Mmja, in het uiterste geval kun je nog overwegen om alleen de vloer van de keuken te vervangen en daar alvast vloerverwarming voor te bereiden zodat het er vast ligt als je het later ooit wil aanleggen. Maar je krijgt hoe dan ook een verschil in vloer als je nu alleen de keuken wil doen en later de rest. Weet niet of je dat vervelend vindt of juist wenselijk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de bedoeling. Het is nu een half open keuken (met een dwarsmuurtje). Daar willen we een open keuken van maken, zonder muurtje. De U draait dus een slag.
Want het is nu erg krap binnen de U
Tja, dat is de afweging: we zitten nu een beetje op 'alles of niks'. Want het hangt allemaal samen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:16 schreef SQ het volgende:
Maar je krijgt hoe dan ook een verschil in vloer als je nu alleen de keuken wil doen en later de rest. Weet niet of je dat vervelend vindt of juist wenselijk.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik mis de optie nog waarbij je wel de vloer vervangt maar niet stuct. Is er een reden waarom je zo graag wil stucen?
quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Spachtelputz, wat we echt ontzettend lelijk vinden. Dus dat willen we glad hebben.
Dat mag je zeker vragenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet hierover nog even in gesprek met onze hypotheekadviseur, want de taxateur heeft ons kladblaadje (bovenstaande) als definitief getaxeerd. Waardoor we nu dus gebonden zijn aan die posten
Zorgt er ook voor dat we zelf een flink deel moeten inleggen in het bouwdepot (45%), en dat geld dus niet vrij te besteden is.
Maar goed, ik heb het gevoel dat jullie gaan reageren met: "Dat is veel te weinig voor wat jullie allemaal willen"
Optie 6 is er trouwens ook nog: niets doen, nog even doorsparen en dán alles doen. Daar neigen we soms ook naar, omdat je dan ook een tijdje in het huis kan wonen voor je je plannen definitief moet maken. Want nu moet alles op gevoel / tekening / plattegrond. En das ook best lastig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Piles op 01-12-2023 19:23:12 ]
Slopen sowieso, isoleren overweeg ik ook wel. Vloerverwarming weet ik niet of ik dat aandurf Schilderen is inderdaad ook iets om zelf te doen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:31 schreef Seven. het volgende:
Alles wat je zelf kunt doen is een dikke besparing. Makkelijke klussen: slopen, isoleren, vloerverwarming leggen (dekcement vloer laten doen), schilderen (al kun je altijd zien als mensen daar zelf mee aan de bak geweest zijn). Zelf bouwcontainers laten komen.
Ja, das dus een ding: die vind je niet meer voor januari. Vind je er wel 1, dan is er iets mis mee. Zie daar optie 6: wachtenquote:Goeie aannemer waarmee je goed kunt overleggen en samenwerken is goud waard.
Thanks, dat zijn idd bedragen die ik wel begin te herkennen nu de eerste offertes binnendruppelenquote:Voor je beeldvorming, even een globaal kostenplaatje - we verbouwen nu een huis van 100m2 uit 1987, zowel boven als beneden.
En zo is het. Je gaat er in ieder geval hopen van leren. En hopelijk gaan jullie er ook van genieten want het is ook gewoon heel erg tof om te doen. Je valt van het één in het ander en dat maakt het ook heel leuk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:29 schreef Piles het volgende:
Maar om het ook even in perspectief te plaatsen: het is geen klushuis / project zoals sommigen hier hebben Het is ook zeker niet ons eindhuis, maar gewoon een prima tussenwoning die we wat meer naar onze zin willen maken. Dus volledig strippen en weer opbouwen, dat hoeft niet Sowieso is het ons eerste koophuis, dus we nemen geen lekkere overwaarde mee om mee te klussen (dat moet allemaal gespaard zijn/worden).
En als dat betekent dat we bepaalde dingen niet kunnen doen, dan is dat niet anders
Ja, daar denken we nog over naquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:50 schreef SQ het volgende:
Top. Muren verven kun je overigens heel makkelijk zelf doen, zeker als je alles wit wil (wat ik meen te hebben gelezen), dat scheelt echt een enorme bak met geld.
Ik ben er ook gewoon niet zo goed in Dit huis (huur) heb ik het plafond zelf gedaan, en dat is niet supergoed gelukt. Nu met koophuis willen we het wel netjes, dus liever door een proquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:56 schreef SQ het volgende:
Ja het is maar net waar je je geld aan wil uitgeven natuurlijk. Ook een plafonnetje is naar mijn mening zo gepiept met een roller.
Wat we in januari gaan doen:quote:Wat gaan jullie wel zelf doen?
Ik heb er (hier o.a.) wel e.e.a. over gelezen inderdaad. Zeker dat zo'n afrolhaspel een must isquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:40 schreef Managarm het volgende:
Vloerverwarming leggen is echt simpel, wij hebben het ook zelf gedaan zonder problemen. Mocht je nog tips willen dan hoor ik het wel.
Heb ik, ik probeer morgen update met foto's te postenquote:
Zijn er al foto’s?quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb ik, ik probeer morgen update met foto's te posten
Vandaag al lekker veel gedaan. Stukadoor zou morgen beginnen, maar die kwam vanmiddag 'even kijken'. Gelijk 2 slaapkamers in de voorstrijk gezet
Morgen dus al stucen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |