abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 december 2023 @ 18:37:35 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211517486

quote:
Omtzigt toont per ongeluk een notitie die extra duidelijk maakt: NSC wil niet met de PVV in zee
MET VIDEONa de stroeve eerste week hoopt Ronald Plasterk de verkenning uit het slop te trekken met gesprekken in duo’s. Die gaan van start, al zijn zeker VVD en NSC niet happig op een kabinet met de PVV. Pieter Omtzigt liet maandag per ongeluk een notitie zien die dat nog eens extra benadrukt. En Geert Wilders liet een heel andere indruk achter dan vorige week.

De winst is wat mager, maar toch. Het is iets na een moeizame eerste week: de verkenning van een rechts kabinet kan de komende week doorgaan. De leiders van PVV, VVD, NSC en BBB zijn bereid in gesprek te gaan, verklaarden ze maandag na afloop van een tweede gesprek met verkenner Ronald Plasterk.

En dat is al heel wat, na een week vol wantrouwen, blokkades en online sneren. Plasterk gaat de komende dagen dus verder ‘in koppeltjes’, bijvoorbeeld Wilders en Omtzigt of Yesilgz en Omtzigt.

Zo hoopt Plasterk alsnog een doorbraak te forceren. De boel liep vorige week al snel vast. NSC van Pieter Omtzigt wil nu niet onderhandelen met de PVV van Geert Wilders, de VVD van Dilan Yesilgz wil een rechts kabinet slechts gedogen. Alleen BBB-leider Caroline van der Plas wil zonder voorwaarden aan de overlegtafel.

En toch gelooft PVV-leider Geert Wilders dat zijn droomregering nog altijd mogelijk is. ,,Ik heb een positieve houding”, zei Wilders na afloop van zijn bezoek aan Plasterk maandag. ,,We moeten begrip hebben voor elkaar (...) Ik heb altijd dezelfde constructieve houding, deze week misschien nog iets constructiever zelfs.”

Luister ook naar onze podcast Politiek Dichtbij. Al onze podcasts vind je op ad.nl/podcasts

Deze week lijkt er weer een compleet andere Wilders te staan dan vorige week, toen hij op X, voorheen Twitter, nog uithaalde naar Omtzigt en de NSC-leider ‘politieke spelletjes’ verweet. Ook gooide Wilders een vertrouwelijk onderonsje met Omtzigt op straat, dat deukte het toch al broze vertrouwen tussen beiden en dat moet ‘eerst uitgepraat worden’, waarschuwde een ingewijde uit de NSC-top vrijdag.

Wilders leek zich maandag van geen kwaad bewust. ,,Tweets horen erbij, maar gesprekken zijn nog belangrijker (...) Ik ben vandaag positief, morgen positief, en overmorgen misschien weer.” Omtzigt stelde maandag vast dat iedereen ‘weer wat rustiger is’. ,,Dat helpt na de afgelopen dagen.”

De aantekeningen Pieter Omtzigt (NSC) zijn een beetje te lezen op deze foto: 'Niet in PVV/NSC/BBB-ka’(binet, red)...'
Pieter Omtzigt nadat hij het gesprek heeft gevoerd met de verkenner.

CREDIT; Jeroen Meuwsen
De aantekeningen Pieter Omtzigt (NSC) zijn een beetje te lezen op deze foto: 'Niet in PVV/NSC/BBB-ka’(binet, red)...' Pieter Omtzigt nadat hij het gesprek heeft gevoerd met de verkenner. CREDIT; Jeroen Meuwsen Jeroen Meuwsen
De NSC-leider herhaalt dat hij allerlei grondwettelijke en rechtsstatelijke eisen stelt aan een eventuele coalitiepartner, maar een verkennend gesprek kan wel, ook met de PVV. ,,Dit is geen onderhandeling.” Op camerabeelden van De Telegraaf was maandag een deel van Omtzigts aantekeningen te lezen, daarop stond: ‘Niet in PVV/NSC/BBB-ka’(binet, red)... Volgens een woordvoerder van NSC is het ‘geen ramp’ dat deze aantekening te zien was: ,,Het is feitelijk niet anders dan we in onze openbare brief aan de verkenner al schreven: we koersen niet op een kabinet met PVV en BBB, gedoogd door de VVD.”

Duidelijk was al dat Omtzigt absoluut niet happig is op klassieke coalitievorming met de PVV, hij oppert vaker de optie van een minderheidsregering. Dan hoeven de partijen niet samen in een kabinet, maar kunnen ze wel afspreken een aantal cruciale plannen te steunen vanuit de Tweede Kamer.

BBB-leider Caroline van der Plas herhaalde maandag haar oproep dat hoofdrolspelers op zijn minst naar de overlegtafel moeten komen, zonder allerlei voorwaarden of eisen vooraf. ,,Je moet kiezers recht doen door met elkaar om tafel te gaan.”

Zelf heeft Van der Plas besloten om niet meer over de verkenning en de formatie te twitteren: ,,De eerste week na de verkiezingen zit je nog vol in de emotie, nu ga ik dat niet meer doen.”

