abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211404619
quote:
Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag

Vanuit de krakersscene is een demonstratie aangekondigd tegen de verkiezingsoverwinning van de PVV. Op Instagram wordt opgeroepen om donderdagavond om 19.30 uur te komen demonstreren op de Dam.

‘De PVV is de grootste geworden en parlementair links is kleiner dan ooit,’ schrijft Krakenburg020 op Instagram. ‘Temidden van een genocide in Gaza kiest Nederland voor islamofobie. Maar links is nog niet verslagen in de straten. Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’

Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema laat weten dat er geen demonstratie is aangemeld, maar dat dat ook geen wettelijke verplichting is. 'Het grondrecht om te demonstreren is een belangrijk fundament onder onze rechtsstaat en dat zullen we zoveel mogelijk faciliteren.'

Amsterdam is niet de enige stad waar donderdag een demonstratie tegen de overwinning van de partij van Geert Wilders wordt georganiseerd. Ook in Utrecht wordt donderdagmiddag vanaf 17.00 uur gedemonstreerd door de lokale afdeling van de PvdA en een uur later door Antifa. Een 15-jarig lid van die groep sloeg Thierry Baudet (FvD) maandag met een bierflesje op zijn hoofd tijdens een partijbijeenkomst in een café in Groningen.

https://www.parool.nl/ver(...)ks-pvda-25~bc486cfc/

-------------------------------

Ik vind deze demonstraties een beetje kansloos.
pi_211404630
Is er nog iets noemenswaardigs gebeurt? Zie niet veel voorbij komen in de nieuwsmedia..
pi_211404641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Vroeger in de jaren 0 leerden we nog op maatschappijleer dat omroepen een politieke of levensbeschouwelijke kleur hadden en dit expliciet de reden is dat ze bestaan. Om bepaalde groepen te vertegenwoordigen op tv. Ik zie dat daarna het VVD onderwijsbeleid heeft toegeslagen en die kennis verloren is gegaan.
Klopt helemaal. De verzuiling. De media waren daar een grote factor in met oa een bepaalde krant en zender.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211404668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef wilders_baas het volgende:
Ik zag enkel blanke mensen die menen op te moeten komen voor de oh zo zielige minderheden in dit land :'). Waarom staat die groep er zelf niet?
Nou.......
twitter

Die demonstranten in Utrecht zetten gewoon alle Marokkanen weg als fascisten en racisten _O- :R
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211404692
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Цой жив
pi_211404702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:17 schreef TLC het volgende:

[..]
Beledigen van stemmers in een democratie goedpraten :') das ook n links trekje
Verder is dat trekje zeker niet alleen voorbehouden aan links. Woorden als deugers zijn niet bedoeld als compliment aan bijvoorbeeld D66 stemmers. Ook over de Denk en Bij1 stemmers heb je hier door de jaren genoeg kunnen lezen.

Wederom helemaal prima als je tegen PVV stemmers beledigen bent, maar doe nou niet zo zielig door te ontkennen dat stemmer belediging enkel vanuit links gebeurd.
pi_211404705
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Tegen Hamas zo te zien aan de Pallivlaggen en de 'From the river to the see' leuzen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211405344
Morgen ook weer demonstratie.

twitter
pi_211405365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Wat treurige bende is het ook.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211405748
Je kunt geen gezellig dagje stad meer doen zonder die demonstranten omver te wandelen. Ik heb er voor 2020 van genoten om in het weekend een middag rond te dolen in de Jordaan, langs de grachten, maar ook in de Rotterdamse Markthal of de Utrechtse binnenstad. Nu kun je geen stap zetten of ze krijsen in je oor dat het klimaat beter moet, dat Wilders een lul is en dat koffie met melk racistisch is. O ja, en met een Palestijnse vlag.
Als tegenwicht: 🇮🇱
pi_211405809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Tegen de PVV. Tegen de gedachtegoed protesteren gaat er bij mij niet in omdat je dat dan ook voor de verkiezingen had gedaan, maar ja dan waren ze bang dat dat tegen hen gebruikt zou worden. De toon is milder, een maand voor de verkiezingen was dat nog een stuk(je) minder het geval, dan hadden ze het dan moeten doen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 07:15:08 #12
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211406238
En is de oorspronkelijke TS nog gegaan?

De ex FvDer die fan van Putin en Trump was zeg maar.
pi_211406269
"Wij zijn voor democratie behalve als het ons niet uit komt".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_211406365
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
"Wij zijn voor democratie behalve als het ons niet uit komt".
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En dat moet dan door als volwassen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 25-11-2023 12:28:35 ]
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:12:38 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211406385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
pi_211406689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wanneer was dat precies dat rechts ging demonstreren tegen de verkiezingsuitslag?
Niet per sé de verkiezingsuitslag. Ik zei dat als mensen hun zin niet krijgen, ze gaan demonstreren. Zowel links als rechts doet dat.
pi_211406720
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van. :D
pi_211407007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:06 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En da moet dan door als volwassen :')
Inderdaad. Ik zie ook geen PVV/FVD aanhang de straat op gaan om te rellen als PVDA/GL had gewonnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van. :D
Vergeet LinkedIn.... :') Vol betweters die denken te weten hoe de wereld hoort te werken. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:40:27 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211407069
Het is gewoon aftellen tot ze geweld gaan plegen om hun gelijk kracht bij te zetten
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211407088
Grappig, links dat Trumpiaans zich niet wil neerleggen bij de verkiezingsuitslag.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:23 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211407369

Wat een dotjes

[ Bericht 18% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 24-11-2023 10:16:08 ]
pi_211407411
Heb helemaal niets met de PVV en Wilders en hoop dat het snel afgelopen is. Maar demonstreren tegen een (eerlijke) verkiezingsuitslag in een democratie is gewoon kansloos.
pi_211407573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik snap dat niet zo goed, er zijn groepen die geweld en intimidatie gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving en slechts de PVV wil tegen die gewelddadige en intimiderende groepen het leger inzetten.
De PVV is dan toch een partij die de voorkeur heeft bij de zwakkeren van de Nederlandse samenleving? Elke slappe lul hoeft dan toch niet meer te vrezen dat men hem met geweld alles afpakt?
pi_211407974
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een dotjes
Kijk toch eens hoe vredelievend onze Linkse liefjes zijn. Als het ze niet zint moet de ander maar dood :') De treurnis :N
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:15:04 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211408439
De parlementaire democratie afwijzen, veel traditioneler kan je als fascist ook niet worden ook hoor, dan slaat het door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')