abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212994290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:26 schreef Piles het volgende:
Zojuist isolatie-adviseur op bezoek gehad. Blijkt allemaal lastiger dan gehoopt...

Spouwisolatie gaan we niet doen, maar dat wisten we al (i.v.m. mogelijk dampdichte verf op de gevel en relatief klein oppervlakte (tussenwoning)).
Dakisolatie ook nog niet: we willen ooit een dakkapel en mogelijk ook de dakpannen vervangen. Dus dat komt wel een keer.

Vloerisolatie willen we heel graag i.v.m. vloerverwarming. Maar die komt niet tussen de balken, maar onder de balken. Daarvoor is 50cm vrije ruimte nodig (onderkant balk <> zand), en we hebben maar 30 -O-
Blijft dus alleen bodemisolatie over (25 cm korrels op het zand a 1.500 euro), maar dat isoleert je vloer natuurlijk niet. Dus vloerverwarming verwarmt dan nog steeds je kruipruimte.

Enige optie voor vloerverwarming + vloerisolatie is de kruipruimte laten vergroten (uitzuigen), maar dat is ook weer makkelijk 3.500 euro. En dan nog de isolatie zelf. Keuzes...
Welk materiaal is je verdiepingsvloer?
pi_212995741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:59 schreef Puala het volgende:

[..]
Welk materiaal is je verdiepingsvloer?
Beneden bedoel je? Beton (balken broodjes). Tussen de balken voldoende ruimte uiteraard, maar tussen onderkant balk en zand niet.
pi_213071915
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:37 schreef Piles het volgende:

[..]
Beneden bedoel je? Beton (balken broodjes). Tussen de balken voldoende ruimte uiteraard, maar tussen onderkant balk en zand niet.
Maar @Puala, ik ben nu wel benieuwd naar de reden van je vraag. Zie je andere mogelijkheden? :P
pi_213072122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Maar @:Puala, ik ben nu wel benieuwd naar de reden van je vraag. Zie je andere mogelijkheden? :P
Heb je overal maar 30 cm? Of is er gewoon een beetje makkelijk gemeten? Vanaf 35 zijn er mogelijkheden zie ik.

En op zich helpt de bodem isoleren wel, want dan zakt je warmte niet weg de grond in, maar stook je enkel de bovenruimte warm. En die is vrij beperkt.
pi_213108473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:18 schreef Puala het volgende:

Of is er gewoon een beetje makkelijk gemeten?

Ik ben er vandaag maar eens zelf ingekropen, en bij het luik is er idd 30cm. Maar verderop 45. Dat biedt wel opties :)
pi_213188748
Even crosspost uit Piles in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #83 Bijna Pinksterbloemen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 10:23 schreef Piles het volgende:
Vanaf januari in ons nieuwe huis (zie K&W / Piles heeft een baby én kluskoopwoning #1 ). Geen idee wat er allemaal in de tuin staat, maar alles wordt nu groen :D
Plaatjes in de spoiler. Ik ben benieuwd of jullie wat namen kunnen koppelen aan de struiken&planten :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben dus ook amper iets gesnoeid, behalve de vlinderstruiken. Maar de rest (her)ken ik niet, dus hadden we ook geen idee wat het is, wanneer en hoe je het moet snoeien...
pi_213230897
Vorige week vooral kleine klussen gedaan:
• Pax-kasten op maat gezaagd en opgebouwd. Strak tegen het plafond ^O^
• Extra elektra aangelegd op slaapkamers (schakelaar omgebouwd naar combi wcd+schakelaar)
• Heel veel opgeruimd, was ook nodig :P

Deze week zijn we vooral op stap om allerlei keuzes te maken. Gedoe, maar vooruitgang :D

Wat gaat er dan allemaal gebeuren?

Korte termijn
• Schoorsteen wordt van het dak gehaald (ivm lekkage bij de buren)
• Zonwering aan de zuidkant (boven)
• Extra zonnepanelen op de uitbouw
• Glas vervangen op een paar plekken i.v.m. lek glas
• Horren in alle ramen (toch iets wat ik helemaal zelf doe :+ )

Grotere werken
• Nieuwe keuken (nu bezig met ontwerp e.d.)
• Vloerverwarming (deze week adviesgesprek)
• Mechanische ventilatie (nieuwe aanleg in badkamer, vervangen box)
• Warmtepomp (hybride, all-electric-ready, all-electric). Hoop uitzoekwerk
• Vloerisolatie: na het plaatsen van de keuken en vloerverwarming i.v.m. leidingwerk in kruipruimte
pi_213248324

Dit gaat 'm worden :7
Met dank aan @Puala voor de inspiratie ^O^ (aan Ikea-ontwerper hadden we niet zoveel).

In de hoge kasten van links naar rechts: koelvriescombi / oven/combi-oven / uittrekbare voorraadkast.
Linksachter in de hoek een carrousel, rechtsachter uittrekbare inrichting.

Veilige kleur (wit/zwart), dus we gaan nog wel iets leuks doen met tegels/achterwand. We wilden misschien wel een donkere keuken (antraciet), maar het is de noordkant. En dat deel van het huis is al vrij donker, dus vandaar de keuze voor wit :)
pi_213248580
Nice!

Volgens mij kun je de deurtjes ook helemaal door laten lopen a la spoelbak, mocht je die lijnen belangrijk vinden.
  donderdag 18 april 2024 @ 14:43:52 #160
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213248802
Mooi! Hebben jullie ook magnolia-wit gezien? Hier hebben we zelf veel plezier van gehad in ons vorige huis, een warmere kleur dan wit-wit.
pi_213249270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:20 schreef Puala het volgende:
Volgens mij kun je de deurtjes ook helemaal door laten lopen a la spoelbak, mocht je die lijnen belangrijk vinden.
Ja klopt, het is alleen de vraag of spoelbakkast met lades kan, of dat dat een deurtje moet worden i.v.m. spoelbak. Beetje vaag verhaal, maar niet alles kan blijkbaar :P
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:43 schreef Morgane89 het volgende:
Mooi! Hebben jullie ook magnolia-wit gezien? Hier hebben we zelf veel plezier van gehad in ons vorige huis, een warmere kleur dan wit-wit.
Ja, maar niet onze smaak :)
Wit-wit met zwart blad hadden we in ons vorige vorige huurhuis ook, was ik zelf erg blij mee. En dat heb ik er nu weer door gekregen (ipv antraciet met wit blad) >:)
pi_213249356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:42 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja klopt, het is alleen de vraag of spoelbakkast met lades kan, of dat dat een deurtje moet worden i.v.m. spoelbak. Beetje vaag verhaal, maar niet alles kan blijkbaar :P
[..]
Ja, maar niet onze smaak :)
Wit-wit met zwart blad hadden we in ons vorige vorige huurhuis ook, was ik zelf erg blij mee. En dat heb ik er nu weer door gekregen (ipv antraciet met wit blad) >:)
Wat voor bijzondere spoelbak heb je gekozen? Dit heb ik nog nooit gehoord.

De mat witte keuken van ikea is echt top trouwens O+ En de greepjes kan ik zo van de foto niet herleiden welke dit is.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:12:17 #163
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213249565
Wij hebben een lade met uitsparing onder de spoelbak, werkt prima. We bewaren hier afwasmiddel/sponsje/borstel, maar ook vuilniszakken, boterhamzakjes etc. Alles wat lang en smal is past goed.
pi_213279734
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:52 schreef Puala het volgende:

[..]
Wat voor bijzondere spoelbak heb je gekozen? Dit heb ik nog nooit gehoord.
Hillesjon spoelbak, 1 bak.
Had iets te maken met onderbouw i.c.m. het blad. Bij onderbouw komen er 2 L-steunen onder de bak aan de zijkant van de kast. Hierdoor kan er daar geen laderail.
Komende week afspraak met iemand anders om het ontwerp definitief te maken, eens kijken of het dan wel kan :+
quote:
De mat witte keuken van ikea is echt top trouwens O+ En de greepjes kan ik zo van de foto niet herleiden welke dit is.
Gribbol :)
pi_213279781
Ok, smaakvraag: het buitenschilderwerk moet gedaan worden, maar we twijfelen over de kleur.

Huidige kleur: SO.20.20 van de 4041 sigma kleurenwaaier:

Draaiende delen zijn wit.

Vriendin heeft nu het plan om er zwarte kozijnen van te maken, maar ik twijfel :P Ergens wel chique op een wit huis, maar ook wel spannend.
Funda-foto's van de buitenkant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat denken jullie? :s)
pi_213279792
Never zwart. Zwart zuigt (zon) licht. 😎

#2cents
pi_213279899
Laten we stemmen :7

POLL
  zondag 21 april 2024 @ 13:23:34 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213281226
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:19 schreef Piles het volgende:
Ok, smaakvraag: het buitenschilderwerk moet gedaan worden, maar we twijfelen over de kleur.

Huidige kleur: SO.20.20 van de 4041 sigma kleurenwaaier:
[ afbeelding ]
Draaiende delen zijn wit.

Vriendin heeft nu het plan om er zwarte kozijnen van te maken, maar ik twijfel :P Ergens wel chique op een wit huis, maar ook wel spannend.
Funda-foto's van de buitenkant:
SPOILER
Wat denken jullie? :s)
Ik vind dit eerder een huis voor donkerblauw maar dan alles, dus de bewegende delen en die rode vlakken ook donkerblauw.
Resistance is futile.
pi_213281447
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:28 schreef Piles het volgende:
Laten we stemmen :7

[poll=7092]
Als je iedere 4/5 jaar wil schilderen aan de zonkant…
Vanwege monumentaal rijtje ‘hoort’ hier hoogglans donkergroen/ grachtengroen.
Voór met avondzon ziet er 7 jaar goed uit.
Áchter op het zuiden ziet het er na 4/5 jaar somber en dof uit. En dan wordt er profi geschilderd hè.
Tja. Lastig…lastig.
pi_213283344
Ik vind koningsblauw wel mooier dan t huidige blauw als ik die suggestie mag doen :)

En een rondje door de straat levert vaak een interessant beeld op qua schilderwerk bij buren.
  zondag 21 april 2024 @ 16:32:00 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213283743
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 15:58 schreef Puala het volgende:
Ik vind koningsblauw wel mooier dan t huidige blauw als ik die suggestie mag doen :)

En een rondje door de straat levert vaak een interessant beeld op qua schilderwerk bij buren.
Yep, wij hebben RAL9010 (heel fantasierijk :+ ) afgekeken bij de buren.
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2024 @ 18:35:46 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213285366
Gaat dat rode vlak foetsie qua kleur, hope so.

Leuke uitdaging dit trouwens zo, heftig met baby enzo, maar wel toffe plek!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213286608
Er zitten nu 3 kleuren op de kozijnen, draaiende delen en vlakken. Rood, donkergrijs en wit. Dat geeft onrust.

Als het rode vlak niet foetsie kan, dan zou ik het denk ik misschien juist benadrukken. Witte kozijnen, rode draaiende delen.

Als het rood wel foetsie kan: hier verderop in de straat staan lichtgrijze huizen met witte kozijnen en een licht olijfgroene draaiende delen. Verrassend fris.
pi_213292467
Nou, de stemming is wel duidelijk :D
Blauw maken van de rode vlakken vind ik wel een goed idee overigens, neem ik mee :Y

Door met het volgende: de vloer }:|

In de woonkamer ligt nu verlijmd parket. In de keuken en hal tegels.
Dat moet er uit, want vloerverwarming.
Maarrr: de dekvloer is 'hol' gesmeerd: aan de randen en in de trapkast is deze 2cm hoger dan in het midden.
Gevolg is dat nu alle kasten voorover hangen :')
Dus dat moet ook 'even' opgelost worden. Ik zie 2 opties:

Optie 1
Vloer verwijderen (verlijmd parket woonkamer + tegels hal&keuken)
Dekvloer egaliseren (trapkast + randen zijn 2cm hoger dan midden vd vloer)
Infrezen vloerverwarming
Dichtzetten sleuven
Egaliseren tbv verlijmd PVC
PVC vloer leggen

Optie 2
Vloer verwijderen (verlijmd parket woonkamer + tegels hal&keuken)
Droogbouw vloerverwarming
Storten dekvloer / egaliseren tbv verlijmd PVC
PVC vloer leggen

Hoe weet je eigenlijk of je een cement of beton dekvloer hebt? :@
Het is een 'balkenbroodjes'-vloer uit 1980, maar dus geen idee wat er precies onder het parket zit.
pi_213365656
Inmiddels weer stapje verder, vooral veel overleggen met vaklui laatste week (en deze week nog).
Vandaag stukje vloer geprobeerd:

Dat ga ik dus niet zelf doen :P En er moet zeker geëgaliseerd worden vóór de vloerverwarming gefreesd kan worden.
Wel offertes binnen, en het wordt bovenstaande optie 1 :)

Binnenkort komt de keukeninstallateur langs voor gesprek. Kijken wat hij haalbaar vindt. Maar voorlopig kom ik op deze (optimistische) planning:

vrijdag + zaterdag Keuken slopen + muurtegels er af
maandag Vloer laten slopen
maandag Egaliseren tbv infrezen
dinsdag Leidingwerk keuken (nieuwe elektra etc.)
woensdag Infrezen verwarming
woensdag Afsmeren vloer + drogen
donderdag Stuken keuken
vrijdag Egaliseren tbv pvc vloer

maandag Vloer leggen
dinsdag Keuken leveren
rest v/d week Keuken plaatsen met tijdelijk werkblad + inmeten werkblad
later Definitief werkblad plaatsen
later Achterwand tegelen / schilderen (aansluiten op werkblad)

Maar dat zal komende tijd nog wel wat veranderen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')