abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 17:55:27 #125
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211401359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.
:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211401378
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
Idd, zal mij niks verbazen...

En die partijen maar roepen dat de PVV mensen uitsluit...

The irony...
:')
pi_211401382
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
Nu reken je Omzicht, CDA, CU, SGP onder rechts, maar veel van deze partijen zijn juist links oppunten waar wilders heel rechts is en visa versa.

SGP vind dat ontwikkelingsamenwerking moeten worden doorgezet ondanks landen hun asielzoekers niet terugnemen, dit zijn hele belangrijke standpunten voor hun eigen achterban. Wilders wil het tegen overgestelde en het helemaal stoppen.

De enige grote partij op rechts die hier in mee kan gaan is de VVD, omdat Vanuit idee: mensen zoveel mogelijk eigen mogelijkheden moeten creeeren, dit landen / inwoners kan tegen houden zelf te ontplooien.

Maar is dus een heel andere beweegreden dan de PVV heeft voor stoppen met ontwikkelingssamenwerking.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:59:08 #128
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211401390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Frans heeft geld zat, die moet zijn krokodillentranen lekker voor zich laten.

Misschien kan hij een keer een maandje gaan wonen in een kutwijk waar elke avond Marokkanen lopen te dealen en andere vormen van overlast veroorzaken. Krijgt hij wellicht een inkijkje in waarom mensen eigenlijk PVV stemmen en snapt hij ook waarom een grote groep Nederlanders het pappen-en-nathouden zo zat is.
Is het plan van Wilders dan om al die gasten gewoon dood te schieten? Ik snap werkelijk waar niet hoe dit werkt, maar goed ik ben niet zo slim als de gemiddelde PVV stemmer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211401402
quote:
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
Zijn ze zeker toe instaat ja.
En de volgende keer nog harder verbaasd zijn dat je weer zetels hebt verloren en NL nog verder naar rechts is gestapt. In stemgedrag dan.

Want nimmer worden ze gehoord en worden steeds wanhopiger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211401424
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wilders hengelde de boze onderkant binnen en presenteerde linkse standpunten, maar stemde altijd met de VVD mee op inhoud. Dat valt wel op.

Ik lees in het PVV programma alleen maar ‘verlaging-hier, verlaging-daar’ voor deze onderkant. Ik zeg niet dat de linkse partijen zo perfect zijn, maar daarop wordt wel aangegeven waar het geld vandaan moet komen.

Voor Wilders zou een worst case scenario zijn dat hij lang blijft zitten en z’n achterban ‘m op beloftes mag afrekenen. Maar ik heb het idee dat men dat niet zal doen omdat zijn status als idool hiervoor te groot is. Dan gaan er weer zondebokken worden gezocht.

Dan het mogelijke scenario van gedoogsteun van de VVD. Ook niet heel lekker.

Waar de PVV zich het lekkerst bij voelt is om een opstootje te creëren, waar ze zich vervolgens weer uit kunnen laten glibberen als het gespeelde slachtoffer.
De PVV wil volgens mij slechts mensen in Nederland waarvoor men geen leger nodig heeft om hen koest te krijgen.
pi_211401434
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nu reken je Omzicht, CDA, CU, SGP onder rechts, maar veel van deze partijen zijn juist links oppunten waar wilders heel rechts is en visa versa.

SGP vind dat ontwikkelingsamenwerking moeten worden doorgezet ondanks landen hun asielzoekers niet terugnemen, dit zijn hele belangrijke standpunten voor hun eigen achterban. Wilders wil het tegen overgestelde en het helemaal stoppen.

De enige grote partij op rechts die hier in mee kan gaan is de VVD, omdat Vanuit idee: mensen zoveel mogelijk eigen mogelijkheden moeten creeeren, dit landen / inwoners kan tegen houden zelf te ontplooien.

Maar is dus een heel andere beweegreden dan de PVV heeft voor stoppen met ontwikkelingssamenwerking.
De SGP is natuurlijk gewoon een rechts en conservatieve partij. Het CDA zou centrumrechts moeten zijn, net zoals NSC. En CU heb ik verder niet meegerekend.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.
Ik heb het over rechts en links. Dat is dus breder dan alleen de PVV. En zowel het merendeel van de kiezers van NSC en VVD willen naar het schijnt wél een coalitie met de PVV.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 23 november 2023 @ 18:05:20 #132
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211401448
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef speknek het volgende:
Sorry, oude reply die voor niemand anders interessant is
[..]
Ik had het ook niet specifiek over de PVV. Stemmen in het algemeen gaat over mensenlevens, dus je wordt geacht dat serieus te nemen, en niet op een basis van sentiment "to own the libs". Dat geldt voor iedereen. Ook linksen moeten dat niet doen op vibes of voor de diertjes.
Oké. Het lijkt me niet zo vreemd dat ik deze post wat anders interpreteer, als je jouw punten terugleest:

quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.

Dus de twee groepen hier op fok praten een andere richting op.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.

Als je je niet aangesproken voelt dan hoef je ook niet te reageren.
En dan bij de vraag wat dat "letterlijk" in de waagschaal leggen van mensenlevens hier dan concreet inhoudt, een zeer algemeen verhaal dat op elke politieke partij van toepassing is en daarna de enorme nuancering dat het niet specifiek over de PVV gaat. Ik vind het niet al te geloofwaardig of sterk.

Het is niet om je aan te vallen en wellicht bedoel je het oprecht zo, maar ik neem aan dat je je kunt voorstellen dat mensen het anders interpreteren in de gehele context.
pi_211401456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zijn ze zeker toe instaat ja.
En de volgende keer nog harder verbaasd zijn dat je weer zetels hebt verloren en NL nog verder naar rechts is gestapt. In stemgedrag dan.

Want nimmer worden ze gehoord en worden steeds wanhopiger.
Je hebt ook nog de kans dat een PVV dan juist minder stemmen krijgt, en dat de opkomst een stuk lager is. Want ja, waarom zou je stemmen op een partij die toch altijd uitgesloten wordt, zelfs als ze met een groot verschil winnen. Dan zou ik ook het gevoel krijgen dat mijn stem er niet toe doet hier.

En dat is waar links op hoopt.
pi_211401460
Timmermans: schuld van media
quote:
Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) vindt dat de media PVV-voorman Geert Wilders in de campagne veel te weinig hebben bevraagd over dienst verkiezingsprogramma, 'waarin hij 1 miljoen Nederlanders uitsluit'. Eerst is de sociaaldemocraat nog voorzichtig in zijn kritiek, maar nadat de media hadden gevraagd naar de opstelling van Wilders, haalde Timmermans uit: "Waarom vragen jullie dat aan mij? Waarom hebben jullie hem nooit gevraagd: hoe zit het met je programma?!"
https://www.parool.nl/ver(...)me-met-pvv~bc486cfc/
pi_211401479
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De SGP is natuurlijk gewoon een rechts en conservatieve partij. Het CDA zou centrumrechts moeten zijn, net zoals NSC. En CU heb ik verder niet meegerekend.
[..]
I
Maar zegt dus niks over de steun aan de pvv of vinden dat er met de pvv geregeerd moeten zoals ik net aan geef.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 18:08:50 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211401486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Niet? Ja ik ben ook niet iemand die steeds achter iemand aan hobbelt bij wijze van maar goed t is wel een mogelijkheid
nou op zich heb je gelijk hoor maar het argument is de hele tijd dat die kiezers niet uitgesloten mogen worden enzo en dan is het wat gek als dat dan goed moet komen door het partijprogramma overboord te gooien met een 'dan stem je toch volgende keer op iemand anders?!'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211401495
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ik heb het over rechts en links. Dat is dus breder dan alleen de PVV. En zowel het merendeel van de kiezers van NSC en VVD willen naar het schijnt wél een coalitie met de PVV.

[ twitter ]
Wooow. 84, 87 en 99% zelfs.

Als je dan als fractie zegt 'nee, willen we niet want pvv is stom', dan sta je wel erg ver we als politicus van de werkelijkheid en je electoraat.

Wordt je alleen nog maar harder afgestraft de volgende verkiezing.
Wil je dat?
1947-2016
pi_211401504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]

Haha, zo kennen we Links weer, het ligt aan alles en iedereen behalve aan de Linksen zelf. Dat je dit nog in je hoofd haalt op te zeggen. Een al totaal vooringenomen staatsomroep verwijten dat ze niet nóg openlijker tegen rechts zijn, hilarisch.

Ik vraag mij trouwens ook af welke 1 miljoen Nederlanders er zouden worden 'uitgesloten' ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211401508
quote:
[..]

Waarom heeft frenske dat zelf niet gedaan dan?

Maar 'al besproken' ;)
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 18:11:46 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_211401511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oké. Het lijkt me niet zo vreemd dat ik deze post wat anders interpreteer, als je jouw punten terugleest:
[..]
[..]
En dan bij de vraag wat dat "letterlijk" in de waagschaal leggen van mensenlevens hier dan concreet inhoudt, een zeer algemeen verhaal dat op elke politieke partij van toepassing is en daarna de enorme nuancering dat het niet specifiek over de PVV gaat. Ik vind het niet al te geloofwaardig of sterk.

