-------------------------------quote:Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag
Vanuit de krakersscene is een demonstratie aangekondigd tegen de verkiezingsoverwinning van de PVV. Op Instagram wordt opgeroepen om donderdagavond om 19.30 uur te komen demonstreren op de Dam.
‘De PVV is de grootste geworden en parlementair links is kleiner dan ooit,’ schrijft Krakenburg020 op Instagram. ‘Temidden van een genocide in Gaza kiest Nederland voor islamofobie. Maar links is nog niet verslagen in de straten. Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’
Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema laat weten dat er geen demonstratie is aangemeld, maar dat dat ook geen wettelijke verplichting is. 'Het grondrecht om te demonstreren is een belangrijk fundament onder onze rechtsstaat en dat zullen we zoveel mogelijk faciliteren.'
Amsterdam is niet de enige stad waar donderdag een demonstratie tegen de overwinning van de partij van Geert Wilders wordt georganiseerd. Ook in Utrecht wordt donderdagmiddag vanaf 17.00 uur gedemonstreerd door de lokale afdeling van de PvdA en een uur later door Antifa. Een 15-jarig lid van die groep sloeg Thierry Baudet (FvD) maandag met een bierflesje op zijn hoofd tijdens een partijbijeenkomst in een café in Groningen.
https://www.parool.nl/ver(...)ks-pvda-25~bc486cfc/
Klopt helemaal. De verzuiling. De media waren daar een grote factor in met oa een bepaalde krant en zender.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Vroeger in de jaren 0 leerden we nog op maatschappijleer dat omroepen een politieke of levensbeschouwelijke kleur hadden en dit expliciet de reden is dat ze bestaan. Om bepaalde groepen te vertegenwoordigen op tv. Ik zie dat daarna het VVD onderwijsbeleid heeft toegeslagen en die kennis verloren is gegaan.
Nou.......quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef wilders_baas het volgende:
Ik zag enkel blanke mensen die menen op te moeten komen voor de oh zo zielige minderheden in dit land. Waarom staat die groep er zelf niet?
Verder is dat trekje zeker niet alleen voorbehouden aan links. Woorden als deugers zijn niet bedoeld als compliment aan bijvoorbeeld D66 stemmers. Ook over de Denk en Bij1 stemmers heb je hier door de jaren genoeg kunnen lezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:17 schreef TLC het volgende:
[..]
Beledigen van stemmers in een democratie goedpratendas ook n links trekje
Tegen Hamas zo te zien aan de Pallivlaggen en de 'From the river to the see' leuzen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Wat treurige bende is het ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:
Morgen ook weer demonstratie.
[ twitter ]
Tegen de PVV. Tegen de gedachtegoed protesteren gaat er bij mij niet in omdat je dat dan ook voor de verkiezingen had gedaan, maar ja dan waren ze bang dat dat tegen hen gebruikt zou worden. De toon is milder, een maand voor de verkiezingen was dat nog een stuk(je) minder het geval, dan hadden ze het dan moeten doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En dat moet dan door als volwassenquote:Op vrijdag 24 november 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
"Wij zijn voor democratie behalve als het ons niet uit komt".
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:
Morgen ook weer demonstratie.
[ twitter ]
Niet per sé de verkiezingsuitslag. Ik zei dat als mensen hun zin niet krijgen, ze gaan demonstreren. Zowel links als rechts doet dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanneer was dat precies dat rechts ging demonstreren tegen de verkiezingsuitslag?
Inderdaad. Ik zie ook geen PVV/FVD aanhang de straat op gaan om te rellen als PVDA/GL had gewonnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:06 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En da moet dan door als volwassen
Vergeet LinkedIn....quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van.
Ik snap dat niet zo goed, er zijn groepen die geweld en intimidatie gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving en slechts de PVV wil tegen die gewelddadige en intimiderende groepen het leger inzetten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van.
Kijk toch eens hoe vredelievend onze Linkse liefjes zijn. Als het ze niet zint moet de ander maar doodquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een dotjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |