abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211940865
Ja die zijn er. Moet alleen nog een moment vinden om te uploaden en posten. Vooral druk met schilderen nu, en dan baby, eten, slapen. Dus er komt steeds niet van. Morgen weer een poging :)
pi_211946359
Woensdag: sleuteloverdracht *O*
En meteen gereedschap gebracht.

Donderdag: sloopdag :7

Plinten van boven gesloopt en nog een kast uit elkaar gehaald (die hadden we dus niet gratis moeten overnemen |:( ):

Radiatoren verwijderd:

4 lagen behang afstomen, gelukkig maar 1 wandje:

Donderdagmiddag kwam de stukadoor dus 'even kijken'. Hij wilde meteen z'n gereedschap uitladen (prima), maar dat duurde nogal lang (terwijl wij stonden te stomen). Bleek dat ie al aan het voorstrijken was _O_

Oh, en de vloer die je ziet (zeil) ligt er al 36 jaar _O- Dus stucloper was niet nodig, daar dient dit prima voor.

Vrijdag/zaterdag: zolder sausen
Fijn om meteen iets van resultaat te hebben :7

En de stukadoors kwamen zaterdagochtend ook nog even. Maandag verder ^O^
pi_211946387
Eerste tegenvaller gisteren: de schoorsteen is lek -O-
Bij de buren ook (gedeelde schoorsteen), maar daar lijkt het door een loze pijp te komen. Dus die hebben een kapje er op laten zetten. Maar bij mij is het metselwerk v/d schoorsteen nat binnen, dus dat lijkt me meer voegwerk/zink (dat is bij de buren al eens hersteld). Straks eens goed bekijken.
En bedenken of we het gaan laten herstellen, of dat ik de buren ga overtuigen om de schoorsteen te verwijderen. Enige waar ie voor gebruikt wordt is de mechanische ventilatie. De cv heeft volgens mij al een eigen pijp naar buiten.

Overigens hielden de oude bewoners er van om alles zelf te schilderen (incl buitenkozijnen). Gisteren zag ik dat ze hele stukken vergeten waren :') Dus ook een klusje voor op het lijstje: buitenschilderwerk.

Wat ga ik vandaag nog doen:
- Vloer uit de kruipruimte halen (tapijt ligt er ook al 100 jaar), die van zolder heb ik gisteren na het sausen al weggehaald
- Schoorsteen inspecteren en binnen afdekken ivm lekkage
- Gereedschap uit de woonkamer halen + laatste dingen van het plafond zodat morgen/overmorgen het plafond gespoten kan worden
Verder niet te veel, beroerde nacht gehad :Z Dus ik hoop vanmiddag nog even op de bank te kunnen ploffen :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Piles op 07-01-2024 09:43:05 ]
pi_211947068
Leuk om mee te kijken, Piles! Wat een werk, heel veel succes!
Is dat zo?
pi_211948761
Schoorsteen kan verschillende dingen zijn:

- de opening aan de bovenzijde is open
- het lood is niet goed aangebracht of zo oud dat het gescheurd is
- voegwerk is niet goed meer waardoor het poreus is geworden.

Als de schoorsteen geen esthetische waarde heeft zou verwijderen idd het makkelijkste zijn. Anders ben je een paar honderd euro kwijt voor reparatie/renovatie.
pi_211950698
De oud-eigenaren schilderden dus graag alles zelf. Zucht...

De schoorsteen in kwestie. Het beton rechtsboven had eerst stucwerk, maar dat viel er bij aanraken vanaf (want nat). Ook het hout daar links (waar ik plaatje heb weggehaald) is nat. In het midden de loze pijp waar een speciedop in zat.

Ik trok de dop er af en zag niks. Toen ik wat met mn plamuurmes roerde had ik een emmertje mos, grond en 1 walnoot :+

En toen nog eens in de pijp kijken. Ik snap dat het met al die regen van laatst nat werd in de pijp...

Heb nu de dop teruggedaan met een gaatje erin en emmer er onder. Dan blijft het water in elk geval niet in de pijp staan. Hopelijk droogt het nu ff. Binnenkort komt loodgieter in elk geval een hoedje op de schoorsteen zetten, net als bij de buren. En dan maar eens verder kijken.
pi_211958367
Ok, kleur-vraag :)
We doen de muren en plafonds in RAL 9016 Verkeerswit. Maar de kozijnen en het houtwerk binnen (rondom trap e.d.) zijn 1000 tinten geel (ik kan geen geel meer zien :r ). De binnendeuren gaan we een keer vervangen (want niet netjes te schilderen), maar de kozijnen en houtwerk kunnen/moeten wel. Welke kleur zouden jullie die doen, bijpassend bij RAL9016? Toch gaan voor standaard RAL 9010? Een kleur lijkt me ook wel wat, maar dat durf ik nu ff niet.
  maandag 8 januari 2024 @ 11:40:41 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211959081
Ga je de plinten er ook op afstemmen? En welke kleur is jullie schakelmateriaal?

Wat je niet wil is 9010 en 9016 mixen. Schakelmateriaal is vaak 9016.

Kleur: zou ik persoonlijk voor gaan, plintjes en deuren dan ook meenemen in de overweging.
Resistance is futile.
pi_211962614
Schakelmateriaal is 9010 denk ik (of ernstig vergeeld), maar willen we (op termijn) vervangen. Dus daar zijn we niet aan gebonden. Ook komen overal nieuwe plinten, in passende kleur. Dus eigenlijk staat alleen muur/plafond vast qua kleur: 9016.
Ik ga eens nadenken over een kleur voor kozijnen, deuren en schakelmateriaal. Ik neig naar zwart (chique) voor Schakelmateriaal. Maar wel witte deuren en plinten. Mogelijk donkere/zwarte kozijnen dan...
Als iemand plaatjes met inspiratie heeft, die zijn welkom! Mss neus ik nog even in de andere project-topics :+
pi_211962667
Zwart schakelmateriaal vangt wel veel stof. Ik denk dat ik voor wit-wit zou gaan.
En dan ook wit schakelmateriaal :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige huis. Wit schakelmateriaal, Berker S1 polarwit icm zwarte plinten en zwarte deuren. Leuk, maar ik hou niet van poetsen dus nooit meer.

Dit huis zelfde schakelmateriaal, witte deuren en plinten om de poets/stof reden.
pi_211962770
Ik zou alles 9016 doen (deuren, plinten, schakelmateriaal) en de muren een kleur geven. Het wit contrasteert dan mooi. Maar hé, dat is wat ik zelf heb gedaan.

Succes met de werkzaamheden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211963212
9016 is prima. Hoewel ik geen bezwaar heb tegen verschillende witten, zolang het maar niet té dicht bij elkaar zit. Dus wmb kan 9016 best met 9010 houtwerk, dat is best een groot verschil.

Ik haat ook stoffen dus liever wit schakelmateriaal om dezelfde reden als @Puala
pi_211969135
Oeh, zeer sterk argument, stof en schoonmaak :o Wit schakelmateriaal dus.
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou alles 9016 doen (deuren, plinten, schakelmateriaal) en de muren een kleur geven. Het wit contrasteert dan mooi. Maar hé, dat is wat ik zelf heb gedaan.

Ja, zou ook mijn voorkeur hebben. Maar we hadden helaas niet de tijd en energie om nu goed over kleuren na te denken. Dus we beginnen met witte muren :P Wellicht in de toekomst nog een kleurtje hier en daar :Y
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:39:04 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969792
Maar lieve mensen, laten we wel wezen. De hoeveelheid stof is natuurlijk hetzelfde ongeacht de kleur van het schakelmateriaal, alleen valt het bij wit minder op. Het is natuurlijk gewoon even vies en je moet er toch echt af en toe met een doekje overheen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211970568
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:39 schreef Piles het volgende:
Ok, kleur-vraag :)
We doen de muren en plafonds in RAL 9016 Verkeerswit. Maar de kozijnen en het houtwerk binnen (rondom trap e.d.) zijn 1000 tinten geel (ik kan geen geel meer zien :r ). De binnendeuren gaan we een keer vervangen (want niet netjes te schilderen), maar de kozijnen en houtwerk kunnen/moeten wel. Welke kleur zouden jullie die doen, bijpassend bij RAL9016? Toch gaan voor standaard RAL 9010? Een kleur lijkt me ook wel wat, maar dat durf ik nu ff niet.
Ik heb een hekel aan mixen van tinten wit. Je deuren zullen geel ogen en dat vind ik persoonlijk oubollig.

Wij hebben zelf voor een heel lichte warmgrijs gekozen voor de deuren i.c.m. 9016 op de muren. Maar als je voor wit wil gaan zou ik 9016 nemen in een zijdeglans. Je kunt de deuren ook chiquer maken door er mooi beslag op te zetten.
pi_211971108
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 08:39 schreef Troel het volgende:
Maar lieve mensen, laten we wel wezen. De hoeveelheid stof is natuurlijk hetzelfde ongeacht de kleur van het schakelmateriaal, alleen valt het bij wit minder op. Het is natuurlijk gewoon even vies en je moet er toch echt af en toe met een doekje overheen :P
Dat kan, maar ik struisvogel daar in gewoon lekker :P

Mijn robotstofzuiger zorgt voor aanzienlijk minder stof in de gehele woning. En mijn zwarte deuren zagen er na 3-4 dagen al weer uit alsof ze al weken niet gedaan waren :@
pi_211973297
Schaamteloze TVP :P.
pi_211973525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:04 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat kan, maar ik struisvogel daar in gewoon lekker :P

Mijn robotstofzuiger zorgt voor aanzienlijk minder stof in de gehele woning. En mijn zwarte deuren zagen er na 3-4 dagen al weer uit alsof ze al weken niet gedaan waren :@
Ja er is wat mij betreft ook wel echt een verschil tussen een klein beetje stof op de plint of op de bovenkant van de stopcontacten en nooit schoonmaken. Ik maak echt wel schoon maar ik heb bijvoorbeeld een hoogglans geschilderde donkerblauwe kast en de bovenkant daarvan ziet er na 36 uur na het stoffen alweer uit alsof je een maand niet hebt schoongemaakt. Ik heb ook een kast met een vergelijkbaar soort vlakke bovenkant in lichtroze zijdeglans en daar zie je eigenlijk nooit stof op. Terwijl dat er echt wel ligt. :P
  dinsdag 9 januari 2024 @ 15:16:04 #94
208890 June.
Seriously?
pi_211973661
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:

Dat hebben wij ook, maar dan met RAL9010 ;) Ik vind dat ook een mooi contrast.
Shine bright like a diamond.
pi_212048828
Update *O*
Er is veel gebeurd in een week tijd :7 Heel blij met onze stukadoor. Boven wanden gestuct en wanden+plafonds gespoten.

Beneden het plafond ook laten spuiten:

De wanden hebben we vervolgens zelf gedaan met 2 lagen:

En een paar uurtjes laminaat leggen op zolder:

Op dit moment worden de radiatoren weer opgehangen en aangesloten, en kan het hier opwarmen en drogen. Vrijdag/zaterdag boven de vloer leggen, en dan zijn we een heel eind klaar.
Gelukkig maar, want de verhuizing nadert :D
pi_212049170

Zie ik het goed een derde legpatroon lekker stevig en autistisch. Precies zoals ik het ook graag zelf doe. :Y
pi_212050806
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:34 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[ afbeelding ]

Zie ik het goed een derde legpatroon lekker stevig en autistisch. Precies zoals ik het ook graag zelf doe. :Y
Jazeker :)
Ik was het niet van plan (want zolder), maar toen ik eenmaal begon kwam het wel mooi uit. En op de bovenverdieping willen we het sowieso, dus was mooi om even te oefenen :P
pi_212055208
Ziet er strak uit allemaal!

Hebben jullie nog overwogen om de CVleidingen in te frezen of niet?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_212055364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:24 schreef Zedi het volgende:
Hebben jullie nog overwogen om de CVleidingen in te frezen of niet?
Beneden niet ivm vloerverwarming-plan.
Boven wel, net als wandcontactdozen lager zetten. Maar gezien de korte termijn en het onmogelijk kunnen vinden van technici hebben we dat losgelaten.
pi_212058533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:29 schreef Piles het volgende:
Maar om het ook even in perspectief te plaatsen: het is geen klushuis / project zoals sommigen hier hebben :D Het is ook zeker niet ons eindhuis, maar gewoon een prima tussenwoning die we wat meer naar onze zin willen maken. Dus volledig strippen en weer opbouwen, dat hoeft niet ;) Sowieso is het ons eerste koophuis, dus we nemen geen lekkere overwaarde mee om mee te klussen (dat moet allemaal gespaard zijn/worden).
En als dat betekent dat we bepaalde dingen niet kunnen doen, dan is dat niet anders :)
Mijn eerste gedachte was ook overal vloerverwarming en klaarmaken voor een warmtepomp enzo , maar nu ik dit lees zou ik toch enige prioriteit aanbrengen, met vloerverwarming op de slaapkamers en veel extra na-isolatie gaat net name het comfort erg omhoog, voor de waarde maakt het niet zoveel uit.

Beneden vloerverwarming is wel lekker, dan zou ik boven niet te gek doen en de huidige dingen laten hangen.

Wij hebben zelf wel tonnen uitgegeven aan de verbouwing, maar dat is allemaal gefinancierd met overwaarde en dit is onze derde en voorlopig laatste woning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')