Het is niet om je aan te vallen en wellicht bedoel je het oprecht zo, maar ik neem aan dat je je kunt voorstellen dat mensen het anders interpreteren in de gehele context.
? Maar ook in jouw interpretatie staat er precies hetzelfde. Een koe is een dier, een dier heeft vier poten, een koe heeft vier poten.
Jamaar elk dier heeft vier poten. Ja inderdaad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211401530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je hebt ook nog de kans dat een PVV dan juist minder stemmen krijgt, en dat de opkomst een stuk lager is. Want ja, waarom zou je stemmen op een partij die toch altijd uitgesloten wordt, zelfs als ze met een groot verschil winnen. Dan zou ik ook het gevoel krijgen dat mijn stem er niet toe doet hier.

En als je niet komt, dan gaat je stem % gewoon naar de linkerkant. Want het is altijd opkomst/150 = 1 zetel. Niet electoraat / 150 = 1 zetel.

Dan zou de 2de kamer voor 78% gevuld zijn. Altijd 30 stoelen leeg.

Zou wel een hele mooie zichtbare indicatie zijn voor hoe betrokken de politiek is bij het electoraat en hoe het staat met het vertrouwen in de politiek. Probeer maar eens een meerderheid te halen met 40 lege zetels :+
1947-2016
pi_211401531
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, zo kennen we Links weer, het ligt aan alles en iedereen behalve aan de Linksen zelf. Dat je dit nog in je hoofd haalt op te zeggen. Een al totaal vooringenomen staatsomroep verwijten dat ze niet nóg openlijker tegen rechts zijn, hilarisch.

Ik vraag mij trouwens ook af welke 1 miljoen Nederlanders er zouden worden 'uitgesloten' ...
Het waren toch altijd die verrekte linkse MSM?

Maar ik moet me vergissen, want rechts heeft kennelijk nooit de schuld bij de media neergelegd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 23 november 2023 @ 18:18:23 #144
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211401570
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]
? Maar ook in jouw interpretatie staat er precies hetzelfde. Een koe is een dier, een dier heeft vier poten, een koe heeft vier poten.
Jamaar elk dier heeft vier poten. Ja inderdaad.
Uiteraard gaat het over de interpretatie dat je hiermee wel specifiek op de PVV doelde en dat je met een stem op hen "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal legt. Maar dat begrijp je zelf ook wel, niet zo flauw doen.

Politiek gaat altijd over mensenlevens, dat is niets nieuws. "In de waagschaal leggen" heeft wel een bepaalde lading. Maar ook dat begrijp je prima.
pi_211401614
quote:

[..]

Hoe worden ze precies uitgesloten dan? Blokkeert Frans Timmermans ze de toegang tot de plenaire zaal of zo?
pi_211401647
quote:
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 23 november 2023 @ 18:29:31 #147
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211401669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succes ^O^
Dit hoor ik ook om mij heen. Migratie, woningen en in mindere mate de zorg.
pi_211401675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.
En wat gaat er dan precies gebeuren? Hetzelfde als in 1977 en 1982 toen de grootste partij ook beiden keren gepasseerd werd?
pi_211401676
Bruinlinks ook aan het protesteren vandaag, "wij laten niemand vallen", behalve dan de Joden deze maand die dagelijks met zwaar antisemitisme en geweld te maken hadden zeer toevallig ook uit de bruinlinkse hoek.

Ergens toch nog een enge gedachte, oké ze halen nog geen 50 zetels samen maar toch zo'n 30% van de samenleving die op antisemitische partijen hebben gestemd die terroristische organisaties zoals Hamas omarmen, walgelijk volk. Nederland en Europa heeft een bruinlinks probleem, Timmermans miste alleen het snorretje gisteren voor de rest was de taal hetzelfde.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211401678
quote:

[..]
Weinig meer dan misschien meer stemmen bij de volgende ronde lijkt me.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 november 2023 @ 18:30:59 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211401679
quote:

[..]

Waar hoopt "links" volgens jou precies op?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 18:32:23 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211401690
dat ze de grootste worden volgende keer denk

lijkt mij ook vrij normaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211401720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succes ^O^
Leuk man, denkbeeldige problemen oplossen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 23 november 2023 @ 18:36:01 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211401721
quote:

[..]
Ik kan niet zo goed tellen, dus misschien kan je ons gewoon vertellen wat er dan gaat gebeuren?
Huilen dan.
  donderdag 23 november 2023 @ 18:38:06 #155
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211401742
quote:
[..]

Deze man toont toch aan gewoon emotioneel instabiel of zelfs labiel te zijn? Demagogische prietpraat en zelfs passief-agressief in zijn opstelling nu de uitkomst niet in zijn voordeel is uitgevallen. Zo'n clown moet een 'verbinder' zijn? Wie houdt hij nou voor de gek met deze act? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')