Dus nu beter geen vast contract afsluiten?quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:14 schreef 111210 het volgende:
Heb me er niet in verdiept want heb een dynamisch contract.
Maar iets zegt me dat als je in de winter afsluit je de hoofdprijs betaald en je dus straks in de zomer meer dan normaal zal betalen.
Als ik nu kijk zit ik op een 10tje meer dan toen ik het eind van de zomer afsloot, dus die verschillen vallen nu nog goed mee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:14 schreef 111210 het volgende:
Heb me er niet in verdiept want heb een dynamisch contract.
Maar iets zegt me dat als je in de winter afsluit je de hoofdprijs betaald en je dus straks in de zomer meer dan normaal zal betalen.
Nu afsluiten is er op wedden dat de prijs omhoog gaat. flexibel contract houden houdt in dat je er op wed dat de prijs omlaag gaat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:
[..]
Dus nu beter geen vast contract afsluiten?
Maar in 2024 stijgt prijs op gas toch al flink, wat moet ik nu doen?
Die stijgt vanwege de belastingverhoging. Die stijging krijgen mensen met een vast contract ook voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:
[..]
Als je het kan betalen kun je beter flexibel blijven, zeker nu, de prijzen zijn altijd hoog in december, prijzen zullen weer dalen in het voorjaar.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:34 schreef Shotty het volgende:
[..]
Als ik nu kijk zit ik op een 10tje meer dan toen ik het eind van de zomer afsloot, dus die verschillen vallen nu nog goed mee.
[..]
Nu afsluiten is er op wedden dat de prijs omhoog gaat. flexibel contract houden houdt in dat je er op wed dat de prijs omlaag gaat.
Ik heb inderdaad ook gewed dat de prijs omhoog gaat.
Ik heb 1 jaar genomen, omdat ik denk dat de prijs volgend jaar aan het einde van de zomer wel weer omlaag gaat.
Ok!quote:Op woensdag 29 november 2023 07:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die stijgt vanwege de belastingverhoging. Die stijging krijgen mensen met een vast contract ook voorgeschoteld.
Ik hou het dan wel op een variabel contract. Misschien toch wel meest slimme keuzequote:Op woensdag 29 november 2023 07:50 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Als je het kan betalen kun je beter flexibel blijven, zeker nu, de prijzen zijn altijd hoog in december, prijzen zullen weer dalen in het voorjaar.
Je werd tot een maand ofzo geleden dood gegooid met reclame's over het vastzetten van de prijzen, hoe ik het zie: toen het voor de energiebedrijven niet lonend was om vast aan te bieden hoorde ze je niet of boden ze niet eens vaste contracten aan. Nu het weer lonend is krijg je om de haverklap aanbiedingen. In mijn gedachten wereld betekent dat dat de prijzen nu even hoog zijn en weer zakken. nu een vast contract afsluiten is straks veel meer betalen.
vertelquote:Op woensdag 29 november 2023 21:40 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb afgelopen jaar veel energiecontracten moeten afsluiten voor andere mensen en als ik het ging vergelijken kwam de goedkoopste altijd uit op Budgetenergie of Shell. Je moet goed opletten met welke prijzen ze laten zien. Sommige energieleverancier zoals de ANWB laten niet het gehele kostenplaatje zien.
Die prijzen stijgen voor iedereen wat je ook kiestquote:Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:
[..]
Je huidige variabele tarieven vergelijken met die op gaslicht.com. Grote kans dat je met je variabele tarieven veel te hoog zit. Daarbij heb je 2 weken bedenktijd als je overstapt naar een contract. Ook altijd handig voor als de prijzen verder dalen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:
[..]
Jaeger85 merkt terecht op dat de belastingen op gas gaan stijgen, per 2024 ongeveer een 12 cent per kubieke meter, de belastingen op stroom gaan weer een 2 cent per kWh omlaag en de korting op de energiebelasting stijgt ook een paar tientjes naar rond de ¤640,00 op jaarbasis.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |