abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211459780
Is het een goed idee om voor het jaar 2024 een vast contract bij een energieleverancier af te sluiten?
Zo ja, voor 1 jaar of liever 3 jaar? En welke energieleverancier?

Ik zit nu bij Vattenfal en heb een variabel contract.

Ik heb overal rondgekeken, maar ik kom er even niet meer uit en twijfel behoorlijk wat te doen
pi_211459825
Heb me er niet in verdiept want heb een dynamisch contract.

Maar iets zegt me dat als je in de winter afsluit je de hoofdprijs betaald en je dus straks in de zomer meer dan normaal zal betalen.
pi_211459960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:14 schreef 111210 het volgende:

Maar iets zegt me dat als je in de winter afsluit je de hoofdprijs betaald en je dus straks in de zomer meer dan normaal zal betalen.
Dus nu beter geen vast contract afsluiten?

Maar in 2024 stijgt prijs op gas toch al flink, wat moet ik nu doen?
pi_211460114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:14 schreef 111210 het volgende:

Als ik nu kijk zit ik op een 10tje meer dan toen ik het eind van de zomer afsloot, dus die verschillen vallen nu nog goed mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:22 schreef iunik het volgende:

[..]

Nu afsluiten is er op wedden dat de prijs omhoog gaat. flexibel contract houden houdt in dat je er op wed dat de prijs omlaag gaat.

Ik heb inderdaad ook gewed dat de prijs omhoog gaat.

Ik heb 1 jaar genomen, omdat ik denk dat de prijs volgend jaar aan het einde van de zomer wel weer omlaag gaat.
pi_211461337
quote:

[..]

Die stijgt vanwege de belastingverhoging. Die stijging krijgen mensen met een vast contract ook voorgeschoteld.
pi_211461377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:34 schreef Shotty het volgende:

[..]
Als ik nu kijk zit ik op een 10tje meer dan toen ik het eind van de zomer afsloot, dus die verschillen vallen nu nog goed mee.
[..]
Nu afsluiten is er op wedden dat de prijs omhoog gaat. flexibel contract houden houdt in dat je er op wed dat de prijs omlaag gaat.

Ik heb inderdaad ook gewed dat de prijs omhoog gaat.

Ik heb 1 jaar genomen, omdat ik denk dat de prijs volgend jaar aan het einde van de zomer wel weer omlaag gaat.
Als je het kan betalen kun je beter flexibel blijven, zeker nu, de prijzen zijn altijd hoog in december, prijzen zullen weer dalen in het voorjaar.

Je werd tot een maand ofzo geleden dood gegooid met reclame's over het vastzetten van de prijzen, hoe ik het zie: toen het voor de energiebedrijven niet lonend was om vast aan te bieden hoorde ze je niet of boden ze niet eens vaste contracten aan. Nu het weer lonend is krijg je om de haverklap aanbiedingen. In mijn gedachten wereld betekent dat dat de prijzen nu even hoog zijn en weer zakken. nu een vast contract afsluiten is straks veel meer betalen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 07:54:24 ]
pi_211470188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die stijgt vanwege de belastingverhoging. Die stijging krijgen mensen met een vast contract ook voorgeschoteld.
Ok!
pi_211470226
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 07:50 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Als je het kan betalen kun je beter flexibel blijven, zeker nu, de prijzen zijn altijd hoog in december, prijzen zullen weer dalen in het voorjaar.

Je werd tot een maand ofzo geleden dood gegooid met reclame's over het vastzetten van de prijzen, hoe ik het zie: toen het voor de energiebedrijven niet lonend was om vast aan te bieden hoorde ze je niet of boden ze niet eens vaste contracten aan. Nu het weer lonend is krijg je om de haverklap aanbiedingen. In mijn gedachten wereld betekent dat dat de prijzen nu even hoog zijn en weer zakken. nu een vast contract afsluiten is straks veel meer betalen.
Ik hou het dan wel op een variabel contract. Misschien toch wel meest slimme keuze
  woensdag 29 november 2023 @ 21:40:00 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211470571
Ik heb afgelopen jaar veel energiecontracten moeten afsluiten voor andere mensen en als ik het ging vergelijken kwam de goedkoopste altijd uit op Budgetenergie of Shell. Je moet goed opletten met welke prijzen ze laten zien. Sommige energieleverancier zoals de ANWB laten niet het gehele kostenplaatje zien.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_211471303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 21:40 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb afgelopen jaar veel energiecontracten moeten afsluiten voor andere mensen en als ik het ging vergelijken kwam de goedkoopste altijd uit op Budgetenergie of Shell. Je moet goed opletten met welke prijzen ze laten zien. Sommige energieleverancier zoals de ANWB laten niet het gehele kostenplaatje zien.
vertel
pi_211471752
quote:

[..]

Die prijzen stijgen voor iedereen wat je ook kiest
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 november 2023 @ 07:01:08 #12
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_211472269
quote:

[..]

Je huidige variabele tarieven vergelijken met die op gaslicht.com. Grote kans dat je met je variabele tarieven veel te hoog zit. Daarbij heb je 2 weken bedenktijd als je overstapt naar een contract. Ook altijd handig voor als de prijzen verder dalen.

Die stijging van de energiebelasting op gas geldt voor iedereen inderdaad.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_211475900
quote:

[..]

Jaeger85 merkt terecht op dat de belastingen op gas gaan stijgen, per 2024 ongeveer een 12 cent per kubieke meter, de belastingen op stroom gaan weer een 2 cent per kWh omlaag en de korting op de energiebelasting stijgt ook een paar tientjes naar rond de ¤640,00 op jaarbasis.

Ik heb zelf in juni een vast contract afgesloten bij Eneco voor 3 jaar met 'all-in' prijzen van ¤1,21 m3 en ¤0,35 kWh laag en ¤0,37 normaal tarief, en dit hebben we puur gedaan om ons in te dekken tegen een eventuele stijging naar het prijsniveau van oktober 2022 - maart 2023.

Niemand weet zeker of die prijzen ooit weer zullen terugkeren, alleen wij betalen nu per maand een ¤150,00 met betrekking tot het gebruik van maart 2022-maart 2023 en die ¤150,00 voelt comfortabel voor nog de komende 2 jaar 9 maanden.

Stijgen de prijzen dan hebben we het goed gegokt en dalen de prijzen dan is dat jammer, maar we betalen dan nu graag wat extra voor meer gemoedsrust, die ¤3,40 per m3 en ¤0,92 kWh bij Vattenfall wil ik ondanks een prijsplafond met allerlei regeltjes niet meer terugzien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')