abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211423114
Heb onlangs een abonnement aangeschaft via de NS. Chipkaart ontvangen, maar het abonnement is nog niet actief. Die gaat volgende week pas in.

Onlangs besloten het abonnement te herroepen, conform herroepingsrecht. Enfin, bericht gestuurd naar de NS om dat abonnementje dus te herroepen en nu zeggen ze dat ik dat herroepen pas kan doen op het moment dat het abonnement ingaat en niet eerder.

Lijkt me raar: ze kunnen nu toch al in het systeem zetten dat ik het abonnment herroep? Dat willen ze kennelijk niet, ik moet over een week maar contact met ze opnemen om het te herroepen..

Wat is dat voor onzin? Herroepen mag toch gewoon per direct, en dan moeten ze dat toch doorvoeren op mijn verzoek?
pi_211423158
En wij ons maar afvragen waarom de kaartjes zo duur zijn geworden....
pi_211423419
Als ik je goed begrijp, wil je iets opzeggen wat nog niet "bestaat"? Heb je al ergens voor betaald? Moet je de opzegging nog een keer doen of is jouw eerdere melding genoeg? Wat is eigenlijk het probleem - dat je een tweede keer een mail moet sturen?
pi_211423544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:20 schreef Inbox het volgende:
Heb onlangs een abonnement aangeschaft via de NS. Chipkaart ontvangen, maar het abonnement is nog niet actief. Die gaat volgende week pas in.

Onlangs besloten het abonnement te herroepen, conform herroepingsrecht. Enfin, bericht gestuurd naar de NS om dat abonnementje dus te herroepen en nu zeggen ze dat ik dat herroepen pas kan doen op het moment dat het abonnement ingaat en niet eerder.

Lijkt me raar: ze kunnen nu toch al in het systeem zetten dat ik het abonnment herroep? Dat willen ze kennelijk niet, ik moet over een week maar contact met ze opnemen om het te herroepen..

Wat is dat voor onzin? Herroepen mag toch gewoon per direct, en dan moeten ze dat toch doorvoeren op mijn verzoek?
wat ga je doen als ze ondanks fok het toch blijven weigeren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211425085
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:52 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Als ik je goed begrijp, wil je iets opzeggen wat nog niet "bestaat"? Heb je al ergens voor betaald? Moet je de opzegging nog een keer doen of is jouw eerdere melding genoeg? Wat is eigenlijk het probleem - dat je een tweede keer een mail moet sturen?
Probleem is dat ik idd een tweede keer een mail moet sturen op of vanaf de dag waarop het abonnement zou ingaan. Je zou je kunnen afvragen waarom dat zou moeten en ze het niet gelijk kunnen verwerken?

Ja, heb er al voor betaald.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:23 schreef paardendokter het volgende:
En wij ons maar afvragen waarom de kaartjes zo duur zijn geworden....
Vraag ik me ook weleens af. Kan best goedkoper, zitten de treinen ook weer wat voller.
pi_211425094
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat ga je doen als ze ondanks fok het toch blijven weigeren?
De betaling storneren en waarschijnlijk alsnog toch wederom dezelfde melding doen :(
pi_211425187
NS heeft sowieso een antiek systeem dus zou me niet verbazen als er oprecht geen protocol is om een nog niet gestarte abonnement te annuleren.
pi_211425228
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
De betaling storneren en waarschijnlijk alsnog toch wederom dezelfde melding doen :(
Dus je legt je erbij neer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211425273
E
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dus je legt je erbij neer?
Voor nu wel, over paar weken zien we misschien verder.
pi_211425292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:49 schreef koos_vriendloos het volgende:
NS heeft sowieso een antiek systeem dus zou me niet verbazen als er oprecht geen protocol is om een nog niet gestarte abonnement te annuleren.
Daar komt hetvop neer lijkt het. En ik vraag me dus af of dat niet in strijd is met de wet.
Ik heb nu reeds de boel herroepen. Daar hebben ze kennis van genomen, dat zou voldoende moeten zijn, lijkt me?
pi_211425664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:39 schreef Inbox het volgende:

[..]
Probleem is dat ik idd een tweede keer een mail moet sturen op of vanaf de dag waarop het abonnement zou ingaan. Je zou je kunnen afvragen waarom dat zou moeten en ze het niet gelijk kunnen verwerken?

Ja, heb er al voor betaald.
cause cpu says no
quote:
[..]
Vraag ik me ook weleens af. Kan best goedkoper, zitten de treinen ook weer wat voller.
Denk dat ze vol genoeg zitten
pi_211426324
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Inbox op 25-11-2023 22:47:44 ]
pi_211428233
?
  zondag 26 november 2023 @ 08:55:19 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211428305
Je hebt nog een ouderwets abonnement afgesloten, of een Flex?
Flex gewoon op de ¤ 0,= versie (Basis) zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 november 2023 @ 09:09:38 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_211428371
quote:

Lijkt me raar: ze kunnen nu toch al in het systeem zetten dat ik het abonnement herroep? Dat willen ze kennelijk niet, ik moet over een week maar contact met ze opnemen om het te herroepen..

Tja je kunt ze hoog uit nog melden dat het recht op herroeping niet afhankelijk is van hun beperkte mogelijkheden dit fatsoenlijk te kunnen administreren. de geldigheid van je herroeping blijft gewoon staan.
De manier waar op ze dit in hun administratie verwerken is verder hun verantwoordelijkheid
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_211431281
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 08:55 schreef Leandra het volgende:
Flex, maar zelfs nu al op de vasisversie zetten kunnen ze niet. Dat kan pas vanaf 1 dec, de datum waarvoor ik koos het abonnement oorspronkelijk in telaten gaan. Vervroegen met een paar dagen kon ook al niet. Ik zou de datum van ingang opnieuw contact met ze moeten opnemen.
  zondag 26 november 2023 @ 18:07:46 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211435318
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:00 schreef Inbox het volgende:

[..]
Flex, maar zelfs nu al op de vasisversie zetten kunnen ze niet. Dat kan pas vanaf 1 dec, de datum waarvoor ik koos het abonnement oorspronkelijk in telaten gaan. Vervroegen met een paar dagen kon ook al niet. Ik zou de datum van ingang opnieuw contact met ze moeten opnemen.
1 december gewoon op basis zetten dan, heb je de kaart iig, wil wel eens handig zijn; als je ver moet in het weekend is een maand weekend vrij al snel voordeliger dan een kaartje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211435599
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
1 december gewoon op basis zetten dan, heb je de kaart iig, wil wel eens handig zijn; als je ver moet in het weekend is een maand weekend vrij al snel voordeliger dan een kaartje.
Precies dat ga ik doen.
Een treinkaartje via Spoordeelwinkel is praktisch even duur als een abonnement Weekend Vrij.
  maandag 27 november 2023 @ 14:31:14 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211444352
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:26 schreef Inbox het volgende:

[..]
Precies dat ga ik doen.
Een treinkaartje via Spoordeelwinkel is praktisch even duur als een abonnement Weekend Vrij.
Pro-tip: WeekendVrij eerste klas, voor die ¤ 9,= per maand extra wil je niet het risico lopen dat je tweede klas moet staan of proppen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211444720
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Pro-tip: WeekendVrij eerste klas, voor die ¤ 9,= per maand extra wil je niet het risico lopen dat je tweede klas moet staan of proppen ;)
Draatje is op dreef vandaag _O_
pi_211517262
Zo, dus vandaag even de status op de OV-chipkaart bekeken in MijnNS.
Er staat een dal vrij abonnement op, ingegaan op 1 december. Exact het abonnement wat ik dus wilde herroepen en waarvoor ik reeds voor 1 decemeber heb aangegeven dat te herroepen via Facebook messenger aan de NS.

Wijzigen kan ik pas over een maand :( NS heeft het dus weer fantastisch gedaan :r
pi_211517319
Dan kun je dus nu toch opnieuw contact opnemen met NS en het abonnement herroepen?
pi_211522447
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:15 schreef Soulfreak het volgende:
Dan kun je dus nu toch opnieuw contact opnemen met NS en het abonnement herroepen?
Opnieuw herroepen? En tot die tijd de kosten dragen? TS heeft al herroepen, maar de verkoper heeft het niet verwerkt.

Dit dus:
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 09:09 schreef dop het volgende:

[..]
Tja je kunt ze hoog uit nog melden dat het recht op herroeping niet afhankelijk is van hun beperkte mogelijkheden dit fatsoenlijk te kunnen administreren. de geldigheid van je herroeping blijft gewoon staan.
De manier waar op ze dit in hun administratie verwerken is verder hun verantwoordelijkheid
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211522584
Gisteren dus NS weer op facebook aangesproken. Omdat ik op 8 december Weekend vrij erop wil hebben, moet ik ze op 8 december weer benaderen..
pi_211523996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:22 schreef baskick het volgende:

[..]
Opnieuw herroepen? En tot die tijd de kosten dragen? TS heeft al herroepen, maar de verkoper heeft het niet verwerkt.
Nee, niet opnieuw herroepen. NS gaf aan dat hij pas kon herroepen op het moment dat het abonnement was ingegaan en dat is nu ingegaan. Vanuit het oogpunt van NS is het dus niet al eerder herroepen is. Tja, het is NS.

quote:
en nu zeggen ze dat ik dat herroepen pas kan doen op het moment dat het abonnement ingaat en niet eerder
pi_211524225
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:42 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Nee, niet opnieuw herroepen. NS gaf aan dat hij pas kon herroepen op het moment dat het abonnement was ingegaan en dat is nu ingegaan. Vanuit het oogpunt van NS is het dus niet al eerder herroepen is. Tja, het is NS.
[..]

Ja, oke, maar met terugwerkende kracht herroepen gaat niet:

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:10 schreef Inbox het volgende:
Er staat een dal vrij abonnement op, ingegaan op 1 december.
Het abonnement is al een paar dagen lopend - ondanks de eerdere herroeping.

Dat zij de eerdere herroeping niet hebben geadministreerd is niet het probleem van TS. Dat zij zeggen dat het pas kan na levering, is de jure gewoon onwaar. Dat het de facto is hoe hun procedure (wellicht vanwege systeem-beperkingen) werkt, is niet het probleem van TS.

Overigens start de bedenktijd niet per definitie pas bij aanvang van de dienst.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 05-12-2023 13:16:55 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:07:34 #27
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211524313
Storneren
pi_211524376
Kijk, zo verminder je de drukte zonder extra treinen te hoeven inzetten 14.gif

NS :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:50:43 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211524839
Als TS het toch niet leest.

[ Bericht 97% gewijzigd door Lienekien op 05-12-2023 14:42:18 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_211525031
Schrale troost is dat ik nu met wintercity.ns.nl wel voor 1 euro mn reis kan upgraden naar 1e klas en een gratis bak warme drank kan halen. Toch lekker als je 1.5 uur in de trein mag zitten enkele reis.
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:15:08 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211525723
Dus je wilt je abonnement niet meer, maar gebruikt m toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211526389
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 08:55 schreef Leandra het volgende:
Dat kan ook pas nadat het eerste in is gegaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_211526395
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:15 schreef Molo het volgende:
Kan gewoon. Als je dan alsnog binnen de 14 dagen bedenktijd je abonnement herroept wordt het vooruitbetaalde abonnementsbedrag terugbetaald na verrekening van de kosten van de gemaakte reizen.
pi_211526511
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Als TS het toch niet leest.
Als ik wat niet lees?
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:31:40 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211526532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:28 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als ik wat niet lees?
Ja, jammerrrrr.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211526543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:01 schreef Inbox het volgende:
Schrale troost is dat ik nu met wintercity.ns.nl wel voor 1 euro mn reis kan upgraden naar 1e klas en een gratis bak warme drank kan halen. Toch lekker als je 1.5 uur in de trein mag zitten enkele reis.
Dat valt dan weer mee. Over de Wintercity actie is een stroom aan klachten, dan klanten zich niet aan kunnen melden, of wel aan kunnen melden maar geen bevestigingsmail ontvangen, of nu weer wel die bevestiging krijgen en in kunnen loggen maar dan geen cadeautjes kunnen claimen. Het hele forum/community van NS is gevuld met klachten erover. Het enige wat NS zegt is "storing, er wordt aan gewerkt, probeer het morgen weer eens". Top actie weer. Stelletje prutsers.
pi_211526559
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:15 schreef Molo het volgende:
Ik kon het abonnement niet vervroegen met 1-2 dagen, ondanks dat de meebestelde persoonlijk OV-chipkaart eerder binnen was dan de week die ervoor staat.

Daarom heb ik het abonnement herroepen, in de hoop dat het dalvrij abonnement erop per direct eraf gehaald wordt zodat ik er ook per direct een Weekend vrij op kon zetten, maar dat kon dus niet omdat het Dalvrij abonnement een paar dagen later pas zou ingaan en er nog niet afgehaald zou kunnen worden.

Dus, ik wilde van Dalvrij naar Weekend Vrij.
pi_211526572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan ook pas nadat het eerste in is gegaan.
Ook daar kon ik het nog niet naar wijzigen nadat het ingegaan was. Zou ik pas in januari kunnen doen.
NS zou het gisteren in orde maken en op 8 december moet ik ze dan weer benaderen om WeekendVrij erop te zetten. Kunnen ze nu nog niet doen want die datum ligt in de toekomst..
pi_211526578
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, jammerrrrr.
Dat weet ik dus niet ;) Maar zal wel niet zo belangrijk zijn als je het weer direct weg haalde.
Kan niet elk moment dit draadje lezen, daarnaast lees je wel eens over dingen heen. Maar blijf vooral vaag doen als je daar gelukkig van wordt :)
pi_211526589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dat valt dan weer mee. Over de Wintercity actie is een stroom aan klachten, dan klanten zich niet aan kunnen melden, of wel aan kunnen melden maar geen bevestigingsmail ontvangen, of nu weer wel die bevestiging krijgen en in kunnen loggen maar dan geen cadeautjes kunnen claimen. Het hele forum/community van NS is gevuld met klachten erover. Het enige wat NS zegt is "storing, er wordt aan gewerkt, probeer het morgen weer eens". Top actie weer. Stelletje prutsers.
Ik kon inloggen en kreeg de mails en codes. Leuke meevaller ;)

Als iemand de code wil hebben voor een ritje met een Check deelscooter, stuur maar een privebericht. Ik heb geen rijbewijs dus mag niet eens op zo'n scooter rijden -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Inbox op 05-12-2023 17:01:48 ]
pi_211526681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik kon inloggen en kreeg de mails en codes. Leuke meevaller ;)
Ja, ik had ook geen enkel probleem, maar er zijn dus hele hordes aan klanten bij wie het niet lukt.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:05:37 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211527163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:16 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Kan gewoon. Als je dan alsnog binnen de 14 dagen bedenktijd je abonnement herroept wordt het vooruitbetaalde abonnementsbedrag terugbetaald na verrekening van de kosten van de gemaakte reizen.
Ah ok, ja die constructie snap ik wel
Best netjes van de NS
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')