quote:
Lastig te zeggen. Het zuidelijk gerichte deel heeft de aarde nog niet bereikt maar dat duurt niet lang meer. Op Poollicht.be is dat mooi te zijn. Check het lijntje aarde in de grafiek:
![Schermafbeelding-2023-12-01-174302.png]()
Vanaf het moment dat het de aarde heeft bereikt kan de storm weer kracht opbouwen. Maar hoelang het duurt is lastig te zeggen. Een half uurtje -10nT zou onder deze omstandigheden voldoende kunnen zijn. Maar dat is echt nowcasten.
Ik hou nu de magnetometers in de gaten:
https://www.poollicht.be/(...)t/magnetometers.htmlAls in het Stackplot het lijntje van Dob flink begint te dalen, het liefst onder Sol, dan is dat positief voor ons!
Je zou ook naar de Kirunamagnetometer kunnen kijken, maar die is minder accuraat voor waarnemingen bij ons is mijn ervaring. Als deze magnetometer gunstige waardes bereikt, dan zie je hem door een lijntje 'fotografisch poollicht' of 'visueel poollicht' gaan.
Op
maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef
Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*