Ja, dat moeten mensen echt vaker doen hoor! Het kijken naar de hemel en de ontelbare sterren is echt geweldigquote:Op zondag 12 mei 2024 00:16 schreef Seven. het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het wel een bepaalde romantische kwaliteit heeft, samen naar de hemel kijken in het holst van de nacht. Wijntje erbij, beetje kletsen.
Geen idee wat je budget is. Maar je zou eens kunnen kijken naar de nieuwere systeemcamera's van Sony. Die doen het op hogere ISO echt heel veel beter dan de Nikon die ik heb. Ik heb gemerkt dat als je de ISO flink moet opschroeven omdat er weinig licht is + aurora minder fel dat de ruis storend kan zijn. Dit setje heb ik voor een leuke prijs kunnen kopen dus ik moet het er maar mee doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:16 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat vind ik zeker interessant ja. Wil het zelf ook nog eens filmen
Heb 2 poollicht apps.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ook benieuwd naar..ik.kijk steeds in de aurora app
Leuk om te volgen hequote:Op zondag 12 mei 2024 23:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Heb 2 poollicht apps.
No.1 die geeft al dagen een alarm af![]()
No.2 Afgelopen dagen niks van gehoord. En nu geeft ie een 99% kans (komend uur) op PL in Venlo
Denk dat het in Groningen fotografisch te zien is.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Leuk om te volgen he
~en hoe heten die?
Schijnt in Groningen ook al te zien..
Wel ff fotootjes nemen op nachtstand.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:17 schreef Red_85 het volgende:
Bij mij lastig te zien door de lichtvervuiling, wel een lichte groen/rode gloed als je lang genoeg kijkt.
Yep, ik heb ook melding gehad maar het is bewolkt. Eerste meldingen in Oost-Duitsland zijn binnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef MissHobje het volgende:
Krijg ineens melding van de aurora app, dat de kans nu behoorlijk aanwezig is om het noorderlicht te zien.. misschien het noorden.. dat je het mooi kunt zien.. ik woon in het midden (De Bilt) en er is teveel bewolking
Yep, hier bij Rotterdam ookquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef MissHobje het volgende:
Krijg ineens melding van de aurora app, dat de kans nu behoorlijk aanwezig is om het noorderlicht te zien.. misschien het noorden.. dat je het mooi kunt zien.. ik woon in het midden (De Bilt) en er is teveel bewolking
Welke app gebruiken jullie? 15% in Rotterdam nu zegt die van mij 'aurorareach'quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:08 schreef MissHobje het volgende:
Die van mij heet gewoon Auroraquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Welke app gebruiken jullie? 15% in Rotterdam nu zegt die van mij 'aurorareach'
Heb er 1, kijk wel of die fijn is. Ben nu in Helsinki dus ga maar eens buiten kijken wat daar te zien isquote:
In omgeving Helsinki zijn meerdere meldingen gedaan. Ff met je telefoon op nachtstand fotograferen als je het niet zeker weet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heb er 1, kijk wel of die fijn is. Ben nu in Helsinki dus ga maar eens buiten kijken wat daar te zien is
Aurora je kan ook een pro versie doen evt. maar dat vind ik zelf niet de moeite.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Welke app gebruiken jullie? 15% in Rotterdam nu zegt die van mij 'aurorareach'
Daar moet het wel zichtbaar zijn.. alhoewel.. je zit daar erg in het licht zeker...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
In omgeving Helsinki zijn meerdere meldingen gedaan. Ff met je telefoon op nachtstand fotograferen als je het niet zeker weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |