslagen en als de vakantie voorbij is verander je t weer terug of hoe werkt dit :?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 08:00:58 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212315068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 07:36 schreef roos94 het volgende:

In gewone schoolweken heeft ze natuurlijk minder bso dus dan moet ik bij mijn toeslagen voor kdv toeslag minder uren invullen.

Maar hoe doe je dat dan als t vakantie wordt? Verander je dan de uren in mijn toeslagen en als de vakantie voorbij is verander je t weer terug of hoe werkt dit :?
Wij betalen elke maand hetzelfde bedrag en krijgen dan voor de 12 schoolweken een soort tegoedkaart die we kunnen inzetten in de vakanties. Dus 12 x 6 uur per week = 72 uur op de vakantiekaart. Daar kun je dan dus bijv. 7 dagen van 10 uur of 10 dagen van 7 uur voor inplannen. Als je meer nodig hebt, kun je uren bijkopen. Daar doe ik voor de toeslagen vooraf verder niks voor, als het nodig is, schiet ik die uren volledig zelf voor en bij de eindafrekening komt het dan goed.
pi_212315693
Wanneer je een contract kiest waarbij je geen opvang in de vakantie afneemt zal de bso dit verrekenen in de uren zodat je iedere maand nog steeds wel hetzelfde bedrag betaald. De uren die in je contract staan geef je door op toeslagen.nl.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_212316112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 07:36 schreef roos94 het volgende:

Je krijgt een gemiddeld aantal uren per maand te horen van de bso en die geef je door. Dus niet tussentijds wijzigen.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:00:47 #76
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212316116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:01 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Je zegt 'het avondeten was drama want halve hamburger en wat worteltjes'. Is dat jouw interpretatie? Vind jij dat ze meer zou moeten eten op dat moment, of kan het dat ze daar genoeg aan heeft? Gaf ze erna trek/honger aan? Hier ook een kind dat qua eten veel minder nodig heeft dan de rest van dit gezin. Het heeft ons echt wat tijd gekost om dat te zien en ook te accepteren. Hij eet gemiddeld per dag een hele maaltijd minder dan wij, en dat is inmiddels prima. Dat staat natuurlijk wel los van niet durven eten, zoals jij het omschrijft. Kan het dat allebei speelt, dat ze en weinig eten nodig heeft en door stress/spanning de buik zo vol heeft dat het niet lukt? Dan is het al gauw erg weinig wat ze binnen krijgt lijkt me.

Verder: als ik iets heb geleerd is het wel dat kinderen heel vaak niet weten waar ze last van hebben als er iets bij ze speelt. Onder woorden brengen wat er gaande is, is gewoon een enorme opgave. Dus dat zij aangeeft dat er nergens een probleem is, kan ook inhouden dat ze het zelf gewoon nog niet als dusdanig heeft geïnterpreteerd. Ons oudste kind is een open boek, in alles. Ons tweede kind gaat op slot als er dingen niet lekker lopen, keert in zichzelf en heeft vooral 'nergens last van!' terwijl je hem letterlijk ziet afglijden. Dat is een voortdurende zoektocht eigenlijk. Heel lastig.

Zijn er dagen of periodes dat het eten en/of de buikpijn minder of zelfs afwezig is?

(Edit: ik zie nu dat ik in het kleutertopic post, hier hoor ik niet, sorry! Dacht dat dit het HB-topic was :') )

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanukerst op 06-02-2024 10:06:58 ]
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:25:28 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212317890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:00 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Je zegt 'het avondeten was drama want halve hamburger en wat worteltjes'. Is dat jouw interpretatie? Vind jij dat ze meer zou moeten eten op dat moment, of kan het dat ze daar genoeg aan heeft? Gaf ze erna trek/honger aan? Hier ook een kind dat qua eten veel minder nodig heeft dan de rest van dit gezin. Het heeft ons echt wat tijd gekost om dat te zien en ook te accepteren. Hij eet gemiddeld per dag een hele maaltijd minder dan wij, en dat is inmiddels prima. Dat staat natuurlijk wel los van niet durven eten, zoals jij het omschrijft. Kan het dat allebei speelt, dat ze en weinig eten nodig heeft en door stress/spanning de buik zo vol heeft dat het niet lukt? Dan is het al gauw erg weinig wat ze binnen krijgt lijkt me.

Verder: als ik iets heb geleerd is het wel dat kinderen heel vaak niet weten waar ze last van hebben als er iets bij ze speelt. Onder woorden brengen wat er gaande is, is gewoon een enorme opgave. Dus dat zij aangeeft dat er nergens een probleem is, kan ook inhouden dat ze het zelf gewoon nog niet als dusdanig heeft geïnterpreteerd. Ons oudste kind is een open boek, in alles. Ons tweede kind gaat op slot als er dingen niet lekker lopen, keert in zichzelf en heeft vooral 'nergens last van!' terwijl je hem letterlijk ziet afglijden. Dat is een voortdurende zoektocht eigenlijk. Heel lastig.

Zijn er dagen of periodes dat het eten en/of de buikpijn minder of zelfs afwezig is?

(Edit: ik zie nu dat ik in het kleutertopic post, hier hoor ik niet, sorry! Dacht dat dit het HB-topic was :') )
Update: inmiddels eet ze weer haar gebruikelijke 8 boterhammen per dag en gaat de groente op school ook weer op. We hebben uitgebreid gesproken over wat eten is voor je lijf (zoals benzine voor de auto) en hoe het komt dat je buikpijn kunt krijgen als je te weinig eet. Na een paar keer ervaren dat eten kan helpen tégen buikpijn, is de knop.

Dus txs voor je reactie, maar met de tips uit beide topics zijn we gelukkig inmiddels weer gerustgesteld.
pi_212324898
Fijn carnaval!

SPOILER
pi_212325337
Wat een plaatje O+
pi_212428319
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
pi_212430042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:11 schreef B.ertha het volgende:
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
Ik las bij de nvwa al een lijst met alle modellen die terug moeten worden geroepen. Maar ik vraag mij wel af of een bedrijf als babboe dit overleeft. Wel mooi kak voor jullie :*
pi_212430619
Echt vervelend als je zo'n fiets hebt. Niemand wil hem nog van je overkopen en ik zou er zelf ook niet graag op fietsen. Dit lijkt me het (begin van) het einde van Babboe.

Daarnaast vind ik het ook verwerpelijk dat ze van het mankement wisten en blijkbaar hebben ze geen adequate maatregelen getroffen. Dan ben je voor mij echt af als bedrijf
Shine bright like a diamond.
pi_212432419
Ja.
Maar wat doe je er nu aan? Het lijkt er nu op dat ze toch alles willen gaan repareren of dat ze er tegenin gaan, want ze vervangen alleen de oude modellen. Door het model wat wij hebben..
pi_212432461
quote:
Kun je hem niet gewoon laten nakijken bij een fietsenmaker?
Heb je er in elk geval weer plezier van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:22:57 #85
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212432576
quote:
Ik heb er geen maar ik las online al wel dat dit een bekend probleem was, en dat monteurs van babboe dan de fiets aanpasten (als ik me goed herinner was de stang het probleem en werd die vervangen door een dubbele stang). Dus reparatie/aanpassen zodat de fiets veilig is, dat kan dus blijkbaar. Misschien kun je contact opnemen met babboe om te kijken of jullie fiets zo'n onveilige fiets is en kunnen ze hem in orde maken. Dan kun je hem misschien toch met een gerust hart gebruiken.
Alleen is het dan wel hopen dat ze niet failliet gaan in de tussentijd, en doorverkopen wordt ook wel lastig denk ik.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:20:18 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212434270
Babboe staat er al zeker 10 jaar om bekend dat het slechte kwaliteit is omdat er toen ook al veel mis ging., ik vind het echt knap hoe goed verkocht ze alsnog zijn. Ik denk dat ze het overleven :X

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja.
Maar wat doe je er nu aan? Het lijkt er nu op dat ze toch alles willen gaan repareren of dat ze er tegenin gaan, want ze vervangen alleen de oude modellen. Door het model wat wij hebben..
Kan dat niet betekenen dat jullie model juist wel gewoon goed is?

Onze lovens had ook recentelijk een recall, elke fiets moest langs de fietsenmaker, blijkbaar was die van ons oke.
pi_212435153
quote:
17s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Babboe staat er al zeker 10 jaar om bekend dat het slechte kwaliteit is omdat er toen ook al veel mis ging., ik vind het echt knap hoe goed verkocht ze alsnog zijn. Ik denk dat ze het overleven :X
[..]
Kan dat niet betekenen dat jullie model juist wel gewoon goed is?

Onze lovens had ook recentelijk een recall, elke fiets moest langs de fietsenmaker, blijkbaar was die van ons oke.
Dat kan, dat roept babboe ook, maar de nvwa noemt expliciet ook de nieuwere modellen waarvan babboe al altijd zegt dat ze wel goed zijn
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:39:46 #88
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212435382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:23 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat kan, dat roept babboe ook, maar de nvwa noemt expliciet ook de nieuwere modellen waarvan babboe al altijd zegt dat ze wel goed zijn
Oh dan denk ik dat babboe wel ten onder gaat, als nvwa zegt alles moet je imho ook gewoon gaan voor alles.
Ik zou dan denk ik idd ook niet meer durven fietsen
pi_212435626
Oh, ik durf best te fietsen want hij is niet veel gebruikt en vast nog niet verbogen. Maar ik wil niet over een paar jaar alsnog met het probleem zitten. En wanneer is het kantelpunt?
pi_212493080
Mini-ToT houdt er echt van een clown te zijn! _O-

SPOILER
pi_212527769
Mijn kleuter en ik hebben wat moeite met elkaar de laatste dagen.
Hij is zó dwars... Niet luisteren, niet reageren als ik iets vraag, door me heen schreeuwen (random klanken, geen woorden ofzo), allemaal dingen eisen (want normaal vragen is er ook niet meer bij) en als ik daar niet in mee ga, gelijk keihard huilen. Ik hoop dat het weer eens een fase is, maar z'n vrije weekje is een stuk minder leuk dan ik van tevoren had bedacht ;(
pi_212530398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:27 schreef eponine het volgende:
Mijn kleuter en ik hebben wat moeite met elkaar de laatste dagen.
Hij is zó dwars... Niet luisteren, niet reageren als ik iets vraag, door me heen schreeuwen (random klanken, geen woorden ofzo), allemaal dingen eisen (want normaal vragen is er ook niet meer bij) en als ik daar niet in mee ga, gelijk keihard huilen. Ik hoop dat het weer eens een fase is, maar z'n vrije weekje is een stuk minder leuk dan ik van tevoren had bedacht ;(
Dan kunnen we de handen schudden.. :{
pi_212530610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:08 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dan kunnen we de handen schudden.. :{
Ach nee ;(
Zo vermoeiend hè… en ik doe echt m’n best om niet boos te worden maar oei oei oei. Mijn emmertje zit behoorlijk vol.

Ik zag net toevalligerwijs dat het over drie dagen volle maan is. En we hebben elke maand wel een paar dagen met dit soort gedrag. Ik ga het toch eens bijhouden denk ik :X (ik ben normaal helemaal geen type om met dit soort dingen bezig te zijn, man keek me net al aan of ik gek was)
pi_212530746
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:19 schreef eponine het volgende:

[..]
Ach nee ;(
Zo vermoeiend hè… en ik doe echt m’n best om niet boos te worden maar oei oei oei. Mijn emmertje zit behoorlijk vol.

