Welk materiaal is je verdiepingsvloer?quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:26 schreef Piles het volgende:
Zojuist isolatie-adviseur op bezoek gehad. Blijkt allemaal lastiger dan gehoopt...
Spouwisolatie gaan we niet doen, maar dat wisten we al (i.v.m. mogelijk dampdichte verf op de gevel en relatief klein oppervlakte (tussenwoning)).
Dakisolatie ook nog niet: we willen ooit een dakkapel en mogelijk ook de dakpannen vervangen. Dus dat komt wel een keer.
Vloerisolatie willen we heel graag i.v.m. vloerverwarming. Maar die komt niet tussen de balken, maar onder de balken. Daarvoor is 50cm vrije ruimte nodig (onderkant balk <> zand), en we hebben maar 30
Blijft dus alleen bodemisolatie over (25 cm korrels op het zand a 1.500 euro), maar dat isoleert je vloer natuurlijk niet. Dus vloerverwarming verwarmt dan nog steeds je kruipruimte.
Enige optie voor vloerverwarming + vloerisolatie is de kruipruimte laten vergroten (uitzuigen), maar dat is ook weer makkelijk 3.500 euro. En dan nog de isolatie zelf. Keuzes...
Beneden bedoel je? Beton (balken broodjes). Tussen de balken voldoende ruimte uiteraard, maar tussen onderkant balk en zand niet.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Welk materiaal is je verdiepingsvloer?
Maar @Puala, ik ben nu wel benieuwd naar de reden van je vraag. Zie je andere mogelijkheden?quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Beneden bedoel je? Beton (balken broodjes). Tussen de balken voldoende ruimte uiteraard, maar tussen onderkant balk en zand niet.
Heb je overal maar 30 cm? Of is er gewoon een beetje makkelijk gemeten? Vanaf 35 zijn er mogelijkheden zie ik.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar @:Puala, ik ben nu wel benieuwd naar de reden van je vraag. Zie je andere mogelijkheden?
Ik ben er vandaag maar eens zelf ingekropen, en bij het luik is er idd 30cm. Maar verderop 45. Dat biedt wel optiesquote:Op woensdag 3 april 2024 15:18 schreef Puala het volgende:
Of is er gewoon een beetje makkelijk gemeten?
quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:23 schreef Piles het volgende:
Vanaf januari in ons nieuwe huis (zie K&W / Piles heeft een baby én kluskoopwoning #1 ). Geen idee wat er allemaal in de tuin staat, maar alles wordt nu groen
Plaatjes in de spoiler. Ik ben benieuwd of jullie wat namen kunnen koppelen aan de struiken&plantenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben dus ook amper iets gesnoeid, behalve de vlinderstruiken. Maar de rest (her)ken ik niet, dus hadden we ook geen idee wat het is, wanneer en hoe je het moet snoeien...
Ja klopt, het is alleen de vraag of spoelbakkast met lades kan, of dat dat een deurtje moet worden i.v.m. spoelbak. Beetje vaag verhaal, maar niet alles kan blijkbaarquote:Op donderdag 18 april 2024 14:20 schreef Puala het volgende:
Volgens mij kun je de deurtjes ook helemaal door laten lopen a la spoelbak, mocht je die lijnen belangrijk vinden.
Ja, maar niet onze smaakquote:Op donderdag 18 april 2024 14:43 schreef Morgane89 het volgende:
Mooi! Hebben jullie ook magnolia-wit gezien? Hier hebben we zelf veel plezier van gehad in ons vorige huis, een warmere kleur dan wit-wit.
Wat voor bijzondere spoelbak heb je gekozen? Dit heb ik nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja klopt, het is alleen de vraag of spoelbakkast met lades kan, of dat dat een deurtje moet worden i.v.m. spoelbak. Beetje vaag verhaal, maar niet alles kan blijkbaar
[..]
Ja, maar niet onze smaak![]()
Wit-wit met zwart blad hadden we in ons vorige vorige huurhuis ook, was ik zelf erg blij mee. En dat heb ik er nu weer door gekregen (ipv antraciet met wit blad)
Hillesjon spoelbak, 1 bak.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Wat voor bijzondere spoelbak heb je gekozen? Dit heb ik nog nooit gehoord.
Gribbolquote:De mat witte keuken van ikea is echt top trouwensEn de greepjes kan ik zo van de foto niet herleiden welke dit is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denken jullie?![]()
quote:Op zondag 21 april 2024 11:19 schreef Piles het volgende:
Ok, smaakvraag: het buitenschilderwerk moet gedaan worden, maar we twijfelen over de kleur.
Huidige kleur: SO.20.20 van de 4041 sigma kleurenwaaier:
[ afbeelding ]
Draaiende delen zijn wit.
Vriendin heeft nu het plan om er zwarte kozijnen van te maken, maar ik twijfelErgens wel chique op een wit huis, maar ook wel spannend.
Funda-foto's van de buitenkant:Ik vind dit eerder een huis voor donkerblauw maar dan alles, dus de bewegende delen en die rode vlakken ook donkerblauw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denken jullie?Resistance is futile.
Als je iedere 4/5 jaar wil schilderen aan de zonkant…quote:
Yep, wij hebben RAL9010 (heel fantasierijkquote:Op zondag 21 april 2024 15:58 schreef Puala het volgende:
Ik vind koningsblauw wel mooier dan t huidige blauw als ik die suggestie mag doen
En een rondje door de straat levert vaak een interessant beeld op qua schilderwerk bij buren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |