Het is inderdaad begaande grond.quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:01 schreef bleiblei het volgende:
Heb je het over de begane grond of is je woning een appartement?
Of wil je de eerste verdieping voorzien van vvw?
Als het beganegrond is, vloer eruit, isoleren, beton erin en daar vvw op om vervolgens met zandcement klaar te maken voor de definitieve vloerbedekking. Dat is het beste. Al het andere is mwahmwah of ronduit nogo.
Het huis is op palen gefundeerd.quote:Op zondag 10 december 2023 18:20 schreef Makrolon het volgende:
Voor 6k moet beton ook wel lukken hoor.
Ik vind eigenlijk een duur droogbouw systeem op hout een beetje een halve oplossing. Al het hout er uit weet je zeker dat dat nooit gaat rotten.
Ben je zelf handig? Dan kan je ook veel zelf doen.
Hoe is je huis gefundeerd? Op palen of gewoon op zand?
Gaat het alleen om kosten terugwinnen of wil je ook investeren in comfort?quote:Op zondag 10 december 2023 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is inderdaad begaande grond.
Beton storten etc klinkt erg kostbaar, ben bang dat ik niet meer leef voordat dat zich heeft terugverdiend![]()
Ik zit zelf ook te twijfelen, is misschien een hybride warmtepomp met convectoren geen betere optie?
Wijsheid is geen halve oplossingen. Krijg je altijd spijt van. Óf je wil er niet echt wonen, maar gewoon snel flippen en de volgende bewoners met de meukoplossingen laten zitten. Dan is het rendement-technisch het beste.quote:Op maandag 11 december 2023 10:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het huis is op palen gefundeerd.
Ben zelf niet de handigste, maar wellicht is met hulp veel te doen.
Ik twijfel nog wel over wat wijsheid is.
Comfort is ook belangrijk natuurlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 13:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Gaat het alleen om kosten terugwinnen of wil je ook investeren in comfort?
Daarom zit ik ook te twijfelen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wijsheid is geen halve oplossingen. Krijg je altijd spijt van. Óf je wil er niet echt wonen, maar gewoon snel flippen en de volgende bewoners met de meukoplossingen laten zitten. Dan is het rendement-technisch het beste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |