abonnement Unibet Coolblue
pi_211516581
https://nos.nl/artikel/25(...)-over-theorie-examen

quote:
Britse leerling-automobilist deed tientallen keren over theorie-examen

Na 59 keer te zijn gezakt, is het een leerling-automobilist in Engeland bij de 60ste poging eindelijk gelukt om het theorie-examen te halen. Het papiertje kostte de persoon, van wie de identiteit niet bekend is gemaakt, bijna 1400 pond en ruim een half jaar aangezien er drie werkdagen tussen de pogingen moeten zitten.

Uit de cijfers die de Britse tegenhanger van het CBR hebben verschaft blijkt dat gevallen als deze in Engeland vaker voorkomen. In de eerste helft van 2023 deden andere examenkandidaten 57, 55 en 53 keer over het theorie-examen.

In Nederland is het niet bekend of dergelijke praktijken voorkomen, meldt een woordvoerder van het CBR. "Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, maar het gemiddelde aantal keren dat kandidaten nodig hebben om te slagen voor hun theorie ligt op iets meer dan vier keer. 98 procent slaagt bij ons uiteindelijk voor het rijbewijs", zegt ze.

Ook benoemt ze dat een goede voorbereiding van belang is, "maar we bieden ook handvatten voor mensen die moeite hebben met het theorie- of praktijkexamen. Zo kunnen mensen met dyslexie het theorie-examen laten voorlezen of het wordt mondeling afgenomen", aldus de woordvoerder.
_O-

Gemiddeld 4x voor theorie in NL is trouwens ook bizar veel zeg

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2023 16:44:26 ]
pi_211516610
POLL
pi_211516614
Mijn rijschool heeft mij eens verteld: dat theorie examen, is er eigenlijk voor bedoeld zodat dat domme mensen geen rijbewijs kunnen behalen. Helaas word er in Nederland massaal mee gefraudeerd....

Enkele jaren geleden kon je de vragen en antwoorden uit je hoofd leren, waardoor Mohammed en Erdogan dus ook konden slagen voor hun theorie.
  maandag 4 december 2023 @ 16:46:58 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211516620
Ik tweede keer geslaagd. Praktijk 3e keer.
Ken iemand die heeft 10x theorie examen gedaan, maar haalde wel zijn praktijk in 1x. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211516631
Ik vind het wel zorgelijk, als iemand pas na 10 pogingen slaagt voor zijn theorie. Want de verkeersregels veranderen aan de lopende band, die zal hij waarschijnlijk dan nooit weten.
pi_211516643
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:46 schreef Diqiu-Long het volgende:t dat domme mensen geen rijbewijs kunnen behalen. Helaas word er in Nederland massaal mee gefraudeerd....

pi_211516664
quote:
Dat dus: hoe ze aan die vragen en antwoorden komen? Het zou eigenlijk niet mogen, maar schijnbaar gebeurt het al vele jaren in Nederland.
  Spellchecker maandag 4 december 2023 @ 16:52:28 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211516884
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef maily het volgende:
@:Hakuna
@-Hakuna- dan

Maar ook wat ik dacht bij de TT :D
pi_211516899
Gemiddeld vier keer.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211516919
Ben twee keer in de eerste poging geslaagd voor het theorie examen. Ik moet dus wel briljant zijn tussen al die 4 pogingen mensen van Nederland.
pi_211516921
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:45 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[poll=6425]
quote:
81s.gif Op maandag 4 december 2023 17:25 schreef nostra het volgende:
Gemiddeld vier keer.

[ afbeelding ]
Motor rijbewijs is ook een nieuw papiertje voor nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211516931
Zowel theorie als praktijk destijds in 1 keer geslaagd.

Praktijk was een pakket van 25 lessen + examen + 1 gratis herexamen indien nodig.
Voor 1400 gulden _O_
pi_211516935
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2023 17:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Motor rijbewijs is ook een nieuw papiertje voor nodig.
Dat is toch irrelevant. Ik mag gelukkig nog wel op de trekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211516942
quote:
"Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, maar het gemiddelde aantal keren dat kandidaten nodig hebben om te slagen voor hun theorie ligt op iets meer dan vier keer. 98 procent slaagt bij ons uiteindelijk voor het rijbewijs", zegt ze.
Wat??? Gewoon dat boekje doorlezen en je haalt hem gewoon in 1x...
pi_211516949
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 17:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is toch irrelevant. Ik mag gelukkig nog wel op de trekker.
Op naar Hengeloooooo *O*

pi_211517038
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn rijschool heeft mij eens verteld: dat theorie examen, is er eigenlijk voor bedoeld zodat dat domme mensen geen rijbewijs kunnen behalen. Helaas word er in Nederland massaal mee gefraudeerd....

Enkele jaren geleden kon je de vragen en antwoorden uit je hoofd leren, waardoor Mohammed en Erdogan dus ook konden slagen voor hun theorie.
Als het simpeler was dan zou iedereen mee kunnen doen met de gemotoriseerde terreur. Maar het mag niet simpeler omdat mensen dan geen last meer zouden hebben van de gemotoriseerde terreur. M.a.w. laten we het mogelijk maken dat een rijbewijs niet meer nodig is.
pi_211517101
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het simpeler was dan zou iedereen mee kunnen doen met de gemotoriseerde terreur. Maar het mag niet simpeler omdat mensen dan geen last meer zouden hebben van de gemotoriseerde terreur. M.a.w. laten we het mogelijk maken dat een rijbewijs niet meer nodig is.
Ben jij zo iemand waarvoor het theorie-examen te hoog gegrepen is, torentje? Dan blijft het bij wandelen en de driewieler met vlaggetje achterop.
pi_211517177
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het simpeler was dan zou iedereen mee kunnen doen met de gemotoriseerde terreur. Maar het mag niet simpeler omdat mensen dan geen last meer zouden hebben van de gemotoriseerde terreur. M.a.w. laten we het mogelijk maken dat een rijbewijs niet meer nodig is.
Het word juist alleen maar moeilijker: vroeger had een auto een gaspedaal en een rem, meer had een auto niet. Okay een stuur dan nog....

Maar nu heb je allerlei hulpsystemen in de auto, waaronder de navigatie. En daar moet je dus ook mee om kunnen gaan. Dat is al veel te moeilijk, voor het simpele volk.
  maandag 4 december 2023 @ 18:05:53 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211517206
Ik ben er een voorstander van dat je voor ieder examen maximaal drie pogingen krijgt. Niet geslaagd? Jammer dan. De weg wordt veiliger als we het idee loslaten dat een rijbewijs voor iedereen zou moeten zijn. Oh, en periodieke herexamens invoeren graag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211517234
Praktijk duurde wat langer, maar zeker niet zo extreem. Theorie gewoon direct. Je moet gewoon rechttoe-rechtaan kunnen denken.
pi_211517252
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 17:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is toch irrelevant. Ik mag gelukkig nog wel op de trekker.
0.5x per rijbewijs theorie examen, netjes netjes.
Geen brommert erbij ook?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211517256
Bij 20 keer kan je niet opeens wel rijden, dan heb je gewoon geluk gehad en ben je er doorheen geglipt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211517260
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben er een voorstander van dat je voor ieder examen maximaal drie pogingen krijgt. Niet geslaagd? Jammer dan. De weg wordt veiliger als we het idee loslaten dat een rijbewijs voor iedereen zou moeten zijn. Oh, en periodieke herexamens invoeren graag.
Mweh.

Theorie zegt dus tamelijk weinig of je debiel bent of niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211517298
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben er een voorstander van dat je voor ieder examen maximaal drie pogingen krijgt. Niet geslaagd? Jammer dan. De weg wordt veiliger als we het idee loslaten dat een rijbewijs voor iedereen zou moeten zijn. Oh, en periodieke herexamens invoeren graag.
60x is wel heel veel ja, toch hoeft het niets te zeggen over iemands rijkunsten. Ken er genoeg die hun theorie in 1 keer hadden waarbij ik niet in zal stappen.
Het is koud, het is guur....
  maandag 4 december 2023 @ 18:15:14 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211517317
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
60x is wel heel veel ja, toch hoeft het niets te zeggen over iemands rijkunsten. Ken er genoeg die hun theorie in 1 keer hadden waarbij ik niet in zal stappen.
Dat maximum van drie geldt ook voor praktijkexamens natuurlijk. Maar inderdaad, er zijn waarschijnlijk best veel mensen die in één of twee keer geslaagd zijn en toch hele slechte chauffeurs zijn. Mijn moeder is er in elk geval één van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211517334
ik bladerde het boekje hoor en leerde wat dingen uit mijn hoofd die niemand gebruikt en weet en haalde het in 1x. Zonder die dingen die niemand weet en niemand gebruikt had ik hem ook niet gehaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211517335
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben twee keer in de eerste poging geslaagd voor het theorie examen. Ik moet dus wel briljant zijn tussen al die 4 pogingen mensen van Nederland.
Ik ook. Theorie-examen twee keer gedaan en beide keren gehaald.
pi_211517441


Schijnbaar is het nog te makkelijk: krijg je dus zoiets, de voorste auto heeft waarschijnlijk zijn handrem niet aangetrokken....
pi_211517459
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ link | afbeelding ]

Schijnbaar is het nog te makkelijk: krijg je dus zoiets, de voorste auto heeft waarschijnlijk zijn handrem niet aangetrokken....
En dat leer je tijdens theorie?
pi_211517488
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2023 18:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En dat leer je tijdens theorie?
Theorie en praktijk, het is een combinatie van beide.
pi_211518525
Ik zat ook eens Naast een gozer, die ging vertellen dat hij er al voor de twintigste keer zat en als het deze keer niet lukte, hij die middag gewoon weer ging zitten.

Of hij zich wel goed voorbereid had. Klassikaal lessen bij een rijschool. Zelfstudie met een boek.
Nah, daar had hij allemaal geen zin in.
Hij hoopte op een toevalstreffer, dat hij er genoeg goed had

Ik slaagde.
Hij niet.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:04:49 #33
382129 crew  Donna
pi_211518590
2x. De eerste keer had ik 1 vraag teveel fout. Was ook stik zenuwachtig.
De 2de keer met vlag en wimpel. w/
pi_211518660
Ctrl + f gedaan op Brad geen resultaat,

tikje teleurgesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211518767
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]
Het word juist alleen maar moeilijker: vroeger had een auto een gaspedaal en een rem, meer had een auto niet. Okay een stuur dan nog....

Maar nu heb je allerlei hulpsystemen in de auto, waaronder de navigatie. En daar moet je dus ook mee om kunnen gaan. Dat is al veel te moeilijk, voor het simpele volk.
Altijd met een automaat gereden?
pi_211518843
Hoeveel keer heb je statistisch gezien nodig als je alle antwoorden volstrekt willekeurig invult?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211518977
60 keer valt nog reuze mee: Vrouw haalt rijbewijs na 960 examens :')
pi_211519067
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoeveel keer heb je statistisch gezien nodig als je alle antwoorden volstrekt willekeurig invult?
73083734
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211519096
Autorijden leer je ook niet op een velletje papier. Dat doe je op de weg.
pi_211519107
Deze man is een gevaar op de weg.
pi_211521145
Heb mijn theorie in de tweede keer behaald, praktijk ook bij de tweede keer. Heb ongeveer 35 rijlessen gehad.

Moet wel zeggen dat ik minstens 15 jaar geleden ook al eens gelest had, dat werkt schijnbaar toch in het voordeel. De basis verleer je toch nooit. Kon daarom dan ook gewoon weer in de lesauto stappen en pakte de draad al snel weer op. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  dinsdag 5 december 2023 @ 07:23:07 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211521215
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn rijschool heeft mij eens verteld: dat theorie examen, is er eigenlijk voor bedoeld zodat dat domme mensen geen rijbewijs kunnen behalen. Helaas word er in Nederland massaal mee gefraudeerd....

Enkele jaren geleden kon je de vragen en antwoorden uit je hoofd leren, waardoor Mohammed en Erdogan dus ook konden slagen voor hun theorie.
Hoe ging jouw examen Nederlands eigenlijk?
pi_211523087
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-over-theorie-examen
[..]
_O-

Gemiddeld 4x voor theorie in NL is trouwens ook bizar veel zeg

Dan overschat je de intelligentie en het leervermogen van de gemiddelde Nederlander.
pi_211523120
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 20:07 schreef koemleit het volgende:
Ctrl + f gedaan op Brad geen resultaat,

tikje teleurgesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nou echt een voorbeeld van iemand die er doorheen geglipt is na ontelbare pogingen. Er zijn zoveel beelden van hem dat hij zich als een gevaar op de weg gedraagt. En dan niet omdat hij aso is, maar pure onkunde. Zijn instructeur vertelde hem zelfs dat hij beter kon stoppen omdat het te gevaarlijk was als hij achter het stuur zat. :')

We mogen best wat strenger zijn. Auto mogen rijden is geen recht. Zo zorg je er gelijk voor dat de wegen leger zijn en het OV meer in trek is.
pi_211523702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:24 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dan overschat je de intelligentie en het leervermogen van de gemiddelde Nederlander.
moet een gen Z dingetje zijn dan, de gemiddelde leeftijd op fok ligt wat hoger, de poll geeft aan dan slechts 11 van de 126 stemmers (die examen deden) er 4x of meer over deden (and counting)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 12:11:28 ]
pi_211523723
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:46 schreef Harvest89 het volgende:
Ik tweede keer geslaagd. Praktijk 3e keer.
Ken iemand die heeft 10x theorie examen gedaan, maar haalde wel zijn praktijk in 1x. :)
Prutser...
In 1 x geslaagd voor theorie én praktijk..
_O_
pi_211524491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 06:45 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb mijn theorie in de tweede keer behaald, praktijk ook bij de tweede keer. Heb ongeveer 35 rijlessen gehad.

Moet wel zeggen dat ik minstens 15 jaar geleden ook al eens gelest had, dat werkt schijnbaar toch in het voordeel. De basis verleer je toch nooit. Kon daarom dan ook gewoon weer in de lesauto stappen en pakte de draad al snel weer op. :)
2x theorie (1ste keer mocht ik niet omdat ik mijn uittreksel kwijt was, waarom eigenlijk een uittreksel als je al een paspoort/id hebt :') )
praktijk 3x. Eerste 2x niet eens een ingreep of echt commentaar. Was ook in de periode met al die quota's.
3de keer wel een keer uit het niets tijdens straatje keren zat de examinator aan mn stuur en toch geslaagd....

Schiet mij maar lek. Werkelijk, 20 jaar terug en snap er nog steeds niks van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211524801
Hoe dan ook: ze rijden in ieder geval niet zonder rijbewijs. Iets wat ook steeds meer en vaker voorkomt. "Rijbewijs is te duur en ik rij toch alleen maar een paar straten. Ik doe het wel zonder", heb ik al wel eens iemand horen zeggen. Pakkans is tegenwoordig ook nagenoeg nul.
pi_211525622
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Altijd met een automaat gereden?
Nee pas sindskort rij ik automaat :D
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:08:05 #50
3542 Gia
User under construction
pi_211525651
2x, maar dat was in de oudheid. Je moest toen eerst theorie doen, als je dat haalde mocht je meteen afrijden.
Ik zakte de eerste keer voor praktijk. Dus de 2de keer hoefde ik niet opnieuw theorie te doen; die gold nog een keer.
Ik zakte weer voor de praktijk, met als gevolg dat ik weer opnieuw theorie moest doen. Toen slaagde ik voor beide.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')