BBB-leider Caroline van der Plas.
BBB-leider Caroline van der Plas. Jeroen Meuwsen
Plasterk staat nu voor de lastige opdracht om de vier partijen aan een inhoudelijke verkenning te laten beginnen. Oud-informateur Johan Remkes spreekt van een ‘uitermate lastige situatie’, zegt hij op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar nieuwe verkiezingen zouden echt een brevet van onvermogen zijn.”

Dat hoofdrolspelers online commentaar geven op elkaar helpt ook niet, zegt Remkes: ,,Al dat getwitter, laat dat achterwege, wie het ook doet. Zo problematiseer je de situatie alleen maar verder. Af en toe is het wijs om je klep dicht te houden.”

Plasterk zal stilzwijgend instemmen met deze voorganger. Dinsdag gaan de gesprekken verder: Plasterk ontvangt dan 's ochtends Wilders (PVV) en Van der Plas (BBB) voor een duo-sessie, en daarna gaat de PVV-leider nog om tafel met VVD’er Yesilgz. Zolang de partijleiders komen opdagen en in gesprek gaan, is de zoektocht naar een nieuwe regering niet gestrand.
https://www.ad.nl/politie(...)pvv-in-zee~afb3cd04/

twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 4 december 2023 @ 18:43:28 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_211517539
Nee maar natuurlijk Pietertje. :')
Aan het typen...
pi_211517555
Spijt van mijn stem, wat is die vent kinderachtig bezig zeg.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211517559
Eigenlijk geen nieuws dit toch. Zijn lijn is vrij duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211517568
:')
pi_211517629
Wat een klein kind :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211517655
Als hij zoiets helemaal moet opschrijven omdat hij het anders vergeet dan heeft hij vast niet meer dan 2 hersencellen _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211517758
Dit lijkt me een troll-actie van Pieter. :D
  maandag 4 december 2023 @ 19:09:56 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211517766
Ik snap hem zeer goed.

Maar even de PVV tranen laten stromen, en daarna kijken of er iets anders mogelijk is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211517798
Lol, kleuter.
Sicker than your average.
  maandag 4 december 2023 @ 19:18:13 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_211517852
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_211517915
Ik vind dit geen handige actie van Omtzigt en vermoed dan maar weinig mensen zullen geloven dat het geen opzet is. Dit raakt dan aan zijn geloofwaardigheid als politicus en zou hem en zijn partij goed kunnen schaden.
pi_211517980
Man man man, als je niet snapt dat dit een grap is (wat zijn daadwerkelijke standpunt ook is) ben je echt een amoebe. Overigens gewoon in lijn met wat hij de de verkiezingen verteld heeft.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2023 19:31:00 ]
  maandag 4 december 2023 @ 19:59:08 #14
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_211518481
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:30 schreef Viezig het volgende:
Man man man, als je niet snapt dat dit een grap is (wat zijn daadwerkelijke standpunt ook is) ben je echt een amoebe. Overigens gewoon in lijn met wat hij de de verkiezingen verteld heeft.
grappig man. Er staat ook niks op het spel ofzo

Hoi
pi_211518961
Jezus wat een kleuter. Neem je verantwoordelijkheid eens, land regeren is geen flauw kutgrapje.
blablablabla
pi_211518976
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:59 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
grappig man. Er staat ook niks op het spel ofzo

Echt he.
En dan andere politici constant verwijten dat ze zaken niet serieus nemen. Fuck deze clown.
blablablabla
pi_211519045
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Spijt van mijn stem, wat is die vent kinderachtig bezig zeg.
Het begint wat op wraakzucht te lijken vanuit het kabinet dat mogelijkerwijs verantwoordelijk was voor zijn burnout.
En nu dat ie zetels toegewezen heeft gekregen paradeert ie als een klein verwend kind dat van papa en mama van alles mag.
Google is your friend, abuse your friends
pi_211519265
Echt snugger is het niet, laten we eerlijk zijn.
Just say hi!
  maandag 4 december 2023 @ 21:29:05 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211519714
_O- Deze formatie. _O_

Maar ze moeten uiteindelijk wel een PVV-regering gaan vormen hoor, anders houdt het gezeik niet op tot de Grote Blonde Leider de absolute macht heeft. :')
pi_211519992
Zouden we het ook kunnen zien als een afwijzing van de gedoogrol van de VVD en volwaardige deelname eisen?
  maandag 4 december 2023 @ 22:17:09 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211520071
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 21:29 schreef PiyeReloaded het volgende:
_O- Deze formatie. _O_

Maar ze moeten uiteindelijk wel een PVV-regering gaan vormen hoor, anders houdt het gezeik niet op tot de Grote Blonde Leider de absolute macht heeft. :')
Daar zou ik best mee kunnen leven als dat betekent dat we vermeden hebben dat er een fascist in het Torentje terecht komt
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_211520213
Hij komt vooral over als een door rancune gedreven man
  maandag 4 december 2023 @ 22:35:48 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211520246
Hoe denk je er zelf over @Paul

Ik vind het ongeloofwaardig en denk dat het wel degelijk bewust is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211520253
Aantekeningen bestemming elders :')

Moderator maandag 4 december 2023 @ 22:41:14 #25
236264 crew  capricia
pi_211520283
Dit is het niveau van "grapjes" van Omtzigt ?
Definitely not CIA
pi_211520365
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 22:41 schreef capricia het volgende:
Dit is het niveau van "grapjes" van Omtzigt ?
Hij zegt zelf dat het geen opzet was. Het kan natuurlijk. Geen idee waarom je een transparant mapje zou gebruiken als je in de politiek zit maar het kan...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 december 2023 @ 22:53:12 #27
862 Arcee
Look closer
pi_211520383
Deze hele formatie verloopt eigenlijk nogal kinderachtig.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 22:55:08 #28
236264 crew  capricia
pi_211520398
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij zegt zelf dat het geen opzet was. Het kan natuurlijk. Geen idee waarom je een transparant mapje zou gebruiken als je in de politiek zit maar het kan...
Hij moest wsl ook snel weg omdat ie positief testte op corona... :+
De vorige keer had ie ook al zo'n boekje met tekst met iets van "geen actieve herinnering aan" bij zich. Als sneer naar Rutte. Dit is gewoon opzet.
Definitely not CIA
pi_211520405
Per ongeluk op 29 november

Moderator maandag 4 december 2023 @ 23:00:12 #30
236264 crew  capricia
pi_211520437
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:56 schreef Nober het volgende:
Per ongeluk op 29 november

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ja. Heel kinderachtig allemaal.
Definitely not CIA
  maandag 4 december 2023 @ 23:24:34 #31
493124 Sodemieters
graag verwijderen
pi_211520642
Dat boekje had-ie dus vandaag opnieuw bij zich.

Het is wel een bizarre situatie. Het was uitgerekend Omtzigt die tijdens de vorige formatie opeens een hot item werd, toen de aantekeningen van Ollongren te zien waren. En dan zou-ie nu zelf deze fout maken?
graag verwijderen
pi_211520685
Het is f bewust en ontzettend kinderachtig f onbewust en ontzettend lomp.

In beide gevallen; functie elders
pi_211520970
"Wilders functie elders" was leuker geweest.
  dinsdag 5 december 2023 @ 01:55:56 #34
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_211520979
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:30 schreef Viezig het volgende:
Man man man, als je niet snapt dat dit een grap is
Is dat nou de nieuwe bestuurscultuur?
Pietertje zat altijd maar het kabinet met de vinger te wijzen dat alles anders moest, maar zelf houdt ie nu het hele land op slot. Wat voor hypocriet ben je dan zeg...
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  dinsdag 5 december 2023 @ 04:30:03 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_211521062
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2023 01:55 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Is dat nou de nieuwe bestuurscultuur?
Pietertje zat altijd maar het kabinet met de vinger te wijzen dat alles anders moest, maar zelf houdt ie nu het hele land op slot. Wat voor hypocriet ben je dan zeg...
Uhhh heb ik iets gemist? de Pvv is de partij van het hele land op slot de laatste keer dat ik keek.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_211521069
hij kan zeggen dat het geen bewuste actie is maar ik denk van wel. Je denkt zeker wel 2-3 keer na wat je mee meeneemt en hoe je dat laat zien zeker na functie elders.
pi_211521070
Snap het commentaar niet, Pieter is in tegenstelling tot de VVD ratten voor de verkiezingen duidelijk geweest over de PVV
pi_211521168
Had men maar wat met de originele notitie gedaan, had een hoop gezeik gescheeld.......

Degene die pleitte voor een andere functie voor Omtzigt had gewoon gelijk....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2023 @ 07:10:42 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211521178
“Ludiek”
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211521236
hilarisch eigenlijk, hoe iemand die tot held was verheven door zijn verzet, nu wel heel snel ontzettend fake blijkt te zijn.
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:00:02 #41
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_211523580
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 04:44 schreef Cupfighter het volgende:
Snap het commentaar niet, Pieter is in tegenstelling tot de VVD ratten voor de verkiezingen duidelijk geweest over de PVV
Sorry maar 'ik zie staatsrechtelijke problemen' en 'wij sluiten geen kiezers uit' zijn beide zeer vaag.
pi_211523617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Sorry maar 'ik zie staatsrechtelijke problemen' en 'wij sluiten geen kiezers uit' zijn beide zeer vaag.
Dat is inderdaad vaag, dat geef ik toe
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:19:47 #43
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_211523783
Ik ben absoluut zeker dat hij dit opzettelijk deed.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_211526814
Wat een kinderachtige sneue actie. Wat valt die clown door de mand zeg. Is er ook nog een normaal figuur daar in Den Haag? Wat een stel tyfus kleuters zeg.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 december 2023 @ 19:34:36 #45
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211527846
:') :') :') :') :') :') :')

twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_211527909
Pieters ingestudeerde grapjes over "functie elders" worden een beetje afgezaagd.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commercile doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')