Ik zag net toevalligerwijs dat het over drie dagen volle maan is. En we hebben elke maand wel een paar dagen met dit soort gedrag. Ik ga het toch eens bijhouden denk ik :X (ik ben normaal helemaal geen type om met dit soort dingen bezig te zijn, man keek me net al aan of ik gek was)
Heel vermoeiend.. en wat me dan nog het meest raakt is dat hij bv. niet mee wil werken met aankleden en dan gaat schreeuwen 'Papa heeelp!' ;( Heel moeilijk om dan idd niet boos te worden...ik heb soms echt al tot 20 moeten tellen :X

Ik geloof ook niet zo in volle maan, maar ik ga het ook eens in de gaten houden
pi_212530836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:31 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Heel vermoeiend.. en wat me dan nog het meest raakt is dat hij bv. niet mee wil werken met aankleden en dan gaat schreeuwen 'Papa heeelp!' ;( Heel moeilijk om dan idd niet boos te worden...ik heb soms echt al tot 20 moeten tellen :X

Ik geloof ook niet zo in volle maan, maar ik ga het ook eens in de gaten houden
Dat gebeurt hier ook inderdaad, om papa roepen. Terwijl papa nog duizend keer ‘strenger’ is dan ik op zulke dagen. Vanochtend heeft ie 20 minuten in z’n blootje op bed gezeten want hij had z’n pyjama etc. al uitgetrokken maar was vergeten schone kleren te pakken van tevoren. En dat kon hij ineens écht niet meer zelf en ik moest het doen (ik was met z’n zusje en mezelf bezig, hij kan het prima alleen…). En dan maar blèren “nu zijn we geen beste vrienden meer mama!” Aan de ene kant lachwekkend, aan de andere kant om 06:30 ‘s ochtends heel a-relaxed :')
pi_212532116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:42 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat gebeurt hier ook inderdaad, om papa roepen. Terwijl papa nog duizend keer ‘strenger’ is dan ik op zulke dagen. Vanochtend heeft ie 20 minuten in z’n blootje op bed gezeten want hij had z’n pyjama etc. al uitgetrokken maar was vergeten schone kleren te pakken van tevoren. En dat kon hij ineens écht niet meer zelf en ik moest het doen (ik was met z’n zusje en mezelf bezig, hij kan het prima alleen…). En dan maar blèren “nu zijn we geen beste vrienden meer mama!” Aan de ene kant lachwekkend, aan de andere kant om 06:30 ‘s ochtends heel a-relaxed :')
Papa is hier juist veel minder streng dan ik (best lastig soms, want ik mopper dus vaker op hem dan zijn vader)... En dat weet hij volgens mij ook. Dan zeg ik dat iets niet mag en rent hij naar zijn vader..
pi_212539063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Papa is hier juist veel minder streng dan ik (best lastig soms, want ik mopper dus vaker op hem dan zijn vader)... En dat weet hij volgens mij ook. Dan zeg ik dat iets niet mag en rent hij naar zijn vader..
Dat lijkt me heel lastig voor jou ook…
pi_212539425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:04 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel lastig voor jou ook…
Dat is soms best lastig idd. :{
Op zich ging het vandaag best goed, tot het avondeten... Daar begon hij weer tegendraads te doen. Hij heeft tot half 6 de tijd gekregen om te eten (een half uur), hij heeft welgeteld 1 hap gehad. :N
  vrijdag 23 februari 2024 @ 12:02:45 #99
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212550872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:35 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat is soms best lastig idd. :{
Op zich ging het vandaag best goed, tot het avondeten... Daar begon hij weer tegendraads te doen. Hij heeft tot half 6 de tijd gekregen om te eten (een half uur), hij heeft welgeteld 1 hap gehad. :N
Ik vraag me af waarom je hem een tijdslimiet geeft voor eten?
Zeg je hem dat dan ook vantevoren of pak je na een half uur gewoon zijn eten weg?

(ik kan niet eten onder tijdsdruk dan krijg ik het absoluut niet weg)
pi_212550944
Ik ben niet taxibabe maar hier ook af en toe een tijdslimiet voor het eten hoor. Anders blijven we tot in de eeuwigheid aan tafel zitten.

Hier geven we duidelijk aan dat, bij treuzelen, hij een bepaalde tijd heeft om te eten (“als er op de klok van de oven 18:20 staat ruimen we de tafel af, het zou fijn zijn als je bord dan grotendeels leeg is”). Vaak gaat het dan goed. Soms ook niet, zoals nu bij taxi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')