abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211731943
Dit weekend zijn eerste stapjes gezet en is de eerste blokkentoren gebouwd. :D
Lief om te zien hoe ze in haar element is als ze wat nieuws kan.
pi_211739338
Fijne dagen allemaal! 🎄
pi_211779629
Iedereen goed de kerstdagen doorgekomen?
Bij ons was het grotendeels krijsfestijn. :P
pi_211780739
Hier ook zwaar beroerd :')
pi_211790168
Kerstdagen waren prima! Kerstnachten iets minder. :')

Ik had bedacht nachtvoedingen af te bouwen als Pukje anderhalf is omdat ik op meerdere plekken lees dat ze iig tm anderhalf echt toegevoegde waarde hebben voor je kind. Maar met hoe de nachten nu gaan begin ik te twijfelen of ik dat nog drie maanden volhoud. Terwijl ik ook wel weet dat ermee stoppen niet wil zeggen dat ze beter gaat slapen, maar blegh.

Voordeel is dan wel weer dat ze, met de nodige hulp, tot circa 8u slaapt momenteel.

Maar vertel over de dramatische kerstdagen, wat maakte het zo moeilijk/erg voor de dreumessen?
pi_211790310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:20 schreef Elleska het volgende:
Wat eten betreft heb ik overdag geen enkel klagen, hooguit dat ik smiddags soms misgrijp met brood.
Het avondeten gaat wel eens minder vooral na een vermoeide dag.
De beste tip die ik daarvoor heb gehad is groente bij het middageten en/of tussendoortje dan hangt het voor mijn gevoel niet zo af van die laatste maaltijd.
Mijnes eet nooit groente, ook niet overdag of in snackvorm op een bordje :')

Hier gingen de kerstdagen best goed. Supermoe van alle indrukken. Hij slaapt nog :D
Shine bright like a diamond.
pi_211790458
Hier rustige dagen gehad, alleen even bij schoonouders en mijn opa en oma geweest.
Maakte voor het slapen niets uit overigens :')

Laatste week met een dreumes in huis hier!
pi_211791392
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:30 schreef June. het volgende:

[..]
Mijnes eet nooit groente, ook niet overdag of in snackvorm op een bordje :')
Als er nooit groentes in gaan dan werkt een ander tijdstip niet maar als het zoals bij ons komt door vermoeidheid wel daarom was het voor mij een goede tip.
pi_211791557
Kerst was dikke prima. Nu had ik lage verwachtingen en vond ik het al een mirakel dat er niemand ziek was.
Maggie was de hele dag aan het lachen en is rotverwend.
De nachten gaan alleen moeizaam.
Het is zo'n heerlijke leeftijd. Maakt niet uit welke muziek we opzetten, ze gaat altijd dansen. Kabouterdans kan ze al goed, nijntje ook.
Ik steek maar even mijn kop in het zand dat ze over minder dan 2 maanden al 2 is.
pi_211798677
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:06 schreef Bami het volgende:

Ik had bedacht nachtvoedingen af te bouwen als Pukje anderhalf is omdat ik op meerdere plekken lees dat ze iig tm anderhalf echt toegevoegde waarde hebben voor je kind. Maar met hoe de nachten nu gaan begin ik te twijfelen of ik dat nog drie maanden volhoud. Terwijl ik ook wel weet dat ermee stoppen niet wil zeggen dat ze beter gaat slapen, maar blegh.

Voordeel is dan wel weer dat ze, met de nodige hulp, tot circa 8u slaapt momenteel.

Maar vertel over de dramatische kerstdagen, wat maakte het zo moeilijk/erg voor de dreumessen?
Rosie was al niet helemaal lekker en twee meeslepen naar opa's en oma's is dan een recept voor ellende. :P
Inmiddels gaat het wel weer.

Hier heeft stoppen met nachtvoedingen denk ik wel bijgedragen aan het slapen in positieve zin. Zelfstandig terug in slaap vallen gaat nu veel beter dan toen ik nog voedde. Maar dat afbouwen ging redelijk automatisch dus waarschijnlijk was het ook gewoon net het goede moment voor haar. Inmiddels krijgt ze alleen een ochtendvoeding. Meer voor de knusheid, want volgens mij valt er niet veel meer te halen, maar helemaal stoppen ben ik nog niet aan toe. :')

Als je twijfelt of je het nog volhoudt, kun je het een kans geven. Als het slapen niet beter wordt kun je in elk geval de nachten wat beter verdelen met je man.
pi_211816870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:39 schreef Lokasenna het volgende:

Als je twijfelt of je het nog volhoudt, kun je het een kans geven. Als het slapen niet beter wordt kun je in elk geval de nachten wat beter verdelen met je man.
Precies dat was voor mij ook de reden. Kun je in elk geval om en om een nacht doorslapen ;) Maar bij ons had het wel een positief effect, paar weken erna sliep hij de nacht door.

Maar goed, bij mij was het breekpunt al bij 8 maanden dus vind het sowieso al knap dat je nog hebt volgehouden @Bami
Shine bright like a diamond.
pi_211826577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:06 schreef Bami het volgende:

Ik vind je een heldin. Die van mij sliep met 8 weken al de hele nacht door en ik was bij 4 maanden al gestopt met borstvoeding als hij dan nog ‘s nachts zou komen (lees: toen ik weer ging werken)
pi_211833551
De drie kwartier die ze wakker was na de tweede nachtvoeding geeft me weinig hoop op meer slaap bij minder tiet. :') Het is een faaaaase. Denk ik.

Ze maakt ook wel echt sprongen nu, bijna elke dag horen we nieuwe woordjes.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bami op 30-12-2023 08:36:47 ]
pi_211833784
Misschien heb je hier nog wat aan tegen de tijd dat je er snachts mee wil stoppen Bami: https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed

Voor ons bracht dit echt een hele verbetering in ieder geval! We hebben trouwens geen familiebed, maar hij sliep toen wel altijd bij ons :P
pi_211876734
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dreumes vond het "pam pam pam" echt "wauwww", maar was duidelijk doodsbang voor harde knallen en flinke knetters. Verder lekker doorgeslapen O+
pi_211878779
Gelukkig nieuwjaar! Maggie vond het geknal maar spannend. Ze sliep gelukkig door het hoogtepunt heen maar eindigde om 4u weer in ons bed. Gaat al 1.5 week zo. Na haar gewoonlijke breakdance oefening ging ze weer slapen tot 8u. Maar ik ben echt gesloopt na al die gebroken nachten. En morgen weer werken...
Ze is op de valreep in 2023 nog wat gegroeid. Ineens schoenen te klein en shirts worden korter. In combinatie met inslaan tijdens sale is de kinderbijslag weer verdampt :D
pi_211905762
Gelukkig Nieuwjaar!
Rond 12 uur hadden we Rosie even in haar slaapzak beneden rondbanjeren maar verder heeft ze eigenlijk prima geslapen. :P

Leuk voor de portemonnee altijd zo'n groeispurt :D
pi_211906874
Ik legde net voor de laatste keer een dreumes in bed O+
pi_211912273
Gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_211913933
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal! Pukje heeft door alles heen geslapen maar meldde zich wel traditiegetrouw rond 1u voor een nachtvoeding. :+ Gelukkig was ik toen ook net klaar om te gaan slapen en sliep ze daarna gelijk verder, dus dat kwam eigenlijk prima uit. Helaas besloot ze wel net die dag weer rond kwart over 7 wakker te zijn ipv de 8u van de afgelopen weken. :')

@eponine Gefeliciteerd met je peuter! Mijlpaaltje weer hoor. O+
pi_211914027
Lief, bedankt @B.ertha en @Bami!

Vanochtend een taartje gegeten in ons favoriete restaurantje en de rest van de dag lekker rustig aan. Zaterdag feest w/

Ik zwaai dus af hier en ga naar de peuters. Tot snel allemaal O+
  zondag 7 januari 2024 @ 11:43:10 #97
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_211947482
Onze dreumes van bijna 2 is echt onverklaarbaar sip en verdrietig. Echt zielig ;(
Wil bijna de hele tijd niks anders dan de speen, foto’s kijken op de telefoon of tv kijken.
Terwijl hij geen koorts heeft, geen tekenen voor kiezen of wat dan ook.

Wordt een leuke zondag zo :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 8 januari 2024 @ 10:14:45 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211958057
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2024 11:43 schreef KaBuf het volgende:
Onze dreumes van bijna 2 is echt onverklaarbaar sip en verdrietig. Echt zielig ;(
Wil bijna de hele tijd niks anders dan de speen, foto’s kijken op de telefoon of tv kijken.
Terwijl hij geen koorts heeft, geen tekenen voor kiezen of wat dan ook.

Wordt een leuke zondag zo :P
Ah wat sneu. Wel weer opgeknapt?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 8 januari 2024 @ 11:21:44 #99
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_211958887
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ah wat sneu. Wel weer opgeknapt?
Gistermiddag genoeg afleiding kunnen geven gelukkig, al was het eten drama :D
Op maandag past oma altijd op en ik hoor (werkend vanaf zolder) niks bijzonders dus het lijkt er gelukkig op van wel :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_212038260
Hoe kijken jullie hier tegenaan. Ik ben zelf een groot fan van skiën, mijn vriendin totaal niet. Ze krijgt ook snel hoofdpijn bij luchtdruk veranderingen. Onze dreumes is nu 16 maanden oud en ik wil aan mijn vriendin vragen of ik in feb. 5 dagen mag gaan skiën met een paar vrienden. Ik weet nu al dat ze hier niet prettig op gaat reageren maar ik weet eigenlijk ook niet of het egoïstisch van mij is om te vragen. Want ja, ik ben dan lekker aan het skiën in de bergen en zij kan niet relaxen.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')