SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige huis. Wit schakelmateriaal, Berker S1 polarwit icm zwarte plinten en zwarte deuren. Leuk, maar ik hou niet van poetsen dus nooit meer.
Dit huis zelfde schakelmateriaal, witte deuren en plinten om de poets/stof reden.
Ja, zou ook mijn voorkeur hebben. Maar we hadden helaas niet de tijd en energie om nu goed over kleuren na te denken. Dus we beginnen met witte muren Wellicht in de toekomst nog een kleurtje hier en daarquote:Op maandag 8 januari 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou alles 9016 doen (deuren, plinten, schakelmateriaal) en de muren een kleur geven. Het wit contrasteert dan mooi. Maar hé, dat is wat ik zelf heb gedaan.
Succes met de werkzaamheden!
Ik heb een hekel aan mixen van tinten wit. Je deuren zullen geel ogen en dat vind ik persoonlijk oubollig.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:39 schreef Piles het volgende:
Ok, kleur-vraag
We doen de muren en plafonds in RAL 9016 Verkeerswit. Maar de kozijnen en het houtwerk binnen (rondom trap e.d.) zijn 1000 tinten geel (ik kan geen geel meer zien ). De binnendeuren gaan we een keer vervangen (want niet netjes te schilderen), maar de kozijnen en houtwerk kunnen/moeten wel. Welke kleur zouden jullie die doen, bijpassend bij RAL9016? Toch gaan voor standaard RAL 9010? Een kleur lijkt me ook wel wat, maar dat durf ik nu ff niet.
Dat kan, maar ik struisvogel daar in gewoon lekkerquote:Op dinsdag 9 januari 2024 08:39 schreef Troel het volgende:
Maar lieve mensen, laten we wel wezen. De hoeveelheid stof is natuurlijk hetzelfde ongeacht de kleur van het schakelmateriaal, alleen valt het bij wit minder op. Het is natuurlijk gewoon even vies en je moet er toch echt af en toe met een doekje overheen
Ja er is wat mij betreft ook wel echt een verschil tussen een klein beetje stof op de plint of op de bovenkant van de stopcontacten en nooit schoonmaken. Ik maak echt wel schoon maar ik heb bijvoorbeeld een hoogglans geschilderde donkerblauwe kast en de bovenkant daarvan ziet er na 36 uur na het stoffen alweer uit alsof je een maand niet hebt schoongemaakt. Ik heb ook een kast met een vergelijkbaar soort vlakke bovenkant in lichtroze zijdeglans en daar zie je eigenlijk nooit stof op. Terwijl dat er echt wel ligt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik struisvogel daar in gewoon lekker
Mijn robotstofzuiger zorgt voor aanzienlijk minder stof in de gehele woning. En mijn zwarte deuren zagen er na 3-4 dagen al weer uit alsof ze al weken niet gedaan waren
Dat hebben wij ook, maar dan met RAL9010 Ik vind dat ook een mooi contrast.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou alles 9016 doen (deuren, plinten, schakelmateriaal) en de muren een kleur geven. Het wit contrasteert dan mooi. Maar hé, dat is wat ik zelf heb gedaan.
Succes met de werkzaamheden!
Jazekerquote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:34 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik het goed een derde legpatroon lekker stevig en autistisch. Precies zoals ik het ook graag zelf doe.
Beneden niet ivm vloerverwarming-plan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:24 schreef Zedi het volgende:
Hebben jullie nog overwogen om de CVleidingen in te frezen of niet?
Mijn eerste gedachte was ook overal vloerverwarming en klaarmaken voor een warmtepomp enzo , maar nu ik dit lees zou ik toch enige prioriteit aanbrengen, met vloerverwarming op de slaapkamers en veel extra na-isolatie gaat net name het comfort erg omhoog, voor de waarde maakt het niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:29 schreef Piles het volgende:
Maar om het ook even in perspectief te plaatsen: het is geen klushuis / project zoals sommigen hier hebben Het is ook zeker niet ons eindhuis, maar gewoon een prima tussenwoning die we wat meer naar onze zin willen maken. Dus volledig strippen en weer opbouwen, dat hoeft niet Sowieso is het ons eerste koophuis, dus we nemen geen lekkere overwaarde mee om mee te klussen (dat moet allemaal gespaard zijn/worden).
En als dat betekent dat we bepaalde dingen niet kunnen doen, dan is dat niet anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |