benieuwd wie dat gaat worden.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
"Besides Marijn, the club will hire someone else who will be primarily responsible for transfers and for managing the technical staff of both Jong Ajax and Ajax 1."
De terugkeer van Mislintat is nabijquote:
Ik weet het niet, schijnt wel een vakidioot te zijn maar de jeugdopleiding zoals AZ heeft is niet wat je als Ajax zou moeten willen en daar ben ik wel een beetje bang voor.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:39 schreef Black-Death het volgende:
Mooi, prima aanstelling als ik het zo lees. Heeft goeie zaken gedaan bij AZ.
Ook fijn dat er steeds meer bestuurlijke rust terugkeert.
Nou de jeugdopleiding heeft de afgelopen jaren ondergepresteerd imho...quote:Op woensdag 29 november 2023 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het niet, schijnt wel een vakidioot te zijn maar de jeugdopleiding zoals AZ heeft is niet wat je als Ajax zou moeten willen en daar ben ik wel een beetje bang voor.
Een punt waar Cruijff en Van Gaal het oneens over waren is de jeugdopleiding, Cruijff was voor opleiden individu en Van Gaal meer opleiden team.
Nu zie je dat AZ successen oogst met de jeugd zoals de WK finale maar uiteindelijk gaat het om spelers klaar te stomen voor het eerste en dat is bij Ajax gewoon beter.
In wat voor zin dan?quote:Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nou de jeugdopleiding heeft de afgelopen jaren ondergepresteerd imho...
Het niveau van de jeugdspelers die nu in het eerste spelen is gewoon ondermaats vind ik. Taylor, Rensch, aanvallend al helemaal niks.. Hato is de enige die echt een klapper maakt binnen een paar jaar.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin dan?
Ik zeg ook niet dat het niet beter kan, er zou meer aandacht aan aanvallers besteed moeten worden want die komen weinig door, al gaan de goeie ook vaak jong weg richting clubs die zulke jonge spelers al heel aardig betalen.
je kan niet naar 1 seizoen van het eerste kijken om te stellen dat jeugdopleiding slecht is, dan moet je minimaal een jaar of 5 pakken, wie zijn er doorgebroken, welke posities, waar spelen ze nu, hoe hebben ze zich ontwikkeld, dat soort dingen.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:55 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het niveau van de jeugdspelers die nu in het eerste spelen is gewoon ondermaats vind ik. Taylor, Rensch, aanvallend al helemaal niks.. Hato is de enige die echt een klapper maakt binnen een paar jaar.
Je hebt gelijk dat je inderdaad niet naar slechts 1 jaar kan kijken. Maar ik vind het de afgelopen jaren dus al pover wat er uit komt. Als je ziet hoeveel er aangekocht is, omdat jeugd niet voldoet/voldeed..quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan niet naar 1 seizoen van het eerste kijken om te stellen dat jeugdopleiding slecht is, dan moet je minimaal een jaar of 5 pakken, wie zijn er doorgebroken, welke posities, waar spelen ze nu, hoe hebben ze zich ontwikkeld, dat soort dingen.
Ik denk bijvoorbeeld dat Taylor niet minder is dan Donny vd Beek was in z'n 2e seizoen maar van Taylor wordt nu verwacht dat hij de kar trekt en dat was bij vd Beek niet zo.
Rensch begon heel aardig maar is al een tijdje blijven steken op een bepaald niveau, is het dan de jeugdopleiding of is hij vroeg gepiekt en kan hij gewoon niet beter.
Wat ik vooral vind is dat er aanvallend te weinig doorkomt, als je kijkt naar potentiele topspelers uit de jeugdopleiding van de laatste jaren dan zijn dat allemaal CV's, De Ligt, Timber en nu Hato.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat je inderdaad niet naar slechts 1 jaar kan kijken. Maar ik vind het de afgelopen jaren dus al pover wat er uit komt. Als je ziet hoeveel er aangekocht is, omdat jeugd niet voldoet/voldeed..
Nou ja bij AZ stromen er ook genoeg spelers door naar eerste elftal dus in dat opzicht doen ze het ook weer niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het niet, schijnt wel een vakidioot te zijn maar de jeugdopleiding zoals AZ heeft is niet wat je als Ajax zou moeten willen en daar ben ik wel een beetje bang voor.
Een punt waar Cruijff en Van Gaal het oneens over waren is de jeugdopleiding, Cruijff was voor opleiden individu en Van Gaal meer opleiden team.
Nu zie je dat AZ successen oogst met de jeugd zoals de WK finale maar uiteindelijk gaat het om spelers klaar te stomen voor het eerste en dat is bij Ajax gewoon beter.
Wie van de Cruijff-school zie jij dan een rol vervullen?quote:Op woensdag 29 november 2023 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel iemand weten, nu schijnt Van T Schip na dit seizoen bij in het technische hart te komen, wie daar dan ook inzitten, dat is wel iemand die weet hoe Cruijff het wilde en deed, dus die kan het proces in de gaten houden.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie van de Cruijff-school zie jij dan een rol vervullen?
Mazraoui en Dest waren wel prima backs.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:53 schreef PicoMMP het volgende:
Wel weer vreemd dat we dan weer helemaal geen backs kunnen opleiden.
Het verwachtingspatroon is ook gestegen natuurlijk. Zulke jongens kregen eerder veel meer krediet en tijd om te groeien.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan niet naar 1 seizoen van het eerste kijken om te stellen dat jeugdopleiding slecht is, dan moet je minimaal een jaar of 5 pakken, wie zijn er doorgebroken, welke posities, waar spelen ze nu, hoe hebben ze zich ontwikkeld, dat soort dingen.
Ik denk bijvoorbeeld dat Taylor niet minder is dan Donny vd Beek was in z'n 2e seizoen maar van Taylor wordt nu verwacht dat hij de kar trekt en dat was bij vd Beek niet zo.
Rensch begon heel aardig maar is al een tijdje blijven steken op een bepaald niveau, is het dan de jeugdopleiding of is hij vroeg gepiekt en kan hij gewoon niet beter.
Die jeugdopleiding van ze is ook een act want anders hoef je geen spelers van pakweg RKC of MVV te kopen.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou ja bij AZ stromen er ook genoeg spelers door naar eerste elftal dus in dat opzicht doen ze het ook weer niet verkeerd.
Het is nogal een verschil om als snotaap, Kluivert, Seedorf, Davids, de Ligt, de Jong etc......tussen ster-routiné's te spelen of zoals momenteel bij een zooitje restafval.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:40 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het verwachtingspatroon is ook gestegen natuurlijk. Zulke jongens kregen eerder veel meer krediet en tijd om te groeien.
Beste back van Europaquote:Op woensdag 29 november 2023 16:53 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax heeft al 30 jaar geen topaanvallers opgeleid. Dat is best pijnlijk.
Na Van der Vaart en Sneijder ook geen topmiddenvelder.
De centrale verdedigers gaan gelukkig wel goed. Wel weer vreemd dat we dan weer helemaal geen backs kunnen opleiden.
Dit doet een beetje vrezen dat het alternatief lijn Cruijff niet bestaat.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel iemand weten, nu schijnt Van T Schip na dit seizoen bij in het technische hart te komen, wie daar dan ook inzitten, dat is wel iemand die weet hoe Cruijff het wilde en deed, dus die kan het proces in de gaten houden.
Met je eens wat betreft Mazraouiquote:Op woensdag 29 november 2023 17:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Mazraoui en Dest waren wel prima backs.
Dest niet dan vergeleken met dat Deense toptalent?quote:Op woensdag 29 november 2023 19:18 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Met je eens wat betreft Mazraoui
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |