abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211400841
NSC lijkt zijn handen er niet aan te willen branden.

https://www.ad.nl/politie(...)n-voor-ons~ac3dba56/

Gok dat ze daar verstandig aan doen :D
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 17:01:37 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_211400860
Sorry, oude reply die voor niemand anders interessant is

quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is nogal een open deur, geldt voor elke partij. Waarom leg je volgens jou door een stem op de PVV "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal?
Ik had het ook niet specifiek over de PVV. Stemmen in het algemeen gaat over mensenlevens, dus je wordt geacht dat serieus te nemen, en niet op een basis van sentiment "to own the libs". Dat geldt voor iedereen. Ook linksen moeten dat niet doen op vibes of voor de diertjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211400882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
NCS lijkt zijn handen er niet aan te willen branden.

Ik kan artikel niet lezen. Wat wilt Omzigt zeggen? Dat hij niet weet wat hij wilt? Zeg gewoon dat je vrijdag hewt gesprek met Wilders aangaat en verder niets denk ik dan
  donderdag 23 november 2023 @ 17:04:23 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_211400890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
NSC lijkt zijn handen er niet aan te willen branden.

Zijn partij zou ook niet echt serieus genomen worden als hij alle principes overboord gooit voor Wilders. Dan bestaat hij over vier jaar niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211400894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik kan artikel niet lezen. Wat wilt Omzigt zeggen? Dat hij niet weet wat hij wilt? Zeg gewoon dat je vrijdag hewt gesprek met Wilders aangaat en verder niets denk ik dan
quote:
Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'

Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Klinkt eerder als de deur keihard dichtgooien dan die op een kiertje zetten.
blablablabla
pi_211400916
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Zijn partij zou ook niet echt serieus genomen worden als hij alle principes overboord gooit voor Wilders. Dan bestaat hij over vier jaar niet meer.
Waarom niet wachten op het gesprek? Als dan blijkt dat de matige toon van Wilders een act blijkt te zijn kan je het dan nog altijd zeggen, maar doen alsof je zo verder kan lijkt me niet recht doen aan de uitslag.
pi_211400934
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik kan zijn partij ook niet echt serieus nemen als hij het enerzijds heeft over ''een nieuwe politieke cultuur'' en ''het moet echt anders!'', om dan vervolgens niet eens in gesprek te gaan met de grote winnaar van de verkiezingen.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:14:08 #101
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211400952
Het enige dat links nog kan doen om ooit weer enigszins serieus genomen te worden is het faciliteren en koesteren van extreem rechtse religieus fundamentalistische conservatieven definitief te laten vallen. Ik was links, ben links, maar ik weiger pertinent groeperingen te accepteren die zich antisemitisch uitlaten. De afgelopen weken waren de complete destructie van het moraal van links, als je het verkrachten en doden van kinderen probeert te nuanceren ben je af. Ik hoop dat er een les is geleerd door progressief nederland.

Scanderen voor genocide, intifada... ben je godverdomme helemaal knettergek ook? Met je paarse haar.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211400967
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211400972
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
Dan krijg je een Barendrecht-EVB-vibe.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:17:01 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211400973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Triest ook dat de verliezers het nu allemaal hebben over de democratie die verloren gaat. Terwijl het toch gewoon de keuze is van een groot deel van het volk. Dat is dan ook democratie die je maar te accepteren hebt.
En ook triest dat ze het steeds hebben over de verdeeldheid die de PVV zaait, terwijl ze nu juist zelf verdeeldheid aan het zaaien zijn met hun overdreven reacties. Met kreten als de grenzen gaan dicht, Islam wordt verboden, mensen worden uitgesloten, we gaan uit Europa. Wat een onzin allemaal.
Die zaken heeft hij allemaal zélf meerdere malen benoemd en in zijn verkiezingsprogramma's gezet he? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211400986
quote:
Waarom zou de GL/PvdA of de VVD of welke partij dan ook hun eigen achterban en standpunten moeten negeren om Geert in het zadel te helpen? Heeft de 24% van het electoraat dat op Geert heeft gestemd meer rechten dan de andere 76% die dat niet heeft gedaan?
pi_211400989
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die zaken heeft hij allemaal zélf meerdere malen benoemd en in zijn verkiezingsprogramma's gezet he? :D
Dat klopt maar als hij zelf al zegt dat hij de grondwet gaat respecteren en een premier voor iedereen wilt zijn slaat het nergens op om dat alleen al te benoemen. Mocht uit de gesprekken komen dat hij teveel zijn eigen programma wilt doen zoals de harde punten dan is het verstandig om afstand van hem te nemen.
pi_211400991
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat Chanoeka niet meer veilig kan worden gevierd in Amsterdam is inderdaad een schending van mensenrechten. En veel rechtse mensen willen dat anders zien, waar Links wegkijkt. Die zijn te druk met het infantiliseren van hun moslimvriendjes.
Je klacht is dat Amnesty International te weinig aandacht heeft voor antisemitisme in Nederland?
pi_211401002
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:15 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus je zet nou een meerderheid weg die zich achter de oren zou moeten krabben?

Je begeeft je te veel in BNW.
Welke meerderheid?

Ik zie geen meerderheid die rechtse partijen te links vindt.
pi_211401008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom zou de GL/PvdA of de VVD of welke partij dan ook hun eigen achterban en standpunten moeten negeren om Geert in het zadel te helpen? Heeft de 24% van het electoraat dat op Geert heeft gestemd meer rechten dan de andere 76% die dat niet heeft gedaan?
Ze hebben iig als eerste geen keuze om de leiding te nemen in de formatiegesprekken. Mocht het zo uitvallen dat ze PVV niet serieus kunnen nemen dan kunnen ze hem altijd nog buitenhouden en samen proberen eruit te komen. Veel succes daarmee met 16 BBB zetels in de 1e kamer die niet snel bij zo'n coalitie zal gaan aanhaken.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 17:22:34 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211401014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat klopt maar als hij zelf al zegt dat hij de grondwet gaat respecteren en een premier voor iedereen wilt zijn slaat het nergens op om dat alleen al te benoemen. Mocht uit de gesprekken komen dat hij teveel zijn eigen programma wilt doen zoals de harde punten dan is het verstandig om afstand van hem te nemen.
Ja en als hij niet zijn eigen programma probeert door te voeren is dat kiezersbedrog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211401019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
2021
GL/pvda + d66+sp+pvdd = 56

2023 = 42

Of doe jij de berekening anders?
[..]
Afstraffing en overstappen naar andere partijen omdat vvd zich inliet met links woke jank beleid van d66
D66 heeft van jojo spelen bij de verkiezingen hun handelsmerk gemaakt.
Die kun je niet rekenen.
pi_211401034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en als hij niet zijn eigen programma probeert door te voeren is dat kiezersbedrog
Als kiezers vinden dat hij te weinig voor ze is opgekomen of dat ze vinden dan nauwelijks PVV-geluid bij zit dan kunnen ze een ander vinkje aankruisen of zelf een partij oprichten.
pi_211401045
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het enige dat links nog kan doen om ooit weer enigszins serieus genomen te worden is het faciliteren en koesteren van extreem rechtse religieus fundamentalistische conservatieven definitief te laten vallen. Ik was links, ben links, maar ik weiger pertinent groeperingen te accepteren die zich antisemitisch uitlaten. De afgelopen weken waren de complete destructie van het moraal van links, als je het verkrachten en doden van kinderen probeert te nuanceren ben je af. Ik hoop dat er een les is geleerd door progressief nederland.

Scanderen voor genocide, intifada... ben je godverdomme helemaal knettergek ook? Met je paarse haar.
Als je dat maar verkoopt als 'kritiek op Israël' dan is het gewoon acceptabel binnen Linkse kringen. En het onveilige leefklimaat voor de Joodse gemeenschappen? Ach, boeiend, het belangrijkste is het bestrijden van "Islamofobie", aldus Links.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 17:25:14 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211401047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als kiezers vinden dat hij te weinig voor ze is opgekomen of dat ze vinden dan nauwelijks PVV-geluid bij zit dan kunnen ze een ander vinkje aankruisen of zelf een partij oprichten.
_O-
pi_211401054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O-
Niet? Ja ik ben ook niet iemand die steeds achter iemand aan hobbelt bij wijze van maar goed t is wel een mogelijkheid
pi_211401058
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Eens. Hetzelfde geldt voor rechts die een langzame genocide van Israël op de Palestijnen proberen te nuanceren. Blijft weinig keuze over die zoveel mogelijk neutraal proberen te blijven of beide afkeuren helaas.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 23 november 2023 @ 17:26:49 #117
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211401060
Deze electorale ramp heeft links nederland volledig aan zichzelf te wijten, mij rest slechts popcorn knabbelen... mijn god
:D
  donderdag 23 november 2023 @ 17:30:55 #118
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211401094
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eens. Hetzelfde geldt voor rechts die een langzame genocide van Israël op de Palestijnen proberen te nuanceren. Blijft weinig keuze over die zoveel mogelijk neutraal proberen te blijven of beide afkeuren helaas.
Welke genocide? tot 7 oktober leverde Israël alles wat de palestijnse heilstaat zich kon wensen en de rest werd aangevuld door het westen.

En wat hebben ze gebouwd? Horrortunnels, waterleidingraketten.

En hebben ze zich vergrepen aan kinderen. Bekkenverbrijzelende verkrachtingen.

En dat walgelijke tuig stond/staat hier juichend in de straat en jankt nu over deze uitslag?

Dan ben je nog dommer dan ik je al had ingeschat. Mijn god :D
pi_211401097
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50.
Mooi, dan timmeren die toch gezellig samen met elkaar een regeerakkoord in elkaar?
quote:
En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
Dat zou inderdaad kunnen ja, maar die afweging mag de VVD helemaal zelf maken. Zij zijn niets verplicht ten opzichte van de PVV en het is ook geen kiezersbedrog als ze uiteindelijk zouden besluiten dat ze niet met de PVV in zee willen gaan.
pi_211401139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Handig. Stemmen op een partij waarvan de ideeën in een la terechtkomen. Maar de rechtse rakkers hebben hiervoor gekozen. Dus ik zeg laten we het proberen. Maar niet achteraf huilie doen als er amper iets van terecht komt.
Wilders hengelde de boze onderkant binnen en presenteerde linkse standpunten, maar stemde altijd met de VVD mee op inhoud. Dat valt wel op.

Ik lees in het PVV programma alleen maar ‘verlaging-hier, verlaging-daar’ voor deze onderkant. Ik zeg niet dat de linkse partijen zo perfect zijn, maar daarop wordt wel aangegeven waar het geld vandaan moet komen.

Voor Wilders zou een worst case scenario zijn dat hij lang blijft zitten en z’n achterban ‘m op beloftes mag afrekenen. Maar ik heb het idee dat men dat niet zal doen omdat zijn status als idool hiervoor te groot is. Dan gaan er weer zondebokken worden gezocht.

Dan het mogelijke scenario van gedoogsteun van de VVD. Ook niet heel lekker.

Waar de PVV zich het lekkerst bij voelt is om een opstootje te creëren, waar ze zich vervolgens weer uit kunnen laten glibberen als het gespeelde slachtoffer.
pi_211401176
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
D66 heeft van jojo spelen bij de verkiezingen hun handelsmerk gemaakt.
Die kun je niet rekenen.
Kun je niet mee rekenen? Daar kun je niet op rekenen?
Wat bedoel je?
Of wil je d66 niet meetellen bij links?

Dat zou wel een beeeeetje doelpalen verschuiven zijn mbt wat ze de afgelopen jaren hebben geprobeerd voor elkaar te krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 17:49:59 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211401294
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je dat maar verkoopt als 'kritiek op Israël' dan is het gewoon acceptabel binnen Linkse kringen. En het onveilige leefklimaat voor de Joodse gemeenschappen? Ach, boeiend, het belangrijkste is het bestrijden van "Islamofobie", aldus Links.
[..]
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
Volgens die logica hebben er ook veel meer mensen voor het uitsluiten van de PVV als coalitiepartner dan tegen
pi_211401317
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.
waarom worden ze uitgesloten, als zij standpunten vast houden die onverenigbaar zijn met die van andere partijen, dan moeten die partijen maar niet naar hun achterban luisteren? voorbeeld. een vrouwlijke collega van mij stemt altijd conservatief christelijk, maar wilde geen nieuwe partij stemmen en wilde geen wilders en vond het lastig om op een in het buitenland geboren vrouw als Premier, maar ook zeker geen timmermans (want republikeinse ideeen), dus die koos strategisch voor VVD. In de hoop dat deze de grootse zou worden.

Dus deze kiezers moeten maar genegeerd worden, want we moeten nu echt beleid van de PVV volgen terwijl 1,5 miljoen kiezers (GL/Pvda) dan maar genegeerd moeten worden, ze luisteren niet naar het signaal (althans dit werd telkens bij Wilders geroepen).
pi_211401320
quote:
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')