abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 13:09:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211357194
Kritiek op plan Hugo de Jonge: wet voor huurverlaging kan averechts uitpakken

Het kabinetsplan om de huren in de zogeheten vrije sector aan banden te leggen, kan er toe leiden dat huurders straks nog lastiger een woning kunnen vinden. Daarvoor waarschuwt de Raad van State, het hoogste adviesorgaan van de regering.

Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting) wil dat verhuurders niet meer mogen vragen voor een woning wat ze willen. Net als bij sociale huurwoningen wil hij dat er ook voor een deel van de vrije sector een maximum wordt gesteld aan hoe hoog de huurprijs mag zijn. Via een puntenstelsel wordt dan bepaald hoe veel een verhuurder mag vragen.

Nu geldt het puntenstelsel alleen voor de zogeheten sociale huursector. Huurwoningen tot ongeveer 800 euro vallen onder strenge regels zodat een corporatie of particuliere verhuurder de huur niet zomaar mag verhogen. Voor duurdere huizen gelden die regels niet. Omdat er een enorm tekort is aan woningen, is de huurprijs de afgelopen jaren explosief gestegen waardoor mensen met een middeninkomen vaak gedwongen zijn enorme bedragen te betalen voor hun huis.

Verkoop
De Jonge wil nu een deel van de vrije sector ook aan banden leggen. Het gaat om woningen met een huur tot ongeveer 1100 euro per maand. Als uit het puntenstelsel blijkt dat een huurhuis niet meer waard is dan dat, mag een verhuurder ook niet meer vragen. De Raad van State waarschuwt dat veel eigenaren van vastgoed straks hun woningen zullen verkopen. Als zij minder kunnen verdienen aan het verhuren, zullen ze zich terugtrekken. Die huizen komen dan niet meer op de huurmarkt. Ook is de Raad van State bang dat investeerders zich terugtrekken uit woningbouwprojecten.

De problemen voor huurders kunnen dan nog groter worden dan nu. Veel huurders kunnen zich geen koopwoning veroorloven omdat ze te weinig verdienen om een hypotheek te kunnen bekostigen. De Tweede Kamer moet nog instemmen met het wetsvoorstel.

Eerder waarschuwden beleggers hier ook al voor. Volgens woningplatform Pararius verkopen verhuurders hun panden nu al vooruitlopend op de nieuwe wet. Van alle woningen die nu te koop worden aangeboden, is 7 procent afkomstig uit de huurmarkt in de vrije sector. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van eerdere kwartalen.

https://www.ad.nl/politie(...)-uitpakken~ae6027a9/

Wat bof ik toch met m'n 330 Euro aan huur. Als 34 jaar in het centrum van het mooiste stadje van Nederland. Met een geweldig uitzicht bovendien.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 november 2023 @ 13:11:14 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211357235
Het werd als een probleem gezien dat verhuurders hun huizen verkopen. Dat is helemaal geen probleem, want het heeft helemaal geen invloed op de woningvoorraad of het huizentekort.
Ik zie liever dat een jong stel een huis kan kopen en hypotheek betaalt dan dat een pandjesprins een steeds grotere huizenportefeuille kan realiseren en 50% meer huur ontvangt dan dat de rentekosten zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 20 november 2023 @ 13:20:37 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211357324
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:11 schreef LXIV het volgende:
Het werd als een probleem gezien dat verhuurders hun huizen verkopen. Dat is helemaal geen probleem, want het heeft helemaal geen invloed op de woningvoorraad of het huizentekort.
Ik zie liever dat een jong stel een huis kan kopen en hypotheek betaalt dan dat een pandjesprins een steeds grotere huizenportefeuille kan realiseren en 50% meer huur ontvangt dan dat de rentekosten zijn.
Als je een huur in de private sector kunt veroorloven, dan kun je vaak ook wel de hypotheek opbrengen. Dat probleem wordt denk ik groter gemaakt dan het is. Zeker aangezien het toch wel een drukkend effect op de huizenmarkt zou moeten hebben als er veel huizen verkocht worden die daarvoor verhuurd werden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211357339
Elke kritiek op deze faalhaas is terecht..
Ik hoef de OP niet eens te lezen.
:')
pi_211357378
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:21 schreef Toine51 het volgende:
pi_211357380
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je een huur in de private sector kunt veroorloven, dan kun je vaak ook wel de hypotheek opbrengen. Dat probleem wordt denk ik groter gemaakt dan het is. Zeker aangezien het toch wel een drukkend effect op de huizenmarkt zou moeten hebben als er veel huizen verkocht worden die daarvoor verhuurd werden.
Dan gaat het vooral hierom:
quote:
Ook is de Raad van State bang dat investeerders zich terugtrekken uit woningbouwprojecten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211357690
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:21 schreef Toine51 het volgende:
Waarmee je direct weer laat zien dat jouw afkeur gebaseerd is emoties en niet op feiten. Anders had je het verhaal wél gelezen en daardoor meer munitie voor je afkeer gekregen. Maar dat boeit jou schijnbaar niet.
pi_211358151
quote:
Als het voor grote investeerders en ontwikkelaars financieel onaantrekkelijk wordt om nog nieuwe huurwoningen neer te zetten, is dat echter wel een probleem.
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:29 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_211358244
Geeft inderdaad stof tot nadenken:
quote:
De Raad van State waarschuwt dat veel eigenaren van vastgoed straks hun woningen zullen verkopen. Als zij minder kunnen verdienen aan het verhuren, zullen ze zich terugtrekken. Die huizen komen dan niet meer op de huurmarkt. Ook is de Raad van State bang dat investeerders zich terugtrekken uit woningbouwprojecten.
Krapte op de huurmarkt zal alleen nog maar meer gaan toenemen wanneer huurprijzen in deze huurklasse aan banden gelegd wordt en deze woningen vaker verkocht gaan worden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_211358260
Haha er wordt maar 1 argument gegeven en dat gaat puur om de negatieve gevolgen voor investeerders en andere grootverdieners. Deze maatschappij :')

AD = landverraders.
pi_211358307
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:20 schreef nixxx het volgende:
Als je een huur in de private sector kunt veroorloven, dan kun je vaak ook wel de hypotheek opbrengen.
Hmm, waarom zeggen zoveel mensen die huren dan niet in aanmerking te komen voor een hypotheek? Oprechte vraag.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211358322
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef Cockwhale het volgende:
Haha er wordt maar 1 argument gegeven en dat gaat puur om de negatieve gevolgen voor investeerders en andere grootverdieners. Deze maatschappij :')

AD = landverraders.
Misschien moet je het bericht nog eens lezen.
pi_211358324
quote:

AD = landverraders.
Je weet dat die zorgen voor het aanbod? Je kan wel de huur begrenzen, maar als er geen huurwoningen beschikbaar en niet meer worden bijgebouwd houdt het op.
  maandag 20 november 2023 @ 15:10:18 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211358326
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hmm, waarom zeggen zoveel mensen die huren dan niet in aanmerking te komen voor een hypotheek? Oprechte vraag.
Als je 1000 euro huur kunt aftikken, kun je ook een maandelijkse hypotheek aflossing van 1000 euro betalen, maar door de regels van de banken voor hypotheken kun je best wel eens niet in aanmerking komen voor een hypotheek voor dat bedrag.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211358346
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 15:10 schreef nixxx het volgende:
Als je 1000 euro huur kunt aftikken, kun je ook een maandelijkse hypotheek aflossing van 1000 euro betalen, maar door de regels van de banken voor hypotheken kun je best wel eens niet in aanmerking komen voor een hypotheek voor dat bedrag.
Inderdaad, en die regels zouden dan dus afgezwakt moeten worden tezamen met een groeiend aanbod koophuizen. Is dat iets waar Hugo zich met zijn voorstel ook zegt voor in te zetten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211358371
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Inderdaad, en die regels zouden dan dus afgezwakt moeten worden tezamen met een groeiend aanbod koophuizen. Is dat iets waar Hugo zich met zijn voorstel ook zegt voor in te zetten?
Hugo bepaalt toch niet aan wie particuliere bedrijven bereid zijn een lening te verstrekken?
pi_211358424
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:14 schreef Sodemieters het volgende:
Hugo bepaalt toch niet aan wie particuliere bedrijven bereid zijn een lening te verstrekken?
Een bank wordt in de wet toch gedefinieerd als een kredietinstelling waardoor het onderhevig gesteld kan worden aan allerlei (bijzondere) regeltjes en plichten?
pi_211358502
quote:
Natuurlijk is dat wel een probleem, omdat niet iedereen een woning wil of kan kopen.
pi_211358518
quote:

AD = landverraders.
Leer lezen. Het argument is juist dat het tekort aan huurwoningen verder toeneemt, waardoor mensen die willen huren in een nog slechtere situatie komen.

Goedkopere huurwoningen schiet je als potentieel huurder niets mee op als je simpelweg geen woning kan vinden.
pi_211358529
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 15:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Omdat banken itt nixxx wel weten dat de kosten voor een eigenaar van een woning uit meer bestaan dan alleen de rente en aflossing van de lening...
pi_211358552
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat banken itt nixxx wel weten dat de kosten voor een eigenaar van een woning uit meer bestaan dan alleen de rente en aflossing van de lening...
Hij zegt daar toch niet dat het onterecht moeilijker is?
pi_211358624
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hij zegt daar toch niet dat het onterecht moeilijker is?
Ik reageer op deze stelling:

Als je 1000 euro huur kunt aftikken, kun je ook een maandelijkse hypotheek aflossing van 1000 euro betalen

Dan wil ik niet eens flauw doen en erbij verzinnen dat hij rente en aflossing bedoelt (rentecomponent is doorgaans het hoogst, in ieder geval in het begin), maar zelfs dan is deze uitspraak simpelweg onjuist omdat er meer kosten zijn die een eigenaar moet dragen (en die bij huur verwerkt zitten in de huurprijs, tenzij de eigenaar niet kan rekenen).
  maandag 20 november 2023 @ 15:44:33 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211358655
Ah weer een plan van Hugo de Jonge. Dat moet welhaast waterdicht zijn.
pi_211359018
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waarmee je direct weer laat zien dat jouw afkeur gebaseerd is emoties en niet op feiten. Anders had je het verhaal wél gelezen en daardoor meer munitie voor je afkeer gekregen. Maar dat boeit jou schijnbaar niet.
Nee hoor, deze faalhaas heeft in het vorig kabinet volledig de plank misgeslagen, zeker tijdens Corona.

En nu met de woningmarkt komen er ook totaal onzinnige en onhaalbare plannen uit zijn koker...

Ik lees kritiek en Hugo de Jonge, nou dan móet het wel terecht zijn.
pi_211359052
Hugo is volstrekt incapabel als minister, al jaren. Dit ligt dus geheel in lijn der verwachting.

Met Hugo aan de knoppen los je geen problemen op maar je creėert nieuwe of maakt bestaande erger.

Gelukkig verdwijnt die clown naar alle waarschijnlijkheid binnenkort uit de politiek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211359087
Als huurhuizen gedwongen verkocht moeten worden dalen de huizenprijs misschien.

Dan hoeven minder mensen te huren.

Dan lost het probleem zich aan beide kanten deels op, mensen die geen huis konden kopen en dus met een duur huurhuis zitten kunnen goedkoper een huis kopen.
pi_211359111
Raad van state wordt zeker voorgezeten door een VVD’er?
pi_211359270
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hugo is volstrekt incapabel als minister, al jaren. Dit ligt dus geheel in lijn der verwachting.

Met Hugo aan de knoppen los je geen problemen op maar je creėert nieuwe of maakt bestaande erger.

Gelukkig verdwijnt die clown naar alle waarschijnlijkheid binnenkort uit de politiek.
Wie verzint het dan ook om een docent op de lagere school te promoveren naar Minister. Terwijl je weet dat de gemiddelde groep 8-er beter is in taal en wiskunde dan de gemiddelde Pabo-er...
pi_211359275
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:38 schreef koffiekoekjes het volgende:

Gelachen.
pi_211359288
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 16:41 schreef Document1 het volgende:
Raad van state wordt zeker voorgezeten door een VVD’er?
Nee, de Koning (Jezus!).

En de vice-president komt van D66 (Thom de Graaf).

(met google had je deze misslag kunnen voorkomen)
pi_211359323
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelachen.
Vandaar de misschien
pi_211359326
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, de Koning (Jezus!).

En de vice-president komt van D66 (Thom de Graaf).

(met google had je deze misslag kunnen voorkomen)
Bedankt voor het googlen. Ik schaar de Koning wel bij de vvd trouwens. :')
pi_211359340
Er is maar één beste oplossing voor de huizencrisis, en dat is aanbod en vraag in de huizenmarkt beter in balans brengen. Aangezien de vraag met de huidige en toekomstige immigratiecijfers en andere demografische ontwikkelingen alleen maar groter wordt, moeten we dus het aanbod verhogen.

Wat De Jonge hier wilt resulteert resulteert in het tegenovergestelde, nog minder huizen gebouwd, en zoals we allemaal zouden moeten weten van economieles: dus prijzen omhoog. Gezien prijzen van huur en koop gekoppeld zijn, gaan zowel prijzen van huur als koop omhoog door De Jonge's plannetjes.
pi_211359348
dubbel
  maandag 20 november 2023 @ 17:07:58 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211359372
De enige, en dan ook echt de enige oplossing voor de tekorten op de woningmarkt zijn meer huizen. Iedere maatregel die de woningbouw kan remmen is derhalve een slechte maatregel.

Buiten dat: iedere woningmaatregel van de afgelopen dertig jaar deed precies hetzelfde: het probleem verschuiven van de ene naar de andere groep, omdat dat publicitair even een goed idee was. Onderaan de streep hielp je daarmee nooit méér mensen aan een huis, alleen meer van de mensen die op dat moment even relevant waren. Dit voorstel is, al klinkt het wat contra-intuļtief, gunstig voor (woon)kopers en niet voor huurders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211359507
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:03 schreef Alov het volgende:
Er is maar één beste oplossing voor de huizencrisis, en dat is aanbod en vraag in de huizenmarkt beter in balans brengen. Aangezien de vraag met de huidige en toekomstige immigratiecijfers en andere demografische ontwikkelingen alleen maar groter wordt, moeten we dus het aanbod verhogen.

Wat De Jonge hier wilt resulteert resulteert in het tegenovergestelde, nog minder huizen gebouwd, en zoals we allemaal zouden moeten weten van economieles: dus prijzen omhoog. Gezien prijzen van huur en koop gekoppeld zijn, gaan zowel prijzen van huur als koop omhoog door De Jonge's plannetjes.
Tegen de huidige immigratie valt niet op te bouwen en de extreem hoge immigratie kent nog vele andere negatieve neveneffecten.

De rem moet op de immigratie. De rest zijn schijnoplossingen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211359531
We kunnen de staatsschuld ook verhogen om daarmee te investeren in de sociale huursector. Die is historisch nog nooit zo laag geweest. De financiėle ruimte is er.

Dan wordt het aanbod weer vergroot en worden de huisjesmelkers niet gespekt.
pi_211359917

[ Bericht 100% gewijzigd door sjorsie1982 op 20-11-2023 18:07:48 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211359922
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
De enige, en dan ook echt de enige oplossing voor de tekorten op de woningmarkt zijn meer huizen.
de grootste kolder ooit... minder mensen helpt ook heel goed
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211359944
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De rem moet op de immigratie. De rest zijn schijnoplossingen.
emigratie subsidiėren en immigratie afstraffen door het zo min mogelijk interessant te maken dat mensen hierheen willen komen.
pi_211360158
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
emigratie subsidiėren en immigratie afstraffen door het zo min mogelijk interessant te maken dat mensen hierheen willen komen.
Moet je wel opletten dat je met het subsidiėren van emigratie niet de verkeerde mensen aanspoort om te vertrekken.
pi_211360274
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 17:02 schreef Document1 het volgende:

[..]
Bedankt voor het googlen. Ik schaar de Koning wel bij de vvd trouwens. :')
Koningshuis schijnt links te neigen. Zoals wel meer mensen die de ellende niet voelen van links beleid. ;)
  maandag 20 november 2023 @ 18:43:34 #43
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_211360480
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:38 schreef koffiekoekjes het volgende:

Dan hoeven minder mensen te huren.

Dan lost het probleem zich aan beide kanten deels op, mensen die geen huis konden kopen en dus met een duur huurhuis zitten kunnen goedkoper een huis kopen.
Hardop gelachen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 20 november 2023 @ 18:56:57 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211360761
quote:

AD = landverraders.
Het lijkt me wel de moeite waard voor bijvoorbeeld Follow the Money om de beleggingsportefeuilles van de RvS-leden eens door te lichten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211360789
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leer lezen. Het argument is juist dat het tekort aan huurwoningen verder toeneemt, waardoor mensen die willen huren in een nog slechtere situatie komen.

Goedkopere huurwoningen schiet je als potentieel huurder niets mee op als je simpelweg geen woning kan vinden.
VVD'er gespot. Dit probleem is er al vanwege de hoge huurprijzen. Dus dan maar uitbuiters hun zin geven?

VVD logica.
pi_211360910
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
VVD'er gespot. Dit probleem is er al vanwege de hoge huurprijzen. Dus dan maar uitbuiters hun zin geven?

VVD logica.
Door een maximum instellen voor huurprijzen voor bepaalde woningen, dan worden die woningen niet meer gebouwd,dus schieten de prijzen van alle woningen die niet in die groep vallen omhoog (huur of koop), mensen moeten nou eenmaal ergens wonen, dus uiteindelijk schiet je er niets mee op. In feite nog minder, want het vergroot de onbalans in vraag en aanbod alleen maar.
pi_211360970
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:03 schreef Alov het volgende:

[..]
Door een maximum instellen voor huurprijzen voor bepaalde woningen, dan worden die woningen niet meer gebouwd,dus schieten de prijzen van alle woningen die niet in die groep vallen omhoog (huur of koop), mensen moeten nou eenmaal ergens wonen, dus uiteindelijk schiet je er niets mee op. In feite nog minder, want het vergroot de onbalans in vraag en aanbod alleen maar.
Mooi dan worden er kleinere woningen gebouwd. Tiny Houses ftw. Moet maar eens ophouden met monopolie van grootverdieners ten koste van de maatschappij. En maar blijven aanpraten 'zonder ons...' Rot toch op. Er zijn altijd alternatieven.
pi_211361127
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 19:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Mooi dan worden er kleinere woningen gebouwd. Tiny Houses ftw. Moet maar eens ophouden met monopolie van grootverdieners ten koste van de maatschappij. En maar blijven aanpraten 'zonder ons...' Rot toch op. Er zijn altijd alternatieven.
Die kunnen nu ook gebouwd worden maar gebeurt ook weinig. Effect van deze maatregel is dat nog meer mensen tot hun 40ste thuis bij hun ouders moeten blijven wonen of ergens ¤1000 voor een kamer bij een hospita.
pi_211361141
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

VVD logica.
De hoge prijzen zijn het gevolg van de schaarste.

Ik ben geen VVD-er. Stem ook geen VVD (meer). Ik ben wel econoom.
pi_211361248
Ik snap ook wel dat de hoge prijzen veroorzaakt worden door schaarste. Tegelijkertijd is een groot deel van dit soort huurwoningen niet toegankelijk voor veel mensen, zelfs als ze het zouden kunnen betalen, vanwege de vaak extreem hoge inkomenseisen. Je kunt meer van dit soort huizen laten bouwen, maar aan de eindstreep lost het en de schaarste niet op en de hoge prijzen ook niet. Er moet vooral compacter gebouwd worden. Door middel tot grote huurwoningen onrendabel te maken, zullen ze zich moeten wenden tot de kleinere woningen. Per woning is de opbrengst wellicht lager, maar er kunnen meer en sneller gebouwd worden voor een veel grotere doelgroep